פטיפון דיגיטלי
אני בצעתי האזנה ובדיקה יסודית של ה ELP במעבדות של היצרן בטוקיו-יפן.
הבדיקה נמשכה כמה שעות. שוחחתי ארוכות עם הבעלים - Sanju Chiba אשר ארח אותי בצורה מרשימה. היה מאד מעניין !
ראו לינק של היצרן:
http://www.elpj.com/main.html
מי שמעוניין ללבן נקודות ספציפיות - אשמח לענות !
הבדיקה נמשכה כמה שעות. שוחחתי ארוכות עם הבעלים - Sanju Chiba אשר ארח אותי בצורה מרשימה. היה מאד מעניין !
ראו לינק של היצרן:
http://www.elpj.com/main.html
מי שמעוניין ללבן נקודות ספציפיות - אשמח לענות !
אכן...ramkol כתב:למשל: איך זה נישמע??
איך התיפעול?
אפשר אפילו דברים פרטיים כמו באיזו מיסגרת נערך הביקור...
....
1. עם מה שמעת את זה - רכיבים אחרים + מוסיקה
2. איך זה נשמע ולמה אתה יכול להשוות אז זה.
3. החלטת לקנות\קנית\בשום פנים ואופן לא ומדוע (אם זו לא שאלה אישית מדי, כמובן)
4. אם יש שאלות חשובות שפיספתי, תרגיש חופשי להניח שאשמח לתשובה גם עליהן
נועם
לא מדובר בהמצאה חדשה. למעשה המצאה זו מלווה אותנו עוד מסוף שנות ה-80, והמחיר תמיד היה גבוה מאוד (אלפי דולארים).
אי שם בתערוכת סטריאו שנערכה באחד המלונות ברחוב הירקון בראשית שנות ה-90, הביאו מכשיר דומה אשר יכול היה לקרוא דיסקים ותקליטים יחדיו ע"י קרן לייזר. באותם ימים היתה סברה רווחת כי CD הוא פורמט איכותי ואודיופילי, דבר שהסתבר מאוחר יותר, כלא ממש נכון.
מבחינת סאונד לא ידוע אם אכן יש שיפור, כיוון שמעולם לא שמעתי אותו בהדגמה או בהשוואה לפטפון איכותי עם מחט, אך אנחנו כן יודעים כי לא די בקריאת המידע, אלא איך הוא מפוענח ואיכות הרכיבים אשר ממירה את האותות מהתקליט עד לכניסת האות למגבר.
אי שם בתערוכת סטריאו שנערכה באחד המלונות ברחוב הירקון בראשית שנות ה-90, הביאו מכשיר דומה אשר יכול היה לקרוא דיסקים ותקליטים יחדיו ע"י קרן לייזר. באותם ימים היתה סברה רווחת כי CD הוא פורמט איכותי ואודיופילי, דבר שהסתבר מאוחר יותר, כלא ממש נכון.
מבחינת סאונד לא ידוע אם אכן יש שיפור, כיוון שמעולם לא שמעתי אותו בהדגמה או בהשוואה לפטפון איכותי עם מחט, אך אנחנו כן יודעים כי לא די בקריאת המידע, אלא איך הוא מפוענח ואיכות הרכיבים אשר ממירה את האותות מהתקליט עד לכניסת האות למגבר.
The Black Wax
הקשבתי במעבדה בטוקיו במשך כמה שעות לתקליטים שאני מכיר, בסביבה ( מגבר, רמקולים, שאר ציוד ) פחות מוכרים. כמו כן השוויתי נגינת אותם תקליטים לפטפון רגיל ( איכותי ):
הסאונד מפורט מאד, איכות טובה בנמוכים וגם בגבוהים, דינמיקה טובה, במה טובה, קונסיסטנטי לאורך התקליט. בקיצור: טוב מאד !
נוחות השימוש: עם הכנסת התקליט עוברות כמה שניות בהן המכשיר "ממפה" את התקליט. לאחר מכן בעזרת שלט יש למאזין אופציות הפעלה דומות לאלו שב CD. כלומר, הרבה יותר נוח מפטפון רגיל.
עד כאן הרבה יתרונות.
"ניקיון" הסאונד שונה ( כמעט הפוך (!) ) מאשר בפטפון רגיל, כלומר:
תקליט ללא שריטות אך עם אבק ינגן עם רחשים בניגוד לפטפון רגיל.
תקליט עם שריטות קלות ירעיש בדומה לפטפון רגיל.
תקליט עם שריטות חמורות ( ואפילו שבור ) ינגן ! פטפון רגיל ייתקע, כמובן. ניתן גם לכוון את קרני הלייזר ( יש 3 ) ל"עומק" רצוי בתוך הGROOVE וכך להימנע משריטות ב"עומק" אחר ולהימנע מהרחשים.
לכן יש לנקות טוב- טוב תקליט לפני נגינה בעזרת מנקה רציני כמו VPI 16.5 או דומה.
הסאונד מפורט מאד, איכות טובה בנמוכים וגם בגבוהים, דינמיקה טובה, במה טובה, קונסיסטנטי לאורך התקליט. בקיצור: טוב מאד !
נוחות השימוש: עם הכנסת התקליט עוברות כמה שניות בהן המכשיר "ממפה" את התקליט. לאחר מכן בעזרת שלט יש למאזין אופציות הפעלה דומות לאלו שב CD. כלומר, הרבה יותר נוח מפטפון רגיל.
עד כאן הרבה יתרונות.
"ניקיון" הסאונד שונה ( כמעט הפוך (!) ) מאשר בפטפון רגיל, כלומר:
תקליט ללא שריטות אך עם אבק ינגן עם רחשים בניגוד לפטפון רגיל.
תקליט עם שריטות קלות ירעיש בדומה לפטפון רגיל.
תקליט עם שריטות חמורות ( ואפילו שבור ) ינגן ! פטפון רגיל ייתקע, כמובן. ניתן גם לכוון את קרני הלייזר ( יש 3 ) ל"עומק" רצוי בתוך הGROOVE וכך להימנע משריטות ב"עומק" אחר ולהימנע מהרחשים.
לכן יש לנקות טוב- טוב תקליט לפני נגינה בעזרת מנקה רציני כמו VPI 16.5 או דומה.