חרב הפיפיות של שיפור ציוד השמע

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.

מנהל: מנהל אודיו

אובססיבי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 222
הצטרף: מאי 2009
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

לינק להודעה #16 

נכון ועצוב לגמרי.
אחרי שגיליתי שאני כבר לא מאזין לדיסקים שנורא אהבתי כי הסאונד שלהם במערכת הראשית (והטובה ביותר שלי) פשוט מדכא, התקנתי ליד המערכת הטובה מערכת נוספת, ופשוטה יותר. עדיין מצויינת אבל פחות מפורטת ויותר סלחנית. הפיתרון הזה עובד יופי, וצדק מי שכתב כאן שהמערכת באה לשרת את המוזיקה ולא ההיפך.

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #17 

אובססיבי כתב:נכון ועצוב לגמרי.
אחרי שגיליתי שאני כבר לא מאזין לדיסקים שנורא אהבתי כי הסאונד שלהם במערכת הראשית (והטובה ביותר שלי) פשוט מדכא, התקנתי ליד המערכת הטובה מערכת נוספת, ופשוטה יותר. עדיין מצויינת אבל פחות מפורטת ויותר סלחנית. הפיתרון הזה עובד יופי, וצדק מי שכתב כאן שהמערכת באה לשרת את המוזיקה ולא ההיפך.
...
זו פונקציה של למה אתה מאזין רוב הזמן.
אם הייתי מאזין לרוק רוב הזמן, סביר להניח שהמערכת שלי הייתה אחרת לגמרי.
משהו יותר חמים עם מיד באס בריא וחלקלק על חשבון פירוט וזיקוק.
שתי מערכות זה פיתרון טוב.

לחברי בעל האלקטרוסטטיים יש מערכת שניה עם Celestion Ditton 66 - יופי של דבר לרוק.
חבר לזה Jolida JD3000 ואתה מבסוט עד הגג.

אבל אני לא מטעה את עצמי לרגע שזה לא יצירת יש מאין. שזה צביעה רומנטית של משהו לא רומנטי בכלל.

קח את Sunday Bloody Sunday של U2 מהתקליט War לדעתי מועמדת ראשית להקלטת הרוק האיומה ביותר בכל הזמנים.


הקלטה חיה במועדון ג'אז, עם Simple Miking, שומעים אנשים מדברים, צוחקים ושותים ברקע.
התגלמות המינימליזם ועם זאת אחת ההקלטות הטובות שאי פעם שמעתי (לטעמי ולאוזני).
הקסילופון למשל כל כך ממשי ומיידי שהוא עושה לך צילצולים באוזניים...

אז בא לך לקחת את מהנדס הקול של U2 ופשוט לבעוט לו בתחת. מצטער על הבוטות.

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #18 

דורון3 כתב: הנה הקלטה שפויה של תופים ועוד בקלטת... :roll:
אז בא לך לקחת את מהנדס הקול של U2 ופשוט לבעוט לו בתחת. מצטער על הבוטות.
...
ועוד בפאנאסוניק :lol: לא אקאי או משהו יותר טוב :lol:

שמעוןב
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 300
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

לינק להודעה #19 

שלום דורון,

קראתי רק את הפוסט הראשון שלך ולא את כל מה שנכתב אחרי כן, ולכן אגיב רק עליו.
נדמה לי שהדברים שכתבת נכונים בדרך כלל לציוד שמדגיש את ההי-פי שבו.
לדוגמה, המערכת הקודמת שלי, שהתבססה על רמקולים Coincident Victory, גרמה לי להעיף מן הבית לא מעט תקליטים, בעיקר מונו.
אני חושב שהגורם לכך הוא ההתמקדות של הרמקולים האלה בצליל דק, מפורט וממוקד, המציג את תווי המיתאר של המוזיקה יותר מאשר את הבשר שלה. זו תכונה המאפיינת הרבה ציוד "הי-פי".
לעומת זאת, במערכת הנוכחית שלי, שהיא הרבה יותר איכותית, ומבוססת על Bosendorfer VC 7, התופעה הזאת כמעט נעלמה, ופשוט תענוג להקשיב כמעט לכל תקליט, בתנאי שהוא לא הוקלט בתנאים פיראטיים ארכי חובבניים.

ההבדל בין שתי המערכות האלה (ועוד מערכות רבות ששמעתי) גורם לי לחשוב שהבעיה שהצגת אולי איננה מחויבת המציאות, ושלא צריך לחפש את "האשם" בחומרה, אלא בציוד עצמו.

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #20 

היי אבטליון,

היו תקופות שהסכמתי עם הקביעה הזאת אבל היום, לאור ניסיוני האישי הקצר אך המרוכז אני לא מסכים איתה.
אני חושב שמערכת טובה היא מערכת הגונה שמציגה את מציאות ההקלטה כמו שהיא. כשזה טוב זה טוב וכשזה רע
אז זה Garbage in garbage out.
מערכת שמציגה הכל בעדשה ורודה היא מערכת "צבעונית" לדעתי. לא יתכן שהכל ישמע too good to be true כי אם מה שמוקלט רע נשמע טוב אז מה שמוקלט טוב עלול לא להישמע טוב מספיק.
למשל משהו שמוקלט מקומפרס ודקיק - כדי שזה ישמע טוב צריך להיות גבעה בהענות התדר במיד באס למשל (להרבה רמקולים בריטים יש את התכונה הזאת שאוהבים לקרוא לה "מוסיקליות", מין Chestiness של BBC Sound כמו Richard Burton מ - War of the worlds). אבל ה - Chestiness ימשיך גם בהקלטות שלהן צליל מלא - הרי תסכים שלמעט אם יש לך רמקול שיש בו יכולות DSP, אם רמקול משנה את מציאות ההקלטה על מנת לשפר אותה "השיפור" ימשיך גם להקלטות שבהן לא דרוש שיפור ואז "כל המוסיף גורע".
אין עם זה בעיה אם זה מתאים לבעליה של מערכת כזו.

שלא תבין לא נכון אני לא בעד צליל רזה. בטח לא במיד באס. אני פשוט מתנגד לרמקול לא צלול (מיקרו דינמיקה).
הקואינסידנט הוא רמקול צלול, מפורט ודינמי שרגיש לציוד שמחובר אליו.
עם הגברה לא מתאימה וחוסר התאמה לחדר הוא ישמע רזה, אגרסיבי ועם תחושה של סטליטים/סאב ולא של רמקול full range.
אך באמצעות voicing מתאים (ולאו דוקא 300B כמו שדיז אמר בעבר) והתאמה לחדר+טיפולים אקוסטיים ניתן להפיק ממנו צליל מלא ובשרני, אך דינמי בו זמנית. אני יודע את זה מניסיוני האישי עם ה - Super Eclipse שהוא בעיני אחד הרמקולים הקופסתיים הבודדים שבעיני מעניינים. למה? בגלל הדינמיות שלו. רמקול לא דינמי הוא רמקול מת לאוזניי.
רוב הרמקולים הקופסתיים, בכל מחיר, שהאזנתי להם בשנתיים האחרונות נשמעו לי כאלה. לא הקואינסידנט ואני מניח שיש רמקולים אחרים שהם דינמיים יותר.

יש אנשים שהדינמיות מוציאה אותם מדעתם. זה בסדר גמור. לכל אחד העדפות משלו.
הרי אם זה לא היה המצב לכולנו הייתה את אותה מערכת.

אגב, דינמיות לא חייבת לבוא על חשבון עושר מלאות ובשרנות צליל ולא חייבת להדגיש את גימיקי ההיי-פיי.
אבל דינמיות לא יכולה להשאיר אותך אדיש לרמקול ומקשה על השימוש בו למוסיקת רקע גם בווליום נמוך.

זו דעתי האישית.
נערך לאחרונה על ידי דורון3 ב 06/11/2009 9:09, נערך פעם 1 בסך הכל.

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

לינק להודעה #21 

מסכים שרמקול שמיפה- הוא רמקול לא טוב הצורה אוניברסלית למרות שיכול להיות שעבור מאזין X דווקא היפוי הזה הוא משהו טוב. ככל שציוד יותר טוב הוא יבטא את מה שמופיע במדיה לטוב או לרע בצורה ברורה יותר.

לגבי 300B וקואינסידנס- זו לא הבחירה האולטימטיבית- ממש לא.
אני בכלל לא משתגע על 300B וזו בלשון המעטה . העניין הוא ש 300B הוא שפופרת מפורסמת בעיקר אצל כאילו שלא שמעו הרבה שפופרות ועיקר הפרסום שלהם היא מהשפופרת 300B של WE מייצור מוקדם- שבאמת נשמעת טוב. כמה באמת שמעו כאילו?
לגבי קואינסינדס- ממש לא אוהב את הווקטורי- 98% מהאנשים בכלל לא יודעים איך לחבר איליו אלקטרוניקה שתגרום לו להישמע מעולה. אני שמעתי סטאפ כזה ותאמין לי שלמה שהוא חובר בארץ אצל שלל המשתמשים בו- זו הייתה בדיחה עצובה.
לי יש את הטוטל אקליפס 2-צליל מלא דינאמי, עולם אחר מאשר הווקטורי.
דרך אגב לקואינסינס יש עכשיו דגמים עם ריבון ועדיין נצילות גבוהה מאוד ועקבה יציבה.
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 50 פעמים

לינק להודעה #22 

אגב, היום גם רוק ואפילו מטאל כבר למדו להקליט כמו שצריך.
ההקלטות של Opeth לדוגמה הן לא פחות מחגיגה לאוזן (בקטעים האקוסטיים :lol:).
כנ"ל להקות "רוק אלטרנטיבי" כמו Wilco לדוגמה.

זה לא בהכרח שאם העליה ברמת המערכת ההקלטות הגרועות יילכו ויישמעו גרועות יותר ויותר.
אצלי זה הפוך - ההקלטות הטובות נשמעות טוב יותר ואת ההקלטות הגרועות והמקומפרסות אפשר סופסוף לשמוע בלי לבעוט במערכת אחרי 5 דקות.
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

gover
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 828
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

לינק להודעה #23 

אבטליון כתב:שלום דורון,

קראתי רק את הפוסט הראשון שלך ולא את כל מה שנכתב אחרי כן, ולכן אגיב רק עליו.
נדמה לי שהדברים שכתבת נכונים בדרך כלל לציוד שמדגיש את ההי-פי שבו.
לדוגמה, המערכת הקודמת שלי, שהתבססה על רמקולים Coincident Victory, גרמה לי להעיף מן הבית לא מעט תקליטים, בעיקר מונו.
אני חושב שהגורם לכך הוא ההתמקדות של הרמקולים האלה בצליל דק, מפורט וממוקד, המציג את תווי המיתאר של המוזיקה יותר מאשר את הבשר שלה. זו תכונה המאפיינת הרבה ציוד "הי-פי".
לעומת זאת, במערכת הנוכחית שלי, שהיא הרבה יותר איכותית, ומבוססת על Bosendorfer VC 7, התופעה הזאת כמעט נעלמה, ופשוט תענוג להקשיב כמעט לכל תקליט, בתנאי שהוא לא הוקלט בתנאים פיראטיים ארכי חובבניים.

ההבדל בין שתי המערכות האלה (ועוד מערכות רבות ששמעתי) גורם לי לחשוב שהבעיה שהצגת אולי איננה מחויבת המציאות, ושלא צריך לחפש את "האשם" בחומרה, אלא בציוד עצמו.
...
אני מזכיר לך שאתה מאזין בעיקר למוזיקה קלאסית וג'אז שהוקלט בשנות השישים. כאן מדובר על בעיה שעולה בשמיעת רוק ומוזיקה שלא מכוונת לאוזניים אודיופיליות בהכרח. אני חושב שהבעיה נוצרת אם אחרי שדרוגים ושיפורים אתה בסוף מוותר על המוזיקה שמרגשת אותך בשביל כזאת שהוקלטה באיכות גבוהה. מוזיקה זו אומנות אם אתה מוותר על האומנות שאתה אוהב בשביל טכנאות צליל איכותית אז למה כל זה טוב? זה נכון לדעתי גם לוידאו. לא תראה סרט עם דמויות מורכבות ועלילה מרגשת\מורכבת\מרתקת כי זה לא בסופר HD והפגמים ניכרים בציוד האיכותי והמכויל? מי עובד פה בשביל מי? הציוד בשבילינו או ...?
כל יום לומדים משהו חדש

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #24 

diz1 כתב: לגבי 300B וקואינסידנס- זו לא הבחירה האולטימטיבית- ממש לא. זה בדיוק מה שאמרתי שאמרת שהחיבור לא אולטימטיבי. שיש חיבורים טובים יותר ואני מסכים.
אגב 300B שדוחף 805 נשמע אחרת לגמרי מ - 300B לבדו. ה - NOS 805 שפופרת דינמית ומאוד לינארית לאוזניי.

אני בכלל לא משתגע על 300B וזו בלשון המעטה . העניין הוא ש 300B הוא שפופרת מפורסמת בעיקר אצל כאילו שלא שמעו הרבה שפופרות ועיקר הפרסום שלהם היא מהשפופרת 300B של WE מייצור מוקדם- שבאמת נשמעת טוב. כמה באמת שמעו כאילו? מסכים.
לגבי קואינסינדס- ממש לא אוהב את הווקטורי- 98% מהאנשים בכלל לא יודעים איך לחבר איליו אלקטרוניקה שתגרום לו להישמע מעולה. אני שמעתי סטאפ כזה ותאמין לי שלמה שהוא חובר בארץ אצל שלל המשתמשים בו- זו הייתה בדיחה עצובה.
לי יש את הטוטל אקליפס 2-צליל מלא דינאמי, עולם אחר מאשר הווקטורי. לא האזנתי לויקטורי. חברי האזינו ולא אהבו - טענו שלא דינמי כמו הסופר אקליפס. בקיצור רמקול מת בהשוואה. אבל גם תנאי ההאזנה לא היו אידיאליים (הבעלים הרג את החדר לגמרי)
דרך אגב לקואינסינס יש עכשיו דגמים עם ריבון ועדיין נצילות גבוהה מאוד ועקבה יציבה.
...

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

לינק להודעה #25 

תאמין לי שמה ששמעת מהויקטורי אינו קשור לחדר.
מצד שני יש כאן בפורום אחד שטוען שהוא מאוד בעל ניסיון באודיו וזה היה הרמקול אחרי בחינה שלו בבית שלו לאורך זמן די קצר וחובבני("הירקן ממחנה יהודה" סיפר לי)-ועל ההסטוריה האודיופילית המפוארת הזו הוא מנסה לשכנע שעכשיו הוא גילה את האור......עד הסיבוב הבא
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #26 

דורון , אתה יכול לארגן האזנה לרמקול הקטן החדש של קואינסידנט ? כי אם הוא לא דינאמי , אין לי בכלל מה לעשות איתו . אני מסוגל להרבה דברים אבל לרכוש רמקול מת , עדיף לי להאזין עם אוזניות :lol:

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #27 

gover כתב:
אבטליון כתב:. אני חושב שהבעיה נוצרת אם אחרי שדרוגים ושיפורים אתה בסוף מוותר על המוזיקה שמרגשת אותך בשביל כזאת שהוקלטה באיכות גבוהה. מוזיקה זו אומנות אם אתה מוותר על האומנות שאתה אוהב בשביל טכנאות צליל איכותית אז למה כל זה טוב? זה נכון לדעתי גם לוידאו. לא תראה סרט עם דמויות מורכבות ועלילה מרגשת\מורכבת\מרתקת כי זה לא בסופר HD והפגמים ניכרים בציוד האיכותי והמכויל? מי עובד פה בשביל מי? הציוד בשבילינו או ...?
...
מי מוותר על האזנה בגלל איכות ההקלטה? אני מקשיב לדיוק אלינגטון במונו משנות החמישים, לדג'אנגו רינהרדט כנ"ל.
הקלטות שחלקן צורמניות ומלאות רעשי רקע וטייפ שחוק.
המוסיקה מרגשת אותי כל פעם מחדש בגלל התוכן.
אבל אני לא חייב להאזין למוסיקה שמוקלטת גרוע דרך מערכת בעלת רזולוציה גבוהה שמגלה ומראה את החסרונות והפגמים בהקלטה.
אפשר להאזין לזה באוטו או ברדיו אינטרנטי או מחשב וזה בסדר גמור. אין עם זה שום בעיה. את הפרטים החסרים משלימים בדימיון.

לגבי רוק, אני לא מקשיב הרבה אבל אני אוהב פינק פלויד, לד זפלין, קווין, בוסטון, ג'נסיס הישן, מריליון ועוד.
אף אחת מהלהקות האלו לא מוקלטות טוב לטעמי למעט אולי התקליטים הראשונים של של פינק פלויד כמו
[left]Soundtrack from the Film More[/left]
למשל:
וגם אי אפשר להשוות את זה להקלטות ג'אז טובות לדעתי האישית.

אז מה עושים? שוב - נהנים מהתוכן.
אז למה צריך מערכת בעלת רזולוציה גבוהה? לא צריך. שוב, ענין של העדפה אישית וסוג המוסיקה שאתה מאזין לה. במערכת בעלת רזולוציה גבוהה, ההקלטות הטובות באמת תשמענה מעולה.יש דיי הרבה הקלטות ג'אז וקלאסי וגם אחרות שעונות להגדרה "הקלטה מעולה" בעיני.
אם זה עיקר התפריט שלך יש טעם ברזולוציה גבוהה. אם לא, חסכת כסף וזמן. שמח בחלקך.
...

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #28 

diz1 כתב:תאמין לי שמה ששמעת מהויקטורי אינו קשור לחדר.
...
אני אישית לא האזנתי ולכן לא יכול להביע דעה. החברים שלי בעלי האלקטרוסטיים ושיש לנו טעם דיי דומה התאכזבו בעיקר בהשוואה לסופר אקליפס III שאנחנו מאוד מכירים ואוהבים את הצליל החי שלו.
טענו שהחדר היה מטופל אקוסטית למוות, שה - VPI ששימש כמקור נשמע יותר גרוע מ - CD כי הוא לא כוונן כמו שצריך וגם כי הוא...VPI (בעיניהם Over Hyped כמו Rega. עניין של דעה וטעם אישיים).
המגברים היו Canary CA-308 300B monos. המערכת נשמעה להם Choked (חנוקה).

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

לינק להודעה #29 

זה מה שקורה עם אודיופילים- הם משתעבדים למערכת שלהם. אבל להשתעבד לחפץ דומם זה עבודה זרה-אז כביכול מדברים על מוזיקה דרך דיסקים שמוקלטים טוב.
הם יעדיפו מוזיקת מעליות עצובה נוסח ECM או כל מיני רימסטרים על רימסטרים כו'

אבל מה לעשות ואם מישהו חובב ג'אז אמיתי ולא מאזין למוזיקת ג'אז דרך המערכת שלו- הוא יעדיף להקשיב גם לאלינגטון למרות שאולי לא מוקלט טוב, או לאיזה בוטלג של קולטריין \רולינס \מונק או פאוול שמישהו הקליט בפייב ספוט .
לגבי אלינגטון ,ההרכב משנות ה 30-40 הוא פסגת הפסגות למרות שאולי לא מוקלט כמו מוזיקת מעליות של ECM
למשל ההרכב עם ובסטר ובלנגטון

http://www.amazon.com/Blanton-Webster-B ... mus_ep_dpi
או
http://www.musicweb-international.com/j ... lament.htm

אבל מה אודיופילים ששומעים ג'אז להקלטות כאילו? זה יצרצר להם.

דרך אגב- לואי אמסטרונג: הקלטות הטובות שלו הם בשנות העשרים שלושים שנות החמישים והלאה זה בשביל הקהל הרחב- כמו מוזיקת פופ.
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

sagyle
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2304
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: הרצליה
נתן תודות: 83 פעמים
קיבל תודות: 45 פעמים

לינק להודעה #30 

מסכים עם כל מילה. והדבר אכן בולט במוזיקה קלאסית. יש הקלטות שנשמעות רע מאוד...

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”