חוות דעת נוספות למודעות מכירת פטפונים יד 2

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
EdenLapid
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 10
הצטרף: נובמבר 2014
שם מלא: Eden Lapid
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

חוות דעת

נושא שלא נקרא #181 

שלום לכולם
אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנוגע לשני פטיפונים אפשריים שמצאתי. ה"מטרה" היא שמיעה ביתית איכותית (רק של ג'אז, אם זה משנה). תודה רבה !

1. http://www.fuse.co.il/?CategoryID=830&ArticleID=1882

2.http://www.fuse.co.il/?CategoryID=830&ArticleID=1881

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 19
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 132 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #182 

אם המטרה היא "שמיעה איכותית", שניהם לא יספקו את זה. מדובר על מוצרי מדבקה מזן נחות במיוחד. אפילו הכינוי הנפוץ בפורום הזה - "מחרשות פלסטיק" - גדול עליהם. עבור הלאה.

EdenLapid
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 10
הצטרף: נובמבר 2014
שם מלא: Eden Lapid
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

אוקיי

נושא שלא נקרא #183 

אני מבין שכל מה שחנויות מציעות הוא לא טוב. אז איפה ומה כן ניתן לרכוש פטיפון טוב (תקציב עד 2,500)?
תודה רבה!

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 19
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 132 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

Re: אוקיי

נושא שלא נקרא #184 

EdenLapid כתב:אני מבין שכל מה שחנויות מציעות הוא לא טוב.
...
·

לא ברור איך הבנת את זה. ניתן למצוא דברים טובים גם בחנויות, אלא שלרוב המחירים שם יהיו גבוהים יחסית לקנייה מאדם שאינו סוחר מקצועי. אבל ביד שניה זה תלוי כמובן במצאי שיכול להשתנות מיום ליום, ויכולות להיות גם תקופות ארוכות שבהן לחנויות לא יהיה משהו שווה להציע.
EdenLapid כתב: אז איפה ומה כן ניתן לרכוש פטיפון טוב (תקציב עד 2,500)?
תודה רבה!
...
·

התקציב הזה מכובד מאד לפטיפון מיד שניה. צריך פשוט לסרוק את הלוחות וגם להיעזר בשרשור הזה במידה ומצאת משהו שכבר נכתב עליו פה. אם מצאת משהו אחר שנראה לך טוב אבל טרם הוזכר פה, שאל עליו ותקבל עזרה על בטוח.
אגב, עם תקציב כזה הייתי מחפש בחו"ל, למשל ebay. אפשר להשיג שם פטיפונים טובים מאד ושמורים, במחירים שעוד ישאירו לך עודף ביד גם אחרי הובלה ומיסים... ואפילו עודף גדול שיספיק לראש איכותי (במידה והפטיפון לא הגיע איתו) ואולי גם לקדם מגבר אם אתה צריך.

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #185 

זה תקציב מאוד יפה. שריין 500 ש"ח למשלוח פלוס טרטורים ויש לך את eBay אנגליה וגרמניה למכרזים וקניות של יופי של פטפונים. כמה דוגמאות: אלה רק דוגמאות שלא התאמצתי אפילו לחפש... eBay עמוס פטפונים. לא בעיה למצוא פטפון טוב. יש אפילו Dual CS-505 ביד 2 ב-400 ש"ח (אם לא נמכר בינתיים).

EdenLapid
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 10
הצטרף: נובמבר 2014
שם מלא: Eden Lapid
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

איביי

נושא שלא נקרא #186 

הבנתי.
פשוט יש לי מן חשש מאד גדול מEBAY. מישהו יכול לספר על התהליך? כמה זמן זה לוקח? האם זה בטיחותי ויש סיכוי שיגיע אליי פטיפון "פצוע"?
תודה רבה לכל העונים על ההשקעה! מעריך את זה מאד!

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

Stanton STR8-20 מודעת יד 2 מיום 09/12/2014

נושא שלא נקרא #187 

פטפון Stanton STR8-20 מודעה מיום 09/12/2014
  • תוכן: פטיפון stanton ברמה גבוהה מאוד כולל שני מחטים חדשות מתאים גם לתקליטנים וגם לביית
    כולל מזוודה לנשיאה מקצועית
  • אזור מכירה:טבריה והסביבה
  • איש קשר: r-shlomi rahmani
  • חוות דעת: התמחור ההזוי ביותר שהופיע בשרשור הזה עד עתה. מזל טוב! חסר פרופורציה לחלוטין. הרשו נא לי לחלוק על חוות הדעת המלומדת והאובייקטיבית של המוכר. לא מדובר בפטפון ברמה גבוהה של Stanton אלא בפטפון ברמה הכי נמוכה שאי-פעם נשא את שם היצרן. יתכן גם שמדובר באחד הפטפונים הכי בינוניים שיוצרו ב-14 השנים האחרונות, אם כי התחרות על התואר הזה עם דגמי LP-50 של AT ודגמי הכניסה של Reloop די צמודה. בהתחשב בכך שכולם ירדו מאותו פס ייצור של Hanpin בטאיוואן, קשה לי להצביע בוודאות על 'הזוכה' בתואר. בכל מקרה, גם ה-AT-LP-50 וגם ה-Stanton STR8-20 אינם מיוצרים יותר כבר שנים רבות, והם מוגדרים Discontinued ע"י המשווקים. טוב שכך!

    הפטפון המפורסם במודעה (זה הפטפון הנמכר?)

    תמונה

    שוב חיקוי טכניקס, מונע רצועה בעל שתי מהירויות ובקרת פיץ'. אין ספק שהפטפון הכי בסיסי בסדרת ה-STR8 (הצירוף STR8 מבוטא באנגלית כ-Straight במשמעות 'ישר' בהתייחס למבנה הזרוע) יועד במקור לתקליטנים. הספק היחיד (שמקנן בי לפחות), הוא איזה סוג של תקליטנים בוחרים בפטפון שכזה... הזרוע הקצרה והישרה שלו, ללא זווית פיצוי בכלל, היא סימן ההיכר לכך. היא מיועדת לסייע לתקליטנים מתחילים בתרגול סקראצ'ינג והיא נוטה לקפץ פחות בסיבוב הפוך של התקליט (reverse).

    לי נראה יותר שהדגם הזה יועד לתקליטנים מתחילים שאין להם מושג ממשי איך צריך להישמע, או להתנהג פטפון אמיתי. פטפון שמונע ברצועה במומנט נמוך יחסית, עשוי מפלסטיק דל ומקרקש במסה כוללת של 3.5 ק"ג, שמלווה בבעיות ידועות של שמירת מהירות קבועה, רעשי רקע, רזוננסים גבוהים ואיכות בנייה של פחון מקלחת במאהל פליטים, עשוי לדעתי להביא תועלת מועטה בלבד, אפילו ל-DJ מתלמד. איזה DJ בדיוק מתאמן על פטפון מונע רצועה ועוד כזה דרדל'ה חסר מומנט של DD...

    הפטפון הזה לא עושה רושם שיועד להאזנה ביתית רצינית של מוזיקה. הזרוע הישרה והקצרה ללא זווית פיצוי אינה מסוגלת לשמור על זווית עקיבה נכונה תוך ניגון צד מלא של תקליט LP בקוטר "12. את זה הבינו עוד בשנות ה-20 של המאה שעברה, בתקופה שגרמופונים עם מנואלות עוד היו נפוצים. אם התקליט נחרט ברדיוס אך הזרוע נעה בקשת, המינימום שדרוש כדי לפצות על הפרלקסה היא זווית של לפחות 17° ו-Overhang מינימלי כלשהו. אחרת, זה פשוט לא עובד ולא משנה איך מסובבים את זה (משחק מילים?)...

    הדרך הסטנדרטית הכמעט יחידה להוציא מה-STR8-20 פלט סביר ולגרום לו לנגן ללא קפיצות לאורך כל צד ה-LP, היא שימוש במחטים כדוריות, שיש להן נטייה ל'סבול' גאומטריה פרימיטיבית שכזו. במקור הדגם הגיע עם ראש בינוני מאוד של Stanton מדגם 500B בעל מחט כדורית. ראש בינוני שהולם פטפון ברמה הזו. למען האמת, ב-Stanton הגדירו את זה 'רמת כניסה' אבל לא ממש ציינו 'כניסה' לאן.

    בעליו של ה-STR8-20 בסרטון, התקין ההארכה לזרוע המקורית הקצרה מדי. מעניין!



    פטפון מדגם זהה (יתכן אפילו שזה בדיוק) נמכר לא מזמן ביד 2 במחיר בלתי נתפס של 600 ש"ח. אין כנראה טעם לציין שמדובר בדגם ישן ולא מבוקש (בלשון המעטה) שלא נמכר יותר, אפילו לא ב-eBay. דגמים שהם בשתי רמות מתקדמים יותר באותה סדרה מוצעים למכירה ב-eBay בפחות מ-200 ש"ח וגם על הצעות כאלה אין 'קופצים' רבים.

    נתקלתי לא מזמן בשרשור AK שדן ב-STR8-20 שנרכש ביחד עם פונו פרה-אמפ במחיר של $6, ועדיין לא כל המשתתפים בדיון סברו שזה מחיר הולם. לדעתי הכנה העצה הטובה ביותר שמישהו הציע לפותח השרשור היתה למצות את הרצועה בניגון ולהשליך את הפטפון. החבר 'המייעץ' טוען שרכש ב-2012 שני פטפונים מדגם STR8-60 (המתקדם יותר) במחיר של פחות מ-$30. זה, בניגוד למודעה ביד 2, נשמע מחיר הגיוני וסביר.

    לתומי סברתי שקוראי הפורום הזה כבר יודעים לזהות 'מחרשת פלסטיק' במחיר שנשלף מה... כשהם נתקלים במודעה כזו. מסתבר שטעיתי. הפטפון נמכר. דגדג לי בקצה האצבעות כבר אז לכתוב חוות דעת שעוסקת במתאם ההזוי של הסחורה הבינונית הזו כנגד המחיר המופרך שהופיע במודעה הראשונה. בסוף החלטתי שיש רמה מסוימת של פטפונים שאני לא מוכן יותר להתייחס אליה וממילא השרשור הזה כבר הבהיר את הנקודה היטב. טעיתי שוב.

    אז הנה... לי יש הזדמנות לתקן טעות מצפונית ולכם יש הזדמנות לרכוש את ה'יצירה' הזו ב-1000 ש"ח שהם כ-$250. לדעתי זה מטורף! אם זה לא פורסם מתוך חוסר התמצאות מוחלטת - זהו פשוט תמחור חסר פרופורציה וחולמני. יש כל כך הרבה דברים שהם כל כך הרבה יותר טובים, במחירים נמוכים משמעותית, שאני פשוט לא יודע מהיכן להתחיל.

    הפטפון הנמכר? המזוודה נראית שווה כמה גרושים... לא?

    תמונה

    אולי, לשם האירוניה שבדבר, אתחיל מאופציה שבאופן אישי לאו דווקא הייתי מנצל או ממליץ עליה. זוג ה-STR8-60 המשומשים האלה, נמכרו לפני חודש ב-560 ש"ח (שניים!). גם ה-JVC JL-A40 הזה נמכר לפני חודש ב-390 ש"ח. על ה-JVC נכתבה כאן חוות דעת לא מזמן. לא מדובר בפסגת האודיו האנלוגי, אך קנה המידה מצביע לדעתי על רמת הגוזמה הפראית שיש במחיר הנקוב בעבור אחד הפטפונים הבינוניים ביותר שיוצרו בשנים האחרונות. מה עוד, שזה עתה נמכר אחד כזה, אם לא זה בדיוק, ב-600 ש"ח באותו לוח מכירות. ה-JVC הוצע גם הוא למכירה ביד 2 במחיר של 700 ש"ח. מדובר, לשם השוואה, בפטפון שהוא שדרוג משמעותי לעומת הפטפון הנמכר כאן.

    עוד דוגמאות? בבקשה: הנה כאן, Thorens TD 280 נמכר במכרז בקצת פחות מ-800 ש"ח. עוד? אין בעיה! נעלה כיתה... גם ה-Thorens TD-160 הזה, קלסיקה אמתית לכל הדעות, נמכר כרגע ב-eBay במכרז, לאחר 35 הצעות, במחיר גבוה יחסית של 830 ש"ח. מדובר ב-170 ש"ח פחות מהמחיר הנקוב בעבור הצעצוע שנמכר כאן. לא יודע מה אתכם. באופן אישי הייתי, באין ברירה אחרת, מעדיף להשקיע 1000 ש"ח מכספי ב-TD-160. התמחור הזה של ה-Stanton, למיטב שיפוטי, הוא פשוט בדיחה גרועה.

    הערות נוספות: מחרשות פלסטיק זוכות כאן למחיר הולם קבוע של 200 ש"ח. במקרה הזה המצפון לא מאפשר לי לנקוב במחיר הזה. אני ממש לא סבור ששווה לשלם 200 ש"ח בעבור פיסת ציוד אנלוגי ברמה כה נמוכה.

    * המזוודה היא כבר סיפור אחר. אני לדוגמה, הייתי מוכן לרכוש את המזוודה הזו ב-100 ש"ח (אילו רק היה לי מה לעשות איתה)
  • מחיר נקוב: 1000 ש"ח
  • מחיר הולם : מצטער. לדעתי שום מחיר אינו הולם כאן.
  • מדד הלימות: 0
* בינתיים המוכר עשה לכולם הנחת מועדון והוריד את המחיר ל-800 ש"ח. עכשיו אני די משוכנע, למרות שהאפשרות לכך היתה קלושה מלכתחילה, שלא דובר בתו '0' מיותר שברח מהמקלדת. חבל. אם זה אכן היה המקרה, והמחיר הנקוב היה 80 ש"ח, זה היה נראה אחרת והולם למדי את המזוודה.

natanzon24
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 255
הצטרף: אוגוסט 2013
נתן תודות: 138 פעמים
קיבל תודות: 23 פעמים

נושא שלא נקרא #188 

....
נערך לאחרונה על ידי natanzon24 ב 24/12/2014 22:26, נערך פעם 1 בסך הכל.

farkash7
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 236
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #189 

את ה145 שלי רכשתי ב750 שקלים.
חבר רכש 150 מושלם ב600.

לדעתי זה בדיוק על הגבול. מדובר בסקאלה הגבוהה של המחירים.
אם המכשיר, והמחט באמת במצב מעולה זה סביר לאדם שרוצה לקנות עכשיו מכשיר תקין ולא לחכות למציאות.



בהצלחה.

nkorah
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1093
הצטרף: ינואר 2014
נתן תודות: 452 פעמים
קיבל תודות: 600 פעמים

נושא שלא נקרא #190 

הנה עוד אחד ממני - ומהאתר הזה ממש :)

תוכן: פטיפון KENWOOD KD-3055 שוקל 12 קילו בנוי לתלפיות...
מאבן שיש מאוד מיוחד במצב חדש חדש שמורי ללא שריטה .
יפה יפה..
אשקול החלפה .

אזור?

המוכר: Yuda

Kenwood KD3055 הוא פטיפון מעניין מאוד. האמת, כבר הרבה זמן שאני רוצה לכתוב כאן על פטיפוני האבן של Kenwood:

הפטיפונים בעלי בסיס השיש של Kenwood – טוב, לא "שיש" יותר בכיוון "תערובת בטון ודבקים" – מזכיר מאוד את מבנה "אבן קיסר" הישראלית, הופיעו בתחילת שנות ה- 80 (נדמה לי ממש 1980) וכבשו את עולם ה- HiFi בסערה. במבט היסטורי מדובר בשיא ימי הפטיפונים בהינע ישיר. הטכנולוגיה הבשילה והפטיפונים הטובים באמת, היו באמת טובים. הפטיפונים של Kenwood, שכונו בשיווקית The ROCK, היו ייחודיים בכך שהביאו איכויות של פטיפונים High End במחירים שווים לכל אודיופיל. התכנון התבסס על מנוע סרבו מאוזן, שהניע צלחת כבידה מאוד (1.5 ק"ג!) יחסית לפטיפוני הנע ישיר דאז ובכלל, והכל קובע בגוש כבד ואדיש לויברציות של תערובת בטון ודבק. הפטיפונים נמכרו בכמה רמות 500/600/700 שההבדלים בינהן היו די זניחים. בשתי ורסיות: X50 ללא זרוע, ו- X00 שכללה זרוע מקורית לא רעה בכלל. הגרסאות הפופולאריות בין האודיופילים היו, שלא במפתיע, הגרסאות ללא הזרוע, ופטיפונים עם זרועות איכותיות מאוד כגון Grace 701, Mission 774, SME 3009 II/III וכיו"ב לא נדירות כלל. התוצר היה פטיפון נהדר – חלק, שקט, רגיש – כל התכונות הטובות שהנע ישיר, כשהוא עשוי טוב, ידוע בהן. אה כן - וידוע בכך שכמעט כלום לא יכול לגרום למחט בו שלא לעקוב...

ברצינות – אילו היה לי חדר האזנה, עם מקום לכמה פטיפונים – אחד מהם היה ה- KD-500 עם זרוע טובה (או Denon d-60/70/80, או אולי ויקטור בפלינט טוב, או Laxman PD-444...)

KD-500 נמכר כיום ב- Ebay במחירים שנעים בין כ- 500 ₪ למכשיר טוב, ועד כ- 2000 ₪ למכשירים נדירים, עם זרוע מצויינת ועדיין באריזתם המקורית.

הבנתם את הבעיה?

ה- Kd-3055 הוא ממש לא ה- 500. מדובר בפטיפון הנע רצועה, עם פלטת אלומיניום קלה, זרוע קצרה ("8.5) ומאוד פשוטה. למעשה, פרט לגוש הבטון שנושא את הפטיפון – מדובר במחרשה פשוטה לכל דבר. אז זה לא פטיפון רע חלילה. גוש הבטון גורם לו להיות יציב ולמחט לעקוב בעקשנות. אבל איכות צליל? לא זה המקור.

בדיקה ב- Ebay מראה ש- KD-3055 נמכרים בד"כ בטווח שבין 300 ל- 500 ₪, כאשר יחידי סגולה, במצב מבריק, והכוללים את כל הספרות המקורית ללא קמטים, יכולים להגיע לכ- 750 ₪.

מחיר נקוב: 1800 ש"ח
מחיר הולם: כ- 500 ש"ח
מדד: אני לא יודע איך לחשב את זה אפילו...

(f)

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #191 

חוות דעת מעולה ומדויקת. הדמוי שיש הזה הוא חרב פיפיות. הוא מבודד רזוננסים מבחוץ אבל לוכד את הרזוננסים שמחוללים ע"י הפטפון עצמו. הזרוע ה'מעפנה' שלו, שמחוברת (ללא אפשרות החלפה) למכניזם אוטו' מלא, תורמת לכך רבות והתוצאה היא שהסאונד הולך ונהייה רע יותר ויותר ככל שהווליום (או הקרבה לרמקולים) גובר. אגב, אם המכניזם האוט' לא פועל כשורה - המנוע מתנתק ומסרב לפעול. אידיוטי לחלוטין משום שקיים בפטפון הזה מנוע נוסף רק עבור הזרוע. זהו פשוט תכנון דפוק ומסורבל של אחד הפטפונים הגרועים בסדרת KD של Kenwood-Trio וחבל - משום שיש להם פטפונים נ-ה-ד-ר-י-ם. לא זה!

אגב - מדד ההלימות הוא מספר שמציין בגדול בכמה 'דופקים אותנו' במחיר. ציון '10' אומר שקיים מתאם אידאלי בין המחיר הנקוב למחיר ההולם, כלומר מחיר הוגן ביותר. ציון '8' לדוגמה, אומר שאנחנו נדרשים לשלם 20% יותר מהשווי האמתי ('הולם'). ציון '5' כבר אומר שאנחנו נדרשים לשלם 50% יותר וציון '1' אומר ש'דופקים' אותנו ב-90%. מעל 100%, אין יותר טעם במדד ההלימות, והציון במקרים כאלו, הוא לעולם '0' (הנוסחה והכללים המדויקים מפורטים בהודעה הראשונה בעמוד הראשון בשרשור זה). במקרה הספציפי הזה, ההפרש בין 1800 ה-'נקוב', ל-500 ה-'הולם' (1300 ש"ח הפרש) אומר שאנו נדרשים לשלם 260% יותר ממה ש'הולם' לשלם עבור הפטפון. כלומר אחד - במחיר של כמעט שלושה...

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

Rotel RP-900 מודעת יד 2 מיום 25/12/2014

נושא שלא נקרא #192 

פטפון Rotel RP-900 מודעה מיום 25/12/2014
  • תוכן: פטיפון Rotel דגם RP900, שמור, כמו חדש, כולל ראש ומחת חדשים.
  • אזור מכירה: ירושלים והסביבה
  • איש קשר: יבגני
  • חוות דעת: הנה פטפון מעניין משנות ה-90. אני חייב לציין שאני לא מכיר את הדגם אבל הוא צד לי את העין מכמה סיבות. איני יודע אם Rotel ייצרו פטפונים משל עצמם. הדעה הרווחת היא שהפטפונים של Rotel הם בעצם מיתוג מחדש (rebadge) של פטפונים מדגמים שונים של Rega הבריטית. אך זה, בניגוד לסברות הרווחות, יצור שונה.

    הפטפון הנמכר

    תמונה

    תמונה

    מדובר בפטפון מונע רצועה בעל שתי מהירויות סטנדרטיות (עם אפשרות לתמיכה במהירות 78 באמצעות הרכבת פולי ייעודי), בעל מנוע סינכרוני עם 24 קטבים תלוי על תושבות שיכוך. לא מדובר ב-rebadge של Rega אלא בתוצר של חברת Systemdek הבריטית וכאן בא לידי ביטוי העניין האישי שלי בדגם הזה. באופן ספציפי יותר מדובר בדגם I920 ובאופן כללי מדובר (לפחות בתאוריה) בתוצרת איכותית יחסית:

    I920 של Systemdek

    תמונה

    תמונה

    במקור, הותקנה בפטפון זרוע מסוג Rega RB-250, צעד שתואם את מטרת היצרן המקורי (Systemdek) להוזיל את העלויות שבייצור ה-900 IIX המוצלח משנות ה-80' ולשווק פטפון זול ונוח יותר לרכישה. ה-RP-900 בגרסתו המקורית, מגיע גם הוא עם זרוע RB-250. עם זאת, באופן די מבלבל ולא מתועד (אך חכם לדעתי), Rotel הציגו מספר שינויים בדגם המקורי והחליפו את ה-RB-250 עם זרוע בתצורת 'S' אחרת של Rega שהיא מעט איכותית יותר מה-RB-250 (סוס העבודה המפורסם, הזול, וה'לא משהו' לטעמי של Roy Gandy מ-Rega). החדשות הטובות הן שהתקן התושבת בפטפון מאפשר החלפת זרועות תואמות Rega וייתכן (עם קצת קידוחים והרחבות של התושבת המקורית) שגם זרועות אחרות.

    הזרוע - ותושבתה:

    תמונה

    תמונה

    איני יודע לצערי דבר על החתימה הסונית של הדגם המדובר. לא יצא לי מעולם לשים יד או להאזין לאחד כזה. באופן כללי איני נוטה לטפח תקוות כשמדובר בפטפונים דקיקים למראה בעלי פלטות רזות יחסית. עם זאת, את המוניטין של Systemdek ודגמים מוצלחים שלהם אני מכיר היטב. ולכן, יש לי התחושה, שהממזרון הזה עשוי להפתיע. המכניקה של הזרוע עושה רושם איכותי וניכר שהזרוע מציעה את כל אפשרויות הכיוון הרלוונטיות כולל VTA. לכן, למרות שלא הייתי מצפה לאפקט דומיננטי של ריתמיקה כריזמטית, נראה לי סביר מאוד שהפטפון המדובר דומה (ואולי מתעלה) באיכות הפלט שלו לדגמי הפלנאר של Rega והוא נקי, מדויק ומהנה וזאת תוך הפגנת יכולת עקיבה מצוינת. בכל מקרה זהו ניחוש מושכל שהייתי שמח לבחון אותו בפועל כמו גם את יכולות השיכוך של פטפון 'רזה' שכזה. כרגע אני נוטה לסמוך על המוניטין של Systemdek.

    המוכר לא נקב במחיר עבור הפטפון אך ניתן לראות, כאן לדוגמה, שפטפון מדגם זהה נמכר לפני כמעט שנה בדיוק במחיר של 645 ש"ח. מכירה מעודכנת יותר, של פטפון זהה באמצע הליך שדרוג, ללא זרוע, נמכר ממש בימים אלה, בתום מכרז בן שלוש הצעות בטיפה מעל 500 ש"ח.

    איני סבור ששתי דוגמאות מ-eBay די בהן כדי לקבוע מחיר הולם לפטפון נדיר יחסית שייצורו הופסק באמצע שנות ה-90' של המאה שעברה. קיימים מקורות נוספים שקצת קשה יותר 'לדוג' והמחירים משתנים בהתאם למצב הפריט בכל אחת מהרכישות השונות (קיים מכסה? לא קיים? מצב הזרוע? סוג הזרוע? המצאות ראש וסוגו? וכ"ו...). נתקלתי בדיווחים על 'מציאות' ב-$30 ורכישות של פטפונים במצב NOS עם מכסה נטול רבב ב-$200. לכן, אני סבור שדי בטוח לומר שבמקרה הקיצון של פטפון נטול רבב המחיר ההולם המקסימלי נע באזור ה-700 ש"ח. הפטפון בתמונות לא נראה רע - אך אינו כולל מכסה ואין פרטים לגבי הראש המותקן עליו (ניתן להניח שמדובר בראש MM רגיל) ולכן, למיטב שיפוטי המחיר ההולם כאן נע בין 500 ל-600 ש"ח. במחיר כזה מדובר לדעתי באלטרנטיבה מעניינת למרבית הפטפונים המודרניים הנפוצים ברמת כניסה.

    בשורה התחתונה: שווה לבדוק ויש פוטנציאל! מדובר כמובן בפטפון ברמות ה'מיד-פי' העליונות. לא מדובר כאן באיזו פיסת 'הי-אנד' נדירה שנתגלתה במפתיע לאחר שנים של אבדון ושכחה. בתור שכזה, פטפון נחמד מאוד שיכול להוות אלטרנטיבה כלכלית מעולה לפטפונים מודרניים יקרים ואנמיים, המחיר של ה-RP-900 אינו בשמיים.
  • מחיר נקוב: לא נמסר
  • מחיר הולם :500 - 600 ש"ח
  • מדד הלימות: 0 (טכני)

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

Thorens TD-145 Mk-II מודעת יד 2 מיום 31/12/2014

נושא שלא נקרא #193 

פטפון Thorens TD-145 Mk-II מודעה מיום 31/12/2014
  • תוכן: פטיפון טורנס td 145 mk
    ראש ומחט של azden
  • אזור מכירה: חיפה וחוף כרמל
  • איש קשר: משה
  • חוות דעת: התחלנו את השנה היהודית החדשה במזל טוב עם TD-125 ונראה שנסיים את השנה האזרחית עם TD-145 מוזר במקצת. בחוות הדעת הזו אסטה מעט מהנושא העיקרי משום שעל פטפונים של טורנס דיברנו כאן מעל ומעבר וה-TD-145 כבר הופיע לנו כאן בעבר. במחיר ההולם - אני בעד! למה לא? אלא שבמקרה הזה קיימות כמה נקודות מעניינות שאינן אידאליות. הפטפון המוצג למכירה במודעה נראה במצב טוב (החלקים הקיימים) אך השינוי שהוצג בו מוזר משהו:

    הפטפון הנמכר:

    תמונה

    תמונה

    תמונה

    מעבר לארבעת ה'פקקים' השחורים שחסרים על הדק (לא לזלזל בפקקים - מי שירצה להשלים את הסט יגלה פתאום שפלסטיק וניילון עלולים להיות חומרי גלם יקרים להחריד), ניתן לראות שהפלינת' (בסיס ה'עץ') של הפטפון הוסר לחלוטין, והפטפון הועמד על ארבעה ספייקים.

    ספייקים, ספייקים... למה?

    לא יודע מה לומר... ידוע שפלינת' הסטוק של Thorens הוא מגוחך. מדובר במסגרת דקה יחסית של עץ דחוס (particle board) שאחד השינויים הנפוצים ביותר הוא להעיף אותו לכל הרוחות ולהתקין במקומו בסיס בעל מסה שיכולה לבלום רזוננסים בלתי רצויים. זהו אחד השינויים המקובלים ביותר על קהיליית חובבי הטורנס וקיימים דיונים רבים סביב הנושא, כמו לדוגמה איזה סוג עץ (או 'דמוי' עץ) מהווה את החומר האדיאלי עבור בסיס לפטפון בסדרת הפטפונים הנהדרת הזו. כאן, דומה שהשלב הראשון של 'להעיף לכל הרוחות' את הפלינת' הישן בוצע בהצלחה, אבל השלב השני של 'להתקין במקומו בסיס מסיבי יותר'... נשכח לחלוטין.

    מנסיוני, Thorens מכוון היטב, לא ממש זקוק לבסיס שלו כדי לבודד את החלקים החשובים של הפטפון מהסביבה. ביטול הבסיס (באופן תאורטי) לא אמור להשפיע על הפטפון לרעה, בייחוד כשלא מדובר ברצפה צפה אלא בתשתית בטון יצוקה. הנקודה שנראית לי בעייתית היא חיבור הספייקים ישירות לשלדה.

    אם נכנס לרגע להבדלים בין ספייקים שתפקידם להוות חוליית צימוד (coupling), לבין תושבות שתפקידן להוות חוליית שיכוך (damping), הרושם שלי הוא שלשינוי המוצג כאן אין אחיזה של ממש במציאות מבחינת תועלת, ההפך הוא הנכון. כשמדובר ב-coupling המטרה היא פריקה או העברה (ניתוב) של אנרגיה מכנית בצורת רזוננסים מנקודה א' לנקודה ב'. הרעיון התאורטי מאחורי ספייקים בפטפון הוא ניתוב הרזוננסים שנבנים בתוך הפטפון אל הסביבה - כלומר לאפשר פריקה של הרזוננסים אל המשטח שעליו הפטפון עומד.

    הבעיה האמתית של המיתוס הנפוץ סביב שימוש קלוקל בספייקים היא שהעברת האנרגיה מתבצעת בשני כיוונים: מהסביבה אל הפטפון, ומהפטפון אל הסביבה כך שאותם ספייקים בדיוק, גם מעבירים רזוננסים מהסביבה אל הפטפון. ספייקים אינם מבודדים, אינם משככים ואינם מונעים זעזועים. ההפך הוא הנכון - הם מוליכי אנרגיה מכנית מצוינים.

    התפוצה של ספייקים בציוד אודיו נובעת מ'פטיש' שפיתחו מספר יצרני רמקולים אמריקאים כנגד תופעת החלקת רמקולים על שטיחי קיר אל קיר שהיו נפוצים בארה"ב. התפקיד המקורי העיקרי שיועד לספייקים הוא להינעץ בשטיח ולמנוע החלקה של הציוד. מכאן, הדוקרנים האלה החלו להיות נפוצים בכל מקום, בין אם צריך ובין אם לאו. בתפוצתם המצחיקה ביותר מופיעים ספייקים במכשירי CDP. למה בדיוק? הרי הוויברציות נוצרות בתוך המכשיר ומגיעות אל ה'עין' הרבה לפני שהן מגיעות אל הסביבה דרך הספייקים... זה די חסר תועלת מבחינת תפקוד מכני - אבל זה נראה 'מגניב' (שלא להזכיר את הביטוי האבסורדי 'מקצועי').

    תפקידו של הפלינת', בסיס הפטפון, שאליו מחוברים הספייקים באופן מסורתי, הוא שיכוך (damp) של הרזוננסים בפטפון וניתובם דרך הספייקים אל ההסביבה. מהכיוון השני, רזוננסים שמגיעים מהסביבה דרך הספייקים, משוככים ע"י הבסיס. צימוד ושיכוך אמורים לעבוד יחדיו כשמדובר בפטפונים ואילו כאן, במקרה הזה, פשוט לא קיים האלמנט המשכך שבוטל לחלוטין. בעיני זה תמוה מאוד. לא מפליא שהשינוי הזה אינו נפוץ. הרושם שלי הוא שמדובר באלתור פזיז, לא יעיל וחסר בסיס (תרתי משמע).

    ואם כבר הזכרתי בסיס ל-TD-145 או TD-160 או אחד החברים בסדרה, לא מדובר בסיפור זול. בסיס מקורי שהוא האופציה הזולה והגרועה ביותר, יעלה משהו כמו 200 ש"ח, בעוד שבסיס עץ משופר יעלה הרבה יותר. אני לפחות, לא הייתי משאיר את הפטפון במצבו הנוכחי.

    ראש HOMC בעל מחט מתנתקת - Azden GM-1E

    תמונה

    ה-Azden GM-1E הוא ראש 'מסתורי' משהו. מדובר בראש MC לא מוכר יחסית מתוצרת Nihon Atsudenki Co היפנית ששינתה את שמה (והלאום שלה שהפך אמריקאי) בשנות ה-80' ל-Azden. החברה אמנם מחזיקה בפטנט ייחודי שעוסק בשלוש נקודות תמיכה שונות שמרכיבות את המחולל בתוך הראש ומאפשרות לו להישאר בעל משקל קליל של 2.7 גרם בלבד אך מדובר במוצר בינוני למדי. הראש בעל פלט גבוה מאוד (HOMC) של 2mV ובניגוד לכלל ראשי ה-MC האחרים, הוא בעל מחט ניתנת להפרדה ולהחלפה. בתאוריה זה נשמע מאוד מבטיח אלא שהחברה התמחתה בייצור ושיווק של מוצרי רמת כניסה זולים ולא מוערכים. Azden היו פעם הספקים של Empire המתדרדרת בדגמי רמת הכניסה. לא משהו לכתוב עליו הביתה.

    אין לי שמץ של מושג היכן משיגים מחט AN-1E להחלפה (כאילו שהראש עצמו לא מספיק נדיר). החברה עדיין קיימת אך אינה עוסקת בייצור של ראשים או מחטים וממילא המחטים שייצרה לא היו 'משהו'. המחט עצמה מורכבת מיהלום אליפטי גדול יחסית במידות 3X7 מיל, שאינן מקובלות בראשי MC איכותיים ומרמזות על ביצועי עקיבה רחוקים ממרהיבים. מדובר בראש בעל קפיציות (compliance) נמוכה מאוד של 10cu המתאים לזרועות בעלות מסה אפקטיבית בינונית ואף גבוהה - ובשום אופן אינו שילוב מוצלח לזרוע ה-IsoTrak סימן II של ה-TD-145. נתוני הראש כאן. למעשה, הייתי מתייחס למקרה הזה כאילו הפטפון מגיע ללא ראש בכלל ונמנע מהשילוב האמור.

    עדיין מדובר בפטפון נחמד מאוד (אם כי 'נחשב' פחות בסולם המדרג הטורנסי) אבל הוא מגיע, על פניו, עם מספר מגבלות. חסרים הבסיס, המכסה, הפקקים לברגי הדק והפטפון מוצב על ספייקים המחוברים ישירות לשלדה. הראש המותקן אינו מתאים לחלוטין לזרוע ה-IsoTrak וממילא מדובר באחת הנגזרות של TP-16 שאינה בהכרח בראש סולם הביקוש. המחיר פשוט גבוה מידי - וזאת עדיין תחת ההנחה (התמימה משהו) שמכניזם הקפצת הזרוע החצי אוטו' תקין. לאור האמור אני לא רואה סיבה כלשהי לשלם מעבר ל-$200 האפנתיים עבור הפטפון הנמכר. 1200 ש"ח הם הקצה העליון עבור TD מדוגם. הפטפון במודעה רחוק מכך.
  • מחיר נקוב: 1200 ש"ח
  • מחיר הולם : 800 ש"ח
  • מדד הלימות: 5

oren1219
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 211
הצטרף: דצמבר 2013
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

Re: Rotel RP-900 מודעת יד 2 מיום 25/12/2014

נושא שלא נקרא #194 

tnsilver כתב:פטפון Rotel RP-900 מודעה מיום 25/12/2014
  • תוכן: פטיפון Rotel דגם RP900, שמור, כמו חדש, כולל ראש ומחת חדשים.
  • אזור מכירה: ירושלים והסביבה
  • איש קשר: יבגני
  • חוות דעת: הנה פטפון מעניין משנות ה-90. אני חייב לציין שאני לא מכיר את הדגם אבל הוא צד לי את העין מכמה סיבות. איני יודע אם Rotel ייצרו פטפונים משל עצמם. הדעה הרווחת היא שהפטפונים של Rotel הם בעצם מיתוג מחדש (rebadge) של פטפונים מדגמים שונים של Rega הבריטית. אך זה, בניגוד לסברות הרווחות, יצור שונה.

    הפטפון הנמכר

    תמונה

    תמונה

    מדובר בפטפון מונע רצועה בעל שתי מהירויות סטנדרטיות (עם אפשרות לתמיכה במהירות 78 באמצעות הרכבת פולי ייעודי), בעל מנוע סינכרוני עם 24 קטבים תלוי על תושבות שיכוך. לא מדובר ב-rebadge של Rega אלא בתוצר של חברת Systemdek הבריטית וכאן בא לידי ביטוי העניין האישי שלי בדגם הזה. באופן ספציפי יותר מדובר בדגם I920 ובאופן כללי מדובר (לפחות בתאוריה) בתוצרת איכותית יחסית:

    I920 של Systemdek

    תמונה

    תמונה

    במקור, הותקנה בפטפון זרוע מסוג Rega RB-250, צעד שתואם את מטרת היצרן המקורי (Systemdek) להוזיל את העלויות שבייצור ה-900 IIX המוצלח משנות ה-80' ולשווק פטפון זול ונוח יותר לרכישה. ה-RP-900 בגרסתו המקורית, מגיע גם הוא עם זרוע RB-250. עם זאת, באופן די מבלבל ולא מתועד (אך חכם לדעתי), Rotel הציגו מספר שינויים בדגם המקורי והחליפו את ה-RB-250 עם זרוע בתצורת 'S' אחרת של Rega שהיא מעט איכותית יותר מה-RB-250 (סוס העבודה המפורסם, הזול, וה'לא משהו' לטעמי של Roy Gandy מ-Rega). החדשות הטובות הן שהתקן התושבת בפטפון מאפשר החלפת זרועות תואמות Rega וייתכן (עם קצת קידוחים והרחבות של התושבת המקורית) שגם זרועות אחרות.

    הזרוע - ותושבתה:

    תמונה

    תמונה

    איני יודע לצערי דבר על החתימה הסונית של הדגם המדובר. לא יצא לי מעולם לשים יד או להאזין לאחד כזה. באופן כללי איני נוטה לטפח תקוות כשמדובר בפטפונים דקיקים למראה בעלי פלטות רזות יחסית. עם זאת, את המוניטין של Systemdek ודגמים מוצלחים שלהם אני מכיר היטב. ולכן, יש לי התחושה, שהממזרון הזה עשוי להפתיע. המכניקה של הזרוע עושה רושם איכותי וניכר שהזרוע מציעה את כל אפשרויות הכיוון הרלוונטיות כולל VTA. לכן, למרות שלא הייתי מצפה לאפקט דומיננטי של ריתמיקה כריזמטית, נראה לי סביר מאוד שהפטפון המדובר דומה (ואולי מתעלה) באיכות הפלט שלו לדגמי הפלנאר של Rega והוא נקי, מדויק ומהנה וזאת תוך הפגנת יכולת עקיבה מצוינת. בכל מקרה זהו ניחוש מושכל שהייתי שמח לבחון אותו בפועל כמו גם את יכולות השיכוך של פטפון 'רזה' שכזה. כרגע אני נוטה לסמוך על המוניטין של Systemdek.

    המוכר לא נקב במחיר עבור הפטפון אך ניתן לראות, כאן לדוגמה, שפטפון מדגם זהה נמכר לפני כמעט שנה בדיוק במחיר של 645 ש"ח. מכירה מעודכנת יותר, של פטפון זהה באמצע הליך שדרוג, ללא זרוע, נמכר ממש בימים אלה, בתום מכרז בן שלוש הצעות בטיפה מעל 500 ש"ח.

    איני סבור ששתי דוגמאות מ-eBay די בהן כדי לקבוע מחיר הולם לפטפון נדיר יחסית שייצורו הופסק באמצע שנות ה-90' של המאה שעברה. קיימים מקורות נוספים שקצת קשה יותר 'לדוג' והמחירים משתנים בהתאם למצב הפריט בכל אחת מהרכישות השונות (קיים מכסה? לא קיים? מצב הזרוע? סוג הזרוע? המצאות ראש וסוגו? וכ"ו...). נתקלתי בדיווחים על 'מציאות' ב-$30 ורכישות של פטפונים במצב NOS עם מכסה נטול רבב ב-$200. לכן, אני סבור שדי בטוח לומר שבמקרה הקיצון של פטפון נטול רבב המחיר ההולם המקסימלי נע באזור ה-700 ש"ח. הפטפון בתמונות לא נראה רע - אך אינו כולל מכסה ואין פרטים לגבי הראש המותקן עליו (ניתן להניח שמדובר בראש MM רגיל) ולכן, למיטב שיפוטי המחיר ההולם כאן נע בין 500 ל-600 ש"ח. במחיר כזה מדובר לדעתי באלטרנטיבה מעניינת למרבית הפטפונים המודרניים הנפוצים ברמת כניסה.

    בשורה התחתונה: שווה לבדוק ויש פוטנציאל! מדובר כמובן בפטפון ברמות ה'מיד-פי' העליונות. לא מדובר כאן באיזו פיסת 'הי-אנד' נדירה שנתגלתה במפתיע לאחר שנים של אבדון ושכחה. בתור שכזה, פטפון נחמד מאוד שיכול להוות אלטרנטיבה כלכלית מעולה לפטפונים מודרניים יקרים ואנמיים, המחיר של ה-RP-900 אינו בשמיים.
  • מחיר נקוב: לא נמסר
  • מחיר הולם :500 - 600 ש"ח
  • מדד הלימות: 0 (טכני)
...
·

דיברתי עם המוכר, הוא דורש 900 ולא מוכן לזוז מהמחיר, הוא טוען שיש ראש פשוט של stanton, יש מכסה ושהפטיפון במצב חדש לגמרי ויצא מהקופסא שנה שעברה! אך הוא לא שמר את הקופסא(אני דווקא הייתי שומר).
לאור הדברים הללו, האם המחיר הולם?

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #195 

לא! 900 ש"ח זה בין 200 ל-300 ש"ח מעבר למה שהפטפון הזה שווה במקרה הכי אופטימי. הראשים הפשוטים של Stanton כמו ה-500 הם לא סתם פשוטים, הם פשוט בלתי נסבלים ואפשר להשיג אותם ב-eBay ב-50 ש"ח. מכסה הוא חלק מפטפון וקופסה לא משנה את תאריך הייצור. המחיר ההולם (שאני טורח להסביר באריכות יתר) כבר משקלל בתוכו את כל האפשרויות.

בשורה התחתונה מחיר של כל דבר נקבע לפי ביקוש והצע. ההצע בשוק הזה מוגבל ולכן לביקוש יש משקל יתר. אם לדוגמה תסכים למחיר של 900 ש"ח (מכל סיבה), הרי שקבעת את רמת הביקוש במו ידך. השרשור הזה נועד להקנות לרוכשים פוטנציאליים את הכלים כדי להפעיל שיקול דעת צרכני מושכל במטרה להימנע מרמות ביקוש שאינן ראליות שנובעות מניצול וחוסר ידע של רוכשים תמימים. הנה עוד כמה נקודות למחשבה:

לפי קצב המודעות שלו, המוכר האמור הוא סוחר ואני נוטה להתייחס ל'סיפורים מהקופסה' בחשדנות. מאז שהשרשור הזה יצא לדרך המוכר הספציפי הזה 'יבגני' הפסיק לפרסם מחירים במודעות שלו - ככל הנראה מתוך תקווה לנוע מתחת לרדאר, ואני מבין מדבריך שאת התמחור שלו הוא שומר לאוזניים פרטיות. זה לא אמור לשנות מאום.

מאז שהשרשור הזה יצא לדרכו לא נמכרו פטפונים שהתייחסנו אליהם כאן במחיר גבוה מהמחיר ההולם. המוכרים שלא מוכנים 'לזוז' מהפנטזיה שלהם, ממשיכים לפרסם עד עצם היום הזה. אדם פרטי יכול להתמיד בכך אם הוא מספיק טיפש. לסוחר יש מגבלה של זמן, מלאי, אחסון ותזרים מזומנים והוא לא יכול לשחק 'Chicken' עם כל העולם לאורך זמן.

כל עוד לא מגיע קונה תמים ובלתי מודע (להלן 'כבשה') ומשלם מבלי משים סכומים מיותרים - אין לסוחר ברירה אלא להוריד מחירים. כולם, ללא יוצא מהכלל, עשו זאת מאז ספטמבר. גם לאדון יבגני לא תהיה ברירה בסוף. תן לו לדגור על הסחורה שלו עוד קצת. בקצב שהוא מוכר ציוד משומש מהר מאוד לא יישאר לו מקום לזוז.

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”