אמזון שלחו קופסת מוצר ללא המוצר - ולא לוקחים אחריות

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').

מנהל: מנהל אודיו

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4498
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 349 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים

אמזון שלחו קופסת מוצר ללא המוצר - ולא לוקחים אחריות

לינק להודעה #1 

קניתי טבלט מאמזון ארה"ב כמוכר.

משלוח ראשון הגיע, אבל היה חסר אחד מהעזרים הנלווים (סטיילוס). גם היה ללא תבנית הפלסטיק שנועדה להחזיק במקום את הטבלט, המטען, ושאר הדברים בזמן משלוח. עוד לפני שפתחתי היה אפשר לשמוע דברים מטלטלים בפנים. קופסת המוצר בבירור נפתחה לפני כן, וגם קופסת המשלוח.

כצפוי, אמזון אמרו שהם לא יכולים לשלוח חלקים, אלא רק להחליף. לחליפין הציעו שאדבר עם היצרן, אולי הוא ישלח. אני בספק אם היצרן היה שולח אפילו אם הייתי בארה"ב, אז הלכתי על החלפה מול אמזון. שלחתי את המוצר בחזרה, הם שלחו חלופי.

במשלוח החלופי, הסתבר לא רק שחסר אחד מהעזרים (אחד אחר הפעם), אלא גם אין בכלל טבלט! קופסת המשלוח לא נראה שנפתחה, אבל קופסת המוצר, כן (אם כי לא היה ברור לי בהתחלה, חבל). מה שעוד מוזר, משקל החבילה שכתוב בתווית המשלוח לא תואם למציאות. בפועל זה היה קל יותר - בדיוק משקל הטבלט החסר.

צילמתי בוידאו את הפתיחה, אבל במזל רע, רק עד תחילת פתיחת קופסת המוצר, לפני שרואים את התוכן. (היה קשה עם יד אחת, נלחץ משהו וזה יצא מתוכנת המצלמה. נו, טוב, חשבתי שכבר עברתי את השלב הלא צפוי. אבל כשגמרתי לפתוח לגמרי התברר לי המצב.)

זה נראה לי בעייתי. אין הוכחה טובה למה שאני אומר, ובגלל שהמשקל שכתוב על תווית המשלוח שגוי, אי אפשר להראות שזה הגיע קל מדי.

מה נראה לכם כדאי לעשות?
נערך לאחרונה על ידי jtk ב 04/09/2019 22:11, נערך 7 פעמים בסך הכל.

ariel-ro
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3412
הצטרף: מרץ 2009
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 172 פעמים

לינק להודעה #2 

ליצור קשר עם אמזון שוב, להחזיר את המוצר ולמצוא מוכר אחר לקנות ממנו.
כנראה היה הרבה מלאי שחזר מהמוצר הזה, ולא בדקו שהכל חזר.
מתוך עניין, תוכל בבקשה לצרף קישור למוצר?

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4498
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 349 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים

לינק להודעה #3 

המוכר הוא אמזון.

הסיפור מוזר, ואין לי הוכחה טובה, אז אני לא בטוח למה לצפות מהם, במיוחד שזה משלוח שני אחרי הבעיה בראשון.

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא אם חברות המשלוח בדרך שקלו את החבילה, ויוכלו להראות שהמשקל לא מה שכתוב בתווית המשלוח/מכס.
אבל אם כתוב בתווית, כנראה מישהו שקל את זה. אז עולה השאלה, איך יכולה להיות אי התאמה?

lasik
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2088
הצטרף: יולי 2010
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 230 פעמים

לינק להודעה #4 

@jtk
·
מנסיוני לא צריך הוכחה מצולמת במיקרים כאלה.
מספיקה הודעתך. זה אמור לעבור למחלקת החקירות של אמזון, אשר ידריכו אותך כיצד לפעול על מנת לאשר לך החזר.

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4498
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 349 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים

לינק להודעה #5 

לא נראה מקרה קיצוני מהרגיל?

בצ'ט לא הניחו את דעתי. הנציג אמר משהו כמו שלח בחזרה ויהיה בסדר. שאלתי אם זה לא מקרה יוצא דופן, אמר שכן. שאלתי אם ההחזר תלוי בהחלטת בודקי החזרות, אמר שכן. שאלתי אם לא כדאי לעשות חקירה ולהגיע למסקנה מראש, כדי שלא אשלח ובסוף גם אנזק בנוסף גם בעלות משלוח בחזרה. אמר שאי אפשר.

נתקלתי בדיונים באנגלית על דברים דומים (למשל), אבל לא אחרי החלפה, ולא עם אי-התאמה במשקל בין תווית משלוח למציאות.

מעבר לזה, גם הייתי רוצה את המוצר, אבל אחרי בעיות ב-2 מ-2 אני לא יודע מה הסיכוי.
אולי אם אארגן צוות צילום לפתיחת החבילה השלישית, ולפני הפתיחה גם, כמובן, שקילה של החבילה הכוללת ושל אריזת המוצר עצמו.

lasik
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2088
הצטרף: יולי 2010
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 230 פעמים

לינק להודעה #6 

@jtk
·
חבל על הזמן שאתה משקיע בצ'ט, אצלי אלו היו הודים שלא מכירים מיקרים מורכבים.
תתקשר לטלפון שירות הלקוחות, שם אתה מדבר עם נציג מקצועי יותר, שלרוב מעביר השיחה לנציג בכיר.
צוות צילום נראה לי פיתרון מוגזם.

Aviv943
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 545
הצטרף: אפריל 2011
מיקום: ראשון לציון
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 40 פעמים

לינק להודעה #7 

קרה לחבר קרוב.
הזמין איירובוט 870 וקיבל את הקופסה שלו מלאה בגרביים בפנים.
אמזון ביקשו ממנו לגשת למשטרה ולהוציא דוח.
השוטר שלא הבין מה הוא רוצה צחק וסיפק לו את הדוח שביקש.
זיכו אותו שלושה ימים אחרי ששלח את הדוח

עריכה:
המוכר היה אמזון

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4498
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 349 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים

לינק להודעה #8 

Aviv943 כתב:הזמין איירובוט 870 וקיבל את הקופסה שלו מלאה בגרביים בפנים.
...
אז מישהו שם ממש השקיע בלהוסיף משקל מתאים?
אצלי אפילו זה לא טרחו. לא מובן איך גם אנשי ההחזרות של אמזון לא עלו על זה, גם האורזים, וגם לא שקילה אוטומטית במשלוח.
אמזון ביקשו ממנו לגשת למשטרה ולהוציא דוח.
...
דו"ח על מה, שהאיש סיפר לשוטר שהוא קיבל חבילה מחו"ל עם גרביים? מזל שלא היה צריך לספק גם תרגום נוטריוני לאנגלית, או שוטר שיכתוב ישירות באנגלית.

lasik כתב:אצלי אלו היו הודים שלא מכירים מיקרים מורכבים.
...
מה היה המקרה אצלך?
צוות צילום נראה לי פיתרון מוגזם.
...
סטארטאפ! חברת משלוחים עד הבית שלא רק פותחת לך את החבילות, אלא מביאה גם ציוד רציני, מטריות צילום, מצלמות Red, ומצלמת לך את הפתיחה ב-4K 60Hz. :) בחבילת הזהב, מביאים גם שוטר שיכתוב לך דו"ח במקום.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4357
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 194 פעמים
קיבל תודות: 764 פעמים

לינק להודעה #9 

אין היום מנוס מלצלם את כל פתיחת החבילות מחו"ל.
פשוט כרטיס ביטוח. לפני שיבקשו ממך ללכת למשטרה ולהוציא דו"ח...

גם אמזון מפשלים.
אף אחד לא בודק מה הוחזר בקופסא.
שוקלים וגם זה בספק...

=======================
והנה כתבה איך הונו את אמזון ב 370000 דולר עד ששמו לב... שמו להם בחבילות אפר במקום מוצרים.

https://rotter.net/forum/scoops1/567683.shtml

ג'יימס גילברט קווארטנג, בן 22, המתגורר בפלמה דה מיורקה, ספרד, נעצר יחד עם שותפו, חואן, בחשד שהונו את ענקית הקמעונאות בסכום של כ-370 אלף דולר, כשהחזירו להם הזמנות המלאות בעפר.
לאחר שגילו כי החברה לא נוהגת לפתוח את החבילות המוחזרות אליה לפני שהיא שולחת החזר כספי, אלא שוקלת אותם, נהגו החשודים למלא את חבילות המוצרים שהחזירו במשקלם הזהה בעפר, לקבל החזר מאמזון ואז למכור את הפריטים.

החבילות ישבו במחסני אמזון ולא התגלו, עד לבדיקה אקראית כשאחת מהן נפתחה ונמצאה מלאה בעפר. על פי הדיווח, ג'יימס שוחרר בערבות ובמסגרת ההונאה שביצע לכאורה צבר מוצרים כה רבים, עד שפתח חברה מוגבלת למכירתם ברשת.
הפלייליסטים שלי ב spotify
https://open.spotify.com/user/44cnozek8ga8d5nuar2svoonp

הפלייליסטים שלי ב deezer
https://www.deezer.com/he/profile/2203287904/playlists

jtk
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4498
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 349 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים

לינק להודעה #10 

b2k כתב:והנה כתבה איך הונו את אמזון ב 370000 דולר עד ששמו לב... שמו להם בחבילות אפר במקום מוצרים.
...
דיון על זה בפורום מוכרים:
https://sellercentral.amazon.com/forums ... irt/483799

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 50376
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 128 פעמים
קיבל תודות: 2985 פעמים

לינק להודעה #11 

lasik כתב:@jtk
·
חבל על הזמן שאתה משקיע בצ'ט, אצלי אלו היו הודים שלא מכירים מיקרים מורכבים.
תתקשר לטלפון שירות הלקוחות, שם אתה מדבר עם נציג מקצועי יותר, שלרוב מעביר השיחה לנציג בכיר.
צוות צילום נראה לי פיתרון מוגזם.
...
·

זה.

תתקשר ודבר איתם במקום לבזבז זמן פה ואז תחזור לפה לדווח.
ה FAQ - הכרחי לקרוא לפני פרסום תגובה בדילים המפורסמים על ידי:


https://www.hometheater.co.il/vt284213.html

"ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות."

verborn
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

לינק להודעה #12 

איך מצליחים להעביר לאמזון לינקים שמראים תצלומים או וידאו?
בעבר כאשר נכנסתי לבדיקת תיבת הודעות שנשלחו באתר אמזון, הייתי רואה שקישורים כאלו הוסרו, כאילו מצונזרים ע"י בוט של אמזון, דבר שגרם לי להבין שאולי בסוף הנציג או מוכר לא רואה מה בכלל צילמתי.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8335
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1180 פעמים

לינק להודעה #13 

@jtk
נשמע כאילו מישהו בשרשרת פשוט עוקץ את אמזון ובונה על זה שהלקוח (אתה) תסתדר מולם ואף אחד לא ייטרח לבדוק את זה לעומק. זה יכול להיות ממישהו בשרשרת השילוח עד אחד העובדים במחסן של אמזון עצמה או עובד של הספק שמספק לאמזון את המוצר. בקיצור, זה מישהו בשרשרת שיש לו גישה למוצר ויודע שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להצליח לאתר אותו.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

external
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 117
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

לינק להודעה #14 

ישנן מוצרים באמזון בהם זו ממש תופעה לקבל מוצר מזויף או ריק. בפורומים של הסכינים של ספיידרקו לא ממליצים לרכוש מאמזון. מסתבר שיש לא מעט אנשים שמזמינים סכין ואז מבקשים להחזיר אותו, הם שולחים לאמזון זיוף ומקבלים את הכסף בחזרה. העובדים באמזון לא ממש יודעים להבדיל בזיופים (במיוחד כשההבדל יכול להיות רק סוג המתכת) ומחזירים את המוצר המזוייף לסירקולציה ומוכרים אותו מחדש. התופעה הזו מסתבר הפכה להיות כל כך נפוצה שהביקורות של הסכינים באמזון ממש מלאות בתלונות על קבלת מוצרים מזוייפים כשהמוכר הוא אמזון.

Evil-u
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1352
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: ראשל"צ
נתן תודות: 44 פעמים
קיבל תודות: 105 פעמים

לינק להודעה #15 

היתה בעבר כתבה על זה,

יש ״לקוחות״ אמזון שהפכו את זה לשיטה, קונים מוצר, מחזירים מוצר עם משקולת במשקל זהה ומקבלים זיכוי.

העובדים של אמזון מסתבר רק שוקלים את המוצר ובודקים מדגמית.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”