חשבונית YES - עניין עליית המע"מ
-
shayzil
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 539
- הצטרף: אוגוסט 2008
לפני יום או יומיים קיבלתי חשבונית על החודש האחרון.
רק עכשיו עברתי עליה וגיליתי הערה ממש מוזרה ומעניין אותי אם זה חוקי - אם יש פה עורכי דין שמבינים - אם זה לא חוקי קיבלתם ממני מתנה לתבוע אותם תביעה ייצוגית ומוכן להצטרף.
למרות שזה עניין של כמה שקלים זה עצבן אותי ברמות ובאמת מעניין אותי אם זה בסדר:
"בהתאם לצו מס ערך מוסף החל מ-1 בינואר 2025 שיעור המע"מ יעלה מ-17% ל-18%, ולאור העובדה שחשבונית זו תשולם בחודש ינואר 2025, החל מחשבונית זו המע"מ שיתווסף למחירי yes יהיה בשיעור 18%".
זה הגיוני שככה הם יעשו? על שירות של חודש דצמבר 2024 שבמהלכו המע"מ 17% - יגבו 18% כי מועד ההוראת קבע או אשראי לא זוכר כבר איך משולם - נגבה רק בעוד כשבוע וחצי...
הזייה
רק עכשיו עברתי עליה וגיליתי הערה ממש מוזרה ומעניין אותי אם זה חוקי - אם יש פה עורכי דין שמבינים - אם זה לא חוקי קיבלתם ממני מתנה לתבוע אותם תביעה ייצוגית ומוכן להצטרף.
למרות שזה עניין של כמה שקלים זה עצבן אותי ברמות ובאמת מעניין אותי אם זה בסדר:
"בהתאם לצו מס ערך מוסף החל מ-1 בינואר 2025 שיעור המע"מ יעלה מ-17% ל-18%, ולאור העובדה שחשבונית זו תשולם בחודש ינואר 2025, החל מחשבונית זו המע"מ שיתווסף למחירי yes יהיה בשיעור 18%".
זה הגיוני שככה הם יעשו? על שירות של חודש דצמבר 2024 שבמהלכו המע"מ 17% - יגבו 18% כי מועד ההוראת קבע או אשראי לא זוכר כבר איך משולם - נגבה רק בעוד כשבוע וחצי...
הזייה
- em28
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 790
- הצטרף: אוגוסט 2021
אכן:
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
-
shayzil
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 539
- הצטרף: אוגוסט 2008
כן ככה גם אצלי. השאלה אם זה דבר חוקי? זה תקין?
מדובר בכמה שקלים בודדים, אבל כשמכפילים במספר הלקוחות שלהם 3 שקלים יכולים בקלות להיות 1,500,000 ש"ח.... נראה לי מוזר בטירוף.
זה מבחינתי כמו שאם היום הייתי הולך ל"רמי לוי" לקנות אוכל הביתה ואז היו מחייבים אותי 18% מע"מ, כי האשראי יורד בעשירי לינואר.
לא מובן לי.
עורכי דין? אנשי חוק? מישהו שמבין בזה? חוקי? לא? מה מו מי?
מדובר בכמה שקלים בודדים, אבל כשמכפילים במספר הלקוחות שלהם 3 שקלים יכולים בקלות להיות 1,500,000 ש"ח.... נראה לי מוזר בטירוף.
זה מבחינתי כמו שאם היום הייתי הולך ל"רמי לוי" לקנות אוכל הביתה ואז היו מחייבים אותי 18% מע"מ, כי האשראי יורד בעשירי לינואר.
לא מובן לי.
עורכי דין? אנשי חוק? מישהו שמבין בזה? חוקי? לא? מה מו מי?
- mrraz111
-
- חבר ותיק

- תגובות: 2374
- הצטרף: מרץ 2012
זה נקרא שרות שלא ניתן להפריד בין חלקיו
מועד החיוב במס הוא מועד התשלום
מועד החיוב במס הוא מועד התשלום
- Amir64
-
- גורו

- תגובות: 10924
- הצטרף: אוגוסט 2012
לא רק שחוקי, אלא שהם חייבים לעשות זאת לפי הנחיית רשות המיסים....
בתשלומים על עסקאות של מכירת מנוי (כמו שירותי תקשורת)
דמי מנוי המשולמים לאורך תקופת המנוי, לגבי כל סכום שישולם לאחר ה- 01/01/2025, יחול מע"מ בשיעור של 18%....
- oferlaor
-
- מנהל

- תגובות: 78953
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
תאריכי החיוב לא רלוונטים. השאלה מתי נגבה הסכום ולכן מתי הם צריכים להוציא קבלה/חשבונית מס.
ברור לכם שהם לא יכולים להשתמש בכסף הזה נכון? זה עובר לרשויות המס, כך שהם לא מרוויחים יותר אם הם גובים את זה מוקדם...
ברור לכם שהם לא יכולים להשתמש בכסף הזה נכון? זה עובר לרשויות המס, כך שהם לא מרוויחים יותר אם הם גובים את זה מוקדם...
- Amir64
-
- גורו

- תגובות: 10924
- הצטרף: אוגוסט 2012
השאלה הייתה אם הגבייה חוקית.01/01/2025 6:01oferlaor כתב: ברור לכם שהם לא יכולים להשתמש בכסף הזה נכון? זה עובר לרשויות המס, כך שהם לא מרוויחים יותר אם הם גובים את זה מוקדם......
ואם במקרה התשובה הייתה שהגבייה אינה חוקית, אז ברור שהסכום העודף הזה הולך לכיס של הספק והוא לא מעביר אותו לרשות המס.
-
shayzil
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 539
- הצטרף: אוגוסט 2008
הייתי מבולבל כשכתבתי את ההודעה פה, אחרי שקראתי את התגובות שלכם אני עדיין מבולבל
ח
אז זה בסדר? או לא בסדר?
אז זה בסדר? או לא בסדר?
- Amir64
-
- גורו

- תגובות: 10924
- הצטרף: אוגוסט 2012
viewtopic.php?p=3358740#p3358693+01/01/2025 11:58shayzil כתב: הייתי מבולבל כשכתבתי את ההודעה פה, אחרי שקראתי את התגובות שלכם אני עדיין מבולבלח
אז זה בסדר? או לא בסדר?...

- mrraz111
-
- חבר ותיק

- תגובות: 2374
- הצטרף: מרץ 2012
אם מדובר בשרות מתמשך אבל כזה שהסכומים משתנים כל חודש בהתאם לעבודה או לימי החודש כמו למשל קבלן נקיון. היו צריכים להוציא חשבונית 17%01/01/2025 11:58shayzil כתב: הייתי מבולבל כשכתבתי את ההודעה פה, אחרי שקראתי את התגובות שלכם אני עדיין מבולבלח
אז זה בסדר? או לא בסדר?...
במקרה של שרותי התקשורת שבהם אתה מקבל שרות מתמשך ומחויב בסכום קבוע, שיעור המע"מ צ"ל בהתאם למועד החיוב בפועל ובמקרה הזה 18%
- Borderline1
-
- חבר מביא חבר

- תגובות: 3632
- הצטרף: דצמבר 2004
ברגע שהספק הוציא חשבונית מס הכסף לא יכול להשאר אצלו - כי הדיווח לרשויות הוא על פי החשבונית ולא על פי מה שמתחשק לו, לא יכולה להיות סתירה בין סכומי המע"מ בחשבונית מס לסכום שמועבר לרשות המיסים01/01/2025 11:25Amir64 כתב: השאלה הייתה אם הגבייה חוקית.
ואם במקרה התשובה הייתה שהגבייה אינה חוקית, אז ברור שהסכום העודף הזה הולך לכיס של הספק והוא לא מעביר אותו לרשות המס....
-
shayzil
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 539
- הצטרף: אוגוסט 2008
אוקיי שיהיה מה שיהיה...
תודה
תודה
- em28
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 790
- הצטרף: אוגוסט 2021
התחילו להגיע חשבוניות ומסתבר שאפשר גם אחרת: 019 והוט (!?!) סופגות את עליית המע"מ.
יס מוסיפה חטא על פשע ומעלה את מחיר החבילות מ-1/1 ב-5 ש"ח.
יס מוסיפה חטא על פשע ומעלה את מחיר החבילות מ-1/1 ב-5 ש"ח.
- רמאשכ
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 798
- הצטרף: אוגוסט 2024
אתה אומר מידע לא מדוייק בקשר ליס,03/01/2025 18:01em28 כתב: התחילו להגיע חשבוניות ומסתבר שאפשר גם אחרת: 019 והוט (!?!) סופגות את עליית המע"מ.
יס מוסיפה חטא על פשע ומעלה את מחיר החבילות מ-1/1 ב-5 ש"ח....
ההעלאה ב5 שקל זה רק לתכני הפרימיום, ולא על כל סוג של חבילת תוכן.
עובדה ש, , אני עכשיו לקוח ביס במסלול אולטימד, והסכום הכספי לתשלום עלה רק במחיר המע"מ, עליה של פחות מ 5 שקלים לחודש.
, אני מתעלם מהמשתמשים,
בורדרליין1
סיס אדמין
בורדרליין1
סיס אדמין
- em28
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 790
- הצטרף: אוגוסט 2021
הבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך, הא ?09/01/2025 1:24רמאשכ כתב: אתה אומר מידע לא מדוייק בקשר ליס,
ההעלאה ב5 שקל זה רק לתכני הפרימיום, ולא על כל סוג של חבילת תוכן.
עובדה ש, , אני עכשיו לקוח ביס במסלול אולטימד, והסכום הכספי לתשלום עלה רק במחיר המע"מ, עליה של פחות מ 5 שקלים לחודש....
התייקרות מ-1/1 = חשבונית על חודש ינואר שתופק סוף ינואר/תחילת פברואר
- רמאשכ
-
- חבר פעיל במיוחד

- תגובות: 798
- הצטרף: אוגוסט 2024
אמרו לי ביס, עליית 5 שקל של חודש ינואר רק לתכני פרימיום.09/01/2025 7:55em28 כתב: הבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך, הא ?
התייקרות מ-1/1 = חשבונית על חודש ינואר שתופק סוף ינואר/תחילת פברואר...
, אני מתעלם מהמשתמשים,
בורדרליין1
סיס אדמין
בורדרליין1
סיס אדמין