אהלן,
אז יש כאלה שאומרים שעם רמקולים קדמיים טובים, שיוצרים במה טובה, ובהנחה שיושבים במרכזם, אין צורך ברמקול סנטר.
אחרים אומרים שצריך סנטר פשוט כי ככה קודד הפסקול של הסרט.
אני לא מדבר על מקרה שבו אנשים יושבים בצדדים, ששום דבר לא נשמע להם כאילו הוא יוצא מהמסך.
למי שיצא לבדוק את שתי הסיטואציות, עם ובלי סנטר, עם אותו סט רמקולים, איזו אפשרות העדפתם (שוב, בהנחה שיושבים ב-SWEET SPOT)?
אגב, ההנחה היא שהסנטר שלכם הוא מאותה סדרה כמו הקדמיים, ולא ברמה אחרת.
אנשים שהתנסו עם ובלי רמקול סנטר - מה לדעתכם עדיף?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
·yonyz כתב:·......
הסנטר שלך מאותה הסדרה של הקדמיים, או משהו ברמה אחרת?
אשמח לדעת את הדגמים.
והאם מה שתיארת נכון כשאתה יושב ב-SWEET SPOT?...
אז ככה
ענין הסידרה לדעתי לא רלוונטי מהסיבה שמדובר בתיבה אחרת ולא תמיד אותו גודל אלמנטים ולכן מאותה הסידרה לא מבטיח אותו הסאונד הנכון לעשות הוא אותו הרמקול.
אצלי 3 הקידמיים של טאנוי מאותה הסידרה .
לאחר בחינה מדוקדקת של הסוגיה הגעתי למסקנה חד משמעית והיא שכשאני יושב באמצע עדיף ללא הסנטר וכאשר זזים מהאמצע חד משמעית זקוקים לו .
אבל זה אני ואצלי ,כל אחד מוזמן לבדוק אצלו ולהחליט.
סנטר נועד לפתור בעיה של ישיבה ולא לגרום לכך שישמעו טוב יותר.
הפוסט הזה נכתב, תוך הנחה שהמאזין יושב במרכז והרמקולים הקדמיים נותנים במה ממוקדת ומפוקסת מאוד בהאזנה לסטריאו פשוט.
ראשית, צריכה להשאל השאלה מה המטרה הסופית שלנו?
לאן אנחנו רוצים להגיע בכל מה שקשור לסאונד? האם אנחנו רוצים לדמות סאונד של קולנוע לדוגמא?
אם זה המצב (וזו תמיד הייתה השאיפה שלי) אזי סנטר בפירוש לא בא בחשבון.
סנטר גורם לסאונד להיות לוקאלי.
קל לזהות מהיכן יוצא הצליל והוא תמיד ישמע מתחת למסך ומתוך קופסה.
זה בפירוש לא המצב בקולנוע, שם עושה הרושם שהסאונד יוצא מתוך הפיות של השחקנים, כאשר אותו סאונד "מטייל" על המסך, לפי תזוזת הדמויות.
סנטר לעולם לא יכול לבצע "תרגיל" כזה, כי מקור הסאונד תמיד יהיה קל לזיהוי, מתוך קופסה ותמיד ישמע מתחת למסך (יודע שאפשר להטות את הסנטר...).
שימו לשם הדוגמא בלבד את Gravity. ממש בהתחלה, בקטע שסנדרה בולוק מבצעת תיקון של הלווין, גורג' קלוני מרחף סביבה. שניהם מדברים.
סנטר לא יוכל לגרום לכם לאילוזיה הזו , שהקול יוצא מהפה של אחד מהשחקנים כאשר הם מרחפים על גבי המסך.
פאנטום סנטר לעומת זאת , קרי רק שני רמקולים קדמיים, יוכלו בהחלט לבצע את המשימה הזאת.
יש כאן עוד מספר נקודות שראוי לחשוב עליהן ולא בסדר חשיבות מסוים:
1. הסנטר לעולם לא יהיה באיכות של הקדמיים שלכם.
תמיד יהיו כאלה שיאמרו, "מה פתאום, זו אותה סדרה".
צריך לשאול את אותם אנשים, האם הם יהיו מוכנים , מחשבתית, להחליף את שני הקדמיים שלהם, בשני סנטרים? מניח שאנשים יודעים את התשובה לשאלה הזו. זה לעולם לא יקרה.
2. אנשים משקיעים המון כסף בקדמיים (ובהנחה שהם לא מקשיבים לסטריאו) השקעה כזו היא בבחינת בביזבוז אדיר של כסף, היות ו-80% מהסאונד במהלך הסרט יוצא בכלל מהסנטר.
...אתם לא רוצים להתחיל להפעיל את הקדמיים שלכם, שעלו לכם כל כל הרבה כסף?
עוד מספר נקודות למחשבה:
1. לאמור יש סייג, ככל שמדובר על רמקולים שיוצבו בגבהים שונים מאחורי המסך (כמו בקולנוע) אני בהחלט מוכן לקבל את זה, שיתכן ובמקרה ספציפי כזה, לסט-אפ כזה , יהיה יתרון על פאנטום סנטר.
2. הרדיפה לסנטר מאותה סדרה היא קצת קישקוש שיווקי. תמיד נותנים את הדוגמא של משאית שעוברת מצד לצד והחשיבות לשמוע אותה באותו אופן, כאשר היא עוברת מרמקול שמאל, סנטר, לרמקול ימין.
הסבירות לבודד מקרה כזה כמעט ולא קיים והסבירות כי אכן נשמע הבדל כזה הוא מאוד נמוך, אלא אם יש הבדל דרמטי ומהותי בין הרמקולים, מבחינת הטיב שלהם.
אנשים שמתעקשים על סנטר, צריכים קודם כל לבסס את כל המערכת שלהם על הסנטר ואחרי זה לקנות איזה זוג רמקולים, כי מאותו סנטר תצא הרוב המוחלט של האינפורמציה.
אחרי כל כך הרבה שנים של הקשבה ונסיונות עם סנטרים שונים, בזוויות שונות, של פירמות שונות, במחירים שונים, תמיד חזרתי לאופציה של פאנטום סנטר.
אין כאן נכון לעומת טעות, אבל יש כאן כן צורך לנסות ולחוות לאורך זמן ולא ברמת טסט לשעה, או עבור קטע ספציפי, אלא לחיות תקופה של מספר ימים בלי סנטר ואחרי זה לחזור למצב של "עם סנטר".
חלקכם יופתע.
רן
הפוסט הזה נכתב, תוך הנחה שהמאזין יושב במרכז והרמקולים הקדמיים נותנים במה ממוקדת ומפוקסת מאוד בהאזנה לסטריאו פשוט.
ראשית, צריכה להשאל השאלה מה המטרה הסופית שלנו?
לאן אנחנו רוצים להגיע בכל מה שקשור לסאונד? האם אנחנו רוצים לדמות סאונד של קולנוע לדוגמא?
אם זה המצב (וזו תמיד הייתה השאיפה שלי) אזי סנטר בפירוש לא בא בחשבון.
סנטר גורם לסאונד להיות לוקאלי.
קל לזהות מהיכן יוצא הצליל והוא תמיד ישמע מתחת למסך ומתוך קופסה.
זה בפירוש לא המצב בקולנוע, שם עושה הרושם שהסאונד יוצא מתוך הפיות של השחקנים, כאשר אותו סאונד "מטייל" על המסך, לפי תזוזת הדמויות.
סנטר לעולם לא יכול לבצע "תרגיל" כזה, כי מקור הסאונד תמיד יהיה קל לזיהוי, מתוך קופסה ותמיד ישמע מתחת למסך (יודע שאפשר להטות את הסנטר...).
שימו לשם הדוגמא בלבד את Gravity. ממש בהתחלה, בקטע שסנדרה בולוק מבצעת תיקון של הלווין, גורג' קלוני מרחף סביבה. שניהם מדברים.
סנטר לא יוכל לגרום לכם לאילוזיה הזו , שהקול יוצא מהפה של אחד מהשחקנים כאשר הם מרחפים על גבי המסך.
פאנטום סנטר לעומת זאת , קרי רק שני רמקולים קדמיים, יוכלו בהחלט לבצע את המשימה הזאת.
יש כאן עוד מספר נקודות שראוי לחשוב עליהן ולא בסדר חשיבות מסוים:
1. הסנטר לעולם לא יהיה באיכות של הקדמיים שלכם.
תמיד יהיו כאלה שיאמרו, "מה פתאום, זו אותה סדרה".
צריך לשאול את אותם אנשים, האם הם יהיו מוכנים , מחשבתית, להחליף את שני הקדמיים שלהם, בשני סנטרים? מניח שאנשים יודעים את התשובה לשאלה הזו. זה לעולם לא יקרה.
2. אנשים משקיעים המון כסף בקדמיים (ובהנחה שהם לא מקשיבים לסטריאו) השקעה כזו היא בבחינת בביזבוז אדיר של כסף, היות ו-80% מהסאונד במהלך הסרט יוצא בכלל מהסנטר.
...אתם לא רוצים להתחיל להפעיל את הקדמיים שלכם, שעלו לכם כל כל הרבה כסף?
עוד מספר נקודות למחשבה:
1. לאמור יש סייג, ככל שמדובר על רמקולים שיוצבו בגבהים שונים מאחורי המסך (כמו בקולנוע) אני בהחלט מוכן לקבל את זה, שיתכן ובמקרה ספציפי כזה, לסט-אפ כזה , יהיה יתרון על פאנטום סנטר.
2. הרדיפה לסנטר מאותה סדרה היא קצת קישקוש שיווקי. תמיד נותנים את הדוגמא של משאית שעוברת מצד לצד והחשיבות לשמוע אותה באותו אופן, כאשר היא עוברת מרמקול שמאל, סנטר, לרמקול ימין.
הסבירות לבודד מקרה כזה כמעט ולא קיים והסבירות כי אכן נשמע הבדל כזה הוא מאוד נמוך, אלא אם יש הבדל דרמטי ומהותי בין הרמקולים, מבחינת הטיב שלהם.
אנשים שמתעקשים על סנטר, צריכים קודם כל לבסס את כל המערכת שלהם על הסנטר ואחרי זה לקנות איזה זוג רמקולים, כי מאותו סנטר תצא הרוב המוחלט של האינפורמציה.
אחרי כל כך הרבה שנים של הקשבה ונסיונות עם סנטרים שונים, בזוויות שונות, של פירמות שונות, במחירים שונים, תמיד חזרתי לאופציה של פאנטום סנטר.
אין כאן נכון לעומת טעות, אבל יש כאן כן צורך לנסות ולחוות לאורך זמן ולא ברמת טסט לשעה, או עבור קטע ספציפי, אלא לחיות תקופה של מספר ימים בלי סנטר ואחרי זה לחזור למצב של "עם סנטר".
חלקכם יופתע.
רן
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
·itay123 כתב:HazooM
בדיוק!
ודגש כל אחד דעתו, אמונתו וניסיונו.
לא מוותר על שום ערוץ!
בטח לא הקריטי ביותר.
אין לי מה להוסיף יותר
מיציתי את השרשורים האילו....
אתה לא מוותר על כלום אתה שומע את הערוץ דרך הקידמיים ומקבל תחושת מירכוז אמיתית כמו בקולנוע כשהסאונד יוצא ממרכז המסך ולא מאיזו קופסא מתחתיו. האמור נכון רק כשאתה יושב במרכז.
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
·MartinHSabag כתב:אני אישית, מהניסיון שלי, מעדיף סנטר תואם (זהה לקידמיים ואם לא, אז מאותה סידרה) או בלי.
לטעמי האישי, החיסרון שנוצר בעקבות חזית סאונד לא אחידה ולא בעלת אותו גוון (תדמיין מכונית שעוברת מצד לצד ובאמצע המנוע שלה משתנה....) הוא גדול יותר מאשר היתרון שבחיזוק הערוץ הזה (בעיקר דיבור)....
ברור מרטין.
מסכים איתך
שהסנטר צריך להיות ברמה של הקדמיים, עד כמה שניתן כמובן.
סנטר נחות לחלוטין לא ישמע טוב ונכון ולחלוטין יהיה לוקאלי מידי וינחית את שאר המערכת.
גם במקרה זה
ברור שעדיף בלי.
נערך לאחרונה על ידי itay123 ב 16/02/2017 12:47, נערך פעם 1 בסך הכל.