DENON+MARANTZ הכריזו על ה - Audyssey MultEQ Editor App
- ngold7
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 843
- הצטרף: אפריל 2012
- מיקום: new york
- נתן תודות: 201 פעמים
- קיבל תודות: 133 פעמים
כן, הבעיה היא שאודסי מוצא את הנקודה בה הרמקול מאבד (הווליום יורד)3dB ושם והוא לא מודד כלום נמוך מזה לאותו הרמקול. מה שאומר שאם אתה מוריד את הערך, אז בחלק הכי חשוב של הכיול אתה מקבל באס לא מכוייל. לדוגמא, אם אודסי חתך ב120 הרץ, ואתה משנה ל80, אז רוב הדיבור של גברים לא מכוייל, ועוד.
הכיול נועד בראש ובראשונה לגלים הנמוכים (באס) שיותר רחבים ופחות כיוונים, כי הם אלו שמקבלים החזרים מהחדר, הרבה יותר מהגבוהים אשר מאווד כיווניים וכמעט בלתי נתנים לשליטה ואיזון, לפחות לא בצד של האקוסטיקה והכיול. הגל של הנמוכים מאוד ארוכים, וגם נשארים הרבה יותר זמן, זה אומר שהחדר משנה מאוד את מה שאתה שומע, ושם אודסי חשוב. יש האומרים שרוב הבאס שאנחנו שומעים מגיע מההחזרים של החדר ורק קצת מגיעה ישירות..
דרך אגב, זו הסיבה שיש לוכדי באס, ואין לוכדי טרבל...
הכיול נועד בראש ובראשונה לגלים הנמוכים (באס) שיותר רחבים ופחות כיוונים, כי הם אלו שמקבלים החזרים מהחדר, הרבה יותר מהגבוהים אשר מאווד כיווניים וכמעט בלתי נתנים לשליטה ואיזון, לפחות לא בצד של האקוסטיקה והכיול. הגל של הנמוכים מאוד ארוכים, וגם נשארים הרבה יותר זמן, זה אומר שהחדר משנה מאוד את מה שאתה שומע, ושם אודסי חשוב. יש האומרים שרוב הבאס שאנחנו שומעים מגיע מההחזרים של החדר ורק קצת מגיעה ישירות..
דרך אגב, זו הסיבה שיש לוכדי באס, ואין לוכדי טרבל...
.He who knows the past controls the future
.He who controls the future conquers the past
.He who controls the future conquers the past
- avilior
- חבר ותיק
- הודעות: 1629
- הצטרף: יולי 2007
- מיקום: עכו
- נתן תודות: 192 פעמים
- קיבל תודות: 134 פעמים
ngold7, תודה
רק כדי לוודא שהבנתי, את הסראונד הוא הגדיר כ90hz ואני הורדתי ל80hz, משמע בטווח בינהם אין כיול? ואת הקדמיים הוא הגדיר כ40hz ואני העלתי ל80hz, כאן זה אומר שהכל בסדר?
מהכיוונים שאני עשיתי חיתוך ב80hz נשמע טוב יותר אז בכל מקרה אני אשאיר את זה ככה. האחוריים אף פעם לא היוו בעיה בתדרים הנמוכים, זו תמיד הייתה הבעיה של הקדמיים...
רק כדי לוודא שהבנתי, את הסראונד הוא הגדיר כ90hz ואני הורדתי ל80hz, משמע בטווח בינהם אין כיול? ואת הקדמיים הוא הגדיר כ40hz ואני העלתי ל80hz, כאן זה אומר שהכל בסדר?
מהכיוונים שאני עשיתי חיתוך ב80hz נשמע טוב יותר אז בכל מקרה אני אשאיר את זה ככה. האחוריים אף פעם לא היוו בעיה בתדרים הנמוכים, זו תמיד הייתה הבעיה של הקדמיים...
- avilior
- חבר ותיק
- הודעות: 1629
- הצטרף: יולי 2007
- מיקום: עכו
- נתן תודות: 192 פעמים
- קיבל תודות: 134 פעמים
·ngold7 כתב:צודק, הייתי מחזיר את האחוריים ל90, רק כדי להיות כשר גלאט...
אשמח אם תגביל את הכיול עד 200 לכל הרמקולים, ותרשום האם יש הבדל. אצלי יש הבדל גדול! מעניין אם נוכל להמליץ לעשות כך.....
זה אומר לעשות כיול 8 נקודות חדש?
לא רואה איך אני מגיע לזה בזמן הקרוב....אגב, כדי שאדע להבא, איך מגבילים את הכיול ל200hz?
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
· יכול להיות שלא הבנתי את הקונטקסט, אבל מה שאתה אומר פשוט הפוך, הכל הפוך.ngold7 כתב:כן, הבעיה היא שאודסי מוצא את הנקודה בה הרמקול מאבד (הווליום יורד)3dB ושם והוא לא מודד כלום נמוך מזה לאותו הרמקול. מה שאומר שאם אתה מוריד את הערך, אז בחלק הכי חשוב של הכיול אתה מקבל באס לא מכוייל. לדוגמא, אם אודסי חתך ב120 הרץ, ואתה משנה ל80, אז רוב הדיבור של גברים לא מכוייל, ועוד.
הכיול נועד בראש ובראשונה לגלים הנמוכים (באס) שיותר רחבים ופחות כיוונים, כי הם אלו שמקבלים החזרים מהחדר, הרבה יותר מהגבוהים אשר מאווד כיווניים וכמעט בלתי נתנים לשליטה ואיזון, לפחות לא בצד של האקוסטיקה והכיול. הגל של הנמוכים מאוד ארוכים, וגם נשארים הרבה יותר זמן, זה אומר שהחדר משנה מאוד את מה שאתה שומע, ושם אודסי חשוב. יש האומרים שרוב הבאס שאנחנו שומעים מגיע מההחזרים של החדר ורק קצת מגיעה ישירות..
דרך אגב, זו הסיבה שיש לוכדי באס, ואין לוכדי טרבל......
אגב לידע הכללי, ה ACUEQ של אונקיו שהחליף את האודיסי זה בדיוק אותו ג'אנק של פיוניר שנקרא mcacc. יצא לי לשחק עם הכיולים אצל חבר ברסיבר אונקיו 656 וגם בפיויר 1131 וזה בדיוק אותו ממש ואותם פרמטרים רק עם שמות מעט שונים לטשטוש... מסיבה זאת מבחינתי אונקיו כמו פיוניר לא קיימות מבחינת רסיברי AV. מערכת הכיול המשופרת YPAO של ימהה בהחלט השתפרה וכרגע ניתן להשוות אותה לאודיסי מבכל הבחינות. החסרון היחיד של אודיסי הוא העובדה שעיבוד הסאונד נעשה בקצב דגימה של 48 קילוהרץ בלבד, מה שפוגע בתכנים איכותיים בקצב דגימה גבוה יותר...
- ngold7
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 843
- הצטרף: אפריל 2012
- מיקום: new york
- נתן תודות: 201 פעמים
- קיבל תודות: 133 פעמים
·ככל שהסאונד נמוך יותר, יש יותר הדהוד, כי התדר מגיע למרחקים גדולים יותר (רעמים נשעים מאוד בומים, אבל אם הברק קרוב הרעם ישמע גם נמוך וגם גבוה) ולכן שם הכיול חשוב יותר.BUGY כתב:· יכול להיות שלא הבנתי את הקונטקסט, אבל מה שאתה אומר פשוט הפוך, הכל הפוך..........
אודסי קובע ערך קרוס לכל רמקול לפי יכולתו, והחיתוך מתבצע בנקודה שרמקול חלש ב3dB. מתחת לנקודה זו כל הסאונד מועבר לסאב, ולא מופעל שום פילטר או תיקון לכל מה שנמוך מהנקודה הזו. ולכן, וזה גם לפי ההמלצות של אודסי, אין להוריד את ערכי הקרוס, אבל אין בעיה לעלות.
יותר ברור? אשמח אם תכתוב מה לא נכון.
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
·אתה מסביר איך עובד סאונד ואיך גלי קול מתנהגים על פי דוגמאות מהחיים. אבל יש דברים שהם לא אינטואיטיביים, כמו הרבה דברים בפיזיקה. אני יזרוק כמה מילים וימשיך ברשותך אחרי שאני יחזור מחו"ל.ngold7 כתב:·ככל שהסאונד נמוך יותר, יש יותר הדהוד, כי התדר מגיע למרחקים גדולים יותר (רעמים נשעים מאוד בומים, אבל אם הברק קרוב הרעם ישמע גם נמוך וגם גבוה) ולכן שם הכיול חשוב יותר.......
אודסי קובע ערך קרוס לכל רמקול לפי יכולתו, והחיתוך מתבצע בנקודה שרמקול חלש ב3dB. מתחת לנקודה זו כל הסאונד מועבר לסאב, ולא מופעל שום פילטר או תיקון לכל מה שנמוך מהנקודה הזו. ולכן, וזה גם לפי ההמלצות של אודסי, אין להוריד את ערכי הקרוס, אבל אין בעיה לעלות.
יותר ברור? אשמח אם תכתוב מה לא נכון....
קודם כל, יש דבר כזה מלקודות טרבל, זה בעצם כל החומרים הסופגים. החזרים בחדר הם נובעים מהגבוהים ולא מהנמוכים, נמוכים מתנהגים שונה בחדר ולרוב לא רק שיש להם החזרים יש גם גלים עומדים ובגלל זה נוצרים מקומות בהם יש הנמוכה ומקומות של הגברה של תדרים נמוכים ספציפיים, תלוי בחדר. את זה, מערכות כיול מתקשות מאוד להעלים.
אודיסי עושה תיקון גם על הגבוהים ולא רק באס. והוא מאוד מתקשה עם נמוכים. הגבוהים הם אלה שניתן לטפל בהם בקלות. מה קשור הגברים?