טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1081 

למה חסרות ביסוס? זה לא משהו חדש ולא אמור להפתיע אף אחד. תעשיית הרכב היא תחרותית מאד, ויצרנים חותכים עלויות בכל מקום אפשרי.
רווחים על רכבים הם שוליים, והרווחים על חלקי חילוף, טיפולים ושירותים אחרים כמו מימון (לא בארץ) וכו' זה מה שמחזיק אותם באוויר.

בנוגע לבדיקת תאורה ובלמים זה מה שאמר מישהו שרכש רכב חשמלי, יכול להיות שזה לא היה סקודה אלא יונדאי, אבל בסופו של דבר גם עם VW יש לך טיפולים שנתיים בהם אתה משאיר במוסך כ-750 ש"ח + כמה שעות\יום עבודה.

רוב היצרנים עובדים על עדכוני OTA, אחרי שטסלה הראתה להם שזה אפשרי.
וחלקם גם עושים את זה בצורה חלקית, בעיקר למערכת המולטימדיה שלהם.
אבל מה שאין בערך לאף חברה אחרת זה את האינטגרציה של חומרה ותוכנה תחת אותה קורת גג, מרבית הרכבים מורכבים מרכיבים שמפתחים ספקים (כמו בוש ויש עוד מלא חברות אחרות), וזה כולל את המחשבים ומערכות התוכנה.
ללא אינטגרציה מאד אדוקה אני מתקשה לראות יצרנים משלבים עדכוני OTA ברמה של טסלה.

דרך אגב, VW כן התחילה פרויקטים בדיוק למטרה הזו, אבל בינתיים ממה שיצא לי לקרוא המצב שם רחוק מאד ממזהיר נכון לעכשיו, זה נקרא CARIAD.

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1082 

21/06/2022 2:16  
TheCoolest כתב:
הביטול האבסולוטי שלך לעדכוני OTA הוא נאיבי. מעבר לעניין עדכונים שמוסיפים לך פיצ'רים, מעדכנים לך את הרכב (מבלי שתצטרך להחליף אותו כל שנתיים) ומשפר את חווית השימוש בו, כולל דברים שקשורים לנהיגה, מאפשר עוד הרבה דברים אחרים. בעידכוני OTA בעבר אלה כמה מהדברים

רכבי טסלה הם מהבטוחים שיש על הכביש. תן לי הערכה בכסף לבריאות שלך ושל המשפחה שלך. אתה יכול? סביר להניח שלא.

ועכשיו רק לחדד את הנקודה שלך בנוגע ללא משתלם כלכלית: אז בארץ קצת מוקדם לומר לאן יילך השוק בעוד שנה שנתיים, אבל שים לב שבארה"ב רכבי טסלה שומרים על הערך שלהם בצורה מדהימה. מוכרים שם רכבים שנמצאים שנים על הכביש כמעט במחיר של רכב חדש. אם בארץ נראה מצב שאפילו רק דומה לו, אז שווי הבעלות שלך על הרכב הוא שולי. כי הניחות במחיר שלו כיד 2 יהיה נמוך יותר מהרכב של המתחרה. וכל מי שעדיין ממשיך לקנות רכבי בנזין\דיזל חדשים ולא ייפתר מהם בזמן הולך לאכול אותה חזק בעוד מספר שנים במבחינת התרסקות הערך של הרכבים האלה.

וכמה עולה חווית השימוש שלך ברכב? הנוחות? האפליקציה בטלפון שניתן לשלוט בעזרתה ברכב בצורה כמעט מלאה? בעובדה שאתה לא צריך מפתח, ושיש לך מלא (כן גם בארץ) תחנות טעינה ייעודיות עם אינטגרציה מלאה עם הרכב? שאין טיפולים במוסך? אל תשכח שמרבית הרכבים החשמליים של המתחרים דורשים טיפול רק בגלל שהיבואן צריך הכנסות גם ממך, לא בגלל הרכב עצמו, אבל מה ההבדל בסופו של דבר?
כמה שווה הזמן שלך כשצריך לעשות משהו ברכב וצריך שירות? אתה הולך לאפליקציה, פותח פניה ואם ניתן לטפל בזה מחוץ למוסך (למשל החלפת פילטר מזגן, או טיפול במנגנון חלון או דלת או משהו כזה) פשוט מגיע אליך מכונאי של טסלה עד הבית או העבודה ומטפל בזה. אתה אפילו לא צריך להיות ליד האוטו.

אז ההגדרה של "לא כלכלי" תלויה מאד באיך אתה מסתכל על הדברים, לא הכל שחור לבן.
...
לבטיחות אין מחיר אבל בשיקול כלכלי מתיחסים לתקציב. בהיעדר תקציב כולם היו קונים וולבו או רכב יוקרה אחר. ואם מעונינים בחוויה של של לא לראות מוסך ולא להתעסק עם אשראי בזמן תדלוק אז יש ליסינג תפעולי ודלקן אוניברסלי שזמינים לכל סוגי הרכב.

אין שום הגיון כלכלי או אחר לקנות רכב משומש כלשהו במחיר כמעט זהה לחדש כשיש סוללה ועוד חלקים אחרים שידוע שיש להם בלאי. זה מצב שמתקיים כי השוק נמצא כרגע בסוג של בועה כתוצאה מביקוש חריג.
נניח שנגיע למצב שצריכים להחליף רכב רק פעם ב-15 שנים, ברור לך שהמדינה תדאג לפצות על אובדן ההכנסות מזה שפחות מחליפים ופחות מתדלקים. כך שההנחה לטווח ארוך דווקא צריכה להיות שזה יעלה לנו בערך אותו דבר גם אם כרגע נראה שזה יהיה זול יותר.

לא טענתי שצריך להחליף רכב כל שנתיים זה המקרה הגרוע...אנשים מחליפים כי הם רוצים חדש או אם יש הבדל משמעותי ובשוק הרכב של היום גם אחרי שלוש שנים אין הבדלים כאלה משמעותיים. ועניין הרוצים חדש מתיחס גם לעניין העיצוב החיצוני של הרכב שהרי לא סתם יצרני רכב עושים כל כמה שנים "מתיחת פנים" ו\או מוציאים דגמים חדשים, לולא זה גם רכבי בנזין היו מחליפים בתדירות הרבה יותר נמוכה.

אם אני כן נכנס לדיעה אישית אז מבחינה בטיחותית לא הייתי מתקרב לשום רכב שמחובר לרשת אונליין בטח שלא בארצנו. עד כמה שעידכונים הם מועילים, עדיך שיעשו אופליין. כי זה רק שאלה של מתי יפרץ ומה יהיו ההשלכות.
ככל שמוצר עתיר תוכנה ורכיבים חכמים כך הוא עתיר באגים וכתוצאה מזה נדרשים יותר עידכונים ויותר סיכוים לתקלות ורואים את זה בשוק המוצרים הביתיים כך שהרבה מהשיפורים שחושבים שהם שיפורים הם מעצם זה שהמוצר לא תוכנן מספיק טוב מלכתחילה. אז לטובת טסלה עומדת העובדה שהם באמת מעדכנים ומתקנים ואחרים פחות. אבל זה יותר צורך שלהם מאשר יתרון בפני עצמו.
רכבי בנזין מבוססי פלטפורמות ותיקות שהתגלחו עליהם שנים ומשותפים ליצרנים שונים כך שגם ללא יכולת עידכון מרחוק הסיכוי לריקול וצורך בעידכון תוכנה הוא מאוד נמוך כי אין מה לעדכן יותר מדי. מאז שהתחילו לחבר מערכות מדיה לרשת פתאום התגלו בעיות האבטחה במערכות המיושנות הפנימיות.

אישית לא מרגיש צורך עז לשלוט ברכב דרך הטלפון ובטח שלא בהנעה מרחוק או כזו שלא עם מפתח פיזי. לא שלא הייתי מתלהב מזה כגימיק אבל מנסיון יודע שהכיף של הגימיק עובר מהר ואז נשארים עם החוויה הפחות נעימה של רוצים לעשות פעולה בסיסית ואין את הלחצן ולך תחפש את זה בתפריט שעלול להשתנות בין עידכונים.
אני מעריך שכתוצאה מהתחרות גם יבואנים אחרים יפתחו מודל של מוסך עד הבית בתוספת תשלום כמובן.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1083 

21/06/2022 14:39  
TheCoolest כתב:
למה חסרות ביסוס? זה לא משהו חדש ולא אמור להפתיע אף אחד. תעשיית הרכב היא תחרותית מאד, ויצרנים חותכים עלויות בכל מקום אפשרי.
רווחים על רכבים הם שוליים, והרווחים על חלקי חילוף, טיפולים ושירותים אחרים כמו מימון (לא בארץ) וכו' זה מה שמחזיק אותם באוויר.
...
יכול להיות שאתה מתכוון שמתח הרווחים על חלקים גבוה מאשר זה של מכירת מכונית שלמה. זה נכון כמובן, אבל זה לא אומר שנומינלית הם מרוויחים יותר כסף ממכירת החלקים. את האמירה הזו אני שומע פעם ראשונה. יש לך דוח בורסאי של יצרן מכוניות שמגבה את האמירה הזו?

deleteduser1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1253
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
נתן תודות: 174 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1084 

21/06/2022 15:50  
nir11 כתב:
יכול להיות שאתה מתכוון שמתח הרווחים על חלקים גבוה מאשר זה של מכירת מכונית שלמה. זה נכון כמובן, אבל זה לא אומר שנומינלית הם מרוויחים יותר כסף ממכירת החלקים. את האמירה הזו אני שומע פעם ראשונה. יש לך דוח בורסאי של יצרן מכוניות שמגבה את האמירה הזו?
...
הדוחות הרבעוניים של טסלה מראים נתונים הפוכים. רווח נקי של כ30% על כל רכב שהם מוכרים (הגבוה ביותר בתעשיה למעט מכוניות אקזוטיות).
דווקא על שירות מתח הרווחים כמעט אפסי. ההכנסות משירות ו"אחרים" עומדות על 7% מהכנסות החברה נכון להיום

https://www.cnbc.com/2022/04/20/tesla-t ... -2022.html

As of 1Q 2022, Tesla’s services gross margin reached -1% on a quarterly basis, a far better result compared to all prior quarters.
https://stockdividendscreener.com/auto- ... r-revenue/

stanaula
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 42
הצטרף: אוקטובר 2014
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1085 

21/06/2022 14:14  
nir11 כתב:
אספר משהו שאינני יודע אם הוא מדויק
...
זה בערך התמצית של כל ההודעות שלו :)

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1086 

@gildmor

כל אחד מחליט לבד מה הדברים החשובים בשבילו ברכישת רכב. מן הסתם שהמחיר מהווה שיקול חשוב, כי אם אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות פרארי, אני לא אקנה אותה גם אם אני ממש ממש רוצה.
אבל שיקולים כמו A זול מ-B, לכן יותר משתלם לקנות A לא תופס עבור רוב האנשים. כי אם המחיר היה הדבר היחיד שכולם היו מסתכלים עליו אז כולם היו נוסעים על דאצ'יה או פח אחר.
לגבי הנושא של ליסינג תפעולי, לרוב מדובר ברכבים עם המפרט הכי זול שיש לדגם. עם המנוע הכי חלש, עם איבזור בטיחות הכי מינימלי.
ד"א יש אנשים שעדיין משתמשים בסוס ועגלה.

שוב אתה עם הקביעה שאין שום הגיון כלכלי. אם לא היה כלל שום הגיון כלכלי לקנות משומש במחיר של חדש, אז אף אחד לא היה עושה את זה.
אני רואה נימוקים של אנשים, והם הגיוניים.
תאר לעצמך מצב שאתה צריך\רוצה להחליף את הרכב, ואתה נוסע הרבה. להזמין עכשיו רכב חשמלי חדש עם זמני המתנה של 6-12 חודשים (ולא רק בטסלה) יכול לעלות לך הרבה מאד כסף בדלק\טיפולים\ביטוחים\תקלות או השכרת רכב בזמן שאתה ממתין. או שאתה יכול לקנות רכב משומש במחיר קרוב לחדש, ולהתחיל להנות מרכב חדש הרבה יותר ומתקדם ממה שהיה לך, ולחסוך בכל ההוצאות המפורטות מעלה.

כמובן שכרגע יש בועה עם רכבים חשמליים כי הביקוש מאד גדול (והוא הולך לגדול עוד) וההיצע לא מספיק לספק את הביקוש. בסופו של דבר נגיע לאיזון, אבל עד אז יעברו עוד לפחות 5 שנים ואף יותר.

בנוגע לדאגה שלך למדינה, אז סבבה, אולי זה יקרה, ואולי לא.

תשמע, כל אחד יש לו את הגישה שלו לענייני הבטיחות, אבל עדכוני תוכנה זה משהו שקיים המון זמן. לטסלה יש צוותים מיוחדים וגם bounties למי שיצליח לפרוץ את המערכות שלהם. שים לב שאם ממש רוצים אפשר לפרוץ גם לרכבים רגילים, גם ללא חיבור פיזי לרכב. היה על זה רעש ברשת לפני מספר שנים.
כך ששימוש ברכב עם מערכות מיושנות לא בהכרח יצילו אותך.
מצד שני רכב שמתעדכן כל הזמן מקבל עידכוני אבטחה שוטפים ונשאר מאובטח יותר מרכבים שלא מתעדכנים בכלל.

הסיכוי לריקול לא ממש מושפע מגיל הפלטפורמה, כי כל הזמן מתגלים ליקויים כאלה ואחרים אצל כל מני יצרנים. גם ברכבים חדשים וגם בישנים.

אני לא מסכים עם הדעה שלך בנוגע לשיפורים שהם בעצם מעצם תכנון לקוי של המוצר. זה פשוט לא נכון.
יצרני רכבים אחרים מתכננים את הרכבים שלהם הרבה מראש, ואז מקבעים את התצורה ומתחילים לייצר.
טסלה משפרת ומשנה את הרכבים שלהם ברמת פס הייצור באופן קבוע. זה מאפשר להם גמישות מבחינת התייעלות, שיפור איכות המוצר וחוויית הלקוח הסופית כל הזמן ולא פעם ב-X שנים כשחברה מחליטה לעשות "מתיחת פנים" לדגם. כנ"ל עם התוכנה שלהם, הם פשוט משפרים אותה כל הזמן, מוסיפים דברים שלא היו קיימים לפני או שהיו בלתי אפשריים בכלל בכל רכב אחר.

גם אני לא הרגשתי צורך עז בלשלוט ברכב מרחוק. זה ברור שאפשר להסתדר בלי זה, אבל כשיש לך את זה אז זה הופך לך את החיים לנוחים יותר. לדוגמה להדליק את המזגן לפני שאתה חוזר לרכב, לפתוח את הרכב לשליח או משהו כזה, במדינות שיש שם סנטרי אתה גם יכול לצפות במצלמות הרכב מהאפליקציה בטלפון. אתה יכול לשלוט על הגדרות הטעינה והרבה דברים אחרים.
העובדה שעבור הטסלה לא צריך מפתח זה לא משהו ששינה את חיי, אבל הרבה יותר נחמד שאתה לא צריך אותו. ואני לא חושב שזה גימיק, זה פשוט הרבה יותר נוח.
גם זה שהרכב מזהה אותך ומתאים את עצמו להגדרות\כיוונים שלך (במידה ונוהגים ברכב יותר מאדם אחד) זה מאד נוח.

אני מניח שנאלץ להסכים שלא להסכים, אבל אתה צריך להפנים שלא כולם חושבים כמוך, ודברים שאתה רואה בהם כחסרון עבור אחרים יכולים להוות יתרון או אפילו מה שיחליט על האם הוא יקנה את הרכב או לא.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1087 

21/06/2022 16:02  
eyalron כתב:
הדוחות הרבעוניים של טסלה מראים נתונים הפוכים. רווח נקי של כ30% על כל רכב שהם מוכרים (הגבוה ביותר בתעשיה למעט מכוניות אקזוטיות).
דווקא על שירות מתח הרווחים כמעט אפסי. ההכנסות משירות ו"אחרים" עומדות על 7% מהכנסות החברה נכון להיום

https://www.cnbc.com/2022/04/20/tesla-t ... -2022.html

As of 1Q 2022, Tesla’s services gross margin reached -1% on a quarterly basis, a far better result compared to all prior quarters.
https://stockdividendscreener.com/auto- ... r-revenue/
...
לא. זה לא מה ששאלתי. השאלה לא מה אחוז הרווח, אלא כמה מרווחים. אם טויוטה תמכור מיליארד מכוניות עם רווח של 1$ על כל מכונית, והעלות יצור של מכונית היא 1000$, אז מתח הרווחים שלה הוא עשירית אחוז, אבל היא הרוויחה מיליארד דולר.

sigamore
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4687
הצטרף: אוגוסט 2006
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 385 פעמים
קיבל תודות: 637 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1088 

21/06/2022 16:18  
nir11 כתב:
לא. זה לא מה ששאלתי. השאלה לא מה אחוז הרווח, אלא כמה מרווחים. אם טויוטה תמכור מיליארד מכוניות עם רווח של 1$ על כל מכונית, והעלות יצור של מכונית היא 1000$, אז מתח הרווחים שלה הוא עשירית אחוז, אבל היא הרוויחה מיליארד דולר.
...
$721M ב 2021.
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1089 

אבל אתה צריך לחזור למציאות. טויוטה מייצרת\מוכרת כ-9.5-10 מיליון רכבים בשנה, לא מיליארד.
טסלה מייצרת נכון לעכשיו רכבים בקצב של כ-1.5 מיליון רכבים לשנה. לכן גם אם הרכבים של טסלה יקרים יותר בממוצע מאלה של טויוטה, ההכנסות של טויוטה יהיו יותר גבוהות משמעותית.
צי הרכבים של טויוטה שיש על הכבישים היום גבוה בכמה סדרי גודל ממספר הרכבים של טסלה.
כך שברור שהכנסות "ברוטו" בחברות כמו טויוטה ו-VW יהיו יותר גבוהות. השאלה עם כמה נטו נשארת החברה בסוף רבעון.
ברבעון האחרון, טסלה עברה בהכנסות נטו את GM ופורד. למרות שהכנסות ברוטו של טסלה עמדו על כמחצית מההכנסות של פורד.
הרבעון הנוכחי כנראה לא יהיה מרשים במיוחד בגלל הסגר הארוך שהיה בסין, אבל ברבעון הבא ככל הנראה שוב תהיה קפיצה ברווחים.
ברבעון האחרון טויוטה הרוויחה 6.6 מיליארד דולר נטו. טסלה סגרה משהו כמו 3.4 מיליארד. אז אם שנה הבאה טסלה תכפיל את כמות הרכבים שהיא מייצרת היום, אז יש סבירות לא קטנה שהיא תהיה החברה הכי רווחית, בקו התחתון.

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1090 

"לגבי הנושא של ליסינג תפעולי, לרוב מדובר ברכבים עם המפרט הכי זול שיש לדגם. עם המנוע הכי חלש, עם איבזור בטיחות הכי מינימלי.
ד"א יש אנשים שעדיין משתמשים בסוס ועגלה."
כיום כל אחד יכול ללכת לחברת ליסינג ובמקום לקחת ליסינג מימוני רגיל לקחת מסלול תפעולי עם כל רכב שהוא בחר ולקבל את אותה חוויה כמו רכב חברה. גם ברכב חברה בהרבה מקומות אפשר לקחת מה שרוצים בהתאם לכמה תשלום חודשי אתה מוכן לשלם ואתה מחליט על דגם ורמת איבזור, זה ממש לא מה שאתה חושב. בכל מקרה ההבדלים לפחות מבחינת בטיחות שוליים בין הדגמים הבסיסיים למפוארים, רמות האיבזור שונות בעיקר במראה\חומרים\נוחות.

"תאר לעצמך מצב שאתה צריך\רוצה להחליף את הרכב, ואתה נוסע הרבה. להזמין עכשיו רכב חשמלי חדש עם זמני המתנה של 6-12 חודשים (ולא רק בטסלה) יכול לעלות לך הרבה מאד כסף בדלק\טיפולים\ביטוחים\תקלות או השכרת רכב בזמן שאתה ממתין. או שאתה יכול לקנות רכב משומש במחיר קרוב לחדש, ולהתחיל להנות מרכב חדש הרבה יותר ומתקדם ממה שהיה לך, ולחסוך בכל ההוצאות המפורטות מעלה. "

זה נכון אם אין אפשרות לחכות וזה נובע ממצב הבועה שיש כרגע, לא משהו שישאר לתמיד. אבל גם במצב הבועה תמיד יש בשוק רכבים אחרים\ישנים יותר שנמכרים במחיר סביר ביד שניה, לא כולם נמכרים במחיר לא הגיוני.

"כך ששימוש ברכב עם מערכות מיושנות לא בהכרח יצילו אותך."
לא אמרתי שימוש ברכב עם מערכות מיושנות אלא רכב שלא מחובר לרשת. מה שלא מחובר לרשת אי אפשר לפרוץ אותו מרחוק.

"אני מניח שנאלץ להסכים שלא להסכים, אבל אתה צריך להפנים שלא כולם חושבים כמוך, ודברים שאתה רואה בהם כחסרון עבור אחרים יכולים להוות יתרון או אפילו מה שיחליט על האם הוא יקנה את הרכב או לא."
זה מובן מאליו אבל לא נוגע רק אלי.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1091 

"לא אמרתי שימוש ברכב עם מערכות מיושנות אלא רכב שלא מחובר לרשת. מה שלא מחובר לרשת אי אפשר לפרוץ אותו מרחוק."

זה מה שאתה חושב. תחפש בגוגל Jeep Cherokee hacked, זו רק דוגמה אחת.

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1092 

21/06/2022 17:16  
TheCoolest כתב:
"לא אמרתי שימוש ברכב עם מערכות מיושנות אלא רכב שלא מחובר לרשת. מה שלא מחובר לרשת אי אפשר לפרוץ אותו מרחוק."

זה מה שאתה חושב. תחפש בגוגל Jeep Cherokee hacked, זו רק דוגמה אחת.
...
אני מכיר את המקרה אבל איך אתה חושב שהם נכנסו לרכב מרחוק? כי חיברו את המערכת מולטמדיה לאינטרנט....דרך סים שיש שם או דרך הטלפון שלהם.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1093 

נכון, אתה צודק.
אבל עם זאת, כל הרכבים היום מחוברים לאינטרנט, אז מה בדיוק אתה מתכנן לעשות? להמשיך לנהוג ברכב מיושן שלא מחובר עד סוף חייך?

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1094 

21/06/2022 18:07  
TheCoolest כתב:
נכון, אתה צודק.
אבל עם זאת, כל הרכבים היום מחוברים לאינטרנט, אז מה בדיוק אתה מתכנן לעשות? להמשיך לנהוג ברכב מיושן שלא מחובר עד סוף חייך?
...
אני נוהג עם רכב חדש מלפני שנה וחצי והכל טוב :-)
גם ברכב חדש החיבור לאינטרנט הוא אופציה (לשים סים) או לחבר דרך הטלפון. זה לא חובה.
אני מניח שסתם להתחבר דרך הטלפון ל-APPLE CAR PLAY נניח רק משקף מסך ולא מאפשר לרכב לתקשר החוצה אבל ניסיתי את זה כמה פעמים ולא מצאתי בזה תועלת משמעותית מאשר סתם לראות במסך הטלפון ישירות כך שלא משתמש גם בזה

digest
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 782
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1095 

21/06/2022 18:18  
gildmor כתב:
אני נוהג עם רכב חדש מלפני שנה וחצי והכל טוב :-)
גם ברכב חדש החיבור לאינטרנט הוא אופציה (לשים סים) או לחבר דרך הטלפון. זה לא חובה.
אני מניח שסתם להתחבר דרך הטלפון ל-APPLE CAR PLAY נניח רק משקף מסך ולא מאפשר לרכב לתקשר החוצה אבל ניסיתי את זה כמה פעמים ולא מצאתי בזה תועלת משמעותית מאשר סתם לראות במסך הטלפון ישירות כך שלא משתמש גם בזה
...
מה שאתה לא מאשר לרכב להתקשר החוצה לא מגן מספיק נגד האקר שכן יפרוץ פנימה ברגע שקישרת תוכנה במולטימדיה עם העולם החיצוני. זה נושא מורכב מאוד.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”