טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
yoramw
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 220
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1006 

טוב מאוד שגמתחילים לגבות כסף על הטעינה בסופרצ׳רגרים ועוד יותר על החיוב על השארת הרכב בחניית הטעינה לאחר גמר הטעינה.
השימוש הכי חשוב של הסופרצ׳ארגרים הוא הארכת טווח הנסיעה, וכאשר הטעינה בחינם, חלק מהאנשים פשוט העדיפו לטעון שם מאשר לשלם כסף על טעינה בבית (כמובן שיש גם את בעלי טסלה שמסיבות אוביקטיביות לא יכולים להטעין בבית).

בתור בעל טסלה, בשנה שעברה היו אומנם מעט עמדות סופרצארגר ופריסה חלקית אבל ידעת בסבירות גבוהה שכשתגיע במהלך טיול תהיה עמדה פנוייה.
בחצי שנה האחרונה, אני מדיר את רגלי מהסופרצארגרים בגלל העומס (בדרך כלל מעבר למה שמסומן כתפוס יש עוד תור של רכבים בעמדות הפופולריות.



מקווה מאוד שסיום המצב הלא טבעי של חשמל חינם, ימתן את הביקוש למי שבאמת צריך ולא מי שמנסה לחסוך כמה שקלים.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 72487
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 532 פעמים
קיבל תודות: 4263 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1007 

כן. מסכים עם זה אבל קיוויתי שיתחילו רק עם קנס על חניה סתם ושהמחיר יהיה יותר אטרקטיבי (למרות שהם לא הכריזו רשמית). מקווה עדיין שזה יהיה יותר בכיוון של 1₪

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16919
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2089 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1008 

אני מניח שטסלה הגיעה להסכם סוף סוף עם רשות המסים ולכן יכולה להתחיל לחייב.
אם זה היה המצב עוד מההתחלה, אז מלכתחילה הטעינה לא הייתה חינם, לא נראה לי שזה היה צ'ופר של טסלה ל-early adopters, הם פשוט לא יכלו להשאיר אנשים בלי יכולת טעינה.
בנוגע למחיר, גם אני מקווה שזה יעלה 1 ש"ח, אבל התחשב ב"פיילוט" שלהם, כנראה ש-1.5 ש"ח יהיה הסכום הסופי.

אותי מעניין לדעת כמה יגבו על תפיסת עמדה. לפי "$0.5" שיש בדף שלהם, אני מניח שהם יגבו 2.5 ש"ח ל-50%+ תפוסה ו-5 ש"ח כשהתפוסה מלאה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 41755
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1901 פעמים
קיבל תודות: 4163 פעמים

נושא שלא נקרא #1009 

אנשים מוציאים רבע מיליון ש"ח על אוטו ועושים הכי הרבה רעש על 1 ש"ח שלוקחים להם על טעינה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 72487
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 532 פעמים
קיבל תודות: 4263 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1010 

זה לא שקל. זה 1.5₪ ל kWh. כלומר 83₪ למלא ״טנק מלא״ (לא ברור אם זה אחרי מע״מ או לא) של 350 עד 420 קמ. כלומר 20 אגורות לקילומטר.

זה לעומת 7.27₪ לליטר. אם ליטר זה מספיק ל 15 קמ יוצא בערך 50 אגורות לקילומטר ב ice.

לשם השוואה, בבית עולה לי 55אג ל kWh שזה יוצא 7-8 אגורות לקילומטר. שביעית מעלות ice יעיל יחסית (משפחתית לא היברידית)

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8888
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 204 פעמים
קיבל תודות: 174 פעמים

Re:

נושא שלא נקרא #1011 

12/05/2022 15:58  
ziv_r כתב:
אנשים מוציאים רבע מיליון ש"ח על אוטו ועושים הכי הרבה רעש על 1 ש"ח שלוקחים להם על טעינה.
...
יש אנשים שגם התעצבנו על המהלך כי הם לא "זכו" מהחשמל חינם הזה כי הרכב יגיע אחרי ה25.5
יש אנשים מכל מיני סוגים

אני באופן אישי שמח על המהלך לגבות תשלום ולא מעניין אותי יותר מידי אם זה שקל או שקל וחצי.
למי שאין עמדה בבית שלא יקנה רכב חשמלי.
ומי שצריך לטעון את הרכב בSC, שיטען כמה שהוא צריך להגיע הביתה ושם יטעין ב0.55 ש"ח
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303

shahar31
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 535
הצטרף: נובמבר 2006
נתן תודות: 59 פעמים
קיבל תודות: 44 פעמים

Re: Re:

נושא שלא נקרא #1012 

12/05/2022 20:18  
Nba כתב:
יש אנשים שגם התעצבנו על המהלך כי הם לא "זכו" מהחשמל חינם הזה כי הרכב יגיע אחרי ה25.5
יש אנשים מכל מיני סוגים

אני באופן אישי שמח על המהלך לגבות תשלום ולא מעניין אותי יותר מידי אם זה שקל או שקל וחצי.
למי שאין עמדה בבית שלא יקנה רכב חשמלי.
ומי שצריך לטעון את הרכב בSC, שיטען כמה שהוא צריך להגיע הביתה ושם יטעין ב0.55 ש"ח
...
בול.
השתמשתי בSC פעם אחת בלבד שנסעתי לצפון ופחדתי שלא יספיק לי ה100%

לא מזמן פירסמו כתבה לא זוכר איפה שכל עוד יש לך מטען בבית, צריך כמה עמדות סופר מהירות בנקודות מפתח במדינה ולא צריך יותר מזה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 72487
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 532 פעמים
קיבל תודות: 4263 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1013 

זה לגמרי התפיסה של טסלה

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 59981
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 304 פעמים
קיבל תודות: 3664 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1014 

אם בנוסף לחיוב הם יחייבו גם סתם על חיבור "מת" (כל אלו שמתחברים להטעין ומשאירים שם את הרכב ליום סידורים) - סה"כ מעז יצא מתוק.

gildmor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 738
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1015 

15/05/2022 14:12  
Huber כתב:
אם בנוסף לחיוב הם יחייבו גם סתם על חיבור "מת" (כל אלו שמתחברים להטעין ומשאירים שם את הרכב ליום סידורים) - סה"כ מעז יצא מתוק.
...
בשביל זה כבר יצטרכו לגבות משהו שערורייתי במרווחים של 15 דקות כמו בחניונים בתל אביב וגם אז יהיו כאלה שלא מזיז להם ישאירו אות הרכב...

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 72487
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 532 פעמים
קיבל תודות: 4263 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1016 

חד משמעית הם יחייבו על כך. הבעיה שזה לא מכסה מישהו שסתם חונה שם ולא התחבר. לזה הם צריכים להוסיף מחסומים חכמים

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16919
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2089 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1017 

@gildmor
טסלה מחייבת $0.5 על כל דקה אם התחנה תפוסה ב-50% ומעלה או $1 לכל דקה אם התפוסה היא 100%.
בארץ, אני מקווה שנראה מחירים של 2.5 ש"ח עד 5 ש"ח. אבל כנראה שזה יהיה יותר לכיוון של 1.5-2 עד 3-3.5.
וכמו שעופר אמר, זה תופס רק עבור אלה שחיברו את הרכב.
כל השאר פשוט צריכים לחטוף דוח של 250 שקל על כל שעה שהם משאירים את הרכב זרוק בעמדה.

stanaula
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 22
הצטרף: אוקטובר 2014
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1018 

מה אתם מצפים? שמו את החניות של הרכבים החשמלים במקומות מאוד טובים, אז המיקום הטוב יחד עם חוסר החוק שיש בנושא, מאוד מפתה לחנות שם.
עד שזה לא ישתנה, אנשים ללא רכבים חשמלים ימשיכו לחנות שם.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 59981
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 304 פעמים
קיבל תודות: 3664 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1019 

עם כל הכבוד לאדון מאסק (ויש כבוד), מזמן כבר הבנתי שההצהרות שלו לא שוות את הטוויטר עליו הן מצויצות. שנתיים אחרי שהכריז על טסלה ב 25000 דולר, נשאל לאחרונה מה קורה עם זה והתחיל לברבר על המוניות האוטונומיות שיהפכו את הדגם הנ"ל לאבסולוטי. על הנייר - הוא צודק, רק שהוא "שכח" לציין שבשביל החזון הזה FSD צריך להיות מושלם והוא רחוק משם הרבה מאוד שנים לפי המצב הנוכחי שלו. עצוב.



TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16919
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2089 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1020 

אתה מפספס דבר מאד "פשוט" (הוא לא באמת פשוט). שהתקדמות ה-AI היא אקספוננציאלית, ואם הם הצליחו לפתור את בעיית ה-local maximum בה הם ניתקלו פעם אחר פעם בשנים האחרונות, אז השינוי יגיע בקפיצות מאד גדולות בין שחרור לשחרור.
בראיון עם Financial Times כתשובה להאם טסלה עובדת על דגם זול יותר אמר "יכול להיות".
לפי דעתי, מי שישב על הגדר וחיכה לדגם של $25K ככל הנראה ימשיך לחכות לנצח. א. כל בגלל אינפלציה ובעיות שבבים\שרשראות אספקה, הרכב הזה גם ככה כבר לא יעלה $25K אלא יותר קרוב ל-$35K. לא רחוק משם כבר יושבת לה המודל 3. עם סוללה מבנית, וגיגה קאסטינגים קדמי+אחורי, מודל 3 בהחלט יכולה להכנס לקטגוריה ועדיין להשאר רווחית.
הבעיה היא שכרגע אין לטסלה את יכולת הייצור הדרושה ע"מ לספק את הביקוש שיש לה. המחירים של טסלה בשמיים כי הביקוש לרכבים שלה בשמיים.

מעבר לזה, המטרה של טסלה היא להאיץ את המעבר של העולם לרכבים ואנרגיה נקיים.
למוניות אוטונומיות תהיה השפעה הרבה יותר גדולה מאשר לרכבים פרטיים בנושא הזה.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”