ריכוז שאלות ותשובות: מה תרצו לדעת על תהליך רכישת סמארטפון מחו"ל

אפליקציות, מערכות הפעלה של גוגל אנדרויד - ginger bread, ice cream sandwich, froyo, jelly bean

מנהל: מנהלי ניידים

שלח תגובה
SamuelTRX
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 100
הצטרף: 30/07/2014 0:00
מיקום: הרצליה

ריכוז שאלות ותשובות: מה תרצו לדעת על תהליך רכישת סמארטפון מחו"ל

לינק להודעה #1 

ריכוז שאלות ותשובות: מה תרצו לדעת על תהליך רכישת סמארטפון מחו"ל

החל ממה לבקש מהמוכר בעת ביצוע ההזמנה ועד להפעלת המכשיר ובדיקה שהוא תקין

אז קודם כל חשוב שתדעו, כשאתם שואלים שאלות של מה כדאי לעשות, כל אחד שעונה לכם עושה את השיקולים שלו לעצמו ומייעץ לכם מתוך מה שהוא עושה ומאמין. לכן אין אמת אחת של מה לעשות, יש עובדות, יש חוקים וכל אחד מחליט מה שהוא מחליט בהתאם למה שהוא חושב על העובדות והחוקים הקיימים.
אני אתייחס רק לעובדות ולחוקים וכל אחד יעשה את ההחלטות שלו.

1. האם לבקש מהמוכר לרשום מחיר אמיתי על החבילה?
החוק בארץ אומר שחובה להצהיר מחיר אמיתי. עבירה על החוק עלולה להביא לקנס.

2. האם לבקש מהמוכר לרשום בחבילה את המוצר האמיתי שנמצא בחבילה?
החוק בארץ אומר שחובה להצהיר על המוצר האמיתי שנמצא בחבילה. עבירה על החוק עלולה להביא לקנס.

3. האם לבקש שישלחו באריזה מקורית?
המכס בוחר חבילות רנדומלית ואין שום הוכחה שמשלוח ללא אריזה מקורית משפר את הסיכוי שהמכשיר לא ייתפס במכס.

4. האם לבצע משלוח עם חברת שילוח (DHL, UPS וכדומה)?
המשלוח באמצעות חברת שילוח מהיר יותר לעומת משלוח רגיל. הוא עולה יותר ולפעמים הרבה יותר. עם חברת שילוח בוודאות תשלמו מיסים.

5. האם לבצע משלוח רגיל דרך סין, סינגפור, הולנד וכדומה?
משלוח כזה לוקח יותר זמן, החל מעשרה ימים ועד ליותר מחודש תלוי בהרבה משתנים. בסוג משלוח זה יש סיכוי שהמכשיר לא ייתפס במכס.

6. האם לעשות ביטוח מיסים?
ביטוח מיסים עולה כ-7% מערך העסקה באתר Coolicool שהוא כרגע היחיד שמספק את השירות הזה. הם מתחייבים לכסות כל מס שתתבקשו לשלם במידה ותידרשו לשלם.

7. האם להוסיף כסף על רוט, רום בינלאומי, אפליקציות?
אם אינך רוצה להתעסק בצריבה של רומים ובהתקנת תוכנות זאת אופציה שתאפשר לך לא להתעסק עם זה.

8. איך אני יודע אם יהיה לי תפריטים בעברית במכשיר והאם הוא בא עם גוגל פליי?
אם רשום באתר שהמכשיר מגיע עם גירסה בינלאומית ועם גוגל פליי, כנראה שככה הוא יגיע אלייך. במידה ולא רשום, תשאל את המוכר ובמידת הצורך תבקש ממנו שיתקין זאת, זה יכול להיות בחינם או בעלות תלוי מי המוכר.

9. האם להזמין מאותו המוכר ביחד עם הסמארטפון כרטיס זכרון, מגן מסך, כיסוי אחורי/קייס למכשיר?
כל מוכר מציע את מה שהוא מציע. יש לשים לב שכרטיס הזכרון שהמוכר מציע הוא מחברה מוכרת ולא חיקוי בלי שם. מעבר לכך זה שיקול שלכם איזו הגנה אתם רוצים למכשיר שלכם ומה אתם אוהבים. על אחריותכם לעשות השוואת מחירים מול אתרים אחרים.

10. החלטתי לקנות קייס למכשיר ביחד עם הסמארטפון, האם לבקש שישלח בחבילה אחת או בנפרד?
כל עוד המשלוח חינם המוכר הוא שיקבע איך זה יישלח. זה לא מגדיל או מקטין את הסיכוי שהמוצר ייתפס במכס.

11. אני רוצה להזמין סמארטפון מארה"ב אך האתר לא שולח לישראל, מה עושים?
א. לשלוח למישהו במדינה שכן ניתן לשלוח אליה ושהוא יביא לכם את זה לארץ. אם האדם מביא את המכשיר ללא שימוש ואינו מצהיר עליו במכס בכניסתו לארץ, זו עבירה על החוק.
ב. לשלוח לחברה שתשלח לכם את זה לארץ כמו Buyusa, Shipitto וכדומה. יש עלות משלוח נוספת לפי תנאי החברות וסוג המשלוח.

12. ביצעתי את ההזמנה, עברו שבועיים והמכשיר לא הגיע. מה עושים?
בודקים עם מספר המעקב היכן החבילה נמצאת. אם היא בדרך אז תמתינו בסבלנות עד שהחבילה תגיע. אין לכם מה לעשות בנידון.
במידה ועברו שבועיים מיום קבלת מספר המעקב ואין נתונים על המשלוח, יוצרים קשר עם המוכר לבדוק את הנושא.

13. מה קורה אם החבילה נתפסת במכס?
א. אם הערך על החבילה ושם המוצר אמיתי, תתבקשו לשלם 37% אחוז מע"מ מערך המוצר בדואר במזומן.
ב. אם הערך על החבילה ו/או השם על המוצר שקרי, תתבקשו לשלם כ-77% מערך החבילה המורכבים ממע"מ וקנסות. במצב זה החבילה יכולה להגיע אליכם מהר ובאותה מידה להיתקע במכס חודשיים עד שהיא תשלח אליכם. בנוסף, יש סיכוי שתסומנו ע"י המכס והסבירות שהחבילות שישלחו אליכם בעתיד יבדקו תגדל משמעותית (המידע נמסר מעמיל מכס).

14. מה הסיכוי שהחבילה שלי תיתפס במכס?
אין נתונים כאלה ולא בטוח שמישהו עשה בדיקה כזו ברמה סטטיסטית. יש שאומרים ש-10% מהחבילות נתפסות במכס. כשיש מבצע אכיפה במכס אז האחוזים עולים משמעותית בתקופת המבצע.

15. קיבלתי את החבילה, האם לעשות וידאו מצולם של פתיחת החבילה?
במקרה של בעיה, עם הוכחת וידאו של פתיחת החבילה ובדיקת המכשיר תוכלו להראות למוכר, לשירות לקוחות באתר, לפאיפל או לכל גורם אחר שקיבלתם מכשיר תקול, שבור וכדומה ולהראות שככה המכשיר הגיע ולא אתם עשיתם את הנזק. זה יגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל פיצוי, החזר כספי, מכשיר אחר וכדומה.

16. קיבלתי את המכשיר והוא לא נדלק, מה עושים?
דבר ראשון, בודקים שאין מדבקה על המגעים של הסוללה. אם עדיין לא נדלק, מטעינים אותו ובודקים שוב. אם עדיין לא נדלק, פונים מיידית למוכר.


אם יש לכם שאלות נוספות או עובדות/חוקים שאתם רוצים שאוסיף, תגיבו ואתייחס לזה :)
נערך לאחרונה על ידי SamuelTRX ב 06/12/2014 12:07, נערך 2 פעמים בסך הכל.
אם תרמתי לכם, תרגישו חופשי ללחוץ תודה בפינה השמאלית :)

VitacostCoupon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: 13/09/2014 0:00
יצירת קשר:

לינק להודעה #2 

כל הכבוד. הגיע הזמן שמישהו יאסוף את כל השאלות שחוזרות על עצמן. אולי כדאי לנעוץ את זה (Y)
קופון הנחה לאתר ויטה קוסט ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק שלי.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 39403
הצטרף: 05/01/2005 1:00

לינק להודעה #3 

תודה על ההשקעה!

שלח תגובה

חזור אל “Android - אנדרויד”