סרטים מעל 7.1

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
shlomis1zzz (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1440
הצטרף: אפריל 2018
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

סרטים מעל 7.1

נושא שלא נקרא #1 

שבת שלום חברים,
אני מעל מערכת של 5.2.1
יש המון תכנים ל 5.1 וכן ל 7.1.
אך 9.1 ו 11.1 לא נתקלתי.
כשאני אומר תכנים : כוונתי לתכנים להורדה ואף לתכנים אורגינליים .
אני שואל את השאלה הבאה (בטח שלא בשבילי) רק בכדי להשכיל.
אני יודע שיש כאן חברים שיש להם 9.1 וגם 11.1 .
מה אתם עושים בכדי לקבל 11.1 נאמר?
המערכת מבצעת upscale?
אם כן (ואני בטוח שזה מה שאתם עושים) אז לא שווה כל התקדמות מעבר ל 5.1/7.1 .
צודק?

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

מה זה 5.2.1?
התכוונת 5.1.2?

התוספת ל- 9 ערוצים, או 11 ערוצים, מיועדת לשלב רמקולים להרחבת הבמה הקדמית.
רמקולי Front Height ו- Front Width.
יש רסיברים שעושים את הפיזור הזה בצורה טובה, וזה בהחלט יכול לשפר את ההנאה מהסאונד המתקבל.

השימוש היותר מקובל היום לתוספת הערוצים הוא כמובן עבור Dolby Atmos/DTS:X.

shlomis1zzz (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1440
הצטרף: אפריל 2018
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

Amir64 כתב:מה זה 5.2.1?
התכוונת 5.1.2?

התוספת ל- 9 ערוצים, או 11 ערוצים, מיועדת לשלב רמקולים להרחבת הבמה הקדמית.
רמקולי Front Height ו- Front Width.
יש רסיברים שעושים את הפיזור הזה בצורה טובה, וזה בהחלט יכול לשפר את ההנאה מהסאונד המתקבל.

השימוש היותר מקובל היום לתוספת הערוצים הוא כמובן עבור Dolby Atmos/DTS:X.
...
התלבלבתי קצת ...
צודק ! התכוונתי ל 5.1.2.
רגע ...:twisted:
אני רואה שיש פה פתח יפה לשידרוגון קטנטן ....:D
התוספת שדיברת עליה שמרחיבה את הבמה הקידמית , כיצד זה בא לידי ביטוי ? בצלילים שלא ישמעו בקידמיים ? או כהגמרה לקידמיים הקיימים ?(משמע 4 קידמיים 2 LEFT + 2 RIGHT)
אם אני בעל 2 אטמוסים ויש לי את הבסיס 5 רמקולים וסאב .
כיצד אני יכול להרחיב את הבמה הקידמית אצלי ? מבחינת המערך ?
אני בעל מגבר 3400 שהוא 7.2 ערוצים בשביל להתקדם למה שציינת עלי להחליף מגבר ? או לרכוש מגבר חיצוני שמרחיב 2 ערוצים נוספים ?
תובנות עזרה יתקבלו בברכה .
(l)

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

יש כמה שיטות לייצר תוכן לרמקולים.
למשל אודיסי מעתיקה אל ה- Front Wide את התוכן של הקדמיים, בתוספת מניפולציה בצורת הוספת reverb ו- delay.
זה יוצר תחושה של במה רחבה יותר, וטשטוש הכיווניות ששומעים מתוכן שמגיע מרמקול יחיד.

הרסיבר שלך לא תומך בזה.
נדמה לי שרק מ- avrx4400h יש תמיכה.

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6539
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

בשביל לקבל 9.1 או 11.1 הם לא עושים כלום כי אין מה לעשות עוד לא עשו סרטים בפורמטים האלה מה שאתה כן עושה זה שם dsp על כול הרמקולים ואז שומע מכולם שזה לא שווה כלום
Sony 1040
Monitor mass

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

עופר, כשתהיה עם רסיבר 9 ערוצים נורמאלי, ותשמע איך שומעים תוכן 5.1 עם 5 רמקולים, ואז תשמע את אותו תוכן עם הוספה של קדמיים צידיים ועליונים, תדבר אחרת.

BARBIE
טרול
טרול
הודעות: 858
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

יש בהחלט סרטים ב 9.1 ו 11.1 וגם ב 13.1 אבל הקידוד אינו ממש דיסקרטי. לי יש כ 12 כותרי BD בקידוד 9.1 עד 13.1 אבל בכדי לשמוע אותם אתה צריך גם רסיבר שתומך בפורמט AURO 3D (דנון ומרץ בלבד מהסדרות הבינוניות נניח X4 בדנון), ואתה גם צריך נגן שמעביר את ה BITSREAM נכון. אחרת אתה תקבל DTS MA 7.1. פורמט AURO 3D הינו ישן יותר מפורמטים חדישים כמו אטמוס ו DST:X אבל הרבה יותר טוב ואפקטיבי מהם למי שאוהב הרבה אפקטי סראונד מכל הכיוונים.

אם אין לך תמיכה ב AURO 3D אז אין שום פורמט אחר מעבר ל 7.1 פרט לאטמוס ו DTS:X. מבדיקות רבות, אטמוס הוא המיקס הכי גרוע מבין כל השלושה. פספקולי אטמוס בקושי כוללים אפקטים מרמקולי התקרה ב 90% מהתכנים. אפילו בטרילרים של אטמוס התקמצנו על האפקטים...

כעקרון, אם יש לך סרט ב 7.1 או 5.1, ויש לך רסיבר עם DTS:X אז תבחר במצב פענוח DTS NEURL X והוא כבר ישדרג למקסימום ערוצים זמינים בצורה הכי טבעית בהשוואה ל דולבי סראונד וגם ל AUROMATIC.

BARBIE
טרול
טרול
הודעות: 858
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

Amir64 כתב:יש כמה שיטות לייצר תוכן לרמקולים.
למשל אודיסי מעתיקה אל ה- Front Wide את התוכן של הקדמיים, בתוספת מניפולציה בצורת הוספת reverb ו- delay.
זה יוצר תחושה של במה רחבה יותר, וטשטוש הכיווניות ששומעים מתוכן שמגיע מרמקול יחיד.

הרסיבר שלך לא תומך בזה.
נדמה לי שרק מ- avrx4400h יש תמיכה.
...
·

אין שום קשר לאודיסי. לפני עשור לאודיסי יהיה פורמט הרחבה בשם DSX (שרק הוסיף הדהוד לרמקולי רוחב או גובה) אבל מאז שדולבי ו DTS יצאו עם הגרסאות שלהם לפענוח רב ערוצי, התקן הזה התבטל.
נערך לאחרונה על ידי BARBIE ב 18/05/2019 2:23, נערך פעם 1 בסך הכל.

BARBIE
טרול
טרול
הודעות: 858
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

עופרפולק כתב:בשביל לקבל 9.1 או 11.1 הם לא עושים כלום כי אין מה לעשות עוד לא עשו סרטים בפורמטים האלה מה שאתה כן עושה זה שם dsp על כול הרמקולים ואז שומע מכולם שזה לא שווה כלום
...
·

ממש לא! הרעיון בפענוח הוא לחלץ צלילים מערוצים קיימים ולמקם אותם בערוצים אחרים במטרה לקבל אפקט טבעי. פענוח DPL2 ישן התבסס על פענוח דו ממדי בשני צירים, ימים ושמאל וקדימה ואחורה. הפענוח עשה שימוש בהבדלי עוצמה והפרשי מופע למיקום נכון של הצלילים, כך שהיה ניתן לפענח 2.0 עד ל 7.1 בצורה די אמינה והפרדת ערוצים של לכל הפחות 6db.

פענוח אמרסיבי של היום כמו DSU ו DTS NEURAL X עובדים ב 3 צירים - תלת ממד. זה אומר ימים ושמאל, קדימה ואחורה, ומטה ומעלה. הפענוח ה דו ממדי עובד בדיוק כמו ב DPL2 (הבדלי עוצמה ומופע), והפענוח בממד הנוסף (גובה) מתבסס על הבדלי זמני השהיה, ממש כמו שהמוח שלנו עובד (יש לנו רק שתי אוזניים בצדדים, אבל אם מטוס יעבור מעל הראש שלני גם בעיניים עצומות נדע למקם את הכיוון מעלינו בקלות).

אני יצרתי הדגמות סראונד אימרסיבי עי ה AUDIO SYSTEM TOOLBOX החדש של MATLAB SIMULINK שהרסיבר שלי מפענח אותם ל 9.1 ערוצים.

shlomis1zzz (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1440
הצטרף: אפריל 2018
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

קצת הלכתי לאיבוד...
Amir64 , טענתך שיש שיפור. האם זה שווה להיכנס להרפתקה כזו שמצריכה החלפת רסיבר ובלה בלה בלה...?
מצד שני אם המגבר עושה מניפולציה ! ו / או כמו שציינו להפעיל DSP כזה או אחר אזי חלוקת צלילים נכונה ואמיתית אין כאן. זה ממש ממש שאנגן סרט של 2.1 ואבצע לו הדמיה.
וכמו שציינו אין הרבה כותרים מעל 7.1 .
ואנו יודעים שפלח השוק של צרכנים של קב רובם המכריע הם 5.1 הבסיסי.
אז מדוע לרכוש מלכתחילה מגבר עם נתונים מפלצתיים 11.1 ומעלה אם אין תכנים ?
נוסיף על כך את הסלון הממוצע הישראלי .
שוב , זה באמת נחוץ?

BARBIE
טרול
טרול
הודעות: 858
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

הפורמט הכי נפוץ מעל ל 5.1 היום זה אטמוס. אבל הוא לא מנוצל כראוי ברוב התכנים. גם עם רסיבר סטריאו אתה יכול לקבל אפקט של 7.1 ערוצים אם תשב מול הרמקולים מבלי להזיז את הראש בתנאי שהבמה הקדמית מאוזנת טוב... הפענוח ל 7.1 או 11.1 רק חוסך ממך את הצורך לשבת במרכז הבמה. הוא אמור לתת אפקט מאד טבעי וזה ממש לא DSP כי ניתן לפענח גם עי מעגל אנלוגי

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

shlomis1zzz כתב:קצת הלכתי לאיבוד...
Amir64 , טענתך שיש שיפור. האם זה שווה להיכנס להרפתקה כזו שמצריכה החלפת רסיבר ובלה בלה בלה...?
מצד שני אם המגבר עושה מניפולציה ! ו / או כמו שציינו להפעיל DSP כזה או אחר אזי חלוקת צלילים נכונה ואמיתית אין כאן. זה ממש ממש שאנגן סרט של 2.1 ואבצע לו הדמיה.
וכמו שציינו אין הרבה כותרים מעל 7.1 .
ואנו יודעים שפלח השוק של צרכנים של קב רובם המכריע הם 5.1 הבסיסי.
אז מדוע לרכוש מלכתחילה מגבר עם נתונים מפלצתיים 11.1 ומעלה אם אין תכנים ?
נוסיף על כך את הסלון הממוצע הישראלי .
שוב , זה באמת נחוץ?
...
יש שיפור.
לא חושב שכדאי להכנס להחלפת רסיבר רק עבור זה.
זה ממש לא כמו הדמיית סוראונד לתוכן סטריאו.
זה יותר דומה למערכת בקולנוע עם מערכת סאונד נורמאלית, בו, גם אם אתה יושב בשורה הראשונה אתה לא שומע שהתוכן שמגיע מהחזית מגיע מרמקולים שאתה יכול לזהות את מיקומם רק באמצעות האזנה.
לדעתי, ומנסיוני, כדאי לרכוש מגבר 9 ערוצים (לא ניסיתי בבית מגבר 11 ערוצים) גם אם מחברים גם 5 רמקולים.
פשוט מדובר ברסיברים טובים יותר, שיכולים להפיק מהרמקולים הרבה יותר מאשר מגבר חלש.
המטרה של מגברים עם 9 ו- 11 ערוצים מוגברים, הייתה קודם קול לאפשר לנגן תכנים לאיזורים שונים, ללא הוספת הגברות חיצוניות.
חוץ מזה, מגבר 11 ערוצים מאפשר לך לעבוד בתצורה של 7.1.4 לאטמוס, וזה באמת מדהים.

אז לא, זה לא באמת נחוץ, אבל מי שכבר יש לו רסיבר כזה, ויש לא את הכסף והמקום למקם עוד רמקולים בחזית, בד"כ ייהנה מהשיפור.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”