logankungfu כתב:דבר אחד מפריע לי בכל הסיפור.
נטענו כאן כל מיני טענות על זה שלא יודעים מהו הפרמטר הנכון למדוד או כיצד מודדים אותו, אבל שההבדל בכ"ז שם, ושיש להסתמך על האוזניים ולא על אוסצילוסקופ, שעוד לא גילו את כל הפרמטרים למדידה, שהטיעונים האמפיריים אינם אלא הבל הבלים וכו'.
אבל החברות האלו שמייצרות את הכבלים, עושות זאת על בסיס של מדידות מעבדתיות ומחקר, לא? או שכולם כמו פייר ספרי, בודקים אקראית חומרים והרכבים באוזניים *הסובייקטיביות* של טכנאי הסאונד ומוכרים את מה שנשמע להם?
ואז מה, הן מדרגות את רמות הכבלים שלהם, מרמת הכניסה עד ההי- אנד דרך כל מה שבדרך לפי מבחני האזנה? "כבל X נשמע לי ב 20% טוב מכבל Y ו 15% פחות טוב מכבל Z, אז נשים אותם בסדרות נפרדות ונתמחר באופן שונה"?
ואם זה כן על בסיס מדעי ומדיד, אז גם המדידות שלהם שהביאו ליצירת הכבלים האלה הן גם לא רלוונטיות, והם מייצרים כבלים על סמך מדע לא רלוונטי, האין זאת? או שאולי הם יודעים משהו שהמאזין המודד לא יודע?
...
סליחה אבל במה הכבלים שונים מכל יחידה אחרת במערכת?
אפשר לתהות על תכנון מגברים באותה צורה: ניקח Toroidal Power Supply תעשייתי של חברת חשמל ששוקל 100 ק"ג, ניקח Capacitors ממתככות אצילות, נפריד את הערוצים לחלוטין, נרכיב צלעות קירור של מנוע של אופנוע מוטוקרוס ונעשה רוח וצלצולים מסביב ובסופו של דבר ננסה למדוד משהו מדיד שיראה טוב על דף הנתונים כמו Ultra low Feedback design וכו' וכו'
ואחר-כך מה? נחליט שעם Capacitors מסויימים זה נשמע ב - 20% יותר טוב מאשר עם אחרים? איך איכות הצליל נמדדת אם לא במבחן סובייקטיבי לחלוטין של מתכנן המגבר ובהתאם לטעמו האישי וחוות דעתו על מה נשמע טוב יותר?
בשורה התחתונה מה שלא יהיה מבחן איכות הצליל שצריך לקלוע לטעמו של המאזין שהוא הקונה הפוטנציאלי הוא המבחן שיקבע אם המוצר ימכר ובכמה.
כמובן שביקורות טובות מעורכי מגזיני ההיי-אנד יעזרו מאוד אבל מבחן התוצאה הסובייקטיבית הוא שיקבע את הצלחת המוצר. לצערי או לא זה יותר ויותר נראה לי דומה ליין.
אין שום קשר בין עלויות הייצור למחיר, לא עוזר שיקב יכתוב שהענבים בני 100 שנים, Single Vinyard, האדמה בעלת ניקוז אופטימלי, בוצע דילול של צפיפות הגפנים (על מנת שצריכת המינרלים וחומרי המזון מהאדמה תהיה אופטימלית והפרי יהיה מרוכז ככל האפשר), השמש מלטפת את הענבים ב - 6 בבוקר, הענבים נקטפים בקטיף ידני...אם היין דרעק אז הוא דרעק ואם הוא טוב אז הוא טוב ומי בסוף קובע? היינן כמובן ואם הוא בר מזל, אז כמה מבקרים מ - Wine Spectator שקיבלו טיול חינם ל - Bordeaux ואולי יותר מזה אוהבים גם הם את התוצאה ומכאן אפשר לצחוק כל הדרך אל הבנק.
כל הפרמטרים המדידים לא עוזרים והיי-פיי הוא לא התחום היחיד שזה קיים.
לאחרונה נתקלתי במוצר מעניין. להלן:
http://www.ys-audio.com/symphonies.htm
רוב האודיופילים ידירו רגליהם כי זה נראה זול מכדי להיות טוב אבל אחד המבקרים הישווה לציודים של CJ להלן:
So, how does it sound?
I was unprepared for just exactly how good all of my material sounded when I first fired this sucker up. My system at the time was a Rotel RC-1070 SS preamp > McCormack DNA-1 power drive and a lovely pair of Martin Logan SL3 loudspeakers, which are noted for their sheer transparency and tendency to really show you the strengths and weakness of upstream components. The Rotel sounded shrill, harsh and hurt my ears! I figured I needed some tubes to help me out here. Luckily, I was able to borrow a friends Conrad Johnson PV-10 tube preamp, and yes indeed, that really did the trick.
The Symphonies arrived (approx. 3-4 weeks after I sent payment overseas), and right out of the box it completely smoked, that's right, SMOKED! the CJ. I was blown away. The soundstage width and depth grew well beyond my speakers, the presentation of the music was far more realistic and the bass tightened up considerably. There was a smooth, liquid like quality to the music. It wasn't "thrown" at you, as it was w/the solid state Rotel. It was more like the music was "rolled" at you, straight and smooth. All this before it was even broken in! There was a slight grainy quality to it, but that quickly disappeared after approx. 100 hours of burn in time. Its completely broken in now, and it still seems like it gets better and better sounding with every month I listen to it. I brought it over my friends house, along with his CJ that I needed to return. I had him sit down and swap the gear in and out of his system for his own ears to taste. The material we were listening to, a live WSP show he recently recorded, took on such a new lively and clear presentation at one point that I was sure he put on a different and much better recording. Nope, he just hooked up the Symphonies. We were astounded that a $400 preamp (shipping included) could add so much to the music over his $1000+ CJ PV-10, it just didn't seem right. It was as if we had our ears stuffed with cotton with the CJ, and then removed with the Symphonies. Amazing. Needless to say, the CJ was demoted to "boat anchor" status the next morning.
I started off by asking if this company could be the best kept secret in high-end. So far, in my admittedly limited experience, I have to think that it could be true! I'd love to get one of his higher end products. I've since moved on from the Symphonies to a different piece of gear that offered a few things in one (the Musical Fidelity CD-PRE 24) as I am always on the move for more and more equipment to listen to, but this little tube pre will always have a place in my heart. I know Chui can just build me another one ...but next time I'll go for his Symphonies + as he told me it is a vast improvement over the straight symphonies model. That, I have to hear! Hey Chui...how about building me a pair of those 120w mono blocks ? I'm still waiting for you to respond to my email on that one.
Specifications Reference gear used
Controls : Gain , Input Selector , Balance , Power On/Of
Output : RCA x2
Input : RCA x4
Output Impedance : 2K ohm
Frequency Response: 10Hz ~ 200KHz(-0.5dBat 5V)
T.H.D : <0.04% (20Hz ~ 20KHz /2V)
Input Sensitivity : 50 ~ 100mV
Input Impedance: 50K ohm
Gain: 12dB
S/N: >98dB
Channel Balance: <1dB(20Hz ~ 10KHz /max output)
Channel Separation: >56dB(2Hz ~ 20KHz)
Phase Mode : Normal
Max Output : 30V
Line-Stage Tubes : 12AX7A x3
Power Supply : 6X4
Dimension: 400mm x 310mm x 80mm (W x D x H)
Weight: 4.5kg
Power Source: 110-127/220-240V,50/60Hz Rotel RC-1070 solid state preamp
Conrad Johnson PV-10 tube preamp
McCormack DNA-1 Powerdrive amp
Philips 963sa SACD player
Parasound transport
Benchmark DAC-1
smART DIO DAC
MIT term 3 interconnects and speaker cable
MIT term 2 speaker cable
DH Labs interconnects
Taylor taylo reference monitors w/custom Xovers and sub
Martin Logan SL3
המוצר נראה מגוחך, האנגלית באתר מלאה בשגיאות, המוצר בנוי על בחור אחד חרוץ שמי יודע מה יקרה כשהוא יעזוב לעולם שכולו טוב ועם כל זה קדם מגבר כזה שעולה כל כך בזול נראה too good to be true ואני לא יתפלא אם הוא אכן נשמע נפלא וכל הבעיה היא שיווק מוגבל בלשון המעטה.
דורון