אמזון שלחו קופסת מוצר ללא המוצר - ולא לוקחים אחריות

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').

מנהל: מנהל אודיו

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #16 

כאן אפילו לא שקלו, כשהחזיר את זה מי שהחזיר. וגם לא לפני ששלחו אלי. ניסיתי לברר עם 3 חברות המשלוח שזה עבר דרכן בדרך אם הן עצמן שקלו. אין לי תשובות מוחלטות, אבל הרושם הוא שאף אחד לא שוקל, וכולם רק מסתמכים על מה שאמזון דיווחו בהתחלה.

בינתיים, לפני שאני ממשיך לטפל בזה, אני מחכה שיאשרו את ההחזרה הראשונה. כבר עברו כמה ימים מאז שקיבלו את החבילה, ואין אישור מצידם.

עוד אמירה בעייתית שלהם: הם טוענים שפעם שניה אי אפשר החלפה, רק החזר. מה שלא עוזר לי, כי את המוצר קניתי במבצע ומאז המחיר עלה.

הדבר הזה ממש משנה את הדעה שלי לגבי אמזון, איכות התהליכים שלהם, והכדאיות של קניית דברים יקרים מהם. מזל שלא הזמנתי דרך הפניית משלוחים.


כתבה שאולי תהיה רלוונטית, לגבי אפשרות תביעת אמזון בארץ. :)
https://www.mako.co.il/nexter-consumeri ... 761006.htm

verborn כתב:איך מצליחים להעביר לאמזון לינקים שמראים תצלומים או וידאו?
כנראה אימייל. בין אם הקישורים בסוף גלויים לך או לא, אני משער שהם יכולים לראות אותם. אם לא, הם בטח יגידו לך.

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #17 

החזר משלוח

בסוף גמרו לטפל בהחזרת החבילה הראשונה. למרות ששלחתי צילומי חשבונית משלוח, ההחזר היה פחות: רק 20$.
שלחתי פניה, תיקנו די מהר להחזר מלא.

החזר במקום החלפה

בעבר אמרו לי: שלח בחזרה, ותקבל החזר. אמרתי: אני רוצה החלפה כי המוצר היה במבצע ועכשיו הוא לא. הם: אי אפשר, אלה הנהלים.

אחרי שנגמר סיפור ההחזרה הראשון, שלחתי אימייל עם מלוא הסיפור, ואז בתכתובת:

- אני: אמרו לי שאפשר רק החזר, ואני לא רואה את ההגיון או ההוגנות בזה שלא רק אעבור את כל הבלאגן שאתם יצרתם, אלא גם בסוף ייצא לי מזה כלום.
- הם: אם כך, אז טוב. נעשה החלפה.
- אני: תודה. מה לכתוב בהצהרת המכס?
- הם: בעצם, אל תשלח עדיין. אם תשלח, לא תקבל החזר. אנחנו עושים חקירה פנימית. חכה 3 ימי עסקים.

(מהטקסט השתמע שהנציג, השונה מהקודם, פירש משהו שאמרתי לא נכון. שלחתי הבהרה/שאלה. הם לא ענו.)

אחרי 3 ימי עסקים ללא תגובה מהם

- אני: עברו 3 ימי עסקים. מה קורה?
- הם: הכי טוב שנדבר בטלפון.
- אני: אני מעדיף אימייל, כדי שיהיה תיעוד.

עבר יום, הם לא הגיבו. עברתי לטלפון.

טלפון

(שיחה של איזה שעה, שחצי או יותר ממנה בהמתנה כשהם עושים משהו מאחורי הקלעים)

נציג 1

- אני: (מספר את הסיפור המלא מההתחלה.)
- נציג: חכה, אני מעביר אותך למישהו אחר.

נציג 2 (קצת קשה להבין אותו. הראשון גם היה הודי, אבל עם מבטא בריטי, וגם יותר ברור.)

- אני: (מספר את הסיפור בגרסה מקוצרת יותר.)
- נציג: חכה, בודק. (מוזיקה לאורך דקות ארוכות.) אתה יכול להחזיר. תקבל החזר.
- אני: החזר לא עוזר לי כי קניתי במבצע והמחיר עלה. גם אמר לי נציג אחד, לפני כמה ימים, שאפשר לעשות החלפה.
- נציג: אפשר רק החזר. אלה הנהלים.
- אני: אני משער שזה לא בסמכותך. אולי יש מישהו שכן יוכל לעשות זאת?
- נציג: רגע. (מוזיקה לאורך דקות ארוכות.) אני מעביר אותך.

נציג 3 (אמריקאי)

- אני: (מספר קצרות את הסיפור.)
- נציג: אפשר רק החזר.
- אני: ...
- נציג: אפשר רק החזר.
- אני: רוב הקניה היתה ביתרת giftcard שטענתי במיוחד בשביל הקניה הזו. אין לי מה לעשות עם זה עכשיו. אפשר החזר לכרטיס אשראי במקום?
- נציג: לא, רק לאותו אמצעי תשלום.

ציון לאמזון:
נכשל
נערך לאחרונה על ידי jtk ב 15/08/2019 22:37, נערך 2 פעמים בסך הכל.

Aviv943
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 544
הצטרף: 22/04/2011 0:00
מיקום: ראשון לציון

לינק להודעה #18 

המוצר במלאי עדיין? מוזר. לרוב הם מציעים החלפה ואני מתעקש על החזר.
את כל התקשורת מולם אפשר לעשות בצ'אט. כך מעבירים נציגים והם פשוט קוראים את ההיסטוריה.
נושא הגיפט קארד מאז ומתמיד היה ככה. מאות חבילות עברו דרכי ומעולם לא יכלו להחזיר את הכסף לאשראי (הגיוני אגב)

בכל אופן, ממליץ צ'אט להבא.

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #19 

צ'טים היו בשבוע שעבר. בהמשך עברתי לאימיילים, שלוקחים פחות זמן, ואולי נותנים להם יותר זמן לבדוק ולהגיב לעניין.
lasik ו-Huber דווקא חשבו ששיחת טלפון תהיה הפתרון. בכל מקרה, עברתי את כל 3 אמצעי התקשורת.

המוצר במלאי. הבעיה היא שהם לא רוצים להחליף פעם שניה.

ברגיל החזר לגיפטקארד אולי הגיוני. אבל כאן, אחרי שהם פישלו ברצף ורק בגללם אין לי את מה שקניתי, הייתי מצפה לגמישות ולהחזר כסף בצורה שאוכל להשתמש בה, ולא אצלם. כל הסיבה שהיתה לי יתרת גיפטקארד היא כי צברתי במיוחד למוצר הזה, שהם פרקטית מסרבים לשלוח לי.

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #20 

עבר שבוע מאז שאמזון קיבלו את החבילה השניה בחזרה. בינתיים, אין שום אישור או התקדמות אחרת מצידם.

המוצרים המוחזרים שהם שלחו אלי לא עברו שום בדיקה או בקרה כשהחזירו אותם אליהם במקור.
אבל במקרה שלי, אחרי שהם פישלו פעמיים, וחודש וחצי מההזמנה המקורית, הם לוקחים את הזמן, שום דבר לא בוער להם.

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #21 

אמזון ממשיכים בחוסר האכפתיות שלהם, ובסוף ממש מנוולות.

7 ימים אחרי שקיבלו את ההחזרה

שבוע אחרי שהם קיבלו את משלוח ההחזרה (לפי מעקב הדואר), לא הגיע שום סימן מצידם. יזמתי פניה, שאלתי מה קורה. אמרו לי שמחלקת החזרות יטפלו בהחזר תוך 3 ימי עסקים. אבל אם אני רואה שזה לא קורה, שאדבר איתם עוד פעם ושירות לקוחות יבצעו החזר.

10 ימים אחרי ההחזרה

עברו 3 ימים ללא שום סימן מאמזון. שלחתי פניה, שיטפלו בהחזר כפי שאמרו. ענו לי: חכה עוד. אפילו לא תחמו את זה בזמן. גם טענו שהחזרות בינלאומיות לוקחות יותר זמן (לא נכון, הקודמת טופלה תוך 3 ימים). אמרתי: כבר עבר שבוע וחצי מאז שקיבלתם את החבילה, אמרו לי מפורשות חכה 3 ימים, ואם אין החזר דבר איתנו ואנחנו נבצע החזר. תגובתם: כלום. הם לא טרחו לשלוח תגובה.

11 ימים להחזרה

חיכיתי יום, לא קרה כלום, עברתי לצ'ט. הנציג רצה שאחכה עוד 2 ימי עסקים.

14 ימים להחזרה

חיכיתי 3. שום פעולה מצד אמזון. שלחתי אימייל. אמרו שהבעיה עם ההחזר היא שהם "קיבלו מוצר לא נכון", וביקשו ממני פרטי משלוח (שכבר שלחתי להם בעבר, ואחרי שבעבר כבר אישרו שהם קיבלו את החבילה). שלחתי להם עוד פעם. ביקשתי שיפרטו מה זה "מוצר לא נכון". אמרו לי, הכי טוב שנדבר בצ'ט או טלפון. עברתי לצ'ט. עוד פעם ביקשו ממני פרטים שכבר היו להם. נשמע שמקור הבעיה הוא שהם קיבלו מה שהם שלחו לי - קופסת מוצר בלי טבלט. דבר שכבר דיברתי עליו עם יותר מנציג אחד, בהרבה פירוט, עוד לפני ששלחתי להם בחזרה (וכולם אמרו אז: שלח להחזר). בסוף נציג הצ'ט אמר: טוב, אבצע החזר.

החזר ללא שום לקיחת אחריות או פיצוי

עוד פעם שאלתי: מה לגבי החלפה, או שיאפשרו לי קניה חדשה של אותו מוצר במחיר המבצע ששילמתי במקור. הנציג: אי אפשר. אני: אז לפחות החזר לכרטיס אשראי ולא ליתרת גיפטקרד, כי היתרה נטענה אצלכם במיוחד בשביל הטבלט, שלא שלחתם לי במצב תקין ואתם לא רוצים להחליף. הנציג: אי אפשר, רק זיכוי לאמצעי התשלום המקורי.

סירוב להחזר ישיר של עלות משלוח

ראיתי שאני מדבר לקיר, אז עברתי להתמקד בהחזר. רציתי לוודא שיחזירו את מלוא עלות המשלוח בחזרה, דבר שבהחזרה הראשונה דרש לבקש מהם מפורשות. הנציג לא התנגד להחזר מלא, אבל אמר שהוא יעשה את זיכוי עלות הדואר בתור "קרדיט" באמזון. אמרתי שלא, זה לא כסף שהיה קיים כיתרה אצלם, אני רוצה החזר לכרטיס אשראי, כמו שנעשה בהחזרה הראשונה. הנציג סירב.

בינתיים, השארתי את הנקודה הזו פתוחה.

עזבו את כל הסיפור, נתקלתם בהתעקשות שלהם לתת החזר משלוח בחזרה כקרדיט ולא לכרטיס אשראי?

vivi
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2779
הצטרף: 06/01/2009 1:00
מיקום: ירושלים

לינק להודעה #22 

אני חושב שסתם סיבכת את הסיפור בהתעקשות לשנות את מדיניות אמזון למרות שלאורך כל הדרך אמרו מה אפשר ומה לא.
לפי המדיניות של כל החברות האמריקאיות ההחזר חוזר לאמצעי התשלום המקורי. יש מדי פעם הזמנות שמסתבכות, הכי יעיל זה להיות סבלני, לזרום עם מדיניות ולבחור לסיים את הסיפור בדרך הקלה והמהירה. אחרת, ההפסד הוא שלך.
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #23 

ההפסד שלי בכל מקרה:

- אין לי את המוצר
- המחיר קפץ למעלה משמעותית (המחיר הנמוך ביותר שהיה בשנתיים האחרונות)
- השקעתי זמן ואנרגיה במשלוחי ההחזרה ובדיבורים האינסופיים איתם בגלל שהקופסא הגיעה ריקה
- הם כרגע מסרבים לתת החזר אמיתי לעלות המשלוח בחזרה

לא סיבכתי כלום. העיכובים החוזרים ונשנים מצידם היו גם להחזר הבסיסי.

די ברור שהמדיניות שלהם נועדה לאנשים שמחזירים סתם. ברגע שזה לא המצב ויש מקרה מחוץ לסטנדרט, הם לא יודעים מה לעשות או לא אכפת להם.

eyalgro
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 291
הצטרף: 23/04/2008 0:00
מיקום: תאילנד

לינק להודעה #24 

@jtk
·
תרשו לי לחסוך לכם אנרגיה ועצבים !

אני עובד המון שנים עם אמזון וגר עכשיו בתאילנד... לאחרונה הגיעו אליי מספר מוצרים באריזה שאינה הולמת את המוצר ועקב כך גם האריזה וגם המוצר ניזוקו... אחרי שהתברברתי עם השרות בצ׳אט, הבנתי שמשם לא תבוא הישועה...

אחד הדברים שאני אוהב ביותר אצל אמאזון זו הנגישות ! פשוט תכתוב ישירות לבוס הגדול - ג׳ף בזוס

jeff את אמאזון דוט קום

ברור שלא הוא קורא הכל ישירות, זה פשוט מועבר למנהלים הבכירים שלו ומצופה מהם למצוא פתרונות במהירות האפשרית...

יכול לומר לך שכבר פעמיים כתבתי אליו ומנהלים בכירים אפילו חזרו אליי טלפונית, הם תמיד החזירו לי את הכסף במלואו גם ללא החזרת המצור התקול או החסר !!!

תנסה, תאמין לי שלא תתאכזב !

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #25 

מעניין. חשבתי שמחלקת "תלונות הציבור" זה יותר עניין ישראלי :).
אני חושד שזה עדיין עובר לשירות לקוחות הרגיל, אבל אנסה.

eyalgro
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 291
הצטרף: 23/04/2008 0:00
מיקום: תאילנד

לינק להודעה #26 

jtk כתב:מעניין. חשבתי שמחלקת "תלונות הציבור" זה יותר עניין ישראלי :).
אני חושד שזה עדיין עובר לשירות לקוחות הרגיל, אבל אנסה.
·בוודאות אומר לך ! יש על זה גם כתבות באינטרנט...

כשהבוס הגדול מקבל מייל כזה, כל מה שהוא עושה זה פורוורד למנהלים שלו עם סימן שאלה
ואז יש להם זמן קצוב לחזור עם תשובות !

דיברתי עם כמה מנהלים בכירים עד היום, הם תמיד כצעד ראשון, החזירו לי את הכסף !

מה יש לך להפסיד ? תשקיע חצי שעה ותנסח מייל מכובד, אם יכול תוסיף גם תמונות ותראה איך זה עובד, במהירות ויעילות !!!!

בהצלחה !!!
אשמח לשמוע מה קרה...

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4478
הצטרף: 30/12/2012 1:00

לינק להודעה #27 

eyalgro כתב:אשמח לשמוע מה קרה...
ניסיתי את הצעת eyalgro. זה אכן עזר יותר, אם כי לא באופן מלא.

ענו. לקח קצת יותר זמן מהרגיל, ונוסח תחילת ההודעה שונה (נראה שמחלקה אחרת מהרגיל), אבל סה"כ הסגנון דומה לנציגים רגילים.

לא שלחו מוצר חליפי, אבל הסכימו לתת קרדיט בשווי ההפרש בין מחיר המבצע שקניתי בו, למחיר המוצר בזמן שענו.
אמרתי תודה, שאלתי אם אפשר גם את הפרש ה-import fees, אחרת עדיין אצא בהפסד לעומת ההזמנה המקורית שלי. הנציג סירב. (אגב, ענה אותו נציג כמו בהודעה הראשונה. כנראה מחלקה עם המשכיות בטיפול.)

בקיצור, שיפור בלקיחת האחריות, אבל עדיין חלקי.

בינתיים, כולל הקרדיט, מחיר המוצר עדיין לא הגיע למצב שלקנות אותו מחדש לא יעלה לי יותר. ביררתי, והקרדיט עם תוקף ארוך, אז לפחות זה לא בעיה.

Evil-u
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1345
הצטרף: 14/01/2005 1:00
מיקום: ראשל"צ

לינק להודעה #28 

תראה חבר,

יש שתי שיטות:

הישראלית: ״קנית ולא מרוצה? עומד בנהלי החזרה? תקבל את הכסף חזרה בניכוי 100 שקל או החלפה, גם זה אחרי ימבה עצבים, לא עומד בנהלי החזרה? או שהחליטו שמבחינתם אתה משקר? תמות, אין אם מי לדבר״.

האמריקאית: ״קנית ולא מרוצה? אפשר להחזיר ולקבל את הכסף כולו בחזרה, אבל אם המוצר היה במבצע, לא תקבל שוב את המחיר הזה״.


אתה מנסה לעשות מיקס בניהן ובגלל זה הם לא מבינים אותך.

(ואני אישית מעדיף את השיטה האמריקאית).

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7665
הצטרף: 22/10/2007 0:00
מיקום: קרית יאבוייה

לינק להודעה #29 

Evil-u כתב:תראה חבר,

יש שתי שיטות:

הישראלית: ״קנית ולא מרוצה? עומד בנהלי החזרה? תקבל את הכסף חזרה בניכוי 100 שקל או החלפה, גם זה אחרי ימבה עצבים, לא עומד בנהלי החזרה? או שהחליטו שמבחינתם אתה משקר? תמות, אין אם מי לדבר״.

האמריקאית: ״קנית ולא מרוצה? אפשר להחזיר ולקבל את הכסף כולו בחזרה, אבל אם המוצר היה במבצע, לא תקבל שוב את המחיר הזה״.


אתה מנסה לעשות מיקס בניהן ובגלל זה הם לא מבינים אותך.

(ואני אישית מעדיף את השיטה האמריקאית).
אהבתי איך שניסחת את זה! (Y)
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

lasik
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2071
הצטרף: 21/07/2010 0:00

לינק להודעה #30 

Evil-u כתב:תראה חבר,

יש שתי שיטות:

הישראלית: ״קנית ולא מרוצה? עומד בנהלי החזרה? תקבל את הכסף חזרה בניכוי 100 שקל או החלפה, גם זה אחרי ימבה עצבים, לא עומד בנהלי החזרה? או שהחליטו שמבחינתם אתה משקר? תמות, אין אם מי לדבר״.

האמריקאית: ״קנית ולא מרוצה? אפשר להחזיר ולקבל את הכסף כולו בחזרה, אבל אם המוצר היה במבצע, לא תקבל שוב את המחיר הזה״.


אתה מנסה לעשות מיקס בניהן ובגלל זה הם לא מבינים אותך.

(ואני אישית מעדיף את השיטה האמריקאית).
·
הוא לא מנסה לעשות מיקס - הוא מנסה לעשות את השיטה "הישראלית המשופרת".
באמזון לא מבינים כי לא ניתן להבטיח מחיר מבצע לאחר שהמבצע הסתיים.
מבצע מאושר על ידי מחלקת שיווק ועשוי להיות מסובסד על ידי הספק.
לאחר תום מבצע אין מי שיאשר בשירות לקוחות הנחה פרטנית ללקוח שהחזיר מוצר מסיבה כלשהי.
צריך פשוט להחזיר, לקבל זיכוי ולהמתין לסבב המבצע הבא.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”