כבל חשמל ב10K ש"ח, באמת?

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'

מנהלים: מנהל אודיו רב-ערוצי, מנהל אודיו

שלח תגובה
SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 588 פעמים
קיבל תודות: 280 פעמים

לינק להודעה #106 

Amir64 כתב:@SONYES
...
...
כן, וכבל החשמל המדובר בוודאות גורם לכך שהמערכת תקבל זרם יציב, כאילו לא התרחשה נפילה כזו ברשת, ואז שומעים טוב יותר, ואילו כבל חשמל רגיל יעביר את הנפילה למכשיר שמחובר אליו.
מעניין.
...
·

זרם יציב הוא אחד הגורמים לסאונד טוב יותר והוכחה היא הספקים של טדי פרדו עושים בדיוק את זה

האם הכבל היקר הוא מיצב מתח זה עוד עלי לבדוק .מה שכן שאם מדובר על מיצב מתח יצאה ללא תלות במתח הכניסה
צריך להיות מכשיר /כבל ענק וכדי לאגור כח הרי יש את הקבלים האוגרים מתח וקיים בכל מגבר וכל מכשיר שצורך המון זרם .

כי אם מגבר למשל צריך לתת פיק של 50 וואט במכת תוף או זבנג מצילתיים אזיי הוא צורך זרם כדי שלא יהיו נפילות
צידו את המגברים ב4 או 2 קבלי אגירה בצמוד לספק כח אחרי הטרפו
כדי למנוע בדיוק בעיה זו ..
לא משנה האם זה 10000 מקרו פרד או 50000 הכל בהתאם לזרם צריכה .

כאשר אנו שומעים מוסיקה ממוצע הוא בערך 2-4 וואט ואנחנו כבר צועקים במקרה הטוב
אבל הפיקים הם הם כל העניין של הרזרבה של הזרם שנלקח לאותו פיק
ככה שמכת תוף תשמע כמו שאנו חוצים מהבטן ואם יהיו קבלים קטנים ...
ישמע מפוזר בלי נפח עמום ולא ממש מתאים להקלטה .

כבל רגיל ... לא משנה אם תעביר 240 V בעשרה אמפר ואמפר נשאר יציב אבל במקרה יש נחיתת
מתח של 20+- וולט עדיין לא תראה את זה
אבל אם הזרם ירד כתוצאה מהפעלה של מזגן או כל מנוע אחר כמו מדחסים -מיד מרגישים .
עמעום לאלפית שניה כי צרך זרם גדול
וזה הפק
למשל במערכת החשמל בבנין שלי עם השכנה מעלי מפילה מזגן הוא עובד בקירור
או חימום התפוקה שונה כמובן
וגם רעש הפעלה שונה .

הפעלה הראשונית בכל פעם שנכנס לעבודה .
מושך מהרשת של כל הבניין מעט וזה לא מספיק כדי לכבות מכשירים או להפסיקם אבל להרגיש את זה בעימעום אורות .

קיים אצלי מכשיר אחד בלבד שרגיש לזה ולפעמים מפסיק אותו בלוריי .....

ומה הפגם כאן שמתח הראשי הוא מגיע מחברת חשמל
לא פיצלו אותו לכל קומה אחד אלא בטור לכל הקומות
וזה מקור הבעיה וגם מקור ... של רעש שמתלווה לסאונד שפוגע בשקיפות בעיקר
שהפעלה ראשונית צורכת זרם רב לכן יש בצמוד לכל מדחס קבל הפעלה מקררים מזגנים וכו מקרו
הפעלה ראשונית היא מעל לזרם הנצרך בעבודה שוטפת של סייקל עבודה רגיל למדחם
מתאים העניין למכונות כביסה גם
תנורים אלקטרוניקה אין זה ממש משפיע כי הזרם שלנו בתחום האודיו מזערי

להבדיל זרם עבודה של מגברים ענק המגובים על ידי ספקי כח מפלצתיים וקבלים מפלצות ....

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4763
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 492 פעמים

לינק להודעה #107 

ngold7 כתב:זה קצת כמו הסיבה שאנשים שומעים בתקליטים, ואני בינהם.
אני עובד שעות, מכוון, שוקל, מפלס, מנקה ומיישר הכל כדי לשמוע במקרה הכי טוב כמו mp3 פשוט.
...
אם תקליט נשמע לך כמו MP3 (ועוד במקרה הכי טוב), אתה צריך להחליף פטיפון, או ראש, או לפחות מחט. או את התקליטים.
נערך לאחרונה על ידי dragon ב 11/01/2019 23:38, נערך 2 פעמים בסך הכל.
.Anything can be done, but it's only done if it's done

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4763
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 492 פעמים

לינק להודעה #108 

evgenetic כתב:
...
...
·

אז תמשיך את הרעיון - איזו מערכת תביא את זה לידי ביטוי ומי אי פעם שמע את זה? יש לפחות עדות אחת?
...
א. זה לא רעיון שלי - זו עובדה פיזית / חשמלית.
ב. מערכת אודיו ברמה גבוהה אמורה לשקף את זה. אם אתה רוצה רשימת רכיבים ודגמים, זה לא רציני ואתה בטח מבין את זה. וגם לא בהכרח כל מערכת ברמה גבוהה תעשה זאת.
ג. לא מכיר אישית מישהו ששמע את זה, ואני לא מחפש עדויות כי זה לא בית משפט. אני למשל מעדיף להנות מהמוזיקה מאשר להאזין באמצע הלילה ולחפש הבדלים לטובה, אבל זה רק אני. יש אנשים עם העדפות אחרות :)
.Anything can be done, but it's only done if it's done

evgenetic
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

לינק להודעה #109 

@dragon
כל מערכת נורמלית ולא יקרה תדע להתמודד עם רעשים/תנודות/ארטיפקטים למינהם בחשמל מבלי שזה יבוא לידי ביטוי באודיו. אם המערכת מגיבה לזה ואתה אכן שומע הבדלים אז היא בהגדרה לא טובה.
לא מכיר אישית מישהו ששמע את זה
...
אז למה לזרוק שטויות לא מבוססות לאוויר? מי מרוויח מזה חוץ מנוכלים שמוכרים ציוד מהסוג?

Amir64
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7903
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 1208 פעמים

לינק להודעה #110 

@SONYES

האם הכבל היקר הוא מיצב מתח זה עוד עלי לבדוק .מה שכן שאם מדובר על מיצב מתח יצאה ללא תלות במתח הכניסה
צריך להיות מכשיר /כבל ענק וכדי לאגור כח הרי יש את הקבלים האוגרים מתח וקיים בכל מגבר וכל מכשיר שצורך המון זרם
...
אין מה לבדוק. הכבל פאסיבי.
כל מה שהתלבש על קו החשמל עד לשקע, יעבור גם את הכבל הזה.
נניח הנה הזויה, אבל שיהיה, שהכבל יכול לסנן קפיצות מעבר לערכים הנורמאליים של קו החשמל.
אין שום סיכוי שבעולם, שהכבל יתגבר על נפילות מתח\זרם, או רעשים אחרים שנוספו לקו החשמל, עד לשקע שאלליו מחובר הכבל.
ואתה צודק.
כל מכשיר כולל בתוכו מעגלים, שנועדו לפתור בדיוק את הבעיות שהכבל הזה אמור לפתור.
והרבה יותר בזול.
כל מעגלי הייצוב ויישור שנמצאים לפני דרגת ההגברה עושים יופי את העבודה.

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 588 פעמים
קיבל תודות: 280 פעמים

לינק להודעה #111 

Amir64 כתב:@SONYES

...
...
אין מה לבדוק. הכבל פאסיבי.
כל מה שהתלבש על קו החשמל עד לשקע, יעבור גם את הכבל הזה.
נניח הנה הזויה, אבל שיהיה, שהכבל יכול לסנן קפיצות מעבר לערכים הנורמאליים של קו החשמל.
אין שום סיכוי שבעולם, שהכבל יתגבר על נפילות מתח\זרם, או רעשים אחרים שנוספו לקו החשמל, עד לשקע שאלליו מחובר הכבל.
ואתה צודק.
כל מכשיר כולל בתוכו מעגלים, שנועדו לפתור בדיוק את הבעיות שהכבל הזה אמור לפתור.
והרבה יותר בזול.
כל מעגלי הייצוב ויישור שנמצאים לפני דרגת ההגברה עושים יופי את העבודה.
...
·

כן נכון
כבל כזה ויש לי הוא מסוכך יותר ומכיל בקצוות חיבור גדול יותר והוא מעיין פילטר ולא יותר מזה
הוא לא יכול לישר מתח או .לשמור על מתח יציב וכוכ אין דבר כזה
לשם כך צריך מייצב מתח נפרד העולה באמת הון PS AOUDIO עושים את זה קוראים לו פוואר פלאנט
קופסה ענקית עם כ16 שקעים אולי אני טועה הוא באמת לוקח את המתח וזרם הנכנס ומיצב אותו -רק הוא כמו לקנות
מסך 85
לרמה אופטימלית לכל היציאות .
ומה זה נותן בפועל שנאי מבדל ענקי עם מיצב זרם ומתח ואפילו תקינות התדר מטורף וגם עולה בהתאם

זה לא לבני תמותה רגילים כמוני כמוך עם מערכות מי אנד והכי חשוב אם בכלל המאזין מסוגל לשמוע את זה מסיבות
של האוזנים שלו טכנית גילו . מיקום התעלות האוזן .תדרים שמסוגל לשמוע וכו
רוב רוב המאזנים
לא מסוגלים להבחין בשום דבר יגיו WOW אפילו לצליל סופר מלוכלך .
כי הגבירו את התחום של מיד באס עד לתחום 2קילוהרץ שבו רוב המוסיקה
הליכלוך המתווסף הוא מעל או מתחת שמפריע לשקיפות
והילה סביב הכלים שלא באמת קיימת במקור במציאות ....
הילה זו גם אני שומע אותה ..
וכלל שהציוד איכותי יותר זהצף ועולה ומחרפן אותי לפעמים לומד לחיות עם זה 0

לכן שעות מסויימות הכל נשמע לי מעולה וכיף רוצה עוד ועוד ולפעמים רוצה לזרוק הכל לפח לא נשמע לי טוב
קשה לא שקוף משהו שמו לי וילון דק על האוזנים ממש

כן נשמע ועוד איך כמעט בכל מצב אם יש לאלו
אך ורק לאילו עם סופר דופר רמקולים ומגברי על עם חדרים יעודים שהכל סופר משוקלל עד הפרט אחרון .


באשר למכשירים של היום גם שבעבר

כל העבודה ברובה נעשת כבר בשלב כניסת המתח וזרם לתוך הטרפו
משם כבר עובר את כל התהליך לישור המתח על ידי גשר דיודיות וילסון אם אני זוכר טוב.
וכבלי אגירה ומיצבי מתח LM317 ברוב המקרים למעט טדי פרדו שבנה משהוא גאוני משל עצמו אפילו זכה לפרס על כך
ממש לפני כמה ימים .. ממגזין אמריקאי אודיופילי לפריקים לאודיו בארהב כל הכבוד טדי פרדו .

מה נשאר מכל זה שוב אנחנו מדברים על חלק קטן של הסיגנל הרוכב על גבי רשת החשמל
ואגב אינטר קונקטים לא חסינים מאותות RF וגם גורם לליכלוך בצליל .
זה ניתן לשמוע רק עם המערכת מסוגלת להוציא את זה החוצה .
קרי אוזניות עם ריזולוציה גבוה או רמקולים וכל השרשרת
מה שאנו מכירים ברמות של כניסה ומגברים הסבירות שתשמע את זה קלוש לכן לזרוק כסך לפח קנה מוסיקה במקום .

להמחשה קחו פס כחול אופקי זה המתח+זרם שמו מעליו פס צהוב שמו מעליו פס אדום זה בערך ככה נראה מתח שרוכב עליו סיגנל מלוכלך

לא רוצה להעמיס לכם את הראש זה ורק על זה יש תאוריות וביצועים מעשיים מענינים
שעיקר העיקרים כאן הוא

מערכות מיוצבות בתוצאה הסופית בדיוק מטפלים באותם רעשים הגורמים לליכלוך בסאוד וזה

פאזה וביטול הפזה על ידי הוצאת הסיגנל בצורה של BALANCE

אחד מבטל את השני זה מה שניתן בלי להכנס לפירוט טכני XLR HOT/COLD ואדמה צפה .....

ברוב הרסיברים הטופ קלאס הספקים כבר מטפלים בכך ועם כל העוצמה זה ממש זניח לחלוטין .

אנו מדברים רק על לשמוע מוסיקה אקוסטית נטו שהוקלט או בשנים קודמות ל1970

שרק עכשו הועברו לרימסטר חדש חלק מרעש קונטליזסיון נוייז שמתווסף להמראה בממרים ישנים
מלפני 30 שנה נעלם

אולם צריך לזכור אין גם בתופעות רעש רקע המתווסף כבר בהקלטה שבו ממרים טובים יודעים לנטרל על ידי אובר סימפלינג כאן נכנס לתחום אחר \

מתח חשמלי בעיקרון ככל ישיהיה נקי יותר כל השרשרת נקיה יותר .זה לא תאוריה זה מעשה

לפעמים אני מעדים דווקא את הרימסטריג הישן על פני החדש כי עם כל התהליך גם לקחו לי חלק מחלק עליון של הספקטרום .

מעין תספורת כזו כל זה כדי לנטרל רעש . לא רק רעש של היס HIS ..שכבר במקור נכנס לסיגנל במקור בדיוק מאותם סיבות שאז לא ידעו את זה .
היום אין אולפן בעולם ללא שנאים מבדלים .....ומיצבי מתח מעולים למקצוענים .
לפעמים מרוב שרוצים להוציא צליל נקי פוגעים בשקיפות אפילו בשימוש באוזניות לא נכונות
הכל מתחיל ומתסיים בשלב הקלטה אצל המנדס אחר כך הציוד .... שהוא מעבר ליכולות האנושיות שלנו ביכולות .

ובידוד המקור מרעש דגיטלי מתלווה להקלטה מסיבות אלא ממש רעש הרוכב על הסיגנל הקלטה ממקרופון על להרד דיסק
המקליט או סרט הקלטה מקצועי .
יש לי הקלטות מסויימות של הפילהרמונית בחברת הליקון וגם במקומות אחרים
שבו נשמע
בברור משהו מדבר בקשר ברקע רעשים לא מעולם המוסיקה בחלקים שונים בתחום האודיו פעם בימין ובפעם בשמאל
בעיקר בהקלטות חיות של הפילהרמונית .
רעשים אלו זלגו להקלטה שומעים מוסיקה עם מכשיר קשר של מוניות מחוץ להיכל התרבות

מחרפן משהו ....לא מדבר על רעשי רחוב הנקלטים על ידי המקרופונים או רעש ריצפה נקלט כמו עבודת מזגנים רחוקה
באולם
לשם כך אתה באמת צריך מערכת מעל לממוצע.

ואיך ולמה ???? מסתבר כי מנורות הן יותר שקטות להקלטה וטימבר וצליל מלא יותר מהקונסולות של היום
זה בפעם אחרת

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1467
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 85 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

לינק להודעה #112 

הכול סבבה, נניח כבל 10k חרטה - וכבל אנטרקונקט בסכום זהה? גם לא תורם לכלום? או בכול אופן יש בהם תועלת?
Heavy Metal Is The Law

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 588 פעמים
קיבל תודות: 280 פעמים

לינק להודעה #113 

genvirt כתב:הכול סבבה, נניח כבל 10k חרטה - וכבל אנטרקונקט בסכום זהה? גם לא תורם לכלום? או בכול אופן יש בהם תועלת?
...
·

שום דבר לא חרטה שמדובר בשמן קסם של נחשים מהקוטב הצפוני לאודיופילים שמוכנים לשלם ..

אומר מנסיון של 40 שנים ויותר באודיו וידאו גם.

רוב החרטות נרשמות בביקורות WOW וושאר ירקות במגזינים שונים .כדי שתקנה והיה להם לקוחות שבויים .
אבל חייב לומר שלא כולם כאלה
יש ביקורות אמיתיות ועניניות מבלי שחרב הפירסומת של היצרן שמפרסם אצלך תרד על ראשך אם קטלת את המכשיר
כל מכשיר יש לו את הלקוחות שלו

לכן מנסיון יש דברים שמגזינים אמרו WOW 5 כוכבים וסופרלטיבים בפועל וקניתי ויצא לי כזה חרבון אין צורך להרחיב .

צריך להפריד בן שני התחומים חשמל וכבלים אינטרקונקטים .

אם כבל יודע לסנן רעש ברמה זו או אחרת - כמובן שיש ציוד שמסוגל לחשוף את זה סבבה . אם לא חבל על הכסף .

בקשר אינטר קונקטים כאן זה תחום אחר גם כבל הוא כמעיין פילטר העובר בתוכו סיגנל בכווניות מסויימת
בדרך כלל יש חיצים על כך והם הולכים ככה .
מהמקור אל המגבר בדיוק כמו בכבל רמקולים מגבר אל הרמקול .

רמת בניים כל השקעה בכבלים מעל סתם זורק סכום 1000 שקלים זה ... מיותר
תלוי מה המקור מה סוג הקלטה מה סוג המגבר מה סוג האוזניות מה סוג כבלים של רמקולים או אוזניות

חובה אם יש אפשרות שכל הכבלים לערך יהיו מאותה חברה .
פרט ליוצאים מן הכלל כאשר שימוש בכבל מסויים בוא נגדיר פתוח אשתמש להקלטות EMI או PHILHPS
אבל לא בהקלטות DGG בגלל אופי המקור .

מעבר לסכום של 1000 נניח לרמת בנים מעבר לכך כל סכום מעל 2000-2500 שח

עבור אולי עוד 5 אחוז בסאונד אם יש כזה שיפור תשלם 100 אחוזים ויותר עד לעשרות אלפים תלוי בציוד .

וצריך ללכת בזהירות שלב אחרי שלב ולא יאלאה ביתר לקנות הכל .

יש אינטרקונקטים עובדים מצויין למשל בין מגבר לCD מסוג מסויים יעבוד טוב ויש לא ישמע טוב ולמה ?

ידעתי שתשאלו אותי כי התנגדות אופי הקונקטירים RCA שגם להם יש התנגדות מסויימת וגם אופי וצורת הלחמה או לחילופין
EVV כמו לכבלים של קורד ללא הלחמה חיבור על ידי לח. וסגירה תוצאות מעולות ..
תגיד אני פריק אולי אז שלא אפילו להלחמות יש השפעה באופן ..
של הלחמה מחומר שהוא הכי קרוב לכסף מאשר החלמת בדיל שברובו הוא בדיל ...

נשמע מופרך ולא אמיתי כדי להיות שמיעה אז מנסיון שלי בעבר וגם היום VDH
XLO CORD
תלוי לצורך ולסוג הציוד יש שוני בסאונד בין הכבלים בין סוגים שונים
האם זה כסף או סילבר קוטט כלומר ציפוי כסף לליבת כבל נחושת וכוכ

שורה תחתונה אם יש לך ציוד מעולה עם חיבורי RCA או XLR או DIN

בציוד אנגלי למשל סוג הכבל קובע את אופי הסאונד שיוצא מהמקור וכן ניתן לשמוע אם הסאונד הוא
יותר פתוח .במה רוחב עומק הפרדה והכי חשוב טימבר אופי הסאונד

לעניין הרעשים כבלים נותים לגרוף ללא שום בעיה רעשים של RF אותות רדיו ותדרי רדיו מכל הסביבה .
ככל שכבל מסוכך יותר ככה פחות רעשים
אני הגדלתי לעשות
עטפתי את הכבל של לכל האורך בעופרת זוכרים שהולכים לרנגטן שמים עופרת על הוואבוס כדי מה לא תצא מוועד הורים .

עטיפת הכבל בבדיל עם סגסוגת עופרת מנטרל משמעוטית את רעשי רקע על הבסיס אותות RF.

האם זה חרטה לשלם סכומים גדולים על אינטרקונקטים אתה והכיס לך ויכולת המוכר לשכנע אותך לקנות
שזה מה שיביא לך את הגאולה במערכת 0

מנסיון של סוס קרבות וותיק אומר לכם לקנות בחוכמה לקחת מחבר לנסות טוב טוב לא טוב אז לא טוב כי הסנרגיה חשובה לא פחות .

כבלים כמו אודיו קווסט ועוד בטח חברות מדהימות אחרות מוצאיות כבלים באלפי דולרים

כן יש שוני בסאונד רק אם מחובר אליו בקצוות ציוד טופ קלאס צייוד בנוני חבל על הכסף .קנה בזול .

בהשקעה מינימלית וידים טובות ואבומטר מדוייק ניתן לעשות בבית מי שיכול כבלים בכלום כסף מה שמוכרים לכם
באלפי שקלים

קונים כבלים מיצרנים ידועים בתחום אודיו או וידאו
קונים מלחם עדין מיועד להלחמות מהירות הלחמה ארוכה פוגמת באיכות החומר שמתמצן מיד עם הלחמה
וכאן לא עשינו כלום זה מה של כל הסינים עושים בכבלים הלחמות עם בדיל זול ומתחמצן בקלות
הכבל מאיכות ירודה מתחמצן הלך לנו כל השקיפות הבאס נשאר סאונד במקרה הטוב נשמע חדשות .


עכשו מה עובר בתוך הכבל אינטרקונט ????? סיכוך חייב להיות עבה רב שיכבתי
הליבה כבל נחושת מסוגים שונים OFC 99.9999%
או כבל כסף הוא כבל אודיו למשוגעים בלבד

להפתעתכם והפתעתי כבלים זולים ויש כאלו צריך לקנות ולנסות לא פחות טובים מיקרים עד רמה מסויימת
לשם כך צריך לנסוך עשרות סוגים עד שאתה נופל על הנכון .

שום דבר לא חרטה רק מי שקונה חשוב לדעת לבדוק היטב התאמה עם המכשירים

למשל לא אשים כבל שקוף סופר עם מכשיר שקוף תוצאה חדה מידי וישמע לא טוב ברמקולים צריך איזון

למשל מגבר עגול נקח סתם לדוגמה מגבר לקסמן ילך מצויין עם כבלים של קורד ולא VDH מסידרה יקרה
דווקא הפשוטים יוציאו יותר מהכבל היקר
זה מנסיון שלי של שנים עם ציוד לקסמן כוכו

שבת שלום

evgenetic
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

לינק להודעה #114 

@SONYES
אני מזהה שיש לך ניסיון באמת עשיר ועמוק בתחום אז אולי תהיה לך תשובה - איך אתה מטפל בבעיות אקוסטיות הקשורות לשינויים בלחץ האוויר בחדרי האזנה סגורים כתוצאה מתופעת ה-flatulence?

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4763
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 492 פעמים

לינק להודעה #115 

evgenetic כתב:@dragon
כל מערכת נורמלית ולא יקרה תדע להתמודד עם רעשים/תנודות/ארטיפקטים למינהם בחשמל מבלי שזה יבוא לידי ביטוי באודיו. אם המערכת מגיבה לזה ואתה אכן שומע הבדלים אז היא בהגדרה לא טובה.



...
...
אז למה לזרוק שטויות לא מבוססות לאוויר? מי מרוויח מזה חוץ מנוכלים שמוכרים ציוד מהסוג?
...
זה עניין של נקודת מבט. רבים טוענים שדווקא מערכת סאונד "נורמלית ולא יקרה" לא תגלה רגישות לשינויים או תנודות בחשמל, משום שלא הושקעו בה משאבים רבים והיא בלאו הכי נוטה "להחליק" הכל. ואילו מערכת יקרה מאד ו"מושקעת" תהא רגישה יותר, וכחלק מזה היא גם רגישה יותר לניואנסים של המוזיקה המושמעת דרכה.

זה כמו בעולם המכוניות: יש האוהבים מכוניות המגיבות לכל שינוי קל בפני הכביש, ומושפעות ממנו, כך שהנהג מרגיש הכל. אחרים - ואני ביניהם - אומרים שדווקא המכונית המבודדת אותך מפני הכביש בצורה הטובה הביותר - וזה לרוב במכוניות היקרות יותר - היא הטובה ביותר. אז מי צודק ומי טועה? אף אחד. זה עניין של טעם.

ובאשר לסיפא הפוגעני שלך, כנראה לא ירדת לסוף דעתי. כתבתי שאני לא מכיר *אישית* מישהו ששמע את ההבדל האמור, אבל לאורך השנים קראתי בעיתונות האודיו הרבה חוות דעת של מקצוענים בתחום שאכן יש הבדל הנובע מהניקיון היחסי של רשת החשמל בשעות הלילה, או בכל זמן אחר שבו השימוש הכללי בחשמל מועט. וזה מתיישב עם מה שאני יודע מתוך זה שלמדתי חשמל.
אז גם אם אני לא מכיר *אישית* אף עיתונאי אודיו מבריטניה או מארה"ב, אני יודע שהם צודקים, בקטע הזה (זה לא אומר שהם צודקים בכל עניין).
.Anything can be done, but it's only done if it's done

evgenetic
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

לינק להודעה #116 

@dragon
אם באמת למדת חשמל צריך להיות לך חוש מדעי מינימלי כלשהו. אם התופעה קיימת כמו שאתה אומר, צריכה להיות לפחות הוכחה אחת רצינית לקיומה, ממש לא משנה אם היא באה ממך או מצד שלישי. "קראתי סיפורים של אנשים ששמעו" זו לא הוכחה לשום דבר.

ועוד שאלה - האם אתה בכלל מוכן לקבל את האפשרות שעם ההתקדמות בתחומי החשמל והאלקטרוניקה בחצי המאה האחרונה, העוסקים בתחום למדו לבודד את המעגלים הרגישים יותר מבעיות שברשת החשמל? פרקטית - מתי בפעם האחרונה המחשב שלך (מכשיר הרבה יותר מורכב ממגבר או רסיבר) חירבש לך הודעה שכתבת בפורום בבוקר?

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 588 פעמים
קיבל תודות: 280 פעמים

לינק להודעה #117 

evgenetic כתב:@SONYES
אני מזהה שיש לך ניסיון באמת עשיר ועמוק בתחום אז אולי תהיה לך תשובה - איך אתה מטפל בבעיות אקוסטיות הקשורות לשינויים בלחץ האוויר בחדרי האזנה סגורים כתוצאה מתופעת ה-flatulence?
...
·

אין לי חדר כזה ותמיד משאיר פתח קטן שלא פוגע קשה באיקוסטיקה בחדר סגור מתחת לדלת יש י רווח קטן
כי
מכיר היטב את התופעה אבל לא מגיע לידי ביטוי בחדר רגיל בבית כי הוא לא אטום לחלוטין
מדפים עם דיסקים או ספרים מעולה את הדיסקים תוציא כמה מהם החוצה לא משתח יש
כוכו
ככה גלי ההדף שלפעמים מפיקים הרמקולים לא נשמעים בומים
חוץ מעניין קרבה לקיר וכוכ
העמדה שלהם

התופעה זו קיימת באולפנים סגורים אך מטפלים עי ידי לוכדי בסים בפינות או טיפול איקוסטי לבלוע את
החזרים הלא רצויים

אם תקח חדר אטוס ממש בציערותי זוכר עשיתי זאת אז יהיה גם רהוט סביר עם תמונות שלקחתי מהבית של ההורים
העשויים ריקמה ושטחוני תמונה כאלו לבלוע את הסאוד
אז אתה נכנס לדילמה האם להרוג את הסאונד יותר מידי גם מזיק הצליל פופי ככזה אין גבוהים אין מיד באס עמום

או חדר ללא אובסרברים לקליטת ההדף מהרמקולים יוצרים החזרים כאלו שרק עוצמה נמוכה באה בחשבון
ההד וחזר מהקירות יבלגן את הצליל

אז מה עושים משאירים כמה חללים פתוחים חלקים בכמה מקומות גם מנורות היורדות מהתיקרה אנכיות בצורה של

גלילים חלולים יודים מהתיקה או מנורת של איקה ראה . מה עשו באולם פילהרמוני ברלין
לשבור את החזר לא רצוי

אבל אין לנו אולם קונצרטים בבית

למחוא כפים פעם אחת ולשמוע את החזרים האם יש הרבה או מעט ?????

כל זה רק אם יש לך חדר שווה מידות קלאסי
לשים מערכת בפינה בחדר שמטבח והסלון והכניסה מחוברים חבל על המאמץ

באולמות ובאולפני הקלטה החללים גדולים הווצרות גלים עומדים כאלה המוחזרים מהריצפה קירות תיקרה

מטופלים על ידי מהנדסי קול מיוחדים שיודעים איך למדוד ומהנדסי איקוסטיקה . היודעים איך ובאיזה חומרים לטפל
קשים
חצי קשים
רכים
סופגי רעש ברמה שונה זו מזו ממש באותו החלל שמדובר
רק כדי לא להרוס את הסאונד \\


חזרה למציאות שלנו באוזניות אין בעיה עם זאת בעיות אחרות זיוית מיקום האוזניה משפיע על רמת התדרים
שתגיע ללאוזן
ובמיקום מול תעלת האוזן לכל אדם יש תעלת שמיעה טיפה שונה מה לעשות ככזה


טוב שבת שלום

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4423
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 802 פעמים
קיבל תודות: 363 פעמים

לינק להודעה #118 

:roll: אני לרוב נגד, אבל בא לי להוסיף עוד נקודת זכות על ציוד הקצה/ הקדם, שנגיע קלה ממנו הופכת את הדברים לאחרת לגמרי.

אני בתור אחד שלא אקנה מגבר שכולו מנורות, עדיין אשקיע בדבר הזה שנקרא מגבר מנורות היברידי ועוד אשתמש בו כקדם מגבר,
למה?
כי מנורה אחת איפשהו בשלבי ההגברה כן תשנה את כל אופי הצליל לצליל חמים (מה שבטוח, שהיא לא תספיק להרוס הרבה :lol: )

[imgbig]http://steljesaudio.co.uk/public/images ... 41-Top.jpg[/imgbig]

אז כן... כבל קצר כן יכול לשנות את הטעם של הדברים.

אני לדוגמה החלטתי ליצור את המתאם הזה
אני יצרתי 4P XLR MALE TO 4P XLR FEMALE
והכנסתי לתוכו מוליכים מצופים כסף, רק בשביל להרגיש את השינוי... בין כבלי הנחושת בהם אני משתמש לזה הנוכחי
תמונה

*באמת שאהבתי את השינוי, ובשביל הטעם הטוב... זה באמת מספק! :)

*המתאם הבא שלי שאבנה יהיה אותו אחד רק אחד שיעשה החלפה בין ערוץ ימין <ל> ערוץ שמאל, כדי שתהיה לי אינידצייה מהנה בזמן אמת, האם הבעיה היא מהמקור או בליקוי של אחד הצדדים באזנייה. (גם את זה אני אעשה בשביל הכיף)


טוב... הלכתי להשוויץ בHEAD-FI עם המתאמים שייצרתי :mrgreen:
[imgur]84XhuVF[/imgur]

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7810
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1239 פעמים
קיבל תודות: 1100 פעמים

לינק להודעה #119 

למכירה:
זוג סטליטים מעוצבים Monitor Audio Mass 10 בצבע שחור, 850 שקל... 8O

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4423
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 802 פעמים
קיבל תודות: 363 פעמים

לינק להודעה #120 

עזרתי? סמנו LIKE :)
מטעויות לומדים. מלימודים עושים עוד יותר טעויות.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”