כה אמר הגורו.....

פורום לאודיופילים בלבד! חבר מביא חבר בלבד!

מנהל: מנהל אודיו

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #16 

דורון 3 תודה על האינפורמציה , ברמקולים רגילים התכוונתי לרמקולים דינאמיים לא הורן או משהו עם תכנון שאומר רגישות גבוהה מאוד ואימפדנס די קבוע , שזה הלחם של מגברי מנורות . אני לא אכנס כרגע לנושא הזה כי זה מצר את צעדי בנושא של שידרוג עתידי . מאידך כשאני מחפש רמקולים , יש לי עדיפות רבה לרמקולים קלים לדחיפה , כי אני יודע שאת המיד שאני מחפש , לא אמצא במגברי SS בתחומי המחיר הרלבנטיים לשלי
ולגבי נושא המיד שאני מחפש , אני מחפש מיד שקוף מאוד, מפורט , ו"מהיר" , אני לא מחפש "סאונד של מנורות " שמתבטא בצליל מרוח/חם/עגול/סירופי/WHATEVER ,

this isn't my cup of tea :lol:
אני מת על הסאונד של EL34 , ובקונפיגורציה נכונה גם KT88 (מאז שיצא לי לשמוע בזמנו מגבר בירד אנגלי שהוציא מהם 100 וואט , השמיעה הייתה מאוד קצרה , אבל השליטה בבאס הייתה פנומנלית )

אני משתמש בהמלצות , ואז אני בודק מידע , ואז אני נותן להרגשה שלי להחליט עבורי , במקרה הכי גרוע , אני אמכור ואקנה משהו אחר . השיטה הזו עובדת עבורי משתי סיבות
1 : אני מאמין שהציוד הכי טוב שנותן הכי תמורה לכסף , הוא של חברות שאף אחד לא שמע עליהן. מיתוג של חברה זה דבר יקר מאוד ומתמשך , הבעיה שלנו כצרכנים שהמימון לזה נופל על כתיפנו :lol: ב: כשהחברה משנה את הליין ו/או המתכנן והליינים החדשים לא מספיק טובים , המוניטין נשאר להמון זמן אחרי שהסיבה להיווצרותו נעלמה בתהום הנשיה :lol:
הסיבה הראשונה היא סיבה כללית שבעטיה אני מחפש דברים שאינם MAINSTREAM , אם משהו הוא מייןסטרים , הוא צריך להיות סופר יותר טוב ממשהו איזוטרי כדי שאקנה אותו , (ובד"כ זה בכלל לא כך לפחות מהנסיון שלי :lol: )
הסיבה השניה קשורה לכך שבגלל מגבלות רפואיות ואישיות , אני כרגע די מוגבל מבחינת היכולת ללכת להאזין לציוד , אני אפילו לא הולך לשמוע ציוד אצל אודיופילים שהכרתי בעבר
מאידך המגבר הנוכחי שלי שבור והאמת היא שהמגבר הספק , תמיד היה על המדף עוד מרגע קנייתו , הוא היה פשרה שנבעה רק מכיס מצומק באותו זמן , כך שעכשיו אני אנצל זאת להחליף

הייתי מאוד רוצה שתעלה עוד שמות , כי ההרגשה הפנימית שלי לא קמה ואומרת לי לבדוק (אני יודע שזה נשמע מצחיק אולי , אבל יש לי אינטואיציה גבוהה מאוד לדברים שאני אוהב , ובד"כ ההחלטה הסופית היא אינטואיטיבית , לטוב ולרע :lol: )
ותודה על השמות האלו אני אבדוק אותם אבל משום מה לא נראה לי שמהם תבוא הישועה שלי

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #17 

קשה מאוד להמליץ על שמות בהתכתבות - יש צורך להבין את כל הפרמטרים וגם יש עניין של טעם אישי שלא כל כך ברור לי ממה שכתבת בעיקר לאור העובדה שטענת שאתה אוהב EL34 אבל אוהב צליל של מנורות אבל לא מאוד Tubey
כלומר באס יותר נקי ופחות נפוח/שמנמן ולא סירופי וכו'.

רוב מגברי ה - EL34 שהאזנתי להם תמיד נשמעים מאוד מתוקים במיד ריינג' אבל הם לא בדיוק מכונות Extension בבאס ובטרבל והייתי אומר שהם מעט יופוניים ומעט עשירים יותר מבמציאות (כפי שאני תופש אותה בהשוואה למוסיקה חיה ולא מוגברת).

אישית אני לא מת על EL34 גם במגברים כמו ה - Jadis Orchestra שהיה מהנקיים ביותר ששמעתי עם המנורה הזאת.

אם אתה מחפש מגבר מנורתי שנשמע כמו Solid State עם נשמה כלומר לא סירופי, איטי או יופוני, עם Sharp Attack אך עם Decay ראוי ו - After Tones מנורתיים הטוב ביותר לאוזניי היה ה - McAlister MB-130.
השווינו שלושה מגברים שריריים שונים:
Eastern Electric M156, Jolida JD-3000, ASL Hurricanes

שלושתם מעט עמומים, איטיים, עגולים בהשוואה ל - McAlister - יש שלוש סיבות לעניין הזה:

1. Tranformer Transformer Transformer כמו בנכסי דלא ניידי: Location Location Location
הטרנספורמרים נבנים בעבודת יד ע"י פיטר תוך שימוש ב - Iron Core M6 וטבילה בחומר ציפוי וייבוש לאחר כל ליפוף (רוב הטרנספורמרים לא נבנים בצורה כזאת - שהיא איטית ויקרה).

2. יש למגבר Fast Rise Time יש הסברים באתר:
[left]Fixed negative bias supplies connect the output tube cathode to ground and have an additional negative voltage power supply. The negative voltage is adjustable and fed to the control grid of the output tube that determines the current flow and class of operation. All of my power amplifier designs use a fixed bias voltage that eliminates the cathode resistor and electrolytic by-pass cap producing an amplifier with fast rise times, superior dynamics and transparency.
[/left]
3. שימוש בשפופרות TV Sweep שמייצרות Voltage גבוה מאוד:
"[left]Sweep tubes are far superior to audio tubes with lower distortion and can pass lots of current due to large cathodes. An example would be the EL34 which has the highest plate voltage rating of 800 volts- sweep tubes can handle 7,000 volt peaks. The EAR PL509 is a good amplifier that puts the signal into the screen grid with the signal grid grounded. This triode connection reduces the plate impedance and can work quite well producing a much lower output. My single ended designs ( SE-32/44 ) also use this type of circuit but are driven directly from the driver stage without any coupling capacitors. The PP-150 and MB130 are connected differently; the EAR PL509 with the signal into grid #1."
[/left]
זה לא ממבו ג'מבו - זה נכון (מניסיון ועל מס' לא קטן של רמקולים כדי שאוכל לאפיין את הצליל הזה), אבל יש לזה מחיר. יש אנשים שהתרגלו לצליל מנורתי מתוק יותר ועגול יותר (בעיקר ב - Attack) ומעט רך יותר. Fast Attack נותן תחושה של קשיות/חדות מסויימת ואולי מעט אגרסיביות. זה לא ממש Relaxed Sound. זה מאוד ממשי ודרמטי.

לא מזמן השוויתי בין המגבר הזה על הרמקולים שלי לעומת ה - JAS Array 2.1 שלי בפעם השנייה (בפעם הראשונה זה לא עבד עקב אי התאמה ל - Joule-Electra LAP-150 Mk II אבל כעת עם LA-100 MK III לא הייתה בעיית התאמה).

השוואה קצת מוזרה כי ה - McAlister הוא Push Pull, 130W/Channel והמגבר שלי הוא SET 45 W/Channel אבל על הרמקולים שלי שכאמור קלים מאוד לדחיפה ההבדל בכוח לא מהותי להשוואה. שניהם דוחפים את הרמקולים בקלות אבל בצורה מאוד שונה:

ה - JAS מעט רך יותר, עגול יותר, זורם יותר, מכיל את כל הפרטים אך לא מדגיש אותם. מין Understated and Relaxed Presentation. הבמה עמוקה אבל מתחילה במישור הרמקולים ומעמיקה מאחוריהם.

ה - McAlister נותר תחושה של שורה ראשונה בהופעה חיה. אתה יושב on the edge of your seat. הכל יותר דרמטי, חד. התקפה מהירה וחדה יותר, ניגודים בולטים יותר בין מוסיקה לשקט, יותר דינמי, יותר Extended בבאס ובטרבל אבל יותר אגרסיבי פחות זורם. הבמה יותר קדמית: מתחילה כמעט לידך ומעמיקה עד למישור הרמקולים.

למה ההשוואה בין המגברים דומה:
למישהו שמשפריץ עליך מים עם בקבוק מתיז מים שמכוון לאלומה צרה ומרוכזת (McAlister) לעומת מישהו שמרסס אותך בערפל מים (JAS Audio).

השוואה שמאוד מזכירה לי את ההשוואה הבאה (של שני מגברים שונים אבל עם מסקנות מאוד דומות) נמצאת כאן:
http://www.wyetechlabs.com/shared/topazreva-v.html

מה עדיף? תלוי.
לי אישית, בטווח הארוך קל יותר עם ה - SET שלי. משהו זורם יותר, נעים יותר, מעייף פחות. גורם לך לא לרצות לנתח את הצליל אלא רק לשבת לזרום עם המוסיקה. כל הפרטים שם אבל ללא דרמה גדולה. אני יושב שעות על שעות ולא מתעייף מהצליל הזה ולא קם עד שאישתי מגרדת אותי מהספה...
אגב, אישתי העדיפה את ה - McAlister, אמא שלה העדיפה את ה - JAS. אולי אני מזדקן ומעדיף מגברים של החותנת... :lol:

בהינתן רמקול שה - JAS יכול לדחוף, לדעתי שני המגברים האלה (ה - JAS וה - McAlister) טובים יותר מה - Hurricanes מה - Jolida ומה - Eastern Electric M156 כי הראשונים יותר נקיים, מפורטים ו - Involving לדעתי.

לדעתי שניהם פחות טובים מה - McAlister OTL 195 שנשמע הטהור מכל המגברים ששמעתי עד כה ללא קשר למחיר.
בפרזנטציה ה - OTL דומה מאוד ל - JAS Array בחלקות, בנינוחות ובבמה שמעט אחורית יותר אך הוא יותר טהור (יותר נקי, יותר מפורט, יותר אוורירי, יותר מהיר ויותר דינמי וכל זה ללא שמץ של אגרסיביות או חיספוס).
הייתי קורא לזה "צליל נכון".

כל זה מניסיוני האישי וכמובן הטעם האישי שלי.

אני חושש שתיאלץ לעשות את המסע הזה בעצמך.

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #18 

דורון תודה רבה על האינפוט
אם אתה מכיר את טרילוגי אתה יכול לדעת מי מהם מתאים יותר ו/או את הצליל של רוג' למשל (שמתי עיין על המגברים שלהם , אבל אני מחפש משהו פחות מסחרי ) :lol:
מכול מקום תודה רבה

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

לינק להודעה #19 

לפי דעתי פיטר בורינג'ר כותב נפלא בגובה העיניים של אודיופילים ללא חארטה מיותרת.
מאמר לפני עשור בו המחירים של שני המגברים הללו (שאז היו מאוד יקרים)- הם זולים מאוד במונחים של היום.
נדמה לי ששני המגברים כיום הם במחיר כפול.
הקשבתי לשניהם על אותם רמקול (3 למעשה) ואני אהבתי את Wyetech יותר. אם אני מבין נכון שני המגברים הללו עברו שידרוגים מאז המאמר.

אני חושב שמגבר שפופרות, בניגוד "לדיעה" של רבים- צריך להשמע עם תחושה של נטראליות ולא צליל "רומנטי" עגול , צבוע וכו'

לטעמי,הדבר הכי חשוב של הגברת שפופרות הוא בהשגת צלילות, CLARITY,

בשוק יש מגברים שמעגלים, רומנטיים, VIVD-כל אילו כי יש לזה קונים.זה עיקר השוק. זה עוזר למתן סטאפ או סאונד בעייתי. זה מחליק את הכול בצבע רך ונעים ובא לציון גואל.
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #20 

diz1 כתב: אני חושב שמגבר שפופרות, בניגוד "לדיעה" של רבים- צריך להשמע עם תחושה של נטראליות ולא צליל "רומנטי" עגול , צבוע וכו'

לטעמי,הדבר הכי חשוב של הגברת שפופרות הוא בהשגת צלילות, CLARITY,
...
בזה אנחנו מסכימים , זה בדיוק מה שאני מחפש במגברי מנורות . מה עוד שלעיתים קרובות מידי אנשים מבלבלים בין באס שהוא מיבאס צבוע ו/או באס שהוא עגול ולכן נשמע בומבסטי ויורד ובין באס מדוייק שיורד יותר אבל נותן לשמוע רבדים שלא שמעת לפני כן
לא יודע אם יש מגבר מנורת שיכול לתת באס כזה , אבל גם רוב מגברי הSS ששמעתי בסביבות מחיר שקניתי את הגולדן טיוב , היו גרועים ממנו . ברמות מחיר אחרות לא שמעתי משהו שנפלתי ממנו ובאתי הבייתה עם זכרון סוני של " איך אני משיג את הכסף לקנות את זה ? "

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #21 

מסכים אתך על הצלילות.
אם מגבר הוא עמום בעיקר ב - Higher Mid Bass וב - Mid Range אז הוא הופך למשעמם לדעתי.
אם הוא מלא מידי ועגול מידי - זה טוב אולי למוסיקת רוק שיכולה להיות מוקלטת מאוד רזה ומאוד צורמני ופרזנטציה מלאה ועגולה מחממת אותה ומייצרת מחדש את מה שמהנדס הקול "הגאון" קילקל לדעתי.
לדוגמא: אתמול האזנו ל - Sultans Of Swing של Dire Straights ב - Kings Audio Prince II אלקטרוסטטיים.
עם ה - McAlister MB-130 זה נשמע רזה (Mid Bass Is nowhere to be seen) וכשזה רזה עדיף לסגור את הבסטה כי זה נשמע כמו רדיו טרנזיסטור נייד של תדיראן. למה זה נשמע רזה?
לדעתי כי זו הקלטה כזו ועוד על CD.
ה - Jolida JD-3000 מנגן את Sultans Of Swing כמו שצריך. הצליל מלא, חם, משכנע.

לעומת זאת Jesse Cook, Eva Cassidy, Roberta Gambarini נשמעו צבועים, איטיים ועשירים מידי (כאילו שמו בתבשיל יותר מידי שמנת מתוקה) ב - Jolida JD-3000 ונשמעו בדיוק כמו בהופעה (לאוזניי כמובן) ב - MB-130.

מסקנה: תלוי למה אתה מאזין רוב הזמן? אני מזמן ויתרתי על רוק כי לדעתי אפשר לספור שם על יד אחת את מס' ההקלטות הסבירות. אני גם לא מאמין בשחזור מחדש של מה שקילקל מהנדס הקול כי זו חרב פיפיות בעיני.

עם זאת למדתי שיש ניואנסים במגברים שאני תופש כצלולים.
ה - OTL למרות היותו מפורט בצורה בלתי רגילה (הכי מפורט ששמעתי עד כה) הוא מאוד חלק, אוורירי, רגוע וחסר מאמץ (מינימום Distortion).
זה מין כוח שקט ומאד Understated. אין אגרסיביות בצליל הזה. ה - MB-130 יותר אגרסיבי. יותר דרמטי.
יותר In your-face.

אני חייב להגיד שאני אוהב את שניהם בין היתר כי שניהם מאוד Un-Tubey ונשמעים לי קרובים יותר למציאות (קונצרט לא מוגבר חי, הופעת ג'אז לא מוגברת ב - Central Park וכו' וכו') כמו שהיא נתפשת בעיני ועם כל זה ש - Un-Tubey הם לא מגברים יבשים או חסרי נשמה: אין חוסר ב - Decay, Overtones, Harmonics.

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #22 

דורון , בבדיקה באתר חברת הרמקולים ראיתי שם רמקולים מדפיים הייבריד עם טכנולוגיה של אלקטרוסטטי , יצא למישהו ממכריך לשמוע את הרמקולים האלו ? כי אני חייב לומר שאני מתחיל לחפש עליהם מידע באינטרנט . אני לא יכול לשים רמקולים אלקטרוסטטיים מלאים אצלי בחדר , וברור לי שאולי אקבל רק מידבאס עם רמקולים כאלו , אבל אם החלק האלקטרוסטטי יעבוד נכון , זה שווה לי לשים אותם
יש לך אולי גם מידע על התמחור של החברה הזו ? או שצריך ליצור איתם קשר בדוא"ל כדי לקבל מידע ? לא ראיתי שיש להם יבואן בארץ , אבל האמת היא שגם לא ממש חיפשתי :lol:

ועוד דבר , לפני שאני אחפש (סביר להניח שאולי כתבת לי את זה לפני כן ) , יש לך מושג למחיר של המקאליסטר , והיכן קונים אותו ? או שמזמינים אותו ישר מאתר החברה ?

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #23 

truejoker כתב:דורון , בבדיקה באתר חברת הרמקולים ראיתי שם רמקולים מדפיים הייבריד עם טכנולוגיה של אלקטרוסטטי , יצא למישהו ממכריך לשמוע את הרמקולים האלו ? כי אני חייב לומר שאני מתחיל לחפש עליהם מידע באינטרנט . אני לא יכול לשים רמקולים אלקטרוסטטיים מלאים אצלי בחדר , וברור לי שאולי אקבל רק מידבאס עם רמקולים כאלו , אבל אם החלק האלקטרוסטטי יעבוד נכון , זה שווה לי לשים אותם
יש לך אולי גם מידע על התמחור של החברה הזו ? או שצריך ליצור איתם קשר בדוא"ל כדי לקבל מידע ? לא ראיתי שיש להם יבואן בארץ , אבל האמת היא שגם לא ממש חיפשתי :lol:

ועוד דבר , לפני שאני אחפש (סביר להניח שאולי כתבת לי את זה לפני כן ) , יש לך מושג למחיר של המקאליסטר , והיכן קונים אותו ? או שמזמינים אותו ישר מאתר החברה ?
...
מצחיק שאתה שואל על Kings.
חברינו עם ה - Monitor Audio GS60 נפל שדוד... :lol:
כל פעם שהוא בא להקשיב ל - Prince II הוא חזר הביתה, הסתכל על הרמקולים שלו ואמר: מה לעזאזל חשבתי?
הוא בשלבי רכישה כעת. Poor Guy. הוא רכש את ה - Monitor Audio שלו רק לפני מס' חודשים ומפסיד את התחתונים על העסקה הזאת.
אני עברתי את השלב הזה ברוך השם ואני נהנה מהרמקולים שלי בשביל מה שיש להם להציע בתור רמקולי קופסא למרות שאני לא משלה את עצמי שה - Prince II וה - King רמקולים טובים בכמה ליגות מעל שלי.

לגבי הדגם ההיברידי - לא ניסינו אותם למרות שהם בחנות. ננסה בקרוב ואספר את התרשמותי.
http://www.kingsaudio.com.hk/queen.html
על הנייר הוא לא נראה לי - כל האלקטרוסטיים ההיברידים שהקשבתי להם תמיד נשמעים לי כאילו הבאס מופרד מהמיד והיי. כמו שטענתי בעבר - כשיש לך פאנל שיש בו מיילר שנע ועוצר "במהירות האור" מאוד קשה להתאים לו דרייבר דינמי רגיל שישווה בביצועיו, במיוחד כשהוא Crossed גבוה, למשל ב - 500-600 הרץ, כלומר פולש למיד ריינג'.

אבל כמו תמיד - The proof is in the pudding

לגבי מחירים - כאן ה - Prince II עולה כ - $6,000 קנדי.
אני לא יודע לגבי ה - Queen אבל אברר.
מי שיביא אותם לארץ וישמיע אותם עם המגבר הנכון ייצור Electrostatic Revival לדעתי.

לגבי מקאליסטר - צריך ליצור איתו קשר דרך האתר שלו. אין לו מפיצים. הוא מוכר ישירות. לעיתים עדיף לרכוש משומש כי לוקח לו המון זמן לבנות מגברים (חודשים). אופציה עדיפה היא לנסות לשדוד ממנו Demo, לנסות ולראות אם הוא לטעמך ומתאים למערכת שלך (לא לשכוח לדרוש ממנו לארוז אותו כאילו שהוא שולח את אמא שלו בקופסא!).
הסיכון הוא ההובלה היקרה אך מצד שני מגבר זה לא בדיוק מוצר זול שכדאי להסתכן ברכישתו אך ורק כדי לגלות שהוא לא עובד עבורך. הייתי בסרט הזה.

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #24 

תודה רבה , ואם תבדקו את הפרינסס , אני אשמח לשמוע מה דעתכם עליו
לגבי האחרים , הבעיה זה לא הכסף ו/או ההובלה , הבעיה היא שבחדר שלי אני לא יכול בגלל בעיות מיקום ואקוסטיקה גרועה שאני כרגע לא יכול לשנות (יש ציוד רפואי וההנהלה לא תרשה שום שינוי בחדר :lol: ) לשים שם אלקטרוסטייים . מאידך המיד והגבוהים של אלקטרוסטטטיים תמיד משכו אותי , וכן אני מודע עד כאב למגבלה של דרייבר דינאמי עם אלקטרוסטט , אבל כן התכנון הוא שונה כי גם האלקטרוסטט בקופסה , ואז הוא לבטח ינוע טיפה פחות מהיר (האוויר נכנס ויוצא דרך הפורטים בצדדים ), ולכן יש לי תקווה שזה כן יהיה טוב , במקרה וכן , אני פשוט אכנס לשוק ההון וארוויח את הכסף שנדרש לי לרכוש אותם . כך שאשמח לשמוע את התרשמותכם , ומקסימם אפסיד את הכסף (כסף בא וכסף הולך , כך שאין לי אישית בעיה עם להפסיד כסף בגלל קניה גרועה :lol: , ואולי זו הסיבה העקרית שבעטיה אני בד"כ לא טועה כשאני בוחר על עיוור :lol: )

עריכה ,

אני לא יודע איך אתה יכול להוציא רמקול אחד מהאתר שלהם , מכול מקום אני לא מדבר על הQWEEN אלא על הפרינסס , זה רמקול מדפי קטן

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #25 

truejoker כתב:תודה רבה , ואם תבדקו את הפרינסס , אני אשמח לשמוע מה דעתכם עליו
לגבי האחרים , הבעיה זה לא הכסף ו/או ההובלה , הבעיה היא שבחדר שלי אני לא יכול בגלל בעיות מיקום ואקוסטיקה גרועה שאני כרגע לא יכול לשנות (יש ציוד רפואי וההנהלה לא תרשה שום שינוי בחדר :lol: ) לשים שם אלקטרוסטייים . מאידך המיד והגבוהים של אלקטרוסטטטיים תמיד משכו אותי , וכן אני מודע עד כאב למגבלה של דרייבר דינאמי עם אלקטרוסטט , אבל כן התכנון הוא שונה כי גם האלקטרוסטט בקופסה , ואז הוא לבטח ינוע טיפה פחות מהיר (האוויר נכנס ויוצא דרך הפורטים בצדדים ), ולכן יש לי תקווה שזה כן יהיה טוב , במקרה וכן , אני פשוט אכנס לשוק ההון וארוויח את הכסף שנדרש לי לרכוש אותם . כך שאשמח לשמוע את התרשמותכם , ומקסימם אפסיד את הכסף (כסף בא וכסף הולך , כך שאין לי אישית בעיה עם להפסיד כסף בגלל קניה גרועה :lol: , ואולי זו הסיבה העקרית שבעטיה אני בד"כ לא טועה כשאני בוחר על עיוור :lol: )

עריכה ,

אני לא יודע איך אתה יכול להוציא רמקול אחד מהאתר שלהם , מכול מקום אני לא מדבר על הQWEEN אלא על הפרינסס , זה רמקול מדפי קטן
...
היי,

לא הקשבתי לפרינסס אבל אין לי ציפיות גבוהות.
האזנו ל - Queen (מאחורי הפרינס בתמונה, כשהאזנו הפרינס כבר נלקחו לביתו של ידידי עם ה - Monitor Audio לשעבר ושאישתו לא כל כך מרוצה מהפרינס שתקוע לה באמצע הבייסמנט שמשמש גם כקולנוע ביתי אבל היא עדיין לא זרקה את חברי מהבית או ארזה לו מזודה עם תחתונים חצי ארוזים... :lol: ).
האמת: ה - Queen הוא לא מציאה גדולה (בומי ועמום ב - Lower Mid range וב - Mid Bass). רמקול למוסיקת רקע ותו לו.
Jesse Cook שחט את הרמקול הזה.
הגבוהים והמיד ריננג' טובים אבל הבאס מקלקל. הוא גם Crossed Over דיי גבוה ולכן חלק מהמיד מיוצר ע"י הוופר.

בקיצור:
אין חצי הריון. לדעתי אם ללכת על אלקטרוסטטי עם כל הבלבול מוח של למצוא מגבר שמצליח להוציא מהם משהו ראוי, אז אני חושב שעדיף ללכת על רמקול Full Range אבל זו דעתי האישית בלבד ומבוססת על ניסיוני המוגבל.

להלן תמונה של מבחן המגברים בתמונה ה - Prince מחובר ל - Eastern Electric M156 ועל הרצפה McAlister MB-130 ו - Jolida JD-3000. חסר בתמונה אבל השתתף במבחן ASL Hurricanes שהיה לדעת כולם הפחות טוב מבין כולם מבחינת ניקיון הצליל (ועם 8 מנורות KT88 לערוץ הוא גם היקר ביותר ל - Re-Tubing).

ה - Eastern Electric נופל בין ה - MB-130 ל - Jolida מבחינת מהירות ו - Extension.
ה - Jolida נשמע כמו Tubey tube amp - צליל מלא, עגול, חלק, מעט איטי, דיי יופוני ולא מציאותי (לדעתנו) אבל יופי של דבר לרוק ופופ ולאלה שאוהבים צליל כזה, גם למוסיקה אקוסטית. דבר אחד בטוח - ה - Jolida יכול לדחוף כל דבר ללא שום בעיה (הצלחנו להוציא ניצוצות מהפרינס. אגב הם מוגנים בציפוי שמונע Arcing כך שאין סכנה לנזקים כמו ב - Quad ESL למיניהם).

מקורות: Cayin CDT-17. פרה - Joule-Electra LA-100 MK III ו - Canary CA-601 Mk II.
כבלים: שלל כבלים בינהם Actinote, Coincident, Sine , Acoustic Zen, Cardas כבלים תוצרת עצמית מבוססי Furutech ועוד שאני לא זוכר.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #26 

תודה על הסקירה שלך
מה זה המגבר עם תצוגת המחט בצד ימין בתמונה האחרונה ? . אני מבין שאם כך הם לא ממש מסוגלים לשלב דינאמי עם אלקטרוסטטיי ? האמת היא שחשבתי כך ולכן ביקשתי שאם יצא לך שתבדוק את הפרינסס , כי דווקה שם יש את הפוטנציאל . כי זה כמו רמקולים עם ריבון , ועובדה שהצליחו בקופסה ל"אלף " מיילר שיהיה מספיק איטי כדי שלא תרגיש בבעיית הסינרגיה בין שני סוגים של דרייברים כ"כ שונים

ד"א הפרינס הוא מספיק יורד בבאס?, כי בסקירה הקודמת שלך לא הרחבת מספיק בנושא , ואם אני מבין נכון הוא מוציא באס לא רע ? מהגודל שלו (משום מה אני לא ממש מתחבר לשיטת האינצ'ים ולכן אני תמיד טועה לגבי התאמה :lol: ), נראה לך שהם מתאימים לחדר קטן של 3X3.5 מטר ?

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #27 

truejoker כתב:תודה על הסקירה שלך
מה זה המגבר עם תצוגת המחט בצד ימין בתמונה האחרונה ? . אני מבין שאם כך הם לא ממש מסוגלים לשלב דינאמי עם אלקטרוסטטיי ? האמת היא שחשבתי כך ולכן ביקשתי שאם יצא לך שתבדוק את הפרינסס , כי דווקה שם יש את הפוטנציאל . כי זה כמו רמקולים עם ריבון , ועובדה שהצליחו בקופסה ל"אלף " מיילר שיהיה מספיק איטי כדי שלא תרגיש בבעיית הסינרגיה בין שני סוגים של דרייברים כ"כ שונים

ד"א הפרינס הוא מספיק יורד בבאס?, כי בסקירה הקודמת שלך לא הרחבת מספיק בנושא , ואם אני מבין נכון הוא מוציא באס לא רע ? מהגודל שלו (משום מה אני לא ממש מתחבר לשיטת האינצ'ים ולכן אני תמיד טועה לגבי התאמה :lol: ), נראה לך שהם מתאימים לחדר קטן של 3X3.5 מטר ?
...
המגברים עם המחט הם Eastern Electric M156.
לגבי ה - Queen לא התלהבתי מהשילוב אך ייתכן שזה גם בעיית חדר (The speakers do not play the room). אולי אקח אותם הבייתה ואנסה למרות שה - SET שלי לא בדיוק יאהב את העומס הזה...
יש ל - Queen וופר קטן ו - Passive Radiator. נראה שהוופר הקטן עובד קשה.
לא רואה טעם בהאטת המיילר - מה הואילו חכמים בתקנתם אם אנו מעוניינים במיקרודימניקה מעולה?

הפרינס על הנייר יורד ל - 48Hz. בפועל יש להם באס מסיבי מאוד ואין שום חיסרון בבאס.
בהינתן הגברה מתאימה (שלא מעגלת ומנפחת את הבאס) זה באס מאוד מדוייק, מאוד נקי ומאוד מרובד.


החדר ניראה לי קטן כי אל תשכח שרצוי לא למקם רמקולים כאלה ליד הקירות האחוריים.
עם זאת יש לי חבר שהכניס לחדר בגודל דומה את ה - Acoustat 33. התוצאה היא שהרמקולים נעימים בווליום נמוך אך מייצרים לחץ גבוה בחדר (Pressurizing the room) בווליום גבוה והבאס הופך מעט בומי.

אמרתי כבר בעבר שאני חושד שבשתי הטכנולוגיות האלה, הורנס ואלקטרוסטטיים - הגודל כן קובע (גם של הרמקול וגם של החדר).

זו בדיוק הבעיה שלי. עם כל אהבתי לאלקטרוסטטיים, מעבר לתקציב לרכישת הגברה מתאימה, אין לי כעת חדר מתאים עבורם או להורנס לצורך הענין. צירפתי תמונה מ - 2007.
בחדר שלי שהוא מאוד ארוך הרמקולים נמאים אסימטרית לחדר (לא אסימטרית לנקודת ההאזנה) על המישור הרחב משיקולי אסתטיקה של סאלון. ספת ההאזנה צמודה לקיר האחורי (לצערי) אך מטופלת אקוסטית בשני פאנלים בולעים ומס' כריות מעל לראש...
ניסיתי פאנל שלישי נוסף על הקיר מאחורי נקודת ההאזנה וקיבלתי...הנחתת גבוהים/הגברת באס עם עימעום הצליל...go figure (לפעמים קשה להבין באיזה מצבים בתוך החדר גלי הקול יוצרים התאבכות בונה או הורסת וצריך פשוט לנסות). ניסיתי פאנלים בקיר מאחורי הרמקולים - השפעה זניחה אם בכלל.

בנוסף כשאני מעיף משם את שולחן הסאלון הבמה יותר גבוהה (מתחילה מהרצפה ולא מהמשטח העליון של השולחן).
לחדר יש שלושה פתחים מול הרמקולים (שמשמשים כמו פורטים גדולים ברמקול). החדר מאוד לא בומי ואני מניח שזה בעיקר בגלל הפתחים האלה שמשחררים לחץ וגם כי הרמקולים לא צמודים לקירות האחוריים.

החיים זה פשרה כמו שאתה יודע. לחדר קטן הייתי שוקל ברצינות מוניטורים מעולים. מבחינתי עדיף מיד ריינג' והיי מעולים ובאס סביר מאשר הרבה באס אך באס בומי/מנופח/לא נקי.

בקיצור:
אין מנוס מניסוי וטעיה.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #28 

תודה . ואני רואה את הבעייתיות בחדר שלך :lol: לא יודע אצטרך לשבת לחשוב על זה ולקחת כמה החלטות ע"פ תחושת בטן , מקווה שזה יצליח לי כמו בפעמים הקודמות , וגם אם לא , אז לא נורא :lol: אתה יודע שצריך לטעות כמה פעמים בחיים , אז זה יהיה אחת הטעויות שצריכים לעבור :lol:

שלח תגובה

חזור אל “High End Club”