חוות דעת נוספות למודעות מכירת פטפונים יד 2

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #91 

yairf כתב:אני מודה שאני עדיין סקרן לשמוע בהמה כזו ראש בראש מול פטיפון אודיופילי שווה ערך...
...
גם אני אבל קטונתי. אני באמת לא יודע. אני אהרהר ברשותכם... (אשמח אם תתקנו אותי)

נראה לי שהגדולה של הפטפונים האלה לא טמונה בסאונד שלהם. אני לא אתפלא אם הם נשמעים בדיוק כמו טכניקס SL-1200 סטנדרטי. אכן יש להם יכולות cue מדהימות, קאונטרים שמציגים זמנים קדימה\אחורה, יכולת למצוא מיקום אחרון, מציאת הרצועה הבאה, הרצועה הקודמת ופיצ'רים שבאמת דרושים באולפני שידור - כולל אפשרות טכנית לשלוף \ להוסיף כרטיסי MM, MC, הגברת ליין וכל זה בלי להתעסק עם הבטן של המכשיר. זה יתרון אדיר לטכנאי שידור שיכול בזמן אמת לתקל בעיות. כמובן שיש להם יכולת עקיבה מדהימה, שיכוך שנשען על מסה אדירה, Torque פנומנלי שמאפשר לשדרן להשמיע רצועה מיד וללא עיוותים, ונתוני wow & flutter שחרגו מהיכולת של מכשור אלקטרוני בשנות ה-70' למדוד אותם. לגרסת ה-BBC אפילו היתה יחידה אנלוגית שציינה באופן קבוע (בעזרת מחט שנעה מ-0 ל-100) את מיקום המחט כאשר '0' מייצג את החריץ הראשון:

קונסול הבקרה של ה-950 בגירסת ה-BBC, כולל groove indicator...

תמונה

אבל תכ'לס סאונד? כל הרעיון לדעתי הוא לשמוע את מה שיש בלי תוספות. הפוך לגמרי מקונספט של פטפון 'אודיופילי' ריתמי וכריזמטי. לכן, לא הייתי מפתח ציפיות גדולות מדי. הכסף הגדול ברכישת EMT הולך לטובת מאפיינים טכניים - לאו דווקא לצרכים אודיופיליים.

אני מוכן להסתכן ולצטט כאן אספן EMT מניו-יורק שטוען שאת כרטיס הפונו מ-1980 בנו בגרמניה מחצאי מוליכים של התקופה. הוא טוען שהם היו 'בסדר' ד'אז. הוא אומר שזה הפטפון הכי שקט והכי מדויק שקיים, אם כי ה'סאונד' שלו 'קליל' משהו (הכוונה ככל הנראה לחוסר ה'כריזמה' הטורנסית הקלסית). יש לאדון ביקורת גם על זרוע ה-929 והוא טוען ש-EMT חיקו זרוע של אורטופון שהם מכרו לפני שה-929 פותחה. היא לא לרוחו. בשורה התחתונה, הוא ממליץ להחליף את הזרוע המקורית שהיתה לדבריו 'בסדר עבור צרכי תחנת רדיו'.

הקייס שלי בנוי על סמך זה שאודיופילים חולי נפש אינם מרוצים מ-EMT 950 במצב סטוק, זה מאשש את חשדותי שמדובר בפטפון שפשוט משמיע את מה שיש בתקליט ועושה זאת בצורה מצוינת. לא הייתי מצפה ל'שוס' גדול. זה כמובן לא אומר שהייתי מתנגד לאחד כזה בסלון, למשל כמו זה. היתרונות שלו עבורי ברורים למדי:

[imgbig]https://lh3.googleusercontent.com/-GCBb ... onal-2.jpg[/imgbig]

בכל מקרה מר פורמן, אם אתה נוסע, קח אותי איתך למבחן הזה. את זה באמת לא הייתי רוצה להחמיץ. :אחלה:

Stich
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 223
הצטרף: ספטמבר 2008
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #92 

קודם כל רציתי להגיד תודה !!! ל tnsilver.
אני , אחרי שנים בלי מערכת בבית החלטתי להתחיל ממערכת מבוססת על פטיפון . התחלתי לדפדף יד 2 ..... הבנתי שיהיה סיפור, כל מני מכשרי ״ פלסטיק״ - מוכרים כ ״ הי- אנד אמיתי״ , ומכשירים ... שזה כבר לא ממש ״ לשמוע מוסיקה״- מייצגים כ״ וינטג׳״ .
יכל להיות זו למוזיאון .
רוב מכשירים שכתוב כאן- ראיתי גם והיו לי שעלות
בכול אופן -השעלה :יש מצב שמכשירים שמייצרים היום כמו Pro ject אפשר להשוות עם אלה של ״פעם״?
כדאי לחפש גם מכשירים בין חדשים יחסית בתווך מחירים בין אלף עד... נגיד שלוש - שזה בערך התקציב?
על מה להתמקד?

capten
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 487
הצטרף: יולי 2011
מיקום: kfar saba
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 140 פעמים

BIG BAD AND UGLY-פטיפון EMT 950-שבעים וחמישה קילו

נושא שלא נקרא #93 

@tnsilver

http://www.dtown.co.il/forum/37613-big- ... D7%95.html

בנתיים המחיר ירד ל17500
לי עצמי ברור שכמיהתי לפטיפון כזה נובעת מיצר אספנות ותו לא.
במצב החרשות המתקדמת שלי (בור של 6 DB ב3000 הרץ) כניראה שכבר לא אבחין במעלותיו הסוניות.
מועדים לשימחה
·

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

Technics SL-1900 מודעת יד 2 מיום 10/10/2014

נושא שלא נקרא #94 

קצת עדכונים...
  • דווח לי שהמוכר של ה-Lenco B-55 חזר מחו"ל ועונה למייל דרך יד 2. ייתכן גם שמספר הטלפון, שנוסה כאן והתברר כשגוי, תוקן.
  • המחיר של ה-Luxman PD-289 ה'הי-אנד המטורף' עלה שוב ל-2900 ש"ח לאחר תקופה שפורסם ב-2000 ש"ח (הנחה לחיילים? חברי אודיופיליקה?). אולי למחירי הסוכר הגולמי בשוק הייצוא הברזילאי יש השפעה על כך. אני בכל אופן לא מוצא סיבה יותר הגיונית. האמת היא שזה לא ה'הי-אנד' שנשמע לי 'מטורף' במקרה הזה.
  • לעומת זאת, ה-Thorens TD-125 של hornless עם ה-SME 3009, נמכר. בשעה טובה! סוף סוף מישהו קיבל שכל ואימץ את ההצעה הכי טובה שעלתה כאן בחודש האחרון. העיקר מייללים שאין דברים טובים ביד 2.
  • ואם כבר דברים טובים... ה-Notingham Analog Spacedeck שהוצע למכירה ב-4,000 ש"ח עם בעיה מוצהרת בפולי - נחטף עוד לפני שהספקתי להתייחס אליו. זה לא שהתמחור של NA לא סובל מקפיטליזם חזירי ובמבוזלינג כרוני באתרי האודיו המקבילים, אבל לפחות מדובר בפטפונים אמתיים. מישהו תפס יוזמה והבין שפולי 'שמולי' שעולה 329 ש"ח לא אמור להפיל עסקה כזו ובטח לא מחייב התעסקות עם היבואן כמו שרמז המוכר. כל המנוע של הדבר הזה עולה פחות מ-500 ש"ח... ממש לא ברור לי איך יחידה (מיושנת יחסית) כזו נמכרת בישראל בלמעלה מ-10,000 ש"ח. מישהו עשה עסקה נחמדה! אני מקווה שלא נראה את הפטפון הזה בקרוב בלוחות שוב - ללא הבעיה בפולי ובעוד 3000 ש"ח.
לעניינינו:

פטפון Technics SL-1900 מודעה מיום 10/10/2014
  • תוכן: technics sl 1900 דיירקט דרייב פשוט מדהים
  • אזור מכירה: רעננה - כפר סבא
  • איש קשר: tomysmusic
  • חוות דעת: רואים את זה כל פעם מחדש... מה ששחור ונושא את התווית 'Technics' ישר שולפים לו איזה מחיר מהת*ת ותוקעים למכירה כ'מדהים'. יש לי חדשות לעולם האנלוגי: גם Technics של Matsushita ייצרו ***'ה. רק שלא קוראים לזה ***'ה, קוראים לזה BOTL (כלומר, תחתית ההסדרה), וזה חלק ממערך הייצור ושיווק של כל מוצרי הצריכה האלקט' מאז אמצע המאה ה-20. יצרנים מכובדים יותר (ומכובדים פחות) - מייצרים דגמי 'קונספט' ו'רפרנס' שאותם שולחים לתערוכות ולעיונם של מבקרי מגזינים נחשבים, ועל בסיס יחסי הציבור המצוינים, מייצרים דגמי TOTL (עלית, או הדגמים הגבוהים בסדרה). אבל מראש מייצרים גם דגמי אמצע ואפילו דגמי BOTL. לא כל הנוצץ זהב.

    דווקא, אלה, הדגמים הנמוכים, הם הנמכרים יותר. מצד אחד הם 'נהנים' ממחיר נמוך יחסית ומצד שני מהמיתוג של אחיהם האיכותיים יותר ומהמוניטין של היצרן. כולם עשו את זה - ועושים את זה עד היום. יש אפילו יצרנים שה-BOTL שלהם יצא כל כך '***', שהם פותחים מותג חדש כדי לא לפגוע בשם של המותג המקורי. זו שיטה ידועה, מוכרת, נכונה עבור היצרן, וזאת לא בושה. מה שכן מביש - זה הזלזול של חלק מהמוכרים ביד 2 באינטליגנציה של כולנו. SL-1900 'מדהים' והמחיר המופרך שלו, הוא הקייס העכשווי. אין קשר בין ה-SL-1900 לסדרה שמתחילה ב-SL-1200 ונגמרת ב-SL-1800. מספר הדגם '1900' הוא בדיוק חלק מהשיטה ומטרתו אשליה.

    מעבר לכך, עדיין לא נתקלתי במודעת יד 2 אמינה שבה התמונה המציגה את המוצר נגנבה מהאינטרנט. אני לא יודע מה הניתוח הפסיכולוגי\שיווקי של התופעה הזו, אבל לדעתי מי שמציג חזיונות שווא למוצר שהוא מפרסם - יש לו סיבות משלו שעומדות לרוב בסתירה לאינטרסים של הרוכשים הפוטנציאליים. לפעמים זה נעשה בתום לב אבל זה אף פעם לא משדר אמינות.

    ב-eBay לדוגמה, התנהגות כזו נחשבת להונאה. קייס תלונה שיפתח בעקבות מקרה כזה ('הגיע אלי מוצר שונה מהמוצג בתמונה'), לעולם יסתיים בזיכוי מלא של הלקוח ובהשעיית כספי המכירה. ביד 2, היכן שמודעות זה בחינם, הדיבורים הם זולים, ויש אפס בקרה ושום הזן חוזר - זה כנראה לגיטימי. אצלי זה ממש לא! בסולם שלי זו הרמה הכי נמוכה של שיווק וזאת גם אם אין למוכר מצלמה.

    ולכן... הנה התמונה המקורית מתוך האתר של radiomuseum.org


    המקור

    תמונה

    מוזאון הרדיו נמצא בכפר סבא?

    תמונה

    ה-SL-1900 אינו '***'. ממש לא! הוא פשוט BOTL. כשמדובר ב-Technics גם הדגמים הזולים יותר בסדרות המכובדות אינם גרועים. אבל זה לא תירוץ. ה-SL-1900 הוא הפטפון הכי זול בסדרה שלו (שזו ממש לא הסדרה של ה-SL 'ההוא') וב-1977 נמכר לציבור האמריקאי ב-$160. זאת כאשר ה-SL-1200 נמכר באזור ה-$500 והאחים בסדרה ה-1600/1700/1800 מדגמי Mk-II , הידני\חצי-אוט'\אוט' נמכרו במחירים קרובים והם אינם רחוקים מהרמה של הקלסיקה. למרות זאת, ה-1900 בנוי היטב ביחס למתחרים המקובלים מהתקופה, בעיקר פטפונים יפניים של CEC.

    מדובר בפטפון אוטומטי בעל הנעה ישירה ללא נעילת קוורץ, בעל פיצ'ר מיותר ומתחכם שעיקרו כפתור המאפשר 'תכנות' בנלי, של השמעה חוזרת של עד 6 פעמים, של צד התקליט המתנגן. לצורך בקרת המהירות קיים בSL-1900 צ'יפ ייעודי, סוג של מחולל סיגנל רפרנס שאחראי על תיקון שגיאות מהירות. המכניזם מגושם משהו וכולל אלקט' סבוכה יחסית. בלי קשר לכך, כמו בהרבה דגמים אוטומטיים, כל ה'קרקשת' האוטומטית המחוברת לזרוע של ה-SL-1900 נראית כך:

    [imgbig]https://lh6.googleusercontent.com/--Dw3 ... l-1900.jpg[/imgbig]

    הפטפון מורכב יחסית לטיפול ואינו בדיוק אהוד על טכנאים. המכנזים של ה-Cue ידוע לשמצה במקרה הזה, והוא דורש מילוי שמן סיליקון ייעודי. זה לא שונה מהרבה מפטפונים אחרים, רק שהגישה לשם במקרה של ה-SL-1900 דורשת פירוק מייגע. לא נדיר למצוא SL-1900 שבו הזרוע לא מתרוממת מספיק גבוה בחזרה ונוחתת על התקליט כמו אבן, בעקבות מחסור במשחה ההידרולית.

    בסך הכל לא מדובר בפטפון רע או גרוע אלא במוצר צריכה בסיסי מבית טוב. עם זאת, ה-SL-1900 רחוק מאוד מהרמה של דגמי ה-TOTL של טכניקס ובחוגים הרלוונטיים - כולם יודעים זאת. גם ב-eBay. המחירים של ה-SL-1900 בשוק המשומשים העולמי, לא עוברים בד"כ את ה-$100. זה אינו פטפון מבוקש ומי שבכל זאת מעוניין בו מודע למיקומו בשרשרת המזון של טכניקס... אי שם ב'למטה' של הדגמים הבינוניים.
  • הערות נוספות: tomysmusic זהו שם המסונף לאולפן ההקלטות Braun System. המחיר מופרך לדעתי אפילו ביחס לפטפון שמגיע ממשתמש פרטי, שלא להזכיר במקרה שמגיע מבית עסק של 'עוסק תחום'. לברר!
  • מחיר נקוב: 1000 ש"ח
  • מחיר הולם : 400 ש"ח
  • מדד הלימות: 0
  • * מדד ההלימות הוא מספר בין 0 ל-10 שמייצג יחס בין המחיר ההולם לבין המחיר הנקוב. הציון המקסימלי הוא 10 וההפרש מהציון המקסימלי לציון שניתן, בתרגומו לאחוזים, מייצג את הסטייה מהכדאיות המרבית של העסקה. ציון של '7' לדוגמה, פירושו שחסרות 3 נקודות לציון המרבי 10, או במילים אחרות שהמחיר הנקוב גבוה ב-30% מהשווי המוערך של הפטפון. מדד הלימות 0 פירושו שההפרש בין המחיר הנקוב לבין המחיר ההולם גבוה מ-100%. במילים אחרות, המחיר הנדרש גבוה יותר מפי 2 מהמחיר שכדאי לשלם. לפרטי החישוב כאן

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

Thorens TD-160 Mk-II מודעת יד 2 מיום 12/10/2014

נושא שלא נקרא #95 

Thorens TD-160 Mk-II מודעה מיום 12/10/2014
  • תוכן: thorens mk-160 2 תקין, דורש שיפוץ קל
  • אזור מכירה: ירושלים והסביבה
  • איש קשר: רביד
  • חוות דעת: אם קמתם מוקדם בבוקר וכבר יש ציפורים מצייצות על העצים - רוצו לטלפון. סביר להניח שאיחרתם אבל שווה לנסות... מקסימום יענה לכם איזה רביד אחד עצבני שהערתם אותו מוקדם מדי ויאמר לכם להיות קצת יותר זריזים בפעם הבאה ולא להתקשר לאנשים כל כך מוקדם בבוקר.

    נו... מה אני יכול להגיד... קלסיקה כזו במחיר כזה לא רואים כל יום בלוחות, ומזל שמדי פעם יש איזו מודעה שמכניסה קצת טעם לסריקה הסיזיפית של המודעות העילגות, ההזויות והמטופשות שממלאות בדרך כלל את אתר יד 2 בתחום האודיו.

    TD-160 Mk-I עם TP-16 Mk-I

    תמונה

    ה-TD-160 של Thorens הוא אייקון מוכר בקרב חובבי תקליטים ופטפונים. יש משהו מאוד מיוחד בתכנון שלו שמסמל את הפשטות הבנלית ביותר של הנדסה אנושית בשילוב נדיר של דיוק וביצוע ברמה הגבוהה ביותר. כך למשל, הפטפון מורכב משני לוחות סגסוגת (כמעט אמרתי 'פלעך') שמחוברים ביניהם בשלושה קפיצים - כאשר באמצע יושבות שתי פלטות כאשר הפנימית מונעת ברצועת גומי המחוברת למנוע זעיר. יש לו גם איזו זרוע שנראית כאילו שלפו אותה מתצוגה של מוזיאון לעתיקות מוצרי חשמל וכל העסק יושב באיזה מסגרת סיבי עץ מגוחכת - ויש לו גם מכסה פרספקס. זהו! זה כל הפטפון המהולל.

    TD-160 Mk-II

    תמונה

    כמובן, שלא ציינתי שהפלטות עשויות יציקות נטולות חמצן של אלומיניום אבץ במשקל שנושק לשלושה ק"ג, שהמנוע הזעיר הוא מנוע סינכרוני בעל 16 קטבים ובהספק של 2 וואט בלבד, שלא שומעים אותו ושהוא יכול לעבוד 40 שנים רצוף, ושהציר המרכזי עשוי חריטת ברונזה\פלדת אל-חלד ברמת דיוק כזו ששמן לא יכול לברוח ממנו. גם לא ציינתי עדיין ששלושת הקפיצים מהווים את אחת ממערכות שיכוך הזעזועים הכי יעילות בעולם ההנדסה של הפטפונים.

    TD-160 מע' שיכוך

    תמונה

    גם לא התייחסתי עדיין לבסיס חלקיקי העץ המגוחך שרבים אוהבים לדבר עליו בזלזול. בשנות ה-70' החומר הזה נחשב ל'אודיופילי'. לא ע"י מהנדסי טורנס כמובן - אבל JBL ייצרו מזה תיבות לרמקולים הכי מבוקשים בעולם הוינטאז' כיום. בטורנס ידעו, כמעט כמו כולנו, שמדובר בחומר תעשייתי דק וזול לייצור המוני, אבל הם גם ידעו שזה ממש לא משנה. מערכת השיכוך של ה-TD-160, שנשענת על מע' שיכוך אמריקאית שמקורה בפטפונים של AR בשנות ה-50' וששוכללה ע"י Linn בשנות ה-70', עושה את העבודה שלה ללא קשר לבסיס המצ'וקמק. מי שלא מציב את הפטפון על רצפת עץ צפה, אלא נסמך על רצפת בטון לצורכי ייצוב הבית שלו - יכול לכדרר בצעד וחצי בסלון בלי להקפיץ את ה-TD-160. זה כמובן צריך להיות מכוון היטב - אבל זה עובד. האמת שגם על רצפת עץ. בדוק!!!

    עוד מיד 2...

    תמונה

    הזרוע המקורית של טורנס, ה-TP-16 הידועה, היא אגדה בפני עצמה. לכאורה היא נראית כמו מצקת אך בפועל היא אחת הזרועות הכי לא מובנות שקיימות שם מתחת לרדאר האודיופילי. היא פשוט יצירת אמנות של יכולת חריטה גרמנית והיא עשויה למופת. היא כמובן שייכת לדור אחר, דור שבו מסה אפקטיבית בתחום הבינוני הגבוה נחשבה לתכונה מבוקשת (זה קצת חוזר לאפנה לאחרונה) אך בקטגוריה שלה - של זרועות משנות השבעים המוקדמות - היא אחת הראויות לציון. גם אפשר לעשות ממנה מטעמים.

    TD-160 Mk-II עם IsoTrack TP-16 Mk-III

    תמונה

    ה-Mk-II שנמכר כאן, הוא כבר דגם קצת יותר מאוחר. הוא כולל את זרוע ה-IsoTrack ה'משופרת', שהיא בעצם TP-16 סימן 3. יש לה מסה אפקט' נמוכה בהרבה מהזרוע המקורית והשלה שונה (TP-63). בדגמים המאוחרים של ה-160 נעשו קצת קיצורי דרך כדי לחסוך כמה סנטים בייצור. קוטר הציר המרכזי שונמך מעשרה מ"מ ל-8 מ"מ, המכניזם של הבקרים השונים יוצר מפלסטיק במקום ברונזה ונחושת והבסיס הודק לו יחדיו בסיכות שדכן תעשייתי. גם כפתורי ציפוי האלומיניום - נאלצו לוותר על האלומיניום.

    אחרון מיד 2

    תמונה

    כל אלה שינויים מוכרים שעברו גם דגמים אחרים של טורנס במהלך שנות ה-70' במטרה להוזיל עלויות ייצור. טורנס קראו לזה 'שיפורים' אבל אנחנו יודעים היום את האמת. זו פשוט היתה התקמצנות גרידא לנוכח האיום שה-Sondek LP-12 של Linn הציב ליצרן השווייצרי הוותיק. אבל היו גם שיפורים אמיתיים. האלקטרוניקה המעטה שעוד נותרה בסימן 1, בוטלה לחלוטין ב-160 האחרונים, ובמקומה הוכנס לשימוש שנאי 16VAC חיצוני שסיפק למנוע הצנוע את אספקת הכוח שלו מבחוץ, ללא שום רכיב פנימי (למעט קבל סנף קטן על הסוויץ'). זה גם שקט יותר וגם קל יותר לתחזוקה. מה יותר פשוט מלהחליף שנאי אם כבר יש צורך (ולא שיש)...

    בכל מקרה, היתרון האדיר של ה-TD-160, ומה שהופך אותו לפטפון כל-כך סמלי, הוא שבבסיסו, בצורה בה הוא מגיע 'סטוק', הוא פשוט פטפון מעולה. וזו, תצורתו המקורית, היא רק בסיס לתחילתם של שדרוגים אין סופיים. ה-160 הוא גן עדן למשפצים. פשוט אין לזה סוף... אפשר להחליף זרוע, בסיס, חיווט, שקעים, כבלים, לשכך, לרפד ומה לא?!

    TD-160 Mk-II בשדרוג...

    [imgbig]https://lh6.googleusercontent.com/-Bqen ... tter_1.jpg[/imgbig]

    [imgbig]https://lh4.googleusercontent.com/-BUVx ... otor_3.jpg[/imgbig]

    [imgbig]https://lh4.googleusercontent.com/-SpAr ... ttom_1.jpg[/imgbig]

    [imgbig]http://i31.photobucket.com/albums/c390/ ... TURE_3.jpg[/imgbig]

    [imgbig]https://lh6.googleusercontent.com/-q4D3 ... INAL_2.jpg[/imgbig]

    [imgbig]https://lh6.googleusercontent.com/-bcvk ... HITE_1.jpg[/imgbig]

    בשורה התחתונה - מדובר בפטפון חוויה. אין הרבה פטפונים שהם כל כך פשוטים מצד אחד, אך כל כך כריזמטיים ורתמיים מצד שני. מצד שלישי (יש צד כזה?) מדובר בפטפון שיזדקק למעט תשומת לב וכיוונים. שימו לב: יפחידו אתכם, יגידו לגם שזה מסובך ויקר. אל תקשיבו! זה לא מסובך ולא יקר - וממילא אתם קובעים במה להשקיע. לומדים לבד, יש טונות של מידע, זה לא קשה, ועושים את זה פעם אחת להרבה מאוד זמן! חוץ מזה - זה כיף לא קטן.

    בגדול - זהו פטפון מאוד ידידותי. יש לו רצועה שצריך להחליף פעם ב-40 שנים (שזה תמיד נופל בדיוק על יום הרכישה) וצריך לוודא שציר המנוע לא התעקם. זה קורה כשהפלטה העליונה עפה עליו בשינוע לא זהיר (לציר יש איזה 'שפיל' נסבל גם אם הוא 'חטף' אבל לא יותר מדי). צריך לוודא שהמנוע לא דופק. זה קורה להם לפעמים עם הזמן, כשנוצרים מרווחים במסבים הפנימיים. יש קיט שמסדר את זה ב-10 דקות תמורת אותו מספר של דולרים בערך. מעבר לכך... אין שום בעיה שלא תוכלו לסדר לבד בבית. לדעתי כל אחד בתחום חייב לפחות טורנס אחד - לפחות פעם אחת. הנה ההזדמנות שלכם! אין טעם במקרה הזה להשוות למחירי eBay. המוכר עשה זאת בעבורנו. $150 ל-TD-160 זה טוב גם בארה"ב, אנגליה וגרמניה. כבר כתבתי על מדרג הביקוש לפטפונים של טורנס כאן, וזהו מועמד 'נחשב' בהחלט.

    טיפ מיליון הדולר: ברגי טרנספורט: בהובלה - לסגור. בבית לפתוח! אל תהיו ה'דחליל' התורן שפונה לפורומים בתלונות על מערכת שיכוך של 160 שלא עובדת. איך תעבוד אם היא נעולה?!
  • הערות נוספות: לא רואים מכסה בתמונות. Who cares? במחיר כזה אפשר 'לספוג'. לא ברור מהו השיפוץ הקל שעליו מדבר המוכר. ראוי לברר! לדעתי הדבר הכי גרוע שיכול לקרות ל-TD-160 זה מנוע עם ציר עקום - או גרוע מכך, זרוע עקומה. בשני המקרים 300 ש"ח פותרים את הבעיה מיסודה. לא חסרים חלקי חילוף וזה אינו show stopper.
  • מחיר נקוב: 600 ש"ח
  • מחיר הולם : --- ש"ח
  • מדד הלימות: 10
  • * מדד ההלימות הוא מספר בין 0 ל-10 שמייצג יחס בין המחיר ההולם לבין המחיר הנקוב. הציון המקסימלי הוא 10 וההפרש מהציון המקסימלי לציון שניתן, בתרגומו לאחוזים, מייצג את הסטייה מהכדאיות המרבית של העסקה. ציון של '7' לדוגמה, פירושו שחסרות 3 נקודות לציון המרבי 10, או במילים אחרות שהמחיר הנקוב גבוה ב-30% מהשווי המוערך של הפטפון. לפרטי החישוב כאן

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 19
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 132 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #96 

דיברתי עם המוכר, הוא טוען שה"שיפוץ" הנדרש זה שאין ראש וחסרה גם המשקולת של הזרוע, אף שלטענתו הפטיפון עובד ומשמיע תקליטים גם בלעדיה (הוא אומר שניסה). נשמע לי הזוי. וחוץ מזה גם אין מכסה כפי שטומי אבחן.

tomyeshuah
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1583
הצטרף: אוגוסט 2011
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 496 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #97 

dragon כתב:דיברתי עם המוכר, הוא טוען שה"שיפוץ" הנדרש זה שאין ראש וחסרה גם המשקולת של הזרוע, אף שלטענתו הפטיפון עובד ומשמיע תקליטים גם בלעדיה (הוא אומר שניסה). נשמע לי הזוי. וחוץ מזה גם אין מכסה כפי שטומי אבחן.
...
מזל שהוא לא טען גם שהמכשיר מנגן ללא ראש.

וברצינות, ללא משקולת סביר להניח שדווקא כן ינגן, אם כי לחץ העקיבה האנכי יהיה גבוה מדי ועלול לגרום נזק לתקליט.

boxer
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 29
הצטרף: אוקטובר 2007
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #98 

כמה אמורה לעלות משקולת כזו?

tomyeshuah
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1583
הצטרף: אוגוסט 2011
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 496 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #99 

boxer כתב:כמה אמורה לעלות משקולת כזו?
...
·

כרגע ישנן 2 למכירה במפרץ. מחיר הראשונה עומד על 20 שקלים (מכירה פומבית)
והשנייה במחיר קבוע של 100 ש"ח.

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

תיקון:

נושא שלא נקרא #100 

dragon כתב:דיברתי עם המוכר, הוא טוען שה"שיפוץ" הנדרש זה שאין ראש וחסרה גם המשקולת של הזרוע,
...
זו לא המשקולת של הזרוע שחסרה, זו משקולת ה-0.6 ג' של האנטיסקייט. המשקולת של הזרוע מופיעה בתמונות. :biggrin:

עשיתי כאן טעות די מגוחכת. העליתי תמונה של TD-160 Mk-II ותקעתי אותה בין התמונות של המוכר. הזרוע שהתייחסתי אליה היא הזרוע מהתמונה שלי - לא של המוכר. ולכן... אני מתקן. הזרוע הנמכרת אינה TP-16 IsoTrak Mk-II אלא TP-11 IsoTrak Mk-III. זוהי גירסה 'זולה' יותר של ה-TP-16 שבה האנטי-סקייט מבוסס משקולת על חוט ולא מכניזם מגנטי. המסה האפקט' של ה-TP-11 היתה תמיד נמוכה מזו של ה-TP-16 אך כך גם איכות הבנייה שלה. היא גם קצת פחות 'נחשבת' אם כי גרסת ה-IsoTrak של ה-11 וה-16 זהות כמעט לחלוטין, למעט האנטי-סקייט והמשקולות.

TP-11 IsoTrak

תמונה

לאור ההודעה של אילן העפתי שוב מבט על התמונות (הנכונות הפעם). המשקולת המאזנת קיימת בזרוע המוצעת למכירה וטוב שכך משום שמשקולות כאלה נמכרות במחיר מגוחך ב-eBay. הדבר היחיד שחסר הוא אחד המוטות המחורצים שאמורים להחזיק את חוט האנטי-סקייט והמשקולת הקטנה של 0.6 גרם. בעלי תושייה וחוש טכני מינימלי אמורים להבין לבד שכל חרוז זכוכית קטן יכול להחליף את המשקולת המצחיקה הזו, ושניתן לאלתר שם מוט פלדה חלופי - בקלות. הפטפון מגיע במקור גם עם משקולת 1.4 גרם לטובת העדפותיו של המשתמש. אנטי-סקייט מבוסס משקולת על חוט הוא לא מדע מדויק אף פעם. גם לא ב-SME והתאמת המשקולת היא אלתור שפתוח לשיקול דעת המשתמש. ממש, אבל ממש לא בעיה! זהו כל ה'שיפוץ הקל' שאליו התכוון המוכר. מוט ברזל ומשקולת אנטי-סקייט.

מכיוון שכבר טעיתי פעם אחת בזיהוי הזרוע, ביקשתי מהשותף שלי שירים טלפון למוכר ויברר אם אני מזהה נכון. כל מה שתואר כאן אושר ע"י המוכר שציין שיש התעניינות לא מעטה בפטפון. לגבי הראש החסר... חסר. נכון! אז מה? מתי לאחרונה נמכר כאן פטפון עם ראש ששווה משהו ומחט חדשה?

עשו לכם כלל. שריינו לכם בקניית פטפון יד שנייה כ-400 ש"ח לטובת ראש חדש. במקרה הכי טוב, תופתעו לטובה ולא תזדקקו לאחד כזה. בשאר המקרים - לא תהיה אכזבה מיותרת. אף אחד לא רוכש ראש או מחט חדשים בהשקעה של מאות שקלים ואז 'נזכר' למכור את הפטפון ביד 2. את רוב הראשים שראיתי כאן על פטפונים בחודש האחרון הייתי משליך למגירה ממילא. לא זה הדיל ברייקר בפטפונים משומשים וכאן יש מציאה לא נורמלית.

מילה לגבי המכסה

למעט בסימן אחד, וב-Super המכסים של ה-160 נעזרים בצירי פלסטיק שנשברים בקלות. ברגע שמטים את המכסה קצת מעבר ל-90 מעלות - הצירים נשברים. ראוי להחליף אותם ממילא בצירים נורמליים של טכניקס משום שצירי המתכת של ה-Super נדירים בערך כמו חד-קרן בתול. אם אתם שואלים אותי... המכסים שלהם מכוערים בטירוף. את שלי אני מאחסן בנפרד. לא ברור לי עד היום אם מכסה הפרספקס מגן על הפטפון מאבק ע"י משיכה סטטית של אבק בעצמו. בכל מקרה מדובר בסיוט תחזוקת בית ואני ממש לא אוהב את הסאונד של הפטפון כשמחובר אליו מכסה שמשמש כמקלט לוויברציות נישאות אוויר. מצד שני - אני מעדיף שיהיה מכסה. על כל צרה שלא תבוא. :wink:

raniburg
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1434
הצטרף: אוקטובר 2012
נתן תודות: 738 פעמים
קיבל תודות: 395 פעמים

נושא שלא נקרא #101 

אם אתם תמשיכו להתפלפל פה על כמה גרם חסרים למשקולת של ה160 ב600,,,, (שאני בטוח שאפשר גם לקלף ל 500) במקום להניע ולקטוף,אז אל תתפלאו אם יעלם ....הסיבות שעדיין לא נמכר הן - קצת השתוללתי עם הקניות בזמן האחרון,שונא להגיע לירושלים ויש לי כבר שני 160TD...טוב...זאת לא באמת סיבה :wink:
אז יאללה
אני לא זז מכאן עד סוף הצד

yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #102 

אני מתלבט קשות, מצד אחד 600 ש"ח והשקעה בראש, בשיפוצון ושדרוגון מתבקש...
מצד שני, יש לי כבר 160TD MKI וגם 160TD MKII, ומה שכן, קורץ לי לנסות גם TD160MKII עם זרוע מהדגם הזה - פשוט שניתן יהיה לעשות השוואה כמו שצריך בין שלושת הזרועות השונות באותו פטיפון אגדי..
נו, תרוצו לקנות אחרת אני אהיה חייב !

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

הזוי + מע"מ

נושא שלא נקרא #103 

נראה לי שנמכר ה-160 על אף 'כל מגרעותיו'. הקישור בכל אופן, כבר לא מוביל למודעה.

גם אין משהו שווה תשומת לב בלוחות. יש איזה Project Essential בקופסה המקורית ב-1500 ש"ח אבל נמאס לי לבזבז זמן על פטפונים של פרוג'קט. בטח לא על כאלה 'כמו חדש'. אין לי בעיה עם 'חדש' במחיר של 'חדש'. יש לי בעיה רצינית עם 'כמו חדש' במחיר של 'חדש' שקשור בדגם שהוא 'כמו פטפון'.

יש את האדון הנחמד הזה כאן שמציע למכירה TD-145 שכבר דיברתי עליו בדיוק לפני חודש. לא מתייאש! אפשר היה לחשוב שלאיש יש שאר רוח של ברזל... האמת היא שזה לא עולה לו שקל כך שאין לו מה להפסיד אבל בלי שום קשר לכך, השבוע שמתי לב שהמחיר של ה-145 ירד ל-1050 ש"ח ולכן אני קצת מופתע לראות אותו שוב עומד על 1350 ש"ח.

מה יש לאנשים האלה? מישהו מוכן להסביר לי? לפי מה בדיוק הם קובעים את התמחור שלהם? היו אי אילו שינויים משמעותיים במחירי הקפה בקולומביה? אונקיית הזהב שינתה משהו בשווי שלה? איזה מדד\אינדקס כלכלי עולמי משפיע עבר רעידת אדמה? ואם כן - זה קשור לעניינינו בכלל?

מהיכן מגיעות תנודות ה'וואם באם' האלה של 300 ש"ח קדימה ואחורה בלי שום סיבה נראית לעין? כבר כיכב כאן מישהו שהוריד מה'הי-אנד המטורף' שלו 900 ש"ח למשך שבוע ואז החזיר את המחיר לקדמותו: 2900 ש"ח. מה זה?

אולי כל התנודות האלה הן בעצם שגיאות מקלדת לא רצוניות? יש אפשרות כזו? נניח... המוכר ניסה לערוך מודעה, שינה בטעות את המחיר ו... לא שם לב לכך במשך שבוע שלם, גם כאשר התקשרו אליו וציינו בטלפון מחיר שאינו מוכר לו. זה הגיוני? אולי פשוט לא התקשרו אליו? אולי נשבר למעמד מבקשי הפטפונים מהקפריזיות הפסיכוטית של חלק ממציעי הפטפונים? אולי - אבל לי יש הסבר אלטרנטיבי אחר.

לדעתי מדובר בתסמונת ה'מצליח'. מכפילים את השווי ב-2, מוסיפים מע"מ + 100 ש"ח. לא שמישהו מתכוון לשלם מע"מ - אבל זה הרגל כזה שיש לאנשים במדינת חוק. ה-100 ש"ח זה בשביל להוריד לקונה שירגיש טוב עם עצמו ואם הוא ממש 'קשוח' מורידים לו גם את ה'מע"מ'. עכשיו הוא ממש מבסוט הקונה...

הבעיה עם שיטת 'מצליח' זה כאשר היא לא מצליחה. השלעפר שטעה בתמחור המקורי לא ישן טוב בלילה. 'אולי הייתי צריך לוותר על המע"מ?' - הוא מהרהר על יצועו. 'אולי בעצם שווה לתת איזה 'מבצע' זמני ולראות לאן הרוח נושבת?' - הוא שואל את עצמו. וכך... ברגע של חולשה, הוא מוצא עצמו על המקלדת ובפרץ רוח של אומץ כלכלי ונדיבות פילנטרופית, הוא מנחית על כולנו הנחה בליסטית שמהווה אחוזים ניכרים מהמחיר המקורי, וחוזר לישון שמח, טוב לב ואופטימי.

אבל... החיים קשים, הקונים קמצנים וקטנוניים ורוח הנדיבות לא נושאת עמה יותר שיחות טלפון של רוכשים פוטנציאליים ממה שהיה קודם כשהמחיר הנקוב עוד היה 'הזוי + מע"מ'. מקץ כמה ימים מתנער המוכר המתלבט מאשליותיו האוטופיות ומגיע למסקנה שהשמאטעס שלו אכן נמכר במחיר הנמוך מזה המגיע לכלל ציבור הקונים הנוכלים. וכך - חוזר לו המחיר למה שהיה קודם. הזוי, נלעג, מטופש, חסר פרופורציה וכולל מע"מ.

כהערת סיכום, כדי שלא ישתמע שאני מעלה כאן אישום כלשהו כלפי הלוגיקה של מוכרים מסוימים ביד 2, הרי שהם לא לגמרי טועים. המסקנה הסופית שלהם היא לא, כמו שניתן היה לצפות, שהמחיר גבוה מידי ומקץ חודש אפשר לנסות להוריד אותו, אלא שפשוט לא עבר מספיק זמן כדי שהפרייר התורן יקלוט את המודעה.

yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #104 

טומי יקר, שכחת תופעה נוספת ממשפחת וואם באם כהגדרתך..
מחירי סוף שבוע בלבד במודעות יד 2 שבסיומן המחיר חוזר למחיר הקודם לסופ"ש
מדהים אבל קיים, ואפילו במחוזותינו :) או נכון לומר מחזותינו...

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #105 

ה-TD145 הזה הוא סיפור מאוד מוזר.
הבחור פרסם ב-1100 ש"ח תקופה ארוכה.
אז עוד דיברתי איתו והיה נשמע שהוא לא בטוח שהפטפון תקין בכלל. כל מני פרטים מוזרים שבאו והלכו... זה גרם לי אפילו לא לטרוח ללכת לראות אותו.

ואז המחיר עלה ל-1300 לשבוע.
ואז התייצב על 1350.

פתאום נפל ל-1050 והנה עלה ל-1350.

בחיי שאני לא מבין את זה...

משהו שם לא הגיוני וגם לא מריח טוב.
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”