המותג שארפ יהפוך להיות "מותג מדבקה" באירופה:
TPV הטייוואנית (בעלת מותג הטלויזיות פיליפס) תתכנן ותייצר את הטלויזיות של המותג.
עידכון (שמפורט בפוסט בהמשך השירשור): לבסוף זאת לא תהיה TPV הטייוואנית, אלא UMC הסלובקית.
ווסטל הטורקית תייצר את מוצרי החשמל הביתיים (למשל מיקרוגלים).
כנראה שבעיקר רק חלק מדגמי המקררים (ואולי גם חלק מדגמי המיקרוגלים) יישארו 100% שארפ אותנטיים לגמרי - כי רק בתחום הזה שארפ היא מצליחה ותחרותית.
שארפ תקבל מהן תמלוגים על המכירות שלהן תחת שם המותג שלה.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... V-business
כרגע זה באירופה, ושארפ תתרכז במכירות באסיה ובפרט בסין, בה השוק צומח. אבל לדעתי רק עניין של זמן עד שזה יקרה גם באסיה.
כמדומני שלארץ מגיעים דגמים אסייתיים, אז ההשפעה עלינו תתרחש רק אז...
עוד חברה יפנית שלא יכולה להתחרות בשוק הגלובלי, ופשוט יוצאת מהתחום...
לדעתי, זה גם רק עניין של זמן עד שגם פנסוניק תצא מכל התחום הצרכני, בפרט מתחום הטלויזיות.
ואולי גם טושיבה בדרך החוצה?
(כזכור, גם סוני מתקשה...)
יפן בשקיעה מתמשכת...
עריכה1 31.01.2015 - עידכון+תוספת לכותרת השירשור: גם טושיבה פורשת מתחום המסכים (בכל העולם, ולא רק באירופה).
עריכה2 04.02.2015 - עידכון+תוספת לכותרת השירשור: גם פנסוניק מצמצמת את פעילותה בתחום המסכים - יוצאת מצפון אמריקה, והופכת למותג מדבקה בסין.
עריכה3 31.07.2015 - עידכון+תוספת לכותרת השירשור: ועכשיו שארפ יוצאת מתחום מסכי הטלויזיה באמריקות.
שארפ תהיה (לרוב) רק מותג מדבקה *כנל טושיבהTVבעולם *פנסוניקTV יוצאת מUS
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 70865
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 523 פעמים
- קיבל תודות: 3998 פעמים
- yaron78 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 312
- הצטרף: אפריל 2013
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 68 פעמים
לפחות מאז עידן טלויזיות הLCD, שארפ לא הצליחה כל כך כמותג טלויזיות. בתור יצרנית מוצרי קצה לצרכן, היא לא הצליחה כי היא פשוט לא הייתה טובה באספקט הצרכני (מכל מיני בחינות).
אבל בתור יצרנית פאנלי LCD, היא הייתה חברה מובילה! אולי החברה הכי מובילה בעולם!
עוד בתחילת העידן של המסכים הדקים, כשהשוק עדיין התפצל בין LCD לפלאזמה, ועדיין לא היה ברור מה עדיף ולאן השוק יילך, שארפ החליטה מההתחלה להתמקד רק בLCD ולהיות מובילה בפיתוח וייצור של פאנלים כאלה.
זה בניגוד למשל לפנסוניק, שהחליטה בדיוק את ההפך, וכבר מההתחלה בחרה בעיקר לפתח ולייצר פלאזמות. לכן לא מפתיע שפנסוניק לא מצליחה בתחום הטלויזיות.
ואילו סמסונג ו-LG, החליטו לא לבחור צד, ולעסוק בפיתוח וייצור של שתי הטכנולוגיות.
היה אפשר לצפות שדווקא שארפ, שבחרה בהחלטה הנכונה כלכלית (מבחינת תמונה אני מעדיף פלאזמה - אבל מבחינה כלכלית LCD היא הבחירה הנכונה), כן תצליח - כי הרי היא צדקה מההתחלה...
שארפ התמקצעה בתחום והייתה (ועודנה) המובילה בו - המפעלים שלה הכי מתקדמים, מסוגלים לייצר הכי הרבה פאנלים, ומתמחים בפאנלים הכי גדולים. וגם מבחינה טכנולוגית, שארפ פיתחה את טכנולוגיית הIGZO המובילה.
ובכל זאת היא נכשלה כלכלית.
כנראה שהסיבה היא שלא מספיק להיות מוביל בטכנולוגיה ובייצור, אלא גם בבניית המוצר הסופי ובשיווק. ובזה היא לא הייתה טובה.
כמובן ששארפ גם מאשימה את הכלכלה הגלובלית, את המיתון, ואת שער היין. אבל עדיין אני חושב שאחת הבעיות שלה זה שהיא לא ידעה לבנות מוצר סופי (לא רק פאנל אלא הטלויזיה המוגמרת) מספיק טוב, והיא לא הייתה טובה וחזקה בשיווק.
לדעתי דוגמה מייצגת היא שאין עברית במסכים שלה. זה רק סימבולי, ולא הסיבה עצמה. החברות ה"רעבות" בעלות המוטיבציה החזקה - סמסונג ו-LG - הטמיעו עברית כבר מזמן. וזה מייצג את ההבדלים בגישה! (ברור שישראל היא שוק זניח - אבל אני רק רוצה להמחיש את העיקרון של הגישה).
אבל בתור יצרנית פאנלי LCD, היא הייתה חברה מובילה! אולי החברה הכי מובילה בעולם!
עוד בתחילת העידן של המסכים הדקים, כשהשוק עדיין התפצל בין LCD לפלאזמה, ועדיין לא היה ברור מה עדיף ולאן השוק יילך, שארפ החליטה מההתחלה להתמקד רק בLCD ולהיות מובילה בפיתוח וייצור של פאנלים כאלה.
זה בניגוד למשל לפנסוניק, שהחליטה בדיוק את ההפך, וכבר מההתחלה בחרה בעיקר לפתח ולייצר פלאזמות. לכן לא מפתיע שפנסוניק לא מצליחה בתחום הטלויזיות.
ואילו סמסונג ו-LG, החליטו לא לבחור צד, ולעסוק בפיתוח וייצור של שתי הטכנולוגיות.
היה אפשר לצפות שדווקא שארפ, שבחרה בהחלטה הנכונה כלכלית (מבחינת תמונה אני מעדיף פלאזמה - אבל מבחינה כלכלית LCD היא הבחירה הנכונה), כן תצליח - כי הרי היא צדקה מההתחלה...
שארפ התמקצעה בתחום והייתה (ועודנה) המובילה בו - המפעלים שלה הכי מתקדמים, מסוגלים לייצר הכי הרבה פאנלים, ומתמחים בפאנלים הכי גדולים. וגם מבחינה טכנולוגית, שארפ פיתחה את טכנולוגיית הIGZO המובילה.
ובכל זאת היא נכשלה כלכלית.
כנראה שהסיבה היא שלא מספיק להיות מוביל בטכנולוגיה ובייצור, אלא גם בבניית המוצר הסופי ובשיווק. ובזה היא לא הייתה טובה.
כמובן ששארפ גם מאשימה את הכלכלה הגלובלית, את המיתון, ואת שער היין. אבל עדיין אני חושב שאחת הבעיות שלה זה שהיא לא ידעה לבנות מוצר סופי (לא רק פאנל אלא הטלויזיה המוגמרת) מספיק טוב, והיא לא הייתה טובה וחזקה בשיווק.
לדעתי דוגמה מייצגת היא שאין עברית במסכים שלה. זה רק סימבולי, ולא הסיבה עצמה. החברות ה"רעבות" בעלות המוטיבציה החזקה - סמסונג ו-LG - הטמיעו עברית כבר מזמן. וזה מייצג את ההבדלים בגישה! (ברור שישראל היא שוק זניח - אבל אני רק רוצה להמחיש את העיקרון של הגישה).
- yaron78 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 312
- הצטרף: אפריל 2013
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 68 פעמים
עידכון
עידכון (התפרסם כבר לפני שבועיים, אך רק עכשיו נתקלתי בו):
בסופו של דבר, מוצרי האודיו-וידאו (כולל טלויזיות) תחת המותג שארפ באירופה ייוצרו ע"י UMC הסלובקית, ולא ע"י TPV.
העיסקה מול TPV נפלה מכיוון שהיא לא רצתה לקנות את המפעל של שארפ בפולין.
במקום זה, שארפ סגרה עיסקה עם UMC, שרוצה להגדיל את עסקיה (ולקנות את המפעל בפולין) ולהוסיף למגוון שלה מותג מוביל.
שארפ תסייע לUMC בפיתוח ותכנון הטלויזיות.
מוצרי האודיו ייוצרו ע"י שארפ (במלזיה) וישווקו ע"י UMC
וסתם הערה למי שסקרן: המותג הכי מפורסם אותו מייצרת UMC הוא בלאופונקט.
http://asia.nikkei.com/Business/Deals/S ... ak-company
http://www.umc-slovakia.sk/company/stra ... sharp-umc/
מוצרי החשמל הלבנים ישווקו ע"י ווסטל הטורקית:
חלק (למשל חלק מהיצע דגמי המקררים והמיקרוגלים) יהיו מוצרים שייוצרו ע"י שארפ (בתאילנד ובסין),
וחלק אחר (ובפרט, בין היתר גם חלק אחר מהיצע דגמי המקררים) יהיו מוצרים של ווסטל (שייוצרו בטורקיה, וכאמור ישווקו תחת המותג שארפ) - הם ישמשו להגדלת היצע ומגוון המוצרים של המותג שארפ, למשל בתחומים של מכונות כביסה, מדיחי כלים ותנורי אפיה.
http://wire.seenews.com/news/turkeys-ve ... ope-440464
http://www.vestelinvestorrelations.com/ ... 92014.aspx
והנה מסמך PDF רשמי של שארפ שמסכם את העניין:
http://www.sharp-world.com/corporate/ir ... 140926.pdf
פרט זניח אך פיקנטי במסמך הנ"ל: מנכ"ל ווסטל אלקטרוניקה הוא בעל שם המשפחה ארדואן. מעניין אם הוא קשור משפחתית לנשיא טורקיה...
בסופו של דבר, מוצרי האודיו-וידאו (כולל טלויזיות) תחת המותג שארפ באירופה ייוצרו ע"י UMC הסלובקית, ולא ע"י TPV.
העיסקה מול TPV נפלה מכיוון שהיא לא רצתה לקנות את המפעל של שארפ בפולין.
במקום זה, שארפ סגרה עיסקה עם UMC, שרוצה להגדיל את עסקיה (ולקנות את המפעל בפולין) ולהוסיף למגוון שלה מותג מוביל.
שארפ תסייע לUMC בפיתוח ותכנון הטלויזיות.
מוצרי האודיו ייוצרו ע"י שארפ (במלזיה) וישווקו ע"י UMC
וסתם הערה למי שסקרן: המותג הכי מפורסם אותו מייצרת UMC הוא בלאופונקט.
http://asia.nikkei.com/Business/Deals/S ... ak-company
http://www.umc-slovakia.sk/company/stra ... sharp-umc/
מוצרי החשמל הלבנים ישווקו ע"י ווסטל הטורקית:
חלק (למשל חלק מהיצע דגמי המקררים והמיקרוגלים) יהיו מוצרים שייוצרו ע"י שארפ (בתאילנד ובסין),
וחלק אחר (ובפרט, בין היתר גם חלק אחר מהיצע דגמי המקררים) יהיו מוצרים של ווסטל (שייוצרו בטורקיה, וכאמור ישווקו תחת המותג שארפ) - הם ישמשו להגדלת היצע ומגוון המוצרים של המותג שארפ, למשל בתחומים של מכונות כביסה, מדיחי כלים ותנורי אפיה.
http://wire.seenews.com/news/turkeys-ve ... ope-440464
http://www.vestelinvestorrelations.com/ ... 92014.aspx
והנה מסמך PDF רשמי של שארפ שמסכם את העניין:
http://www.sharp-world.com/corporate/ir ... 140926.pdf
פרט זניח אך פיקנטי במסמך הנ"ל: מנכ"ל ווסטל אלקטרוניקה הוא בעל שם המשפחה ארדואן. מעניין אם הוא קשור משפחתית לנשיא טורקיה...
- yaron78 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 312
- הצטרף: אפריל 2013
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 68 פעמים
טושיבה הולכת בדרכה של שארפ
לא סתם חששתי לגבי היצרניות היפניות, כשכתבתי למעלה בתחילת השרשור: טושיבה הולכת בדרכה של שארפ - יוצאת מתחום המסכים באופן מיידי, ותמכור את זכויות השימוש בשם המותג בשווקים שונים בכל העולם (ולא רק באירופה כמו ש-שארפ בינתיים) לחברות אחרות.
הנה ההודעה לעיתונות שהוציאה טושיבה:
http://www.toshiba.co.jp/about/ir/en/ne ... 0129_1.pdf
זה היה באוויר. הרמז לכך היה שטושיבה לא הציגה מסכים חדשים בתערוכת CES שהייתה לאחרונה.
וכידוע, גם סוני מתקשה בתחום ולא פוסלת אפשרויות שונות ליציאה ממנו.
ודי בטוח שגם פנסוניק שוקלת את דרכה.
המצב של החברות היפניות קשה מול LG וסמסונג, ובעיקר מול המתחרות העולות מסין!
הנה ההודעה לעיתונות שהוציאה טושיבה:
http://www.toshiba.co.jp/about/ir/en/ne ... 0129_1.pdf
זה היה באוויר. הרמז לכך היה שטושיבה לא הציגה מסכים חדשים בתערוכת CES שהייתה לאחרונה.
וכידוע, גם סוני מתקשה בתחום ולא פוסלת אפשרויות שונות ליציאה ממנו.
ודי בטוח שגם פנסוניק שוקלת את דרכה.
המצב של החברות היפניות קשה מול LG וסמסונג, ובעיקר מול המתחרות העולות מסין!
- yaron78 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 312
- הצטרף: אפריל 2013
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 68 פעמים
פנסוניק יוצאת מתחום מכשירי הטלויזיה בסין וצפון אמריקה
כעת גם פנסוניק מצמצמת את פעילותה בעולם:
יוצאת מהשוק הסיני - בו היא תמכור את זכויות השימוש בשם המותג ליצרנים מקומיים.
מוכרת את המפעל שלה במקסיקו, בו יוצרו הטלויזיות שיועדו לצפון אמריקה - מה שמעיד על הפסקת פעילותה בתחום באזור.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... ina-Mexico
אחד מאנשי פנסוניק העיר שבניגוד למה שצפוי לחשוב, בבריטניה היא מוכרת יותר מסכים מאשר בצפון אמריקה (שהיא כמובן שוק גדול הרבה יותר, ובכל זאת נמכרות בה פחות):
http://www.insideci.co.uk/news/panasoni ... ation.aspx
בקרוב סוני תודיע על המשך השינויים האירגוניים שהיא תעשה, ואז נדע מה יעלה בגורל חטיבת המסכים שלה שפוצלה לאחרונה להיות חברת בת נפרדת (שזאת עשויה להיות הכנה לקראת מכירה שלה או איחוד שלה עם שותף אסטרטגי).
יוצאת מהשוק הסיני - בו היא תמכור את זכויות השימוש בשם המותג ליצרנים מקומיים.
מוכרת את המפעל שלה במקסיקו, בו יוצרו הטלויזיות שיועדו לצפון אמריקה - מה שמעיד על הפסקת פעילותה בתחום באזור.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... ina-Mexico
אחד מאנשי פנסוניק העיר שבניגוד למה שצפוי לחשוב, בבריטניה היא מוכרת יותר מסכים מאשר בצפון אמריקה (שהיא כמובן שוק גדול הרבה יותר, ובכל זאת נמכרות בה פחות):
http://www.insideci.co.uk/news/panasoni ... ation.aspx
בקרוב סוני תודיע על המשך השינויים האירגוניים שהיא תעשה, ואז נדע מה יעלה בגורל חטיבת המסכים שלה שפוצלה לאחרונה להיות חברת בת נפרדת (שזאת עשויה להיות הכנה לקראת מכירה שלה או איחוד שלה עם שותף אסטרטגי).
- yaron78 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 312
- הצטרף: אפריל 2013
- נתן תודות: 28 פעמים
- קיבל תודות: 68 פעמים
ועכשיו שארפ יוצאת מתחום מסכי הטלויזיה באמריקות
שארפ יוצאת מעסקי מסכי הטלויזיה, וזה נעשה בהדרגה בחלקים שונים בעולם - עכשיו היא יוצאת מהתחום באמריקה הצפונית, המרכזית והדרומית:
היא מוכרת את זכויות השימוש (באמריקות) בשם המותג SHARP - כולל שם סדרת המסכים AQUOS, וכולל תת המותג הטכנולוגי QUATTRON, לחברת HiSense הסינית, ובנוסף היא גם מוכרת לה את מפעל הטלויזיות שלה במקסיקו.
קודם, שארפ טענה שתתרכז במכירות באסיה ובפרט בסין, בה השוק צומח. אבל בינתיים היא לא הצליחה גם בסין, ולכן המצב של החברה קשה.
לפיכך היא שוקלת צעדים שונים לגבי ליבת עסקי הLCD שלה - עסקי פיתוח וייצור פאנלי הLCD שלה שנמצאים ביפן.
http://www.ft.com/cms/s/0/1c3ecb9c-3756 ... z3hTSg9W88
יש לשים לב לכך שמותג הטלויזיות שארפ הפך לשם (מותג "מדבקה") שעומדות מאחוריו חברות שונות באזורים שונים ברחבי העולם, לכן ברור שלא יהיה שום שוויון בין הדגמים שנמכרים בשם שארפ באזורים שונים בעולם.
ייתכן שלפחות בהתחלה לדגמים יהיה יותר קשר לשארפ - אולי הם ישתמשו בפאנלי LCD שלה, ואולי היא תתווה קווים מנחים משותפים (כולל חומרתיים) לדגמים שנושאים את שמה. אבל לא ברור האם המצב הזה יישאר כך לאורך שנים, ושאולי בסוף לא תישאר שום זיקה בין הדגמים השונים למותג, מלבד השימוש בשמו. ואולי כבר היום יש לרוכשי המותג ברחבי העולם את הזכות לקבוע את מפרט ואיפיון הטלויזיות תחת המותג שארפ... המצב לא כל כך ברור.
היא מוכרת את זכויות השימוש (באמריקות) בשם המותג SHARP - כולל שם סדרת המסכים AQUOS, וכולל תת המותג הטכנולוגי QUATTRON, לחברת HiSense הסינית, ובנוסף היא גם מוכרת לה את מפעל הטלויזיות שלה במקסיקו.
קודם, שארפ טענה שתתרכז במכירות באסיה ובפרט בסין, בה השוק צומח. אבל בינתיים היא לא הצליחה גם בסין, ולכן המצב של החברה קשה.
לפיכך היא שוקלת צעדים שונים לגבי ליבת עסקי הLCD שלה - עסקי פיתוח וייצור פאנלי הLCD שלה שנמצאים ביפן.
http://www.ft.com/cms/s/0/1c3ecb9c-3756 ... z3hTSg9W88
יש לשים לב לכך שמותג הטלויזיות שארפ הפך לשם (מותג "מדבקה") שעומדות מאחוריו חברות שונות באזורים שונים ברחבי העולם, לכן ברור שלא יהיה שום שוויון בין הדגמים שנמכרים בשם שארפ באזורים שונים בעולם.
ייתכן שלפחות בהתחלה לדגמים יהיה יותר קשר לשארפ - אולי הם ישתמשו בפאנלי LCD שלה, ואולי היא תתווה קווים מנחים משותפים (כולל חומרתיים) לדגמים שנושאים את שמה. אבל לא ברור האם המצב הזה יישאר כך לאורך שנים, ושאולי בסוף לא תישאר שום זיקה בין הדגמים השונים למותג, מלבד השימוש בשמו. ואולי כבר היום יש לרוכשי המותג ברחבי העולם את הזכות לקבוע את מפרט ואיפיון הטלויזיות תחת המותג שארפ... המצב לא כל כך ברור.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8338
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1180 פעמים
שארפ כבר כמה שנים טובות לא שם דבר בעולם המסכים. כבר שנים שהם לא מוציאים מסכים שמחדשים משהו או אפילו סתם מסכים ברמה טובה - המסכים שלהם מכוונים למחיר הנמוך וגם נראים ומתנהגים כך ברוב הפעמים.
זה שהם יצרני פאנלי LCD לא אומר הרבה. אומר משהו, אבל לא הרבה. יש המון יצרני פאנלים בעולם והתחרות בסקטור הזה היא מאד בעייתית. (לך תתחרה בתור חברה יפנית מול מגוון יצרני פאנלים מטייוואן וסין. קשה.) רוב הרווח בתחום הזה הוא על מוצרי קצה מוגמרים ללקוח.
לגבי פנסוניק - בינתיים, נראה שהיא לא יוצאת משוק המסכים, לפחות לא בשנה הקרובה, גם בצפון אמריקה. דווקא יש להם ליין 2015-2016 מכובד מאד שגם מקבל סה"כ ביקורות די טובות עד עכשיו. כנ"ל גם סוני לבינתיים.
בצפון אמריקה יש לכל היצרנים בעיה אחת גדולה וקוראים לה VISIO. קשה מאד להתחרות במותג הזה שם. הם נותנים מוצרים יחסית מוצלחים במחירים מאד מאד תחרותיים. מאד תחרותיים.
השמועה כרגע אומרת ש VISIO הולכת להציג עוד כחודש בערך מסך "היי-אנד" עם FALD מלא ותמיכה ב- HDR וכל המי ומה (אך ללא תמיכה בתלת מימד. VISIO הפסיקה לתמוך מהשנה בתלת מימד לגמרי) במחיר מגוחך (יחסית). המומחים לתחום בארה"ב ממליצים שם לכל מי שמחפש לרכוש כרגע מסך היי-אנד להמתין לחשיפה שלו ולתגובה (בתמחור) של המתחרים. הורדת המחיר שם אגב צפויה להוריד את התמחור גם בשאר העולם בהתאם.
זה שהם יצרני פאנלי LCD לא אומר הרבה. אומר משהו, אבל לא הרבה. יש המון יצרני פאנלים בעולם והתחרות בסקטור הזה היא מאד בעייתית. (לך תתחרה בתור חברה יפנית מול מגוון יצרני פאנלים מטייוואן וסין. קשה.) רוב הרווח בתחום הזה הוא על מוצרי קצה מוגמרים ללקוח.
לגבי פנסוניק - בינתיים, נראה שהיא לא יוצאת משוק המסכים, לפחות לא בשנה הקרובה, גם בצפון אמריקה. דווקא יש להם ליין 2015-2016 מכובד מאד שגם מקבל סה"כ ביקורות די טובות עד עכשיו. כנ"ל גם סוני לבינתיים.
בצפון אמריקה יש לכל היצרנים בעיה אחת גדולה וקוראים לה VISIO. קשה מאד להתחרות במותג הזה שם. הם נותנים מוצרים יחסית מוצלחים במחירים מאד מאד תחרותיים. מאד תחרותיים.
השמועה כרגע אומרת ש VISIO הולכת להציג עוד כחודש בערך מסך "היי-אנד" עם FALD מלא ותמיכה ב- HDR וכל המי ומה (אך ללא תמיכה בתלת מימד. VISIO הפסיקה לתמוך מהשנה בתלת מימד לגמרי) במחיר מגוחך (יחסית). המומחים לתחום בארה"ב ממליצים שם לכל מי שמחפש לרכוש כרגע מסך היי-אנד להמתין לחשיפה שלו ולתגובה (בתמחור) של המתחרים. הורדת המחיר שם אגב צפויה להוריד את התמחור גם בשאר העולם בהתאם.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".