מעמדים ייעודיים

כבלים, מתאמים, מחברים, מפצלים, מעמדים וכו'
דיטון66
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 65
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

מעמדים ייעודיים

הודעה שלא נקראה #1 

לאחר חיפוש מקיף במאמרי הפורום,אין בידי תשובות ברורות:
1. האם יש חיה כזו "מעמד ייעודי" לרכיבי האלקטרוניקה הכוללת משככי זעזועים ,ויברציות,גלי קול וכדומה או כל מעמד ביתי יציב וסביר יעשה את העבודה?
2. במידה וכן האםישנה עדיפות לחומרים כגון: שיש או גרניט,עץ מלא,ברזל,זכוכית או שילוב שלהם?
3. ראיתי את המעמד שנמר רכש בהיי פיי נראה יציב אבל האם מספק את הסחורה מכיוון גלי קול,שיכוך זעזועים ויברציות ? :מבולבל:

ramkol
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3075
הצטרף: אפריל 2006
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 42 פעמים

הודעה שלא נקראה #2 

שלום דיטון וברוך הבא,

אתה נוגע בנושא סוער שיכול ליגרום כאן לשירשור בין עשרות עמודים, אז אים יתפתח כאן דיון פילוסופי, פסיכולוגי, סוציאלי או השד יודע מה, אל תיבהל.

בקשר לשאלתך,
יש דעה בקרב אנשים מסוימים שמתעמקים בתחום מערכות השמע, שיש צורך ליצב את הרכיבים השונים של המערכת. היצוב נועד לימנוע העברת רעידות, גם מיקרוסקופיות, מהסביבה למכשיר ומהמכשיר לסביבה. יש הטוענים שרעידות כאלו יפגעו באיכות הסאונד. יש הטוענים ששיכוך נחוץ רק ברכיבים האנלוגים כמו פטפון. יש שטוענים שאפילו מכשירים על בסיס דיגיטאלי סובלים מהרעידות. יש שבנוסף לספייקים מוסיפים עוד פלטה להקטין עוד יותר את הרעידות שמשפיעות על הרמקולים. ויש גם ספייקים לנגנים מגברים ומה לא...

יש תאוריות רבות בקשר לסוג החומרים המיבנה וכו. הדברים המושקעים מאוד נורא יקרים.
אפשר בזהירות להניח שאים יש השפעה, היא עולה ככול שאיכות המערכת עולה.. כלאמר אל תיקנה פלטה מציפחה שצפה על מגנטים בישביל טרנזיסטור AM

הכי כדאי::::::: תיבדוק לבד. תשאיל הביתה אים אפשר ותנסה. אני אשמח לדעת את התוצאות.


.

logankungfu
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2462
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

הודעה שלא נקראה #3 

ברמת העיקרון, ככל שמשהו הינו רכיב יותר מכאני ובעל יותר חלקים יותר נעים, הוא ייצר יותר ויברציות. באשר להשפעתן על הצליל- עליך לבדוק ולהחליט.
מקור כל נושא השיכוך, מבחינה היסטורית, הוא בתחום הפטיפונים בו יש צלחת מסתובבת גדולה שמטבע הדברים גורמת לרטיטות מכאניות, המרעידות את הזרוע המצויה באותו המכשיר עם הצלחת ומחוברת למחט שזזה בחריץ התקליט ומעוותת את הצליל. שם, היה מאוד חשוב שהזרוע לא תזוז ותעקוב במדוייק אחרי חריץ התקליט. לשם כך הומצאו משככים למיניהם מכל מיני פילוסופיות ושיטות שהחליקו את רטיטות מנוע הצלחת. בין השאר- הפרדה בין המנוע לצלחת ע"י גומיה, קפיצים ברגליי הפטיפון ועוד.

האם ההגירה מעולם הפטיפונים לעולם הCD והמגברים מוצדקת? האם ההיגיון שנכון לזרוע מכאנית עדינה נכון גם לקרן לייזר ומעבדים ממוחשבים? לדעתי, המבוססת על בדיקות בהאזנה- ממש, אבל ממש לא.
אם אתה שומע הבדל אחרי שיכוך הרכיבים במערכת והוא שווה לך את הכסף שבשיכוכם- אז זו רק שאלה של תקציב. גם בתחום השיכוך, כמו בשאר תחומי האודיו, השמים הם הגבול.

נמר
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7772
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: נס ציונה
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #4 

נושא השיכוך הוא אכן טעון.

אני לדוגמה מצוייד במעמד שכל קומה בו על ספייקים ובנוסף כל מכשיר על ספייקים.

אני אישית לא הבחנתי בהבדל כאשר העלתי את המגבר על הספייק , אך בשאר הציוד קיים הבדל {ציוד מנורות} אבל לא גדול.

בפטיפון הסיפור שונה לגמרי , כל תנועה , שיכוך , איזון ופילוס ושפיע מאוד.

לגבי סוגי מעמדים.

ישנם הרבה סוגים , אך חשוב שיהיו כבדים , יציבים , ומבודדים ככל היותר מהרצפה.
לגבי ציוד מנורות , אני חושב ששיכוך הוא בגדר חובה!

(Y)
"מערכת סטריאו טובה לא מרכיבים בניחושים".

שלח תגובה

חזור אל “כבלים ואביזרים”