קיה נירו: חוות דעת

טכנולוגיה בתחבורה כללי
movieman
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4514
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 346 פעמים

הודעה שלא נקראה #16 

אני מציע לך לקחת אותה קודם כל לנהיגת מבחן - אולי בכלל לא תאהב את תנוחת ישיבה שם ?

במידה ואתה עושה נהיגת מבחן , תבקש גם לנסוע בתוך העיר (להרגיש את המתלים והבולמים כשעולים על באמפים).
מעבר לכך - התנהגות הרכב בבלימה , פניות וכו'..

הרכב הזה במחיר שהוא נמכר - סה"כ די מוצלח .

אני בכל אופן גם כשאני לוקח רכב ב-ליסינג אני נוסע ועושה נהיגת מבחן על כמה רכבים שאני שוקל.

winer-r
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1507
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 110 פעמים
קיבל תודות: 32 פעמים

הודעה שלא נקראה #17 

שלום,
הזמנתי נסיעת מבחן לשבוע הבא.
האם עושים אותה לבד או יחד עם נציג החברה ?
מי נוהג? אני או הוא.....( כמובן שאני הוא זה שרוצה לנהוג ) אבל זו הפעם הראשונה שאני עושה נהיגה כזו....

qsub00
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 743
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 78 פעמים
קיבל תודות: 56 פעמים

הודעה שלא נקראה #18 

אתה נוהג ברכב ונציג החברה יושב במושב ליד הנהג.
לפעמים לוקחים עוד אנשים שרוצים גם-הם לנסות את הרכב, ומתחלפים בנהיגה.

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8407
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 792 פעמים

הודעה שלא נקראה #19 

טוב אז אחרי שבוע עם הרכב אני יכול להמליץ עליו בחום.

כיפי לנהיגה, מאובזר יפה מאד, חסכוני, נוח, מזגן עוצמתי, מרווח ומערכות הבטיחות פשוט מעולות!

אם מישהו זקוק לפרטים אני אשמח לתת.

winer-r
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1507
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 110 פעמים
קיבל תודות: 32 פעמים

הודעה שלא נקראה #20 

תודה.
אני גם אעדכן שעשיתי נסיעת מבחן. זה היה לבד, ללא הנציג של החברה. כ 40 דק׳ באיזור ת״א. נהניתי ממנה ואכן הרכב מצא חן בעיניי ועשינו הזמנה. לגבי הרעש החיצוני שחלק מהאנשים התלוננו, אז אתם שוכחים שכאשר הרכב עובד במצב ״סוללה״ בעיר, אז הוא שקט לגמריא, אז ייתכן שתשמעו רעשים חיצוניים חזקים.....

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8407
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 792 פעמים

הודעה שלא נקראה #21 

אני חושב שלגבי הרעש - התלונה דווקא היתה בנסיעה במהירות גבוהה (רעשי רוח)

אני לא הבחנתי במשהו חריג ובכל מקרה הנירו הרבה יותר שקטה מהקורולה שהיתה לי לפניה.

pixies
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32774
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 771 פעמים
קיבל תודות: 2245 פעמים

הודעה שלא נקראה #22 

אשמח לשמוע חוויות מבקרת השיוט האדפטיבית שלה.
איך היא מתנהגת בזחילה בפקקים, למשל?
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

Nemesis
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4384
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 431 פעמים

הודעה שלא נקראה #23 

לא פעילה במהירויות כאלה.

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8407
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 792 פעמים

הודעה שלא נקראה #24 

זה פעיל החל מ 10 קמש.

אני ניסיתי את זה בכביש 6 - זה עובד נהדר אבל יש 2 בעיות:

1. הרכב כאמור שומר על מרחק קבוע (שניתן לשנות אותו) מהרכב שלפניו - בתרבות הנהיגה בארץ, זה מייד מתרגם לנהגים שנדחפים לפניך... הרכב לא מגיב מהר מספיק בשביל למנוע מנהגים לחתוך אותך

2. כדי לשמור על המרחק מצד אחד וגם על מהירות מצד שני - הרכב משתמש בבלמים ובהאצה בצורה חזקה. מבחינת בלימה - התגובה שלו איטית מאשר בן אנוש ולכן הבלימה לעיתים חזקה ומבחינת תאוצה - ברגע שהמרחב מקדימה מתפנה - הרכב נותן קיק כדי להגיע שוב למהירות שנקבעה ולפי מה שראיתי זה פוגע בתצרוכת הדלק

pixies
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32774
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 771 פעמים
קיבל תודות: 2245 פעמים

הודעה שלא נקראה #25 

נשמע כמו מימוש גרוע של בקרת שיוט אדפטיבית.
בסקודה (פולקסוואגן) המימוש טוב יותר עם פחות בלימות והאצות חזקות, וניתן לקבוע מרחק מהרכב שלפניך.
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8407
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 792 פעמים

הודעה שלא נקראה #26 

גם כאן ניתן לקבוע מרחק.

לגבי בלימות והאצות - אני ניסיתי את זה עם קביעת מהירות של 120. ברגע שמישהו בולם בפתאומיות (מה שקורה המון בכביש 6) אז כמובן שהרכב נאלץ להגיב חזק. ואז כשהנתיב מתפנה - אם כבר הרכב ירד ל 80-90 קמש אז כמובן שכדי להגיע מהר חזרה ל 120 אז הוא יתן קיק...

אין לי מספיק נסיון עם זה בשביל לקבוע אם זה יעיל או לא

pixies
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32774
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 771 פעמים
קיבל תודות: 2245 פעמים

הודעה שלא נקראה #27 

טוב, האמת שעם הסקודה סופרב ההיא נהגתי בגרמניה ואוסטריה.
ייתכן שצריך לפתח מנוע אדפטיבי חכם יותר במיוחד עבור הכבישים הישראליים... :wink:
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

yoramw
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 189
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 23 פעמים

הודעה שלא נקראה #28 

יש אפשרות להגדיר את התגובה של המערכת האדאפטיבית בין שלושה מצבים - עדין, נורמלי ונמרץ.
במצב העדין בדרך כלל לא יהיו קיק דאונים אלא אם הפער מהירויות שנוצר הוא ענק.

מבחינת מרחק יש ארבע מצבים של מרחק מהרכב לפניך כאשר המרחק הקצר בדרך כלל מספיק למנוע משתחלים (כמובן שבארצנו, לא את כולם...)
המעבר בין ארבעת המצבים בכפתור בהגה כך שקל לשנות בהתאם לעומס התנועה.

כמובן שאפשר לראות את המערכות האלה נהיות עוד יותר חכמות בעתיד

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8407
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 886 פעמים
קיבל תודות: 792 פעמים

הודעה שלא נקראה #29 

שאלה לבעלי הרכב: מישהו יודע אם ניתן להגביר את עוצמת התראות הבטיחות (בקרת סטייה מנתיב ושמירת מרחק)?

בעיניי העוצמה לא מספיקה - במיוחד כשהרדיו פועל.

לא מצאתי בהגדרות אופציה כזו - הדבר היחיד שיש שם זה שליטה על הווליום של חיישני הרוורס.

תודה

taraboolus63
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 1
הצטרף: מאי 2017
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

הודעה שלא נקראה #30 

@oris74
·קראתי את דבריך על הקיה נירו והבנתי שאתה מרוצה
גם אני חושב לרכוש.
האם אפשר לשאול מה עלות הביטוחים לרכב ?
האם הוא באמת חסכוני בדלק?
שיהיה ערב טוב

שלח תגובה

חזור אל “רכב כללי”