בהזדמנות נדירה בארץ למכירה עדשה אנאמורפית ISCO2 ייבוא אישי מגרמניה והתקן

טלוויזיות, מסכים, מקרנים, LED, פלזמה, OLED, נגני וידיאו, סטרימרים וכו'
freddi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 32 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

בהזדמנות נדירה בארץ למכירה עדשה אנאמורפית ISCO2 ייבוא אישי מגרמניה והתקן

הודעה שלא נקראה #1 

הרחבה אופטית של 16/9 בלי עיוותים - כמו בקולנוע אמיתי!

לפני שאני מציע את העדשה ב eBay ...
הזדמנות לקבלת המוצר בארץ.

להלן קישור של המוצר:



העדשה תימכר תוך שבוע להצעה הרצינית הגבוהה ביותר.

spacedude
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3468
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: מזכרת בתיה
נתן תודות: 177 פעמים
קיבל תודות: 166 פעמים

הודעה שלא נקראה #2 

לא כ"כ ברור.
הרחבה של 16:9 ל 1:2.35?
שחר

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1520
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 120 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

הודעה שלא נקראה #3 

1. הקישור במודעה שלך לא עובד.
2. אפשר קישור לדף המוצר או לפחות את הדגם המלא?
3. נתונים של העדשה? פתיחה וכו'?
4. המחיר כל כך סודי עד שאי אפשר לציין אותו בפומבי?
5. האם זו עדשה שאפשר להתקין על מנוע שמזיז אותה או שמתקינים אותה ישירות לתוך המקרן? http://homemovie.hu/wp-content/uploads/ ... ncse-2.jpg
במטותא מכבודך, אני מאמין שכדור הארץ עגול.

freddi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 32 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

הודעה שלא נקראה #4 

העדשה מרחיבה ממקור מקובץ ל 16/9 או 1/2.35 בהתאם למקור הסרט.
העדשה:
Anamorphic 16:9 lens ISCO MKIII מקורית תוצרת גרמניה.
עם תושבת ומסילה לצורך התקנה לפני המקרן.
אפשר להוסיף מנוע.
תמונות יש בגלריה של פורום כאן ובתפוז: הקולנוע של פרדי.
המחיר ב eBay כ 1500 דולר.
אבל אני אתפשר 😉

dadaii
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 293
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

הודעה שלא נקראה #5 

לא מבין כל כך את התועלת שהיום רוב הסטרימרים יודעים לעשוות זאת (למתוח ולכווץ את התמונה בהתאם לגודל המסך בלי התערבות של המקרן).

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1520
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 120 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

הודעה שלא נקראה #6 

^^ זה שאתה לא מבין את התועלת לא אומר שאין אחת. זה רק אומר שאתה לא מבין אותה.

מקור ששולח תמונה בפורמט 2.35:1 למקרן 16:9 שבתורו מאיר פסים שחורים מעבר לגבול ההקרנה, גורם לאיבוד של בערך שליש מעוצמת ההארה ועוד שליש מהפיקסלים שהמקרן יכול לתת. כשעושים את זה עם עדשה יעודית היא מותחת את התמונה בצורה אופטית, ללא עיוותים וללא איבוד של עוצמת תאורה או חלק מהתמונה.

dadaii
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 293
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

הודעה שלא נקראה #7 

RobotCop כתב:^^ זה שאתה לא מבין את התועלת לא אומר שאין אחת. זה רק אומר שאתה לא מבין אותה.

מקור ששולח תמונה בפורמט 2.35:1 למקרן 16:9 שבתורו מאיר פסים שחורים מעבר לגבול ההקרנה, גורם לאיבוד של בערך שליש מעוצמת ההארה ועוד שליש מהפיקסלים שהמקרן יכול לתת. כשעושים את זה עם עדשה יעודית היא מותחת את התמונה בצורה אופטית, ללא עיוותים וללא איבוד של עוצמת תאורה או חלק מהתמונה.
...
·
מבין חלקית ויודע שכיום אפשר לעשות זאת בעוד דרכים. בכל מקרה מה שאני לא מבין איך אפשר לשנות פורמט סרט מ2.35:1 ל16:9 ולהפך בלי לשנות את פרופורציות התמונה ומבלי ל"מתוח אותה" כביכול. ולגבי הפסים השחורים ברוב הסרטים הפסים השחורים מוטמעים "צרובים" בפריים לכן אין משעות למה שאמרת של עוד שליש מהפיקסלים שהמקרן יכול לתת כי הוא גם ככה מקרין אותם. לגבי עוצמת הארה איני יודע ומבין בעניין הזה במיוחד שהעדשה האינפומית היא חיצונית ולכן היא בעצם מקבלת את התמונה לאחר שעברה את "איבוד" עוצמת ההארה עי המקרן אני טועה?

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16227
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 934 פעמים
קיבל תודות: 1925 פעמים

הודעה שלא נקראה #8 

dadaii כתב:
...
...
·
מבין חלקית ויודע שכיום אפשר לעשות זאת בעוד דרכים. בכל מקרה מה שאני לא מבין איך אפשר לשנות פורמט סרט מ2.35:1 ל16:9 ולהפך בלי לשנות את פרופורציות התמונה ומבלי ל"מתוח אותה" כביכול. ולגבי הפסים השחורים ברוב הסרטים הפסים השחורים מוטמעים "צרובים" בפריים לכן אין משעות למה שאמרת של עוד שליש מהפיקסלים שהמקרן יכול לתת כי הוא גם ככה מקרין אותם. לגבי עוצמת הארה איני יודע ומבין בעניין הזה במיוחד שהעדשה האינפומית היא חיצונית ולכן היא בעצם מקבלת את התמונה לאחר שעברה את "איבוד" עוצמת ההארה עי המקרן אני טועה?
...
http://www.panamorph.com/home-theater-projector-lens/

dadaii
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 293
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

הודעה שלא נקראה #9 

@istarmini
·
מה ששלחת לא עונה בשום צורה על הסוגיות שכתבתי אלא רק אומר את מה @robotcop כבר כתב . איך אם יש לי מסך של 16:9 ופורמט של הסרט המוקרן 2.35:1 העדשה מתאומה את התמונה למסך מבלי לשנות את פרופורציות התמונה "למתוח אותה " זה אומר שדמויות או תמונה תראה אחרי השינוי יותר צרה ומתוחה כלפי מעלה. יש לי סטרימר של med8er והוא מותח תמונה של 2.35:1 ל16:9 בלי בעיה ובלי עדשה אינפורמית אך הבעיה שזה פוגע בפרופרציות הטבעיות של העצמים בתמונה .

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1520
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 120 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

הודעה שלא נקראה #10 

@dadaii
·
קודם כל, אני לא יודע מאיפה הגעת למסקנה שכל הסרטים מגיעים עם שוליים שחורים, זה ממש לא נכון. יש לי מסך מחשב בפורמט 2.40:1 או כמו שהם קוראים לזה, 21:9 ורוב הסרטים שראיתי עליו נפתחו בצורה מושלמת למלא את המסך. סרטים שרונדרו כבר עם הפסים האלו באמת לא נפתחים למסך מלא ונשארים באמצע המסך עם המון שוליים ספייר. אני משתדל להמנע מקבצים שרונדרו כ16:9 כי אם אני רואה את זה על המסך הגדול בסלון הפסים השחורים יתווספו בכל מקרה ואם אני רואה את זה על המחשב, הם רק מפריעים.

בנוגע לעדשה ואיך שהיא עובדת:
הוידאו מתעוות לפני שהוא נכנס לעדשה - הוא נמתח למעלה ולמטה ומכסה את השוליים השחורים. במצב הזה כל האנשים רזים וגבוהים כי התמונה מתוחה למעלה ולמטה. מה שהעדשה האנאמורפית עושה זה מותחת את התמונה שוב אבל הפעם ימינה ושמאלה. התוצאה של שני העיוותים האלו היא שהם משלימים (או נוגדים) אחד את השני והתמונה שמתקבלת היא מושלמת וללא עיוותים.

שלא יהיה לך ספק, ככה עובדים בכל בית קולנוע בעולם. עדשה אנמורפית זה ציוד מקצועי שמיועד להקרנות שחושבו היטב בהתאם למרחק מסך-עדשה, רוחב המסך ונתוני שתי העדשות (הרגילה והאנאמורפית). זה לא משהו שהולך ברגל וצריך גם לדעת איך עושים את זה וגם להיות מוכן לשלם על התענוג (ואתה מתאר לעצמך שזה לא תענוג של סלון אלא של חדר הקרנה יעודי).

יצא לי לראות הדגמה של כמה עדשות כאלה בפעולה, אני אומר לך שזה עדיף עשרת מונים על כל קומבינת אינטרפולציה כזו או אחרת של סטרימר או מקרן (גם הPanasonic AE4000 בזמנו ידע לעשות משהו דומה, הוא פשוט היה עושה המון זום עד שהתמונה הייתה ממלאת את המסך אבל גם פה אתה מפספס מלא פיקסלים ומלא עוצמת תאורה).

לסיכום, זה פתרון היי-אנד לוידאופילים או לאנשים שהפרוטה מצויה בכיסם. היתרון של עדשה כזו הוא בלתי ניתן לערעור אם אתה רואה תוכן ב2.35 ויש לך מסך הקרנה בפורמט כזה.



תוספת: עכשיו כשאני קורא עוד פעם את כל הת'רד אני מקבל את הרושם שאתה סבור שאפשר "להמיר" 16:9 ל2.35. זה לא ככה. אם האולפנים בהוליווד היו מספיק חביבים לחתוך את הסרט כדי שיתאים לטלוויזיות 16:9 אז כבר אין מה לעשות עם הסרט הזה יותר. העדשה הזו עוזרת רק אם הסרט הושאר בפורמט 2.35:1 ואז יהיו לך את השוליים השחורים המדוברים כשאתה רואה ב16:9.

dadaii
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 293
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

הודעה שלא נקראה #11 

@RobotCop
·
מה שאני טוען שלא ניתן בשום אופן ועם שום עדשה להמיר מפורמט 2.35:1 ל 16:9 בלי לאבד חלק מהתמונה. העדשה לא יכולה להוסיף אינפורמציה בחלקי התמונה שמעולם לא צולמו..... כי כאשר עושים זאת התמונה נמתחת למעלה ולמטה. בכדי לפצות על המתיחה כדי שהדומיות ישארו בגולדם ובמימדיהם הטבעיות חייבת לבוא מתיחה רוחבית זה אומר שחלק מהתמונה כבר יצא מגבולות המסך..... . הדבר היחיד שאולי העדשה עושה ופה אינלי כל כך ידע בתחום כאשר היא מותחת את התמונה ל16:9 היא מרכזת את האור שיהיה בעבר מוקצה לפסים השחורים לחלקי התמונה שנמתחו על חשבונם ובכך בעצם מנצלת את האור "האבוד" על מנת להקרין את החלקים בתמונה שנמתחו.

שורה תחתונה : מהפסים השחורים ניתן להיפטר רק עלי ידי מתיחה של התמונה על כל המסך, וזה ע"י עדשה(לטענתך הכי מקצועי), אך זאת מבלי לשמור על הפרופורציות המקוריות והטבעיות של התמונה, או לחילופין חיתוך של חלקים מהתמונה על מנת שתתאים בפרופורציות הטבעיות לפורמט שאליו היא נמתחה.

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1520
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 120 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

הודעה שלא נקראה #12 

@dadaii

אף אחד בעולם לא מנסה לקחת וידאו בפורמט סינמהסקופ ובעזרת עדשה לכווץ אותו ל16:9. טיפול כזה עושים בשתי דרכים, או שחותכים באולפן את השוליים של הסרט עד לקבלת תמונה ב16:9 או שמוסיפים (בין אם ברנדור הקובץ ובין אם ע"י תוספת מלאכותית של הטלוויזיה) ברים שחורים למעלה ולמטה עד שהתמונה הכוללת מגיעה לפורמט 16:9. עדשה אנאמורפית מיועדת אך ורק ל"פתיחה" של תוכן מפורמט מסויים לפורמט קולנועי (2.35:1) ואיך היא עושה את זה תיארתי בפוסט הקודם.

שורה תחתונה, אם זה טוב לקולנוע זה בטוח טוב גם לי. אם אתה רוצה לעשות את זה עם הסטרימר שלך, תהנה. בכל מקרה, אף אחד לא באמת מכווץ פורמט קולנועי ל16:9 בבית בזמן אמת. עיבודים דיגיטאלים יש מליון אבל זה עיבוד שאף אחד (שאכפת לו מאיכות התמונה באיזושהי צורה) לא עושה.


בנוגע לפעולת העדשה, מצאתי אחלה סרטון שמסביר את כל העניין. המבטא של החבוב קצת קשה אבל שים לב שלקראת סוף הסרטון כשהוא מדגים, רואים את המתיחה האנכית וברגע שהעדשה נכנסת לפעולה רואים גם המתיחה הרוחבית עד לקבלת תמונה מושלמת.


freddi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 32 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

הודעה שלא נקראה #13 

אם מותר לי להוסיף עוד משהו, בנוסף גם לסרטון,

החומר המקורי צולם עד עכשיו על סרט/פילם ביחס של 4:3 כאשר על המצלמות הייתה עדשה אנאמורפית המכווצת את התמונה המצולמת אופטית מיחס 1:1.85, קרי 16/9 ליחס 1:1.66, קרי 4:3.
כך למשל, כל פריים על פילם מקורי הוא ביחס 4:3 וללא שום פסים, אבל מכווץ.

לאחר מכן בקולנוע עושים את התהליך ההפוך, שוב עם עדשה אנאמורפית, ומרחיבים את הסרט חזרה ליחס 1:1.85.

כאשר הסרט אמור להיות מוקרן ביחס הרחב של 1:2.35 משתמשים עם עדשות עוד יותר חזקות המתאימות לכיווץ יותר דרסטי ולמתיחה בקולנוע מ 1:1.66 לסינמסקופ 1:2.35.

כך היה בעידן של הפילם כדי למנוע בזבוז של פילם וכך למנוע איבוד איכות על ידי פסים שחורים.

להלן סרט על איך ולמה לצלם עם עדשה אנאמורפית - החל מדקה 2.54:


בעידן של הצילום הדיגיטלי בקולנוע אני לא מעודכן: האם זה עדיין תהליך אופטי המנצל את כל הפיקסלים או שהכיווץ וההרחבה מבוצעים דיגיטלית?

בנוסף לעיל: החומר המקורי הנמצא על הפריים הדיגיטלי על DVD היה תמיד החומר המקורי המכווץ המנצל את כל הפיקסלים, והטלוויזיות בעלי מסך 16/9 מרחיבות את החומר על כל המסך.
אני מניח שבעידן הבלוריי זה לא השתנה: המקור מכווץ והמקרנים והטלוויזיות הביתיות בעלי יכולת 16/9 מרחיבות.
נערך לאחרונה על ידי freddi ב 03/05/2016 0:36, נערך פעם 1 בסך הכל.

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

הודעה שלא נקראה #14 

אם להגיד במשפט - הרעיון הוא לשדר מהמקור סרט 1:2.35 בתוך 16:9 - כלומר ברזולוציה המלאה של המקרן. במקרה כזה צפייה ללא עדשה = תמונה מעוותת. עם העדשה - תתקבל התמונה בפורמט 21:9. ללא איבוד פיקסלים/תאורה לטובת ה"שחור".

dadaii
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 293
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

הודעה שלא נקראה #15 

@Itay_Pollak
·

מה שאתה טוען שסרט שמגיע אליי בפורמט 16:9 (הכוונה שכל התמונה שלו ממלאת את המסך) צולם בעצם במקור בפורמט 2.35:1 וכווץ על מנת להתאים לטלוויזיות ולמקרנים שלנו כיום ? והמתיחה הרוחבית שלו למסך 2.35:1 ע"י עדשה אנפורמית בעצם תחזיר ותציג לי אותו בפרופורציות הטיבעיות של הפילם(או מקור הצילום לצורך העיניין יחס העדשה שהסרט צולם בה) ?

כי במתיחה של 16:9 לפורמט קולנועי בוודאות התמונה משתנה ונמתחת לרוחב ניתן לראות זאת גם בסרטון ההדגמה של @robotcop

שלח תגובה

חזור אל “לוח מוצרי וידיאו”