מערכת הכריזה של האוטובוסים

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).

מנהל: מנהלי תוכן

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4424
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 802 פעמים
קיבל תודות: 364 פעמים

מערכת הכריזה של האוטובוסים

לינק להודעה #1 

מתחת לבלוק שאני גר בו לא רחוק נמצאת תחנת אוטובוסים.
אז דיי התרגלתי לזה שיש הרבה תנוע של רכבים ליד הבלוק.
הבעיה התחילה במחצית העשור האחרון כאשר כל אוטובוס במיוחד של אגד שעוברים שם באופן קבוע,
פשוט התחילו להפעיל כריזה שאומרת לאן הם הגיעו ולאן יעדם.

אמנם התחבורה משרתת את הציבור.
אבל היא פוגעת באיכות החיים.
החל מרעש שהיא יוצרת מ5 בבוקר עד 2 בלילה, בשבתות, בחגים ובכלל כשאתה רוצה קצת שקט בבית.
בנוסף קיימים אוטובוסים שמד הווליום שלהם חורג מעל ומעבר לכל בקרה והשכל הישר.

קיצור, נמעס לי מזה.
אני רוצה לעשות לגבי זה משהו. לא יודע מה ומאיפה להתחיל.
צריך את עזרתכם, מה אוכל לעשות בנדון?

תודה.

Amir64
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7910
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 1208 פעמים

לינק להודעה #2 


amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 678
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 161 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

Re: מערכת הכריזה של האוטובוסים

לינק להודעה #3 

@legopart
·
ידידי,

אתה צודק. אבל!!! הכריזה אינה החלטה של אגד או אף חברת תח"צ אחרת, לרבות משרד התחבורה. היא חובה חוקית מתוקף תקנות הנגישות ומטרתה לסייע לעיוורים או כבדי ראייה לדעת להיכן הגיעו.

מלבד לתקן את התקנות (מה שלא יקרה בשל מטרתן כאמור לעיל), אין כרגע צה לעשות נגד.

מצטער, (במקרה אני האדם לפנות אליו בנושא)

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6679
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 708 פעמים

לינק להודעה #4 

יש דרך לכוון את הסאונד פיזית, להשתמש בתדרים שלא יתפזרו יותר מדי, לשלוט על העוצמה בצורה נכונה יותר. יש צורך לשנות את העוצמה בהתאם לשעות, בבוקר ליד בית ספר זה לא אותו הדבר כמו בלילה בשכונה שקטנה.

אין פה צורך בכלל לשנות את החוק אלה ללטש אותו, להוסיף כמה נימוקים או בכלל לעשות את השינויים התאם לצורך מקומי ולא צריך לשנות שום תקנה. עניין של רצון בלבד, חוץ מהבירוקרטיה כמובן :lol:

amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 678
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 161 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

לינק להודעה #5 

@BUGY

יכול להיות שזה אפשרי...אני לא מכיר דרך אוטומטית להתאים עוצמת שמע או תדרים לפי שעות יממה או מיקום גיאוגרפי ורעש סביבתי.

אם יש לך הצעה/פיצרון פרקטי, מבטיח שלא רק שייושם, אלא שגם לא תהיה שום בירוקרטיה.

מוזמן לשלוח (גם בפרטי) הצעה פרקטית...

moco
סמל אישי של משתמש
חבר כבוד
חבר כבוד
הודעות: 20524
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 191 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

לינק להודעה #6 

amira כתב:@BUGY

יכול להיות שזה אפשרי...אני לא מכיר דרך אוטומטית להתאים עוצמת שמע או תדרים לפי שעות יממה או מיקום גיאוגרפי ורעש סביבתי.

אם יש לך הצעה/פיצרון פרקטי, מבטיח שלא רק שייושם, אלא שגם לא תהיה שום בירוקרטיה.

מוזמן לשלוח (גם בפרטי) הצעה פרקטית...
...
·
שעון ?
משה

זורו44
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5443
הצטרף: ינואר 2008
מיקום: קריות
נתן תודות: 421 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

לינק להודעה #7 

א.בהחלט ניתן להשתיק
ב.יש עדין חיווי בתצוגה של כל תחנה עצירה
ג.יש תקדים לכך אצלינו:
האוטובוסים של אגד חויבו בהדממת המנוע לגמרי כשהם בהמתנה מנוחה בתחנה,כשהם לא בנסיעה.
ד.בהצלחה,בינתיים תשקיע במיגון אקוסטי,חלונות כפולים
ותגיש חשבונית לנפתלי סמוטרוביץ.
האמת מנצחת בסופו של דבר תמיד

amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 678
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 161 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

לינק להודעה #8 

בלי כוונה לפגוע, להעליב או להתנצח עם אף אחד.

חלק מהתשובות פה קצת מזכירות לי הרצאה של ד"ר חיים שפירא (ממליץ בחום למי שלא מכיר). בהרצאה הוא מסביר מדוע כדאי למנות לראש ממשלה נהג מונית (חלילה מבלי לפגוע בציבור נהגי המוניות). לטענתו, הם יודעים, בקלות, את התשובות לכל בעיות המדינה.

המסקנה (שלו)...כשלא באמת מבינים את הבעיה, התשובות נידמות מאד פשוטות.
I'm never wrong
i once thought i was wrong
but i was mistaken

amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 678
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 161 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

לינק להודעה #9 

זורו44 כתב:א.בהחלט ניתן להשתיק
ב.יש עדין חיווי בתצוגה של כל תחנה עצירה
ג.יש תקדים לכך אצלינו:
האוטובוסים של אגד חויבו בהדממת המנוע לגמרי כשהם בהמתנה מנוחה בתחנה,כשהם לא בנסיעה.
ד.בהצלחה,בינתיים תשקיע במיגון אקוסטי,חלונות כפולים
ותגיש חשבונית לנפתלי סמוטרוביץ.
...
·א. ניתן בהחלט, רק אסור! בניגוד לתקנות.

ב. אתה אמיתי???? זה לעיוורים!!!!!

ג. זו חובה של כל החברות וכל האןטובוסים. אתה מדבר על תחנת מוצא!!!! ופותח השירשור על הגעה לתנה ספציפית לאורך הקו.

ד. מסעיף זה ומפאת כבוד הפורום, אתעלם.

moco
סמל אישי של משתמש
חבר כבוד
חבר כבוד
הודעות: 20524
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 191 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

לינק להודעה #10 

amira כתב:בלי כוונה לפגוע, להעליב או להתנצח עם אף אחד.

חלק מהתשובות פה קצת מזכירות לי הרצאה של ד"ר חיים שפירא (ממליץ בחום למי שלא מכיר). בהרצאה הוא מסביר מדוע כדאי למנות לראש ממשלה נהג מונית (חלילה מבלי לפגוע בציבור נהגי המוניות). לטענתו, הם יודעים, בקלות, את התשובות לכל בעיות המדינה.

המסקנה (שלו)...כשלא באמת מבינים את הבעיה, התשובות נידמות מאד פשוטות.
...
·
אז תסביר בבקשה מה האתגר הטכנולוגי הגדול בלקבוע עוצמת קול אחת בין שעות 7 ל 19 למשל, ועוצמה אחרת בין 19 ל 7?
משה

amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 678
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 161 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

לינק להודעה #11 

moco כתב:
...
...
·
אז תסביר בבקשה מה האתגר הטכנולוגי הגדול בלקבוע עוצמת קול אחת בין שעות 7 ל 19 למשל, ועוצמה אחרת בין 19 ל 7?
...
יש לך הנחה סמויה ולפיה הרחוב בשעה 19:00 שקט יותר ולפיכך ניתן "להסתפק" בעוצמת קול נמוכה יותר. עכשיו חשוב על רחוב דיזינגוף, ארלוזורוב וכד'....

חשוב מה קורה עם מגיע יותר מאוטובוס אחד והמולת נוסעים יורדת ועולה ממנו...

הכריזה נועדה לאפשר לכבדי ראייה לאתר הן את עצם הגעתו של הקו הרלוונטי עבורם והן את מיקומו הפיזי...יש לא מעט אזורים בהם מותקנות תחנות זו בסמוך לזו (לעיתם שלוש וארבע תחנות לאורך רציף ארוך עם המון קווים). האוטובוס, לעיתים בלית ברירה, יעצור היכן שיהיה לו מקום ולאו דווקא במקום המיועד לו. עדיין אותו עיוור צריך לדעת שהאוטובוס הגיע והיכן הוא...

כאמור, ערים למטרד. יודעים שזו בעיה. במיוחד בשכונות מגורים ובשעות הערב המאוחרות. מנסים למצוא פיתרון בדמות אוזניות ואפליקצייה שתתריע על מיקום האוטובוס או הגעתו ליעד. הדברים פחות פשוטים ממה שנדמה. צריך לשנות ולתקן, זה אתגר ובהתאם ייקח קצת זמן.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70231
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 502 פעמים
קיבל תודות: 3876 פעמים

לינק להודעה #12 

זה מאוד הגיוני שבשעות הערב נדרש רמה אחרת של ווליום. כמו כן, די ברור שאין שום תקן של עוצמת קול לכריזה הזו וכנראה שזה חשוב שאוטבוס אחד לא יהיה בווליום נמוך מאוד ולעומתו אחר יהיה עוצמתי מדי, נכון?

מד DB יש בכל טלפון סלולרי היום, מה הבעיה לקבוע תקן ולעמוד בו?

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6238
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1172 פעמים
קיבל תודות: 1160 פעמים

לינק להודעה #13 

@amira
·
ככול שמתעמקים בנושא ומודעים לניואנסים של הבעיות מבינים שהפתרון באמת לא קל.

תודה על ההסברים והסבלנות

חייבים להיות מודעים לדחיפות במציאת פיתרון כי זה באמת מאוד מפריע לציבורים די גדולים

בהצלחה במציאת פיתרון הולם

Amir64
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7910
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 1208 פעמים

לינק להודעה #14 

amira כתב:@BUGY

יכול להיות שזה אפשרי...אני לא מכיר דרך אוטומטית להתאים עוצמת שמע או תדרים לפי שעות יממה או מיקום גיאוגרפי ורעש סביבתי.

אם יש לך הצעה/פיצרון פרקטי, מבטיח שלא רק שייושם, אלא שגם לא תהיה שום בירוקרטיה.

מוזמן לשלוח (גם בפרטי) הצעה פרקטית...
...
עם כל הכבוד...
ראית את הכתבה שקישרתי אליה בתגובה הראשונה בשרשור?

1. ציטוט מחוזר שפרסם משרד התחבורה למפעילי התחבורה הציבורית


"בחוזר שפורסם לכל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ נקבע כי החל מ- 1 בדצמבר 2013 יידרשו כל מפעילי התחבורה הציבורית לפעול בהתאם להנחיות החדשות".

"הפעלת כריזה חיצונית באוטובוסים: בין השעות 07:30 בבוקר ועד 20:30 תכויל מערכת השמע לגובה של 75 דציבלים. במהלך השעות 20:30 ועד 07:30 תכויל מערכת השמע לגובה של 55 דציבלים. במידה ולא ניתן להגדיר במערכת הכריזה החיצונית חלוקה לשעות היום יש לכייל את מערכת השמע בגובה של 65 דציבלים לאורך כל שעות היום. הפעלת כריזה פנימית באוטובוסים: הכריזה הפנימית תכויל בגובה של 70 דציבלים לאורך כל שעות היום".
...
כלומר, לפני 6 שנים ניתנה הנחייה שהעוצמה תיקבע גם לפי השעה ביום, ואתה אומר שבמשך 6 שנים לא נמצא פתרון?
חברה עסקית שמוצר שלה חייב שתהיה בו יכולת כזו, ולא מסוגלת להציע פתרון לאחר 6 שנים מהבקשה, לא תהיה קיימת יותר.
כל מהנדס אלקטרוניקה מתחיל צריך לספק לך פתרון עובד לקביעת עוצמת dB של רמקול לפי שעה ולפי רעש סביבתי בתוך חודש עבודה, וזה בהגזמה. ואם לא, הוא במקצוע הלא נכון.

ביזיון שאחרי הנחיה כזו, שיצאה כאמור לפני 6 שנים, אתה בא ואומר תנו לי פתרון.

2. ראית למשל ב- waze שיש מצב יום ומצב לילה לתצוגה? ההופך את המסך לכהה בלילה?
אתה חושב שמסובך לממש את אותו דבר בדיוק, רק שיוריד ווליום לרמקול במקום להחליף צבע תצוגה?

3. ראית את חיישן האור במכוניות, שמדליק את אורות הרכב בתלות לכמות האור בסביבה?
כל כך קשה לחבר אחד כזה, שינמיך ווליום למערכת כריזה כשחשוך בחוץ?

4. מיקום גיאוגראפי?
אתה בטוח מכיר את השילוט האלקטרוני בתחנות שמודיע מתי האוטובוסים הבאים יגיעו לתחנה.
אז כבר יש לך את הפתרון לבעיה הגיאוגראפית.

5. אנחנו כקוראים בפורום לא צריכים להציע לך פתרון.
אתה, כאחראי על נושא במשרד התחבורה (אם זה תפקידך), צריך:
א, להושיב פונקציונר, שישב ויחליט באיזו סביבה ואיזה תנאים, מה יהיה הווליום של המערכת.
ב, לפנות לחברה שממנה הוזמן המוצר, ולהזמין ממנה פתרון עובד תוך מספר חודשים קטן.

moco
סמל אישי של משתמש
חבר כבוד
חבר כבוד
הודעות: 20524
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 191 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

לינק להודעה #15 

amira כתב:
...
...
יש לך הנחה סמויה ולפיה הרחוב בשעה 19:00 שקט יותר ולפיכך ניתן "להסתפק" בעוצמת קול נמוכה יותר. עכשיו חשוב על רחוב דיזינגוף, ארלוזורוב וכד'....
...
·

לא , אין לי שום הנחה כזו.
זו סתם הייתה דוגמא, ואתה מתיחס לשעות השרירותיות שנתתי בדוגמא כאילו אלה הן השעות הנכונות והאחידות לכל התחנות.
ברור שזה תלוי מקום.
בלי מאמץ גדול מידי אפשר לקבוע שעות סבירות ועוצמות סבירות לכל תחנה וברור שבדיזינגוף הערכים יהיו שונים מבאיזה רחוב מגורים עם תחנה בודדת.

ברור שזה לא פתרון מושלם אבל הוא קל מאוד למימוש מהיר. הוא לא מונע זה שיפתחו משהו יותר חכם להחליפו בעתיד.

אתה כתבת "אני לא מכיר דרך אוטומטית להתאים עוצמת שמע או תדרים לפי שעות יממה או מיקום גיאוגרפי ורעש סביבתי"
אז נתתי לך פתרון טריביאלי ל"אוטומטי לפי שעות היממה" ולשאר הפרמטרים זה פתרון ידני.

אומרים "המושלם זה האויב של הטוב". כמו בהרבה דברים אחרים, לא צריך לחכות לפתרון הכמעט מושלם כי בהרבה מקרים הגישה הזו זה פשוט קוברת את העיניין. הרבה יותר מעשי להתחיל בפתרון לא מושלם אבל שמשפר את המצב בהרבה, ואח"כ ניתן לעשות עליו איטרציות.
משה

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”