רמקול חדש מבית LIVING VOICE

פורום לאודיופילים בלבד! חבר מביא חבר בלבד!

מנהל: מנהל אודיו

שלח תגובה
diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

רמקול שופרי מול דינמי

לינק להודעה #121 

הועלתה השאלה על שום מה ולמה אני טוען שרמקול שופרי (תלוי בתצורה) נשמע יותר רמקול ופחות חדר לעומת רמקול דינמי.
ברור שיש הבדל בצורת הפקת עלומת הצליל ואיך עלומת הצליל זו מתרגמת להחזרים בחדר.
זו הסיבה העיקרית.
הסבר נוסף יותר (אומנם לא מלא) מצורף כאן:
הראשון מדבר על רמקול שופרי והייחוד שלו
http://www.ishtek.com/spkr_basics.htm

http://www.trueaudio.com/st_spcs1.htm
ויש עוד הרבה

מניסיוני בהקשבה לרמקולים דינמיים ושופריים באותו חדר, הן חדר מטופל ואין חדר לא מטופל אקוסטית- ההשפעה של החדר על הצליל המופק גדולה יותר ברמקול דינמי בסדרי גודל לעומת ההשפעה כאשר מנגן רמקול שופרי (תלוי בסוג כמובן) אין זה אומר שרמקול שופרי אינו זקוק לטיפול אקוסטי של החדר בכדי להישמע במיטבו-
לא מכיר רמקול שלא זקוק לטיפול כזה או אחר בסביבה האקוסטית בכדי להישמע טוב.

ההתנסות הזו שלי איננה ייחודית ומסקנות דומות שמעתי מאנשים ששמעו(על באמת ובאופן רציני :lol: ) רמקולים מסוגים שונים באותו חלל (גם שהיה מטופל אקוסטית וגם שלא)

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #122 

yuvalb כתב:
danlior כתב:
yuvalb כתב:
diz1 כתב:
באופן כללי רמקול הורן בתצורה הזו אתה שומע בעיקר את הרמקול בעוד שרמקול דינאמי אתה שומע בעיקר את החדר, או יותר מדויק את השילוב של רמקול\חדר.
...
נשמע מוזר... אתה יכול להסביר את ההבדל?
...
ברור, שחצוצרה מחצצרת לך ישר אל תוך האוזן, כמה רלוונטית יכולה להיות האקוסטיקה.
...
אם חצוצרה מחצרצת לי לתוך האוזן באמת האקוסטיקה קצת פחות חשובה. צודק.
אבל זה לא המקרה, מדובר על רמקול שנמצא בחדר נתון (שאמנם נראה כמו חצוצרה) אבל עדיין ממוקם במרחק של מספר מטרים מהמאזין... הטענה אומרת שהסאונד שמתקבל נטול השפעות מהחדר... לי לפחות, זה נשמע לא הגיוני בעליל.
...
יש היגיון בשיגעון...
ה"חצוצרה" היא מאוד כיוונית ולכן מרבית הצליל שאתה שומע הוא צליל ישיר ורק לאחר המפגש הראשוני עם הצליל יש צליל מוחזר מקירות ותקרת החדר.
אגב באלקטרוסטיים יש את אותה תחושה.
האנאלוגיה הטובה ביותר שאני יכול לחשוב עליה היא פנסי Maglite, אלה שניתן לכוון את קוטר קרן האור שלהם.
תחשוב על רמקול קוני סטנדרטי כקרן אור מפוזרת יותר (בעלת קוטר פיזור רחב יותר ופחות מרוכז) ורמקול שופרי או אלקטרוסטטי כקרן אור בעלת רדיוס פיזור מינימלי (או קרן לייזר למשל שאין לה כמעט פיזור) אך מאוד מרוכז - זו התחושה שאני מקבל מרמקולים כאלה והמילה שהכי מאפיינת אותם לדעתי היא: "מיידיות". זו כמעט כמו תחושה של שמיעה באוזניות.
הדרך הכי טובה להבין את זה היא פשוט להאזין לכמה וכמה דגמים של רמקולים כאלה ולהגיע למסקנה בעצמך.

דורון3
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 19 פעמים

לינק להודעה #123 

truejoker כתב:מיכאל , זה לא עיניין של המגבר , זה עניין של הרמקול , אתה צריך דרייבר טוב כדי שיהיה "מהיר " מספיק ואתה צריך תיבה שמתוכננת לזה , ואתה צריך שילוב טוב עם הקרוס של הרמקול שלך כדי שהחבילה תשמע מתואמת . מי שעושה בד"כ סאבים , לא ממש נכנס לזה . בזמנו הייתה חברה שעשתה סאב לקווד 56 (נדמה לי REL אבל אני לא בטוח ), וגם אז פשוט שמעו שיש מעין "לג" קטנטן . זה לא משהו חזק , אבל במחיר שהם רצו על הסאב , והמחיר שהייתה עולה לי כול החבילה , ידעתי שה"פאק" הזה יעצבן אותי . כי אני מוכן ל"עונה פיננסית" :lol: , ואז אני מכין את עצמי מבחינה נפשית שזה פשרה , אבל כשאני הולך להוציא המון כסף , אני לא ממש מוכן לפשרות כואבות , כי אני יודע שזה מתכון לשדרוג כפוי מהר מאוד . ואני לא אוהב לשדרג , זה עולה יותר מידי הרבה כסף :lol: עדיף לקנות מההתחלה משהו טוב ולהשאר איתו לפחות כמה שנים טובות .
איך אומרים "אני לא מספיק עשיר כדי לשדרג " :lol:
...
אישית אני חושב שלהתאים סאב לרמקול שופרי או אלקטרוסטטי זה אולי הדבר הקשה ביותר.
יש בעייה קשה של הבדלי ביצועים בין הסאב לפנל או לשופר.
הבעיה לדעתי היא לא מהירות אלא Overhang כלומר כמה מהר סאב, שיש לו מהלך די ארוך (מעצם היותו באס דרייבר) יכול לעצור כאילו שיש לו ABS?
כלומר על מנת שלא ליצור "מריחה" בצליל התאוצה והעצירה צריכות להיות מיידיות אבל חוקי הפיסיקה תקפים.
דרייבר קוני גדול יהיה בהכרח איטי יותר ממיילר ששוקל כמו אוויר כמעט (קח ניילון עטיפת סנדויצים ושקול אותו).
דרכים לשיפור הם מגנט/מנוע ענקי (כמו למשל ה - Silver Coil בטנוי) או שימוש במספר דרייברים קטנים וזריזים יותר (בתאוצה ובעצירה) אבל עדיין זו לא אותה מהירות ויש בעיה של Breaking של הקונוס (מאמצים על קירות הקונוס).
נראה לי שהדרך האמיתית להשיג באס מסאב שלא נשמע כלא שייך באלקטרוסטטיים היא להשתמש בפאנל באס ענקי בעל מהלך (Spacing בין ה - Stators) גדול יותר מפאנל המיד ריינג', למשל ברמקול Emperor שנמצא בלינק הבא:

http://www.metaxas.com/pages/masnewfiles/index.html


מן הסתם הדבר נכון גם לרמקולים שופריים - שימוש בדרייבר גדול במיוחד (או אולי שימוש ב - Folded Horn או בקופסא חכמה במקרה של הרמקולים של דיז).
להלן מישהו שלקח את זה מאוד מאוד רחוק... :lol:

http://www.royaldevice.com/custom.htm

אני חושב שבשני המקרים (אלקטרוסטטיים ושופריים) אם רוצים איכות בלי פשרות הגודל כן קובע

חזרנו לטענה הראשונית שלי שכנראה שהרמקולים בעלי הביצועים הטובים ביותר (מיקרו ומאקרו דינמיקה הכי קרובה למופע מוסיקלי חי) היא מרמקולים גדולים ומכוערים (אם לא בעינך אז בעיני אישתך).

האם זה פרקטי? תלוי באשתך... :lol:
נערך לאחרונה על ידי דורון3 ב 25/09/2009 8:51, נערך 2 פעמים בסך הכל.

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 43 פעמים

לינק להודעה #124 

לא מדוייק
התיאור שלך נכון יותר לרמקול אוונגרד שהתחושה שהוא זורק את הקול עליך
ברמקול ברשותי הסאונד מסתובב סביב הרמקולים לפני ואחרי אבל מאוד רחוק מתחושה של אוזניות.
המאפיין הכי חשוב בעיני הוא LIVING VOICE 8)
תחושה של מוזיקה חייה עם דינאמיות הכי גדולה ואמיתית שחוויתי מרמקול כלשהו, ללא תחושת עומס פרטים למרות שהפירוט הוא מטורף (ב 115DB שומעים הכול. פשוט הכול, ללא עומס אבל עם "גוף")
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

truejoker
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 74 פעמים
קיבל תודות: 64 פעמים

לינק להודעה #125 

טוב , דיז לגבי טיפול אקוסטי , את כול מה שאמרת אני יודע , כך שאת המשוכנעים כבר שכנעת :lol:
דורון 3 המסקנה שלך היא גם המסקנה שלי , בתוספת אחת גדולה , קשה מאוד למצוא הורן טוב , ואלו שכן יכולים וגם לתת באס כמו שצריך יעלו הון . אני בהחלט חושב שסכמת את נושא הבאס הרבה יותר טוב ממני
ולגבי דיפול , כול אלו שאני שמעתי , היה להם משהו מלאכותי שאני לא ממש יכול לתאר בסאונד שלהם , אולי בגלל החדרים אולי בגלל סיבות אחרות , ואולי ML הם שונים מדיפולים אחרים . ולכולם כמעט יש נקודת סוויט ספוט די צרה
בקיצור לגבי לפחות עד שלא אהיה בעל אמצעים שיאפשרו למשפחה להסכים ל"שגעון" של חדר נוסף ייעודי להאזנה , אין לי אפילו מה לחפש באיזור , לא של ההורנים ולא של הדיפולים . למרות שאני חייב להודות שלדיפולים יש מקום מיוחד אצלי בגלל ההאזנה ההיא לקווד 63 , שלמרות שלא היה לו באס בכלל , הוא ריגש הרבה יותר מרמקולים אחרים , ואני אישית זוכר אותו לטובה עד היום

TheD
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 5
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #126 

???

ziv_r
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 39611
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1670 פעמים
קיבל תודות: 3797 פעמים

לינק להודעה #127 

TheD,
נא המנע מתגובות חסרות תוכן.

vladimir71
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 392
הצטרף: מאי 2009
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 16 פעמים

לינק להודעה #128 

זה בשביל לקפיץ אני חושב

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 63 פעמים

לינק להודעה #129 

גם אני חושב את זה
אמן מייסר

שלח תגובה

חזור אל “High End Club”