דיאטה לפי סוג הדם שלך, אמת או שקר?

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).

מנהל: מנהלי תוכן

ufffnick
סמל אישי של משתמש
חבר כבוד
חבר כבוד
הודעות: 4601
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 485 פעמים

לינק להודעה #16 

@Borderline1
·
דווקא הגדלת הסגמנטציה האקראית מקטינה את הדיוק...

ziv_r
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 39639
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1675 פעמים
קיבל תודות: 3800 פעמים

לינק להודעה #17 

נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

ufffnick
סמל אישי של משתמש
חבר כבוד
חבר כבוד
הודעות: 4601
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 485 פעמים

לינק להודעה #18 

@ziv_r
·

אפשר להראות קורלציה הפוכה למהפכת המידע.
ככל שמידע נגיש יותר, כך קשה יותר לבדל אותו מ... המממ...
בוא נקרא לזה "רעש".
ההתדרדרות של SNR בתחום המידע לאורך ציר הזמן, בקורלציה הפוכה לקלות שבה ניתן לגשת למידע.

האמת שזה אפילו די עושה שכל... :roll:

מצד שני...

liorp
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2335
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 166 פעמים
קיבל תודות: 201 פעמים

לינק להודעה #19 

ד"ר מאיה רוזמן, תזונאית קלינית בעלת ותק של כ־30 שנה:

על בחירת סוגי המזון לפי סוג הדם: "זה לא מוכח מדעית בכלל"
https://103fm.maariv.co.il/programs/med ... t4nzVQ=FDE

על בדיקת רגישות למזון לפי בדיקות דם ו-DNA: "הם לוקחים סתם כסף, ברוב המקרים התשובות שאתה מקבל הן רנדומליות"
https://103fm.maariv.co.il/programs/med ... t4nzVQ=FDE

על דיאטת 16/8: "זה יכול להזיק לבריאות, צום לא יעיל, עדיף לעשות דיאטה מסודרת"
https://103fm.maariv.co.il/programs/med ... t4nzVQ=FDE

liorp
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2335
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 166 פעמים
קיבל תודות: 201 פעמים

לינק להודעה #20 

@Multimediaman
ב-8 השעות שאתה כן אוכל בהן, אתה אוכל את אותה תזונה שאכלת לפני שהתחלת בדיאטת 16/8?
אם כן, זו הוכחה שהשיטה עובדת, בהנחה שלא שנית את שאר אורך החיים והוספת פעילות גופנית למשל.
אם לא, ושינית את התזונה, מה ההבדל בין לאכול את אותן ארוחות, פשוט על טווח יותר גדול של שעות?
אתה חושב שתצליח לעמוד בדיאטה הזו לאורך הזמן, כלומר לצום כל יום במשך שנים?

Multimediaman
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 630
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

לינק להודעה #21 

כל הפרינציפ של דיאטות "צום לסירוגין" היא התפיסה שמנוחה למערכת העיכול הוא דבר יפה לבריאות.
יש שמצעים 12:12, יש 8:16 יש 7-2 כלומר שני ימים של 600 קלוריות בשבוע, יש שאוכלים פחות או יותר פעם ביום.

העקרון הוא לתת לגוף תקופה של "אי אכילה", ולהינות מהיתרונות.
הפרוטוקול של 8:16 או 12:12 נועד רק לצורך בקרה. כדי שלא "תעריך" אם הגוף נח מספיק.
כמעט בכל פרוטוקול יש טולרציה ליומיים בשבוע של אכילה מחוץ לתוכנית.
זה דבר שעוזר אם למשל אתה רוצה לעסוק בפיתוח גוף, כשאז אכילה מספקת דרושה, ואתה לא מוגבל מבחינת זמן אימו וזמן הפסקת אכילה.
יש המון חומר, המון מחקרים, המון ידע מדעי שמפורסם, אבל הכל מתנקז לעקרון שקובע שלדחוף משהו לפה כול שעתיים וחצי זה לא רעיון טוב.
"מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה"

liorp
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2335
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 166 פעמים
קיבל תודות: 201 פעמים

לינק להודעה #22 

לא בהכרח כל שעתיים וחצי, אבל יוגורט 3% בבוקר וכארוחת ביניים, לאחר מכן ארוחת צהריים ובערב ארוחת ערב קלה, שזה מה שאני עושה, נראה לי יותר הגיוני לביצוע מאשר לצום, במיוחד במשך יום העבודה שמרגישים את הרעב והראש מתחיל לכאוב אם לא אוכלים.

Multimediaman
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 630
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

לינק להודעה #23 

טוב נו, כל אחד בנוי אחרת.
מנסיון, "כאב הראש" אינו אלא תגובה טבעית לזה שהגוף רגיל שדוחסים לו אוכל זמין, קרי גלוקוז כל הזמן ומזה יש לו אנרגיה זמינה.
כשמרווחים את הארוחות, די מהר הגוף לומד לפרק שומן על מנת להשיג אנרגיה זמינה.
בכל מקרה מה שמתאים לי לא מתאים לאחרים, כנראה.

לדעתי, מי שמסוגל לסגל לעצמו אסטרטגיית אכילה אחת ולהתמיד בה, יוכל להסתגל לכל אחת אחרת מאחר ויש לו משמעת עצמית ושליטה. לזה אין שום תחליף. מי שלא מסוגל לעמוד באיזושהי מגבלה, בד"כ ייכשל בכל אסטרטגיית אכילה. כמובן שיש יוצאיי דופן.

זו הסיבה שיש שרלטנות כמו "סוג דם" או "פליאו"* .. העקרון שלהם הוא: אתה לא מסוגל להגביל עצמך ו"לסבול" קצת מתחושת אי שובע? אז בוא נמצא לך שיטה שתאפשר לך לדחוס ללא הגבלה, אוכל "יותר מתאים".

* לפי עקרונות הפליאו, בין היתר, אתה אמור לא לאכול 12 - 15 שעות ביום... אלא שרוב האנשים פשוט פוסחים על הסעיף הזה.
"מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה"

liorp
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2335
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 166 פעמים
קיבל תודות: 201 פעמים

לינק להודעה #24 

אבל ב-16/8 אתה דוחס לגוף בזמן מאוד קצר (8 שעות) הרבה מאוד אוכל.
אולי עדיף לקחת את אותה כמות אוכל ולפרוס אותה לאורך היום, לאורך 12 שעות לדוגמא, כפי שממליצים דיאטנים ורופאים.

Multimediaman
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 630
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

לינק להודעה #25 

ממש לא "הרבה מאוד" אוכל. בדיוק כמה אוכל שאני צריך..
זה מסתדר לי כיון שבגילי, אני כבר לא נרדם כל כך טוב אם אכלתי סמוך לשינה.
שנית, כל אחד בנוי אחרת.
אתה רשאי לעשות 9:15 או 10:14 אם זה מה שהכי נח לך.
"מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה"

שי-כ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4374
הצטרף: מאי 2009
נתן תודות: 834 פעמים
קיבל תודות: 258 פעמים

לינק להודעה #26 

liorp כתב:אבל ב-16/8 אתה דוחס לגוף בזמן מאוד קצר (8 שעות) הרבה מאוד אוכל.
אולי עדיף לקחת את אותה כמות אוכל ולפרוס אותה לאורך היום, לאורך 12 שעות לדוגמא, כפי שממליצים דיאטנים ורופאים.
...
·
היתרונות מבוססים על זה שלאחר 10-12 שעות צום, הגוף מתחיל לסלק רעלים ולאזן את ההורמונים שקשורים בעיכול- כמו אינסולין. התהליך הזה מואץ כשמגיעים ל 14-16 שעות צום.
לכן אכילה מסודרת פרוסה לאורך היום, לא תיתן את התוצאות האלה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 39639
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1675 פעמים
קיבל תודות: 3800 פעמים

לינק להודעה #27 

צום לא גורם לשום סילוק רעלים, אין כאלו, זה BS של חברות לשיווק שייקים "ירוקים".

Multimediaman
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 630
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

לינק להודעה #28 

שי-כ כתב:
...
...
·
היתרונות מבוססים על זה שלאחר 10-12 שעות צום, הגוף מתחיל לסלק רעלים ולאזן את ההורמונים שקשורים בעיכול- כמו אינסולין. התהליך הזה מואץ כשמגיעים ל 14-16 שעות צום.
לכן אכילה מסודרת פרוסה לאורך היום, לא תיתן את התוצאות האלה.
...
לגבי ניקוי רעלים הראיות לא לגמרי ברורות.
הדבר שיש לו ראיות ברורת זה באמת השפעה חיובית על תסמונות מטבוליות (כמו הסוכרת שפתחתי).
ואכן, במקרה הפרטי שלי, אסטרטגיית אכילה שמשלבת תקופות אי-אכילה, הוכיחה עצמה. לא "תחושתית" אלא בתוצאות בדיקות קופ"ח סטנדרטיות: רמת סוכר, המוגלובין מסוכרר, טריגליצרידים, רמות LDL וכו.


יש דברים נוספים שנטענו:

* נמצא קשר בין תוחלת חיים והגבלת זמן אכילה: הראיות בקרב בני אדם הן נסיבתיות כיוון שמחקר אנושי יימשך 100 שנה... ולא כל מה שעובד קצת יונקים אחרים (שם הראיות חד משמעיות) פועל גם אצל בני אדם.

* נטען כי בעת צום, הגוף יודע לתקן רקמות, כולל במוח... גם לעניין זה, יש ראיות חלקיות והמחקר עדיין מתנהל. במידה ויהיה עניין נספק קישור לאוניברסיטאות מובילות בארה"ב. לחלק מהחוקרים יש טענות מאוד מרשימות.

הפיל בחדר: "מומחים". מה הם ומי הם? בשנות ה 70, באמריקה, רשויות הבריאות פרסמו את "פירמידת המזון", העקרון המנחה בבניית הפירמידה היה שהשומן הוא האוייב הגדול של האנושות, ולכן יש לבסס את התזונה על פחמימות. הנחייה זו היתה הרת אסון, וגרמה לאומה שלמה (עולם שלם?) לפתח תסמונות מטבוליות חריפות כמו סוכרת, רמות כולסטרול גבוהות, מחלות לב והשמנה חולנית. כל השוק הוצף במוצרים "0% שומן", אך עתירי סוכר וזבל.

אחרי כ 40 שנה, הבינו את גודל האסון אותו המיטו ה"מומחים" דאז, ופרסמו פירמידת מזון עדכנית, בה הבינו שצריכת שומן היא חיובית ואף חיונית, והמליצו לצרוך הרבה סיבים: ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים, שומן וחלבון.

רוצה לומר שמחקר מדעי הוא תהליך אבולוציוני מתמשך, וזה כוחו. אין סטגנציה במדע, ואסור שתהיה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 39639
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 1675 פעמים
קיבל תודות: 3800 פעמים

לינק להודעה #29 

מתי תבינו שאין רעלים?

Multimediaman
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 630
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

לינק להודעה #30 

מתי תבין ש"רעל" זה מונח שאנשים משתמשים בו בצורה שונה?
אם בגלל תזונה לקוייה, הרכב חידקיי המעיים שלך תקול, הגוף שלך מוצף בדלקת, שמייצרת LDL ששוקע בורידים כפלאק, אז אתה יכול לכנות את זה דלקת, LDL ופלאק. ואתה יכול גם לכנות את זה רעל.
בכל מקרה, בד"כ ניתן לשנות את הכימיה בדם באמצעות תזונה נכונה: הרבה סיבים, הימנעות מסוכר מעובד, שתיית מים מרובה, ותקופות אי-אכילה של כמה שעות למערכת.
"מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה"

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”