טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1066 

@gildmor
קודם כל, גם יצרנים אחרים מעלים מחירים, אבל לא באותו סדר גודל.
אני חושב שמרבית העליות במחירים של טסלה מתרכזות במיתון הביקוש ופחות בכל מה שקשור לעלויות הייצור, לפחות בכמה הקפצות האחרונות. זאת דעתי, כמובן.
עם זאת, לא מדובר פה בחליבה. אם אתה לא רוצה טסלה, אתה יכול לקנות משהו אחר, או לא לקנות כלום ופשוט לחכות.
ההגדרה של חליבה זה כאשר אתה נאלץ לשלם על משהו כי אתה לא יכול להסתדר בלעדיו, כמו דלק אם יש לך רכב בנזין\דיזל, או אוכל או שכר דירה.
אבל מחירי רכבים שעולים זה לא חליבה, כי אתה לא חייב לקנות טסלה.

gildmor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 824
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 72 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1067 

20/06/2022 14:06  
TheCoolest כתב:
עם זאת, לא מדובר פה בחליבה. אם אתה לא רוצה טסלה, אתה יכול לקנות משהו אחר, או לא לקנות כלום ופשוט לחכות.
ההגדרה של חליבה זה כאשר אתה נאלץ לשלם על משהו כי אתה לא יכול להסתדר בלעדיו, כמו דלק אם יש לך רכב בנזין\דיזל, או אוכל או שכר דירה.
...
הכוונה היתה שהם ממקסמים רווחים משוק הקונים שלהם שחלקם כנראה מרגיש שאין לו ברירה אלא לקנות דווקא טסלה משום מה ולא ללכת על חשמליות אחרות.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1068 

@gildmor
אתה צודק שיש כאן מיקסום רווחים, אבל צריך להתייחס לעובדה שהלקוח משלם מקדמה של כמה מאת דולרים בלבד, ואת שאר הסכום רק בזמן קבלת הרכב.
ז"א שאם יש לך זמן המתנה של שנה, אז יש לך את כל הזמן שבעולם לבטל ולקנות משהו אחר (או לא לקנות בכלל)
כך שרחוק מכל הזמנה שמישהו עושה הופכת בסופו של דבר למכירה, במילים אחרות conversion, היחס הוא לא 1:1.
אני לא רואה הרבה דרכים עבור חברה להקטין את הביקוש וגם לא להוריד את המשיכה של המוצר מכלל הלקוחות.
העלאת המחיר מגדילה את רווחי החברה מבלי להגדיל הוצאות ומבלי להקטין מכירות (כי עדיין יש להם תור של שנה קדימה).

לפי דעתי האישית ועם ניסיון של כמעט שנה עם הרכב, אני חושב שאנשים מתעקשים על טסלה מסיבות מוצדקות.
החל מתהליך הרכישה וכלה בשירות של הרכב. בזה שהרכב משתדרג מדי פעם בחינם וללא צורך להכנס למוסך או להתעסק איתו בכלל.
זאת חוויה שקשה להבין עד שמחזיקים את זה בידיים וחיים עם זה ביומיום.
בנוסף, במדינות גדולות, פריסת עמדות הטעינה של טסלה עולה בכמה רמות מכל חברה אחרת. לא מזמן הם חגגו את עמדת הטעינה מס' 35,000 בעולם.
האינטגרציה של הרכב עם מערכת הטעינה, והעובדה שב-99.6% אתה בטוח שתמצא מטען תקין בכל תחנת טעינה שתגיע אליה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 41910
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1911 פעמים
קיבל תודות: 4182 פעמים

נושא שלא נקרא #1069 

@TheCoolest
אודה אם תוכל להרחיב על האינטגרציה של הרכב עם עמדות מקוריות של טסלה לעומת עמדות אחרות.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1070 

בקצרה: אתה מגיע, מחנה, מחבר את הרכב וזהו.

אתה לא צריך אפליקציה, אתה לא צריך צ'יפ, אתה לא צריך כלום. פשוט מגיע וטוען. קצב הטעינה, כמות החשמל שטענת והסכום שתשלם מופיע לך על המסך של הרכב ובאפליקציה. וזה מחייב את כרטיס האשראי שמקושר לחשבון הטסלה שלך.
יש לך כפתור על הידית של המטען שאתה לוחץ עליה וזה עוצר את הטעינה (אם הרכב עדיין לא סיים), משחרר את הנעילה של פורט הטעינה ואתה יכול להוציא אותה להחזיר למקום וזהו. עם מטענים צד שלישי צריך קודם כל לשחרר את הנעילה מהמסך של הרכב או מהאפליקציה. זה לא באמת קריטי, אבל הדברים הקטנים זה מה שתורם לחווית השימוש.
ודרך אגב, הכפתור הזה קיים גם ב-WallConnector (המטען הביתי) שלהם, וזה בהחלט יותר נוח לחזור לרכב, לנתק אותו וזהו. עם מטען צד ג' צריך לא לשכוח לפתוח את האפליקציה ולפתוח את הנעילה בזמן הגעה לרכב או לעשות את זה לידו (או מהמסך), פחות נוח.

gildmor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 824
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 72 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1071 

"אני לא רואה הרבה דרכים עבור חברה להקטין את הביקוש וגם לא להוריד את המשיכה של המוצר מכלל הלקוחות. "

לא באתי אליהם בטענות. להיפך, אמרתי שהם נוהגים בהגיון כמו כל חברה עסקית, הצרכנים כנראה סובלים מעודף כסף :-)

"לפי דעתי האישית ועם ניסיון של כמעט שנה עם הרכב, אני חושב שאנשים מתעקשים על טסלה מסיבות מוצדקות."
מוצדקות אולי מבחינת בא לי כזה וזה ממש מגניב, לא כלכלית. כל רכב חדש לא מבקר במוסך למעט טיפול שגרתי. ואת הפיצ'רים שרצית\צריך בחרת מראש לפי הרכב כך שבדרך כלל אין ציפיות או צורך בשידרוג עתידי. במקרה הגרוע מחליפים אחרי שנתיים\שלוש ובמצב כרגע אולי נשארים עם עודף בכיס.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 72633
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 533 פעמים
קיבל תודות: 4289 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1072 

זה לא עזה זניח. במצטבר לוקח לא מעט זמן עם כל המטענים המסחריים. בזמנו נתקעתי רבע שעה עם מטען רנדומלי בצפון שסירב לקבל את האשראי שלי ...

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1073 

@gildmor
אתה מדבר מנקודת המבט האישית שלך וחושב שזו נקודת המבט היחידה שנכונה.
טסלה לא כלכלית אם אתה משווה בין A ל-B רק לפי מחיר, מבלי להסתכל על הערך המוסף שיש לכל אחד מהם להציע.

הביטול האבסולוטי שלך לעדכוני OTA הוא נאיבי. מעבר לעניין עדכונים שמוסיפים לך פיצ'רים, מעדכנים לך את הרכב (מבלי שתצטרך להחליף אותו כל שנתיים) ומשפר את חווית השימוש בו, כולל דברים שקשורים לנהיגה, מאפשר עוד הרבה דברים אחרים. בעידכוני OTA בעבר אלה כמה מהדברים שטסלה עשתה ברכבים שלהם:
העלו את קצב הטעינה המקסימלי מ-200KW ל-250KW.
העלו את הטווח השמיש ברכב.
ביצעו הרבה תיקונים טכניים ברכב שבכל רכב אחר היו דורשים לבצע ריקול במוסך.
ביצעו שיפורים בהתנהגות כריות האוויר במקרי תאונות מסויימות, ע"מ להעלות את רף הבטיחות של הרכב.
אלה רק כמה דברים שעולים לי לראש כרגע, אבל יש עוד הרבה.

רכבי טסלה הם מהבטוחים שיש על הכביש. תן לי הערכה בכסף לבריאות שלך ושל המשפחה שלך. אתה יכול? סביר להניח שלא.

תשאל את עצמך, למה להחליף רכב כל שנתיים? עם כל המשתמע מכך מבחינת עלויות כספיות לא מבוטלות, עם רכב חדש שצריכים לייצר וגורם לזיהום סביבתי "מיותר", ובסוף שוב לקבל מראש מערכת מיושנת שתצטרך להחליף בעוד שנתיים? איך זה כלכלי? אני לא מבין.
מנגד, כל מי שקנה מודל 3 לפני 5 שנים כשהיא רק יצאה מקבל היום כמעט* את כל חווית השימוש שמקבל לקוח של טסלה שיצאה הרגע מהמפעל. (* כמעט, כי מאז 2017 היו גם הרבה שינויים בחומרה שהדגמים הישנים לא יכולים לנצל, לדוגמה מערכת המיזוג ידעה רק לקרר, עבור חום הרכבים השתמשו בספירלות, מערכת הקירור שופרה ועוד כל מני דברים)

ועכשיו רק לחדד את הנקודה שלך בנוגע ללא משתלם כלכלית: אז בארץ קצת מוקדם לומר לאן יילך השוק בעוד שנה שנתיים, אבל שים לב שבארה"ב רכבי טסלה שומרים על הערך שלהם בצורה מדהימה. מוכרים שם רכבים שנמצאים שנים על הכביש כמעט במחיר של רכב חדש. אם בארץ נראה מצב שאפילו רק דומה לו, אז שווי הבעלות שלך על הרכב הוא שולי. כי הניחות במחיר שלו כיד 2 יהיה נמוך יותר מהרכב של המתחרה. וכל מי שעדיין ממשיך לקנות רכבי בנזין\דיזל חדשים ולא ייפתר מהם בזמן הולך לאכול אותה חזק בעוד מספר שנים במבחינת התרסקות הערך של הרכבים האלה.

וכמה עולה חווית השימוש שלך ברכב? הנוחות? האפליקציה בטלפון שניתן לשלוט בעזרתה ברכב בצורה כמעט מלאה? בעובדה שאתה לא צריך מפתח, ושיש לך מלא (כן גם בארץ) תחנות טעינה ייעודיות עם אינטגרציה מלאה עם הרכב? שאין טיפולים במוסך? אל תשכח שמרבית הרכבים החשמליים של המתחרים דורשים טיפול רק בגלל שהיבואן צריך הכנסות גם ממך, לא בגלל הרכב עצמו, אבל מה ההבדל בסופו של דבר?
כמה שווה הזמן שלך כשצריך לעשות משהו ברכב וצריך שירות? אתה הולך לאפליקציה, פותח פניה ואם ניתן לטפל בזה מחוץ למוסך (למשל החלפת פילטר מזגן, או טיפול במנגנון חלון או דלת או משהו כזה) פשוט מגיע אליך מכונאי של טסלה עד הבית או העבודה ומטפל בזה. אתה אפילו לא צריך להיות ליד האוטו.
כמה חודשים מהחיים עולה לך ללכת לסוכנות הרכב ואז להתמקח איתם על המחיר, ובסוף לצאת משם ולקוות שלא יצאת פראייר ביחס לקוח הקודם או הבא בתור? עם טסלה אתה פשוט מזמין את הרכב מהאתר ואתה יודע בדיוק כמה משלם כל אחד אחר שהזמין טסלה (לפחות בין הקפיצות של המחיר :))
אני למדתי עם השנים שלכל הדברים האלה יש ערך, אני משלם יותר כדי לקבל יותר.
וכן, אני מודע שלא הכל מושלם בטסלה, ויש להם עוד הרבה מה לשפר.

אז ההגדרה של "לא כלכלי" תלויה מאד באיך אתה מסתכל על הדברים, לא הכל שחור לבן.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1074 

בנוגע למטענים המסחריים, הזמנתי צ'יפים מכל החברות (חוץ מג'ינרג'י כי אצלם הוא בתשלום), כך שאני "מוכן" ולא תלוי באפליקציות שלהם או קישור לאינטרנט כדי לטעון.
למזלי עוד לא ממש יצא לי להתנסות בהם. חוץ מאשר בעבודה, וגם שם מתוך ה-4-5 פעמים שטענתי שם, לא פעם המטען (עם צ'יפ) פשוט לא נפתח. לא קריטי, סתם מעצבן. אבל אם אתה תקוע בלי טעינה, זה הרבה יותר בעייתי.

אני שמח לראות את טסלה מרחיבה את כמות הסופרצ'רג'רים שלהם בארץ, אבל מעצבן אותי שדווקא בצפון הפריסה לא כל כך מוצלחת, לדעתי.
חסרה נקודה בטבריה ובאיזור כרמיאל.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3536
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 203 פעמים
קיבל תודות: 277 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1075 

21/06/2022 2:16  
TheCoolest כתב:
@gildmor
אתה מדבר מנקודת המבט האישית שלך וחושב שזו נקודת המבט היחידה שנכונה.
טסלה לא כלכלית אם אתה משווה בין A ל-B רק לפי מחיר, מבלי להסתכל על הערך המוסף שיש לכל אחד מהם להציע.

הביטול האבסולוטי שלך לעדכוני OTA הוא נאיבי. מעבר לעניין עדכונים שמוסיפים לך פיצ'רים, מעדכנים לך את הרכב (מבלי שתצטרך להחליף אותו כל שנתיים) ומשפר את חווית השימוש בו, כולל דברים שקשורים לנהיגה, מאפשר עוד הרבה דברים אחרים. בעידכוני OTA בעבר אלה כמה מהדברים שטסלה עשתה ברכבים שלהם:
העלו את קצב הטעינה המקסימלי מ-200KW ל-250KW.
העלו את הטווח השמיש ברכב.
ביצעו הרבה תיקונים טכניים ברכב שבכל רכב אחר היו דורשים לבצע ריקול במוסך.
ביצעו שיפורים בהתנהגות כריות האוויר במקרי תאונות מסויימות, ע"מ להעלות את רף הבטיחות של הרכב.
אלה רק כמה דברים שעולים לי לראש כרגע, אבל יש עוד הרבה.

רכבי טסלה הם מהבטוחים שיש על הכביש. תן לי הערכה בכסף לבריאות שלך ושל המשפחה שלך. אתה יכול? סביר להניח שלא.

תשאל את עצמך, למה להחליף רכב כל שנתיים? עם כל המשתמע מכך מבחינת עלויות כספיות לא מבוטלות, עם רכב חדש שצריכים לייצר וגורם לזיהום סביבתי "מיותר", ובסוף שוב לקבל מראש מערכת מיושנת שתצטרך להחליף בעוד שנתיים? איך זה כלכלי? אני לא מבין.
מנגד, כל מי שקנה מודל 3 לפני 5 שנים כשהיא רק יצאה מקבל היום כמעט* את כל חווית השימוש שמקבל לקוח של טסלה שיצאה הרגע מהמפעל. (* כמעט, כי מאז 2017 היו גם הרבה שינויים בחומרה שהדגמים הישנים לא יכולים לנצל, לדוגמה מערכת המיזוג ידעה רק לקרר, עבור חום הרכבים השתמשו בספירלות, מערכת הקירור שופרה ועוד כל מני דברים)

ועכשיו רק לחדד את הנקודה שלך בנוגע ללא משתלם כלכלית: אז בארץ קצת מוקדם לומר לאן יילך השוק בעוד שנה שנתיים, אבל שים לב שבארה"ב רכבי טסלה שומרים על הערך שלהם בצורה מדהימה. מוכרים שם רכבים שנמצאים שנים על הכביש כמעט במחיר של רכב חדש. אם בארץ נראה מצב שאפילו רק דומה לו, אז שווי הבעלות שלך על הרכב הוא שולי. כי הניחות במחיר שלו כיד 2 יהיה נמוך יותר מהרכב של המתחרה. וכל מי שעדיין ממשיך לקנות רכבי בנזין\דיזל חדשים ולא ייפתר מהם בזמן הולך לאכול אותה חזק בעוד מספר שנים במבחינת התרסקות הערך של הרכבים האלה.

וכמה עולה חווית השימוש שלך ברכב? הנוחות? האפליקציה בטלפון שניתן לשלוט בעזרתה ברכב בצורה כמעט מלאה? בעובדה שאתה לא צריך מפתח, ושיש לך מלא (כן גם בארץ) תחנות טעינה ייעודיות עם אינטגרציה מלאה עם הרכב? שאין טיפולים במוסך? אל תשכח שמרבית הרכבים החשמליים של המתחרים דורשים טיפול רק בגלל שהיבואן צריך הכנסות גם ממך, לא בגלל הרכב עצמו, אבל מה ההבדל בסופו של דבר?
כמה שווה הזמן שלך כשצריך לעשות משהו ברכב וצריך שירות? אתה הולך לאפליקציה, פותח פניה ואם ניתן לטפל בזה מחוץ למוסך (למשל החלפת פילטר מזגן, או טיפול במנגנון חלון או דלת או משהו כזה) פשוט מגיע אליך מכונאי של טסלה עד הבית או העבודה ומטפל בזה. אתה אפילו לא צריך להיות ליד האוטו.
כמה חודשים מהחיים עולה לך ללכת לסוכנות הרכב ואז להתמקח איתם על המחיר, ובסוף לצאת משם ולקוות שלא יצאת פראייר ביחס לקוח הקודם או הבא בתור? עם טסלה אתה פשוט מזמין את הרכב מהאתר ואתה יודע בדיוק כמה משלם כל אחד אחר שהזמין טסלה (לפחות בין הקפיצות של המחיר :))
אני למדתי עם השנים שלכל הדברים האלה יש ערך, אני משלם יותר כדי לקבל יותר.
וכן, אני מודע שלא הכל מושלם בטסלה, ויש להם עוד הרבה מה לשפר.

אז ההגדרה של "לא כלכלי" תלויה מאד באיך אתה מסתכל על הדברים, לא הכל שחור לבן.
...
יש פה אינספור אמירות ששנכתבות כעובדות אבל הן דעתך האישי. טסלה רכב בטוח, יבואנים אחרים דורשים טיפול בשביל הכיס שלהם...
באשר לOTA - הצד השני של המטבע זה שקיבלת מוצר לא אפוי ומישהו משדרג לך תוכנה (שקשורה לדבריך גם לנהיגה...).
אני מכיר אנשים שעד היום מכבים את עדכון מערכת ההפעלה שלהם בבית (במחשב, כן, במחשב) בגלל כל מני קטסטרופות שקרו.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1076 

בוא תפרק את האמירות שכתבתי שהן דעתי האישית, ובוא ננתח אותן.

מרבית הרכבים החשמליים לא דורשים טיפולים תקופתיים בהשוואה לרכבי מב"פ. כי אין פילטר שמן שצריך להחליף, ואין פילטר אוויר. ברכב רגיל זה מה שכולל טיפול "קטן": שמן מנוע, פילטר שמן ופילטר אוויר. יש טיפולים גדולים (ושם זה גם תלוי בסוג המנוע), דברים כמו רצועות תיזמון. ברכבים חשמליים אין לך את כל זה.
ברכב חשמלי יש לך מנוע (או מנועים) חשמליים, סוללה ורדיאטור וזהו בגדול. נוזלי קירור היום מתוכננים להחזיק בין 5-10 שנים למיטב הבנתי. בנוסף, ברכבים חשמליים נוזל הקירור לא מגיע לטמפ' גבוהות כמו ברכבי מב"פ.
לדוגמה, מי שקונה סקודה אנייק צריך להביא אותה לטיפולים של החלפת נוזל קירור, בדיקת אורות ובדיקת בלמים. למה אני צריך להביא רכב חדש לבדיקת בלמים ואורות למוסך היבואן? למה צריך כל שנה להחליף נוזל קירור של הסוללה? תשובה: בשביל לחלוב (כאן השתמשתי במילה הזו כי היא מתאימה) ממך עוד כסף. אם יש לך סיבה אחרת לתת לי, כולי אוזן. יכול להיות שאני טועה כי לא ניסיתי לפתוח את ספר הרכב של סקודה ולראות מה הם אומרים, אבל אני בטוח שבדיקת אורות ובלמים וגם החלפת נוזל קירור כל שנה הם לא חלק משגרת הטיפולים שלה.

בנוגע ל-OTA אתה פשוט טועה וכותב סתם. זה לא שהרכב יוצא לא אפוי מהמפעל, פשוט עם הזמן תמיד אפשר למצוא מה לשפר, אז משפרים. ואז כל הלקוחות נהנים מהשיפורים ולא רק אלה שקנו רכב חדש יותר שכולל את העדכון.
העובדה שחברות אחרות לא מסוגלות לעשות את זה לא הופך את הרכבים של טסלה לחצי אפויים.
היו הרבה פיצ'רים שהתווספו שלקוחות הציעו. למשל להפוך את מצלמות הרכב ל-dash cam וסנטרי מוד (אמנם לא פעיל עדיין בארץ). למשל Joe Mode, שמנמיך את הווליום של התראות לנהג, אני חושב שגם ה-track mode זו עוד אופציה שלקוח הציע (אבל לא בטוח בזה) ועוד כל מני דברים.
בנוגע לשיפורים בנהיגה, למשל בעדכון האחרון (שעדיין לא קיבלתי) הם הוסיפו אופציה להשלים את הבלימה הרגנרטיבית עם בלמים כשהרגנרציה מוגבלת כי הסוללה מלאה או קרה מדי. זה משהו שלא היה קיים, והם הוסיפו את זה בדיעבד.

זה שאתה מכיר אנשים שכיבו את העדכונים שלהם בוינדוס זו ממש השוואה של תפוחים לתפוחים. כי טסלה, בדיוק כמו מיקרוסופט, מפתחת (ועושה בדיקות) על מערכת ההפעלה שלה על כל שילוב אפשרי של סוג מעבד\לוח אם\כרטיס מסך\זכרון\דיסק\כל חומרה אחרת פנימית וחיצונית אפשרית בעולם, נכון?
חוץ מזה, העדכונים שלהם עוברים בדיקות מאד מחמירות קודם כל עם אוטומציה, לאחר מכן עם העובדים שלהם שמקבלים את העדכונים האלה ראשונים.
ואח"כ העדכונים משוחררים בגלים. כך שאם מאתרים בעיה, הכל עוצר עד שמתקנים אותה. וכך כמות האנשים שקיבלו עדכון שהוא לא תקין פוטנציאלית מוגבלת.
סטטיסטית, עוד לא שמעתי על בעיה\תקלה\תאונה כלשהי שנגרמה מעדכון OTA של טסלה. כן, לפעמים יש באגים, אבל לא בנושאים שקשורים לבטיחות או תפעול הרכב.
הם משחררים עדכונים לרכבים שלהם כבר עשור, זה לא שהם התחילו לעשות את זה אתמול. אם היתה עם זה בעיה, היינו שומעים על זה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3536
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 203 פעמים
קיבל תודות: 277 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1077 

עובדות: כשטסלה, אפל, גוגל, מוציאות לך עדכון שמוסיף כל מני יכולות, יש לך אפס ידיעה של מה שיש שם באמת. אני אגלה לך סוד, וזה מידיעה בתור מישהו שנמצא בתעשית התוכנה בחברות גדולות ומוכרות שנים רבות- הן מכניסות לך שם המון תיקוני באגים, ובמקרה הטוב אתה מקבל שורה כללית שאומרת תיקוני באגים.
לדוגמה, עבדתי בחברת אחסון נתונים ענקית, שם שכל מי שהוא חלק מתעשיית ה IT מכיר הייטב. הוצאנו גרסאות חדשות מעת לעת שהוסיפו יכולות גדולות ונצורות. על הדרך תיקנו באגים חמורים מאוד, כאלה שיכלו לגרום בקלות לאבדן מידע. אלו באגים שמעולם לא דווחו ללקוחות בצורה רשמית, וכמובן שגם התיקון לא דווח.
אז כשטסלה משפרת לך את המכונית, אני מבטיח לך שיש שם הרבה תיקוני באגים שלא הכרת מעולם (ואולי כן).
לכן האמירה שלך, אלא אם כן אתה אינסיידר בטסלה, לא נכונה.

לגבי נוזל הקרור בסקודה אנאייק. קודם כל האם אני יודע בודאות שזו חליבה או לא? לא, אני לא יודע. האם אתה יודע בודאות שזו חליבה? ממש לא.
האם מישהו בישראל ב VW יודע? מסופקני.
אלה הנחיות שמגיעות מהיצרן. ל VW יש רקורד מעולה של אמינות ואיכות. כן היו להם בעיות קשות עם הגיר הרובוטי, כן היה לנו הדבר הנחמד של דיזל גייט, אבל זו עדיין חברה עם שם מעולה בכל הקשור לאיכות הרכבים. אם אתה לא מאמין לי תסתכל סביבך בישראל, מדינה שבה אמינות היא אולי הפקטור הכי משמעותי - הכביש מלא בסקודות, סיאטים ופולקסווגנים. וזה אחרי הצרות שהיו עם הרובוטי. יצרנים אחרים כמו סיטרואן (החלון האחורי ב BX? זוכר? המתלים שקרסו?) פיאט ואלפא המחלידות, עדיין מנסים לשקם את רקורד האמינות שלהם בישראל בגלל תקלות שקרו בשנות ה80. ל VW יש מוניטין מעולה, ואם הם דורשים החלפת נוזל קרור באנייאק (רכב שהוא האופציה הראשית מבחינתי אם אעבור לחשמלי), אז אני אישית מאמין שיש סיבה מלבד "לחלוב".

אומר לך את האמת, אינני יודע מה הנוזל הזה מקרר ברכב חשמלי, אבל אולי הסקודה מתחממת יותר?

Haimbin
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 790
הצטרף: מרץ 2020
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 115 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1078 

דווקא האמירות של TheCoolest נכונות, רכבי טסלה תמיד מקבלים דירוג של 5 כוכבים, טסלה מודל Y קיבל את הציון הכי גבוהה אי פעם במבחני ריסוק מבין כל הרכבים! לא חסר דוגמאות וסרטונים ברשת.

לגבי הרווח של יבואנים אפשר להתווכח,אבל גם פה אני מסכים עם TheCoolest, אם נוזל קירור מחזיק כיום כ5 שנים או 120 אלף קילומטר עד להחלפה ברכבי בעירה פנימית, אין שום סיבה שברכב חשמלי יצטרכו טיפול כזה כל שנה-שנתיים או אחרי 30/60 אלף קילומטר, כמו שמבקשים ביונדאי איוניק 5/סקודה אנייק ועוד יצרנים אחרים. ובאופן כללי זה חלק חשוב במעבר לכלי רכב חשמליים - לא צריך יותר טיפולים יקרים עם המון חלקים ולכלוך.

לגבי עדכונים - מה שיפה בטסלה זה שהרכב בא עם מפרט שלם ואתה יכול בהמשך בעזרת עדכון לפתוח אופציות שבהתחלה לא רכשת (מסיבות כלכליות או אחרות) - לדוגמא חימום הגה, נהיגה אוטונומית ועוד..

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 17101
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 2106 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1079 

@nir11

ולא הבנתי מה בדיוק לא נכון באמירה שלי, לא אמרתי שטסלה מספרת על כל באג שהיא מתקנת.
תתפלא, אבל גם אני עובד בחברת תוכנה גדולה ואני יודע היטב על מה מדובר.
אני לא יכול להגיב על נושא הדיווח של הבאגים מבחינה משפטית, כי זה לא התחום שלי, ולמען האמת לא ממש מעניין אותי, אבל גם אני מתקן הרבה באגים מאחורי הקלעים שאף אחד לא מדווח עליהם ללקוחות.
אתה חושב שבמערכות לא של טסלה אין באגים? אז אתה יכול להיות בטוח שגם שם יש באגים, לכולם יש באגים. אני לא מבין את הנקודה שאתה מנסה להעביר.
ההבדל בינם לבין טסלה הוא שאת הבאגים שלהם אפשר לתקן במקרה הטוב רק במוסך עם עדכון קושחה לאחד או יותר מהמחשבים שיש ברכב. ובמקרה הפחות טוב אי אפשר לתקן\דורש החלפת חלק. (ר"ע הריקול של GM על האורות האחוריים בהאמר החשמלי שלהם לדוגמה מהחודשים האחרונים)
העובדה שטסלה יכולה בקלות לתקן באגים מהסוג הזה אמור להוות יתרון ולא חיסרון כמו שאתה מנסה להציג אותו.

האנייק היתה רק דוגמה, אולי לא הכי מוצלחת. בספר הרכב שמצאתי באתר של סקודה לא כתוב בכלל שום דבר בעל משמעות בכל הנוגע לטיפולים תקופתיים. תנסה לפתוח את הספר רכב של טסלה ותראה עד כמה הוא מפורט, ואפילו יש בו את פירוט הטיפולים המומלצים והתקופות המומלצות.
גם חברות אחרות כמו יונדאי, קיה וג'ילי דורשות טיפולים שנתיים, אבל על מה? יש עוד יבואן אחד או שניים שלא דורשים טיפולים תקופתיים כמו טסלה על רכבים חשמליים סיניים שכרגע ברח לי השם שלהם.
בכל אופן, בדיקת אורות, בלמים והחלפת נוזל קירור כל שנה ברכב חדש זה מיותר לחלוטין. ואם זה לא מיותר לחלוטין מסיבה אמיתית ולא מונפצת, אז המצב עוד יותר גרוע, לדעתי.
זכותך לחשוב אחרת, כמובן. אבל כשאתה רואה רכבים חשמליים שלא דורשים את זה, אז בטח גם VW היתה יכולה לתכנן את הרכבים שלהם בצורה כזו שלא ידרשו את זה.
אתה צריך להבין שהמודל העסקי של יצרני הלגאסי הוא הכנסות משירות וטיפולים, הרווחים שלהם על הרכבים עצמם הם שוליים. זו הסיבה העיקרית שאני חושד בחליבה.
לצורך העניין, סטטיסטית, רכב חשמלי יהיה הרבה יותר אמין מרכב בנזין. מהסיבה הפשוטה שיש לך הרבה פחות דברים שיכולים להתקלקל ולהתבלות עם הזמן. ושים לב שלא הזכרתי בכלל את נושא האמינות והאיכות. לכל יצרן היו דגמים בעיתיים וריקולים. ולא אמרתי ש-VW לא מייצרת רכבים טובים בשום שלב של הדיון.
לנושא הדיזלגייט אין מה להכנס, זו היתה החלטה ניהולית\כלכלית של העומדים בראש החברה, ולא ממש קשור לנושא הדיון הנוכחי. למרות שזה מביש, לדעתי.
וכמובן VW היא לא היחידה שעשתה את זה, היא רק היתה הראשונה שנתפסה ואכלה אותה חזק על זה. חברות כמו BMW ודיימלר (מרצדס) גם עשו דברים דומים, מספיק לחפש ברשת.

בנוגע לקירור התשובה מאד פשוטה. מקררים את המנוע, האלקטרוניקה של המנוע ושל מערכת הטעינה ואת הסוללה. כל אלה לא מגיעים לטמפ' גבוהות במיוחד.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3536
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 203 פעמים
קיבל תודות: 277 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1080 

פשוט אומר פה אמירות חסרות כל ביסוס. אני באמת לא מבין מפיה זה בא. רווחי תעשיית הרכב באים מהתחזוקה והרווח על מכירות נמוך? זו אמירה שמעולם לא שמעתי. אני מכיר את זה מעולם המדפסות ואולי גם מהקפה, פעם ראשונה ששומע על התאוריה הזו לגבי עולם הרכב.
לגבי בדיקות תאורה שנתית - נשמע מונפץ לגמרי. אני פשוט מתקשה לקבל את זה ש VW תחייב אותי על שורה של בדיקת אורות שנתית, שבלעדיה תפוג האחריות. אם זה נכון זה חמור ומרושע.
ברור שחשמלי יותר אמין מבנזין, על זה אין מחלוקת. זה טריוויאלי. לחשמלי חסרונות אחרים, כמו התכלות סוללה,חרדות טווח ומילוי דלק איטי יותר משמעותית.
אני לא קראתי את ספר הנהג של טסלה, אבל קראתי בעיון כל בפר רכב שעבר תחת ידי, מדובר על מסמכים מאוד מפורטים. לא הבנתי מה הנקודה.

לגבי עדכוני תוכנה, אספר משהו שאינני יודע אם הוא מדויק, יצא לי לדבר עם אדם שעובד בחברת הייטק למכוניות, כזו שיש לה לקוחות. לפי מה שהוא תיאר לי, יצרנים מסורתיים כיום מעדכנים את התוכנה OTA, זה דורש הסכמה חד פעמית של הבעלים. נדמה לי שהוא הזכיר את קונצרן VW. אני לא חותם לך על זה, אבל זכור לי בירור שהופתעתי מזה.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”