תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8546
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1383 פעמים
קיבל תודות: 332 פעמים

תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #1 

שלום רב,
על פי תקנון אחריות מסכי סמסונג של חברת סמליין:

• אלקטרוניקס מתחייבת לתקן כל קלקול במוצר ולהחליף כל חלק הטעון החלפה, בכפוף לסעיף 5.9.
• לתקן את המוצר בתוך ארבעה עשר ימים. לעניין סעיף זה ימי שבתות וחגים לא יבואו במניין הימים.

להלן התקנון המלא


https://www.samline.co.il/%D7%AA%D7%A7% ... %A0%D7%92/


ברצוני להפנות שתי שאלות לאלה שמכירים היטב את חוקי הצרכן:
1. מתי מתחיל מניין 14 הימים?
האם מאותו הרגע בו התקשרתי לנותן השירות והודעתי על התקלה?
או מהיום בו הגיע טכנאי לראשונה לאבחן את הבעיה?

2. האם נותן השירות רשאי למשוך את הזמן גם מעבר ל14 ימי עבודה?

במקרה הספציפי שלי, טכנאי הגיע כעבור שלושה ימים לאחר הפנייה הטלפונית הראשונה.
לא פתר את הבעיה.
טכנאי שני הגיע כעבור כשבוע, אף הוא לא הצליח .
כעת עליי להמתין לטכנאי בפעם השלישית.
כלומר תיאורטית הסאגה הזו יכולה להמשך אפילו חצי שנה, כאשר סמליין/אלקטרוניקס פרו יכולים לטעון להגנתם, שהם מנסים כמיטב יכולתם לתת את המענה ההולם.

תודה רבה.

Amir64
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8908
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 124 פעמים
קיבל תודות: 1415 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #2 

ניסית להשתמש בשירות שקוראים לו גוגל?
למשל חיפוש כזה:
"אחריות ושירות לאחר מכירה"

לנוחותך, הנה התוצאה הראשונה המתקבלת:
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/74025.htm

gildmor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 824
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 72 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #3 

22/06/2022 1:04  
bariko כתב:
ברצוני להפנות שתי שאלות לאלה שמכירים היטב את חוקי הצרכן:
1. מתי מתחיל מניין 14 הימים?
האם מאותו הרגע בו התקשרתי לנותן השירות והודעתי על התקלה?
או מהיום בו הגיע טכנאי לראשונה לאבחן את הבעיה?

2. האם נותן השירות רשאי למשוך את הזמן גם מעבר ל14 ימי עבודה?

במקרה הספציפי שלי, טכנאי הגיע כעבור שלושה ימים לאחר הפנייה הטלפונית הראשונה.
לא פתר את הבעיה.
טכנאי שני הגיע כעבור כשבוע, אף הוא לא הצליח .
כעת עליי להמתין לטכנאי בפעם השלישית.
כלומר תיאורטית הסאגה הזו יכולה להמשך אפילו חצי שנה, כאשר סמליין/אלקטרוניקס פרו יכולים לטעון להגנתם, שהם מנסים כמיטב יכולתם לתת את המענה ההולם.

תודה רבה.
...
תקנות הגנת הצרכן תופסות לשנת האחריות הראשונה. כך שבמקרה של הרחבה כנראה החוזה הוא מה שתופס. ומה שלא ברור נתון לפרשנות סבירה. גם חוזים וחוקים לא מכסים בדרך כלל את המקרים המורכבים וכנראה התכוונו לזמן סביר אם המוצר נמסר למעבדה ולא חשבו לציין מה קורה במקרה של תקלה שלא נפתרת אחרי כמה נסיונות...

חכה בסבלנות ותשמור את האנרגיות לאחרי שהסיפור יסתיים סופית.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4580
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 222 פעמים
קיבל תודות: 825 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #4 

מרגע שפתחו לך קריאת שירות במחשב, צריך לספור 14 ימי עסקים לתיקון המוצר/ החלפה.
וכל דבר סותר את זה. כי אחרת זה מצב לא הגיוני. ולרעת הלקוח.

הוא יכול למשוך. להגיד שאין חלפים וכו'
אתה מצדך יכול לדרוש טלווייזיה חליפית/חדשה, פיצוי. מה שתסכמו.
אל תתן להם למשוך אותך בלי פתרון.

החוק לצדך.

Alon_Solo
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4134
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 70 פעמים
קיבל תודות: 443 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #5 

זה ידוע שהם עושים מה שבא להם.
זה שהחוק לצידך לא ממש עוזר לך כי הם יכולים לצפצף עליו בידיעה שבמקרה הכי גרוע בית המשפט יעשה להם נו נו נו...

bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8546
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1383 פעמים
קיבל תודות: 332 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #6 

תודה לכם.
מצטער לא ראיתי את "אחריות ושירות לאחר מכירה"
אני מניח שהסעיף הרלוונטי מבחינתי :
(ב)
חויב עוסק בתיקון הטובין לפי תקנה 19, ימלא את חובתו בתוך תקופה של שלושה שבועות מיום שנקרא לעשות כן או מיום שהטובין נמסרו לנקודת המכירה, לפי הענין.

אבל גם סעיף זה נתון לפרשנות.
עברו כבר יותר משבועיים מאז פניתי לראשונה אל השירות ודיווחתי על התקלה.
אלקטרוניקס פרו עלולים לטעון שהם מנסים לתקן את הבעיה, עובדה שכבר שלחו טכנאי פעמיים, וככה למשוך את זה גם חודשיים.

מחר (חמישי) אני מתכוון להיות יותר תקיף ולדרוש מהטכנאי -או שהוא פותר את התקלה במקום, כולל תליית המסך והמתנה של כרבע שעה לראות שזה עובד יציב.
או שהם מעמיסים הכול ולוקחים למעבדה, לבדיקה מקיפה, ואחר כך החזרה במסגרת הזמן שמוקצב להם על פי חוק.

ben-home
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 237
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 26 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #7 

"אחריות ושירות לאחר מכירה" זה אחלה. אבל ...


זה מתייחס רק לתקופת האחריות המחויבת לפי חוק (שנה) או גם להרכבת אחיות (מעבר לשנה) אם אין התניה לגבי נושא זה. עוד לא ראיתי הרחבת אחריות שבאה ללא ההתניה הזו.

גך שהשאלה החשובה היא - האם הטלוויזיה עוד בתקופת שנת האחריות לפי חוק? אם לא - האם הרחבת האחריות מכילה את ההתניה שמסירה ממנה את כללי חוק הגנת הצרכן?

bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8546
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1383 פעמים
קיבל תודות: 332 פעמים

Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות

נושא שלא נקרא #8 

תודה.
מקווה שהבעיה נפתרה לעת עתה.

viewtopic.php?f=41&t=372788&p=3239872#p3239872

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”