ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

אינטרנט, מהירות, סיבים, fiber, ספקים, בעיות בשירות

מנהל: מנהלי רשתות

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

לינק להודעה #1 

יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?

NegativeIQ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4083
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 509 פעמים

Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

לינק להודעה #2 

hulkie כתב:יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?
...
האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166.

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

לינק להודעה #3 

NegativeIQ כתב:
...
...
האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166.
...
·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו...
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?

NegativeIQ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4083
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 509 פעמים

Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

לינק להודעה #4 

hulkie כתב:
...
...
·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו...
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?
...
אם נורית ה-DSL כבויה לא ברור לי איך אתה מצליח לגלוש. כשה-DSL לא מסונכרן המודם לא מחובר לשום מקום.
אם לומר את האמת אגב אחת מהסיבות שלא עשיתי באנדל (כשעוד הייתי מחובר לבזק) היה באמת בגלל נושא תיקון התקלות, כי גם אם תשכנע את אקספון שהבעיה לא אצלך הם יצטרכו לשכנע בעצמם את בזק לשלוח טכנאי.
הסיבה שאמרתי לנסות מודם אחר היא כי זאת הדרך היחידה לדעת בוודאות אם הבעיה אצלך או אצלהם. אם זה קורה גם עם מודם אחר אז ברור שזה לא ציוד תקול.

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

לינק להודעה #5 

כשנורית הDSL כבויה אין כלום, כשהיא דולקת יש ניתוקים והעלאה אפסית. (0.06M' הורדה 4-10M)
יש סיכוי שזה לא המודם אלא הכבל? או המפצל?

Borderline1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2744
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 143 פעמים
קיבל תודות: 325 פעמים

לינק להודעה #6 

כן
אתה יכול לבדוק בלוג של המודם/ראוטר
ככל שאפשרת לוגים
תוכל לראות מהות השגיאה שמתקבלת למרות שאובדן סנכרון לא יקרב אותך למסקנה אם זה בבית או בחוץ, אם זה המודם או משהו בדרך

אני יכול לומר שלא נתקלתי בתקלות אובדן סנכרון מודם שנבעו מהמודם.... אם המודם לא עובד תקשורת נופלת אבל קו ה dsl נשאר מסונכרן

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1485
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: בדיוק מול הרמקולים
נתן תודות: 145 פעמים
קיבל תודות: 322 פעמים

Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

לינק להודעה #7 

hulkie כתב:
...
...
חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?
...
חברה יכולה לנסות להפיל את האחריות על הלקוח אבל אז הם מסתכנים בתשובה מנומסת בסגנון "אוקיי, אז אפשר בבקשה לנתק אותי מהשירות שלכם?" ואז הם יכולים להחליט שוב מה בא להם לעשות וכמה בא להם להתאמץ.

מה שסביר להניח הוא שאם תרצה להתקשר עם ספק חדש הם ישמחו לבדוק את הקו ולשלוח טכנאי וכל הדברים שעושים בהתחלה לפני שאתה הופך להיות עוד סתם לקוח במערכת.

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

לינק להודעה #8 

תודה על העצות. ניסיתי להתנתק והבטיחו שישלחו טכנאי אבל זה יקח זמן אז אני מנסה להבין אם יש משהו שאני יכול לעשות.
זה שיש לפעמים כיבוי של נורית הDSL וזה שכשהיא דולקת אני חווה מדי פעם ניתוקים אומר שיש שתי בעיות שונות?
בלוג של הראוטר אין שום דבר ברמת warning/error/critica/alert. אפשר לבדוק עוד משהו בפאנל שלו?
האם זה שבאופן כללי ההעלאה מזערית אבל ההורדה בבדיקת מהירות בדר"כ ב50-70% מהקצב המירבי אומר משהו? הדאטה לאאמור לעבור בשני הכיוונים על אותו כבל?

מה שהראוטר מציג נראה טב סה"כ:
SNR Margin (dB) 12.5 14.3
Line Attenuation (dB) 8.3 9.6
Errors (Pkts) 0 0

TaylorSammy
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 91
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 14 פעמים

לינק להודעה #9 

ומהי מהירות הסנכרון המוצגת במודם?
בגדול - נורת DSL נכבית ונדלקת או מהבהבת, אומר לרוב שיש בעיה בתשתית (יש מצב גם לתקלה במודם, בכבל, או בפילטר - יכול לנסות להחליף כבל ופילטר אם יש לך עודפים אבל ספק אם זו הבעיה).
בעיה בתשתית לא אתה אמור לפתור לבד. אם הספקית לא מוכנה לעזור לך, תשקול להחליף אותה.

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

לינק להודעה #10 

זה מה שיש עכשיו
Current Rate (Kbps) 144 5703
Max Rate (Kbps) 140 6360
שזה קצב של 0.5MB לדקה במקום פי עשר בזמנים הטובים.
ועכשיו המצב הדרדר מאתמול:
SNR Margin (dB) 8.8 7.3
Line Attenuation (dB) 50.8 32

בקיצור, השתכנעתי שמגיע לי שירות.

shaked
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 573
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 33 פעמים

לינק להודעה #11 

הזמנת טכנאי בזק עולה לאקספון כסף, יותר מהסכום שאתה משלם בחודש. יש פתרון מאוד פשוט- לנייד לבזק שם לא צריך להשתכנע או להוכיח שמגיע לך שירות.
אחכ אתה יכול לעבור לכול חברה אחרת ולקוות לטוב

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

לינק להודעה #12 

זה עזר לי לקבל החלטה. למרבה הצער עכשיו גם לקבל טכנאי של בזק לוקח זמן.
עוד דבר שאני מנסה להבין - לפעמים הנורית של הDSL דולקת, הנורית של האינטרנט כבויה או מהבהבת , במשך כמה דקות, הנתונים בראוטר טובים (כמו למטה) אבל אין אינטרנט בשני מכשירים שבדקתי בחיבור חוטי בו זמנית. מה זה אומר?

Upstream Downstream
Current Rate (Kbps) 726 18942
Max Rate (Kbps) 776 19312
SNR Margin (dB) 14.8 7.7
Line Attenuation (dB) 8.5 9.6
Errors (Pkts) 0 0

Test Internet surfing
Test xDSL Synchronization Pass
ATM OAM Segment Ping Skip
ATM OAM end to end Ping Skip
Test PPP Server connection Pass
Test authentication with ISP Pass
Test the assigned IP address Pass
Ping default gateway Fail
Ping primary Domain Name Server Fail
Test DNS Root Fail
Network Connection Status Inspect(NCSI) Fail
Diagnostics completes

IP Address
MAC Address Packets Bytes Packets Bytes ICMP Tx UDP Tx SYN Tx
192.168.1.10 d0:17:c2:a8:d5:17 361 20044 0 33 0/0 0/4 0/4

TaylorSammy
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 91
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 14 פעמים

לינק להודעה #13 

@hulkie
·

זה יכול לקרות. כעיקרון את התהליך שבו המודם ראוטר שלך מתחבר לאינטרנט ניתן לחלק לשני שלבים (חלוקה גסה):
1. סנכרון - מתבצע מול המרכזיה של בזק, כדי להחליט מהי המהירות הנכונה שהמודם שלך והמרכזיה יכולים לדבר ביניהם - נכונה זה אומר שהם יוכלו לדבר ללא כמות משמעותית של שגיאות, וכמו כן גם בהתחשב במהירות שמקסילית שמותר לך לקבל בחבילה שלך, ובטכנולוגיות המאופשרות במודם שלך ובמרכזיה. בסופו של דבר, המהירות שתיבחר היא תהיה הכי גבוהה שעונה על כל הקריטריונים. זהו השלב המסתיים כשנורת ה DSL נדלקת באופן קבוע.
מכיוון שמידת הרעש על הקו, התלויה בכל מיני גורמים, משתנה לעיתים גם בקו תקין, לפעמים תתבצע התאמה מחדש של מהירות הסנכרון כדי לקבל תוצאה טובה.
2. אחרי הסנכרון, יש לך בעצם אפשרות ישירה "לדבר" עם בזק, אתה צריך להשתמש בחיבור שנוצר כדי לחייג לספקית שלך, עם שם משתמש וסיסמה. יתבצע תהליך של אותנטיקציה שאם הוא יצליח, אתה תתחיל להיות מנותב דרך בזק, לתוך הספקית שלך ואז תהיה לך גלישה.

אז מה שאתה מתאר פה זה ששלב 2 לוקח לך כמה דקות, זה אכן נשמע יותר מידי אבל לא בלתי אפשרי. במיוחד אם אנחנו מדברים פה על תקלה שיש לך על הקו, יכול להיות שהקו נהיה פתאום ממש רועש או אפילו מתנתק לכמה שניות, עכשיו הכל צריך להתחיל מחדש.

עכשיו לגבי המהירויות שאתה מקבל, גם במצב "טוב" זה נראה כמו מהירות סנכרון נורמאלית ל 15M/0.8M, זו החבילה שלך?

hulkie
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2016
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

לינק להודעה #14 

תודה על ההסבר המאלף!
כן, זאת החבילה שלי נכון לעכשיו (יטופל!)
ז"א שלא היית רץ לקנות ראוטר לפני שהם יבדקו את הקו?

TaylorSammy
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 91
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 14 פעמים

לינק להודעה #15 

@hulkie
·

בשמחה.
הבעיה יכולה להיות בתכלס בכל איבר בשרשרת, בין המרכזיה של בזק עד למודם ראוטר שלך.
אז לא הייתי שולל את האפשרות שהבעיה בציוד וכן הייתי מנסה לשאול מודם ראוטר מחבר ולנסות, כמו כן גם לנסות להשתמש בכבל ופילטר אחר, או בשקע אחר בבית אם יש יותר משקע בזק אחד.
פשוט מהנסיון שלי, הסימפטומים שאתה מתאר הם לרוב בעיה בתשתית - אך לא נראה לי שבשלב הזה ניתן לשלול כל גורם אחר. כן, אני חושב שכדאי קודם לבדוק את הקו לפני שקונים מודם ראוטר חדש, אבל כל החלטה פה היא קצת הימור במידה והטכנאי עולה לך כסף.

שלח תגובה

חזור אל “אינטרנט - ספקים, תשתית, fiber”