אז סוף סוף, אחרי שחזרתי מחו"ל עם הפנסוניק ואחרי שנרכש מסך זמני לתק' הביניים (Draper 106), ניסיתי לכוון
את המקרן והתוצאה לא הייתה מדהימה בעייני. האמת היא שממש לא הבנתי את ההתלהבות מהמקרן...
התמונה ב- 3D הייתה סבבה אבל בהשוואה לפיוניר, בלתי אפשרי היה לראות סרט ב- YES ואפילו לא DVD. התמונה מBR ב- 2D הייתה בסדר...אבל רק, בסדר.
לאחר מס' התייעצויות, פניתי ביום שני לאור הלוא הוא OPV, שבעבר, כאשר היה האפסון 9000 על הפרק, הסכים לסייע לי לכשארכוש לכיילו כנדרש. אור היה פשוט מדהים!!! שאלה ראשונה: "כמה אתה נייד עם המקרן" תשובה: "נייד מאד בכל זאת סחבתי אותו מארה"ב אז בגבולות המדינה, נראה לי סביר " תוך 10 דק' קבענו להיפגש כבר למחרת בשמונה בערב, אך לא לפני שטרח להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים "ברור לך שאני לא לוקח כסף על הדברים האלה, נכון?!"
כמה דק' והמקרן חוזר לטרולי שהבאתי עבורו מחו"ל ובדרך לאור...
כבר מהכניסה היה ברור שאור הוא מהאנשים שבזכותם הפורום הזה מצדיק כל דקה וכל רגע שנמצאים בו (שהרי אין הוא אלא אוסף של אנשים...). בנאדם מהצנועים והנחמדים שפגשתי.
עלינו מיד לחדר קולנוע...מדהים... חדר רגיל (אפילו מעט קטן) עם מקרן של כמעט מטר אורך...שנתון תחושה של קולנוע לכל עניין ודבר. לא עלה על דעתי כלל, שניתן בכלל, בחדר בגודל כזה ליהנות מקולנוע כפי שנהניתי בחמש שעות שביליתי אצל אור לטובת הכיול...
התחלנו במס' קטעים מהמקרן האנלוגי "הקשיש" אבל, ללא ספק, המדהים הזה!!! הלוואי והפנסוניק שלי היה יודע לעשות מה שזה הקשיש כבר שכח...(למרות שבחדות הפנסוניק טוב בהרבה).
טוב, עברנו לפנסוניק...מדליקים...תמונה טרפזית ואור שואל בתמימות "מה זה?" ואני עונה "לא יודע אולי מהכיוונים שעשיתי בבית?", "מה השתמשת ב- KEYSTONE?", "כן ברור איך אכניס את התמונה למסגרת המסך?", "השגעת, זה טרף..אבל, בוא נראה.."
אור טוען קובץ פיקסל לפיקסל (אותם קווי אורך ורוחב שנועדו לפקס את המקרן) ומזדעזע עד עמקי נשמתו..."מה זה?, לא יכול להיות...אולי טענתי קובץ שגוי...אופס גם בקובץ הזה זה איום ונורא...מה קורה פה???" ואני בהלם...רואה איך 2,500$ הלכו לפח...ואז אור אומר"רגע, אולי זה ה KEYSTONE, בוא נבטל אותו" (כולה היה בערך 3...מתוך איזה 15...).
מבטלים את המנגנון הארור הזה ואופס...התבנית נראית כפי שאמורה להיראות...אז ישנה מעט בעיית אחידות בפוקוס בין הפינה השמאלית התחתונה למרכז המקרן...אבל לפחות עבורי זה היה זניח לחלוטין ובטח שאינו מורגש כלל בסרט...
שמים מצב של REC709 שלפי מס' פורומים בחו"ל מומלץ כמצב מוצא, אור מכוון את שאר הבייסיק ואומר..."אל תדאג צבעים אני כבר אכוון אצלך בבית אחרי שתצבור מספיק שעות מנורה." פשוט מטורף...אנחנו מכירים בערך שעה (בשלב זה אני לא בטוח שהוא ידע שהכיול יימשך עד 01:00 בבוקר...) והוא כבר מתנדב להמשיך ולעזור...פשוט מדהים וזאת ההזמנות להגיד תודה רבה!!!
מה אני אומר...מקרינים סרט וכעת אני מבין את ההתלהבות...המקרן כנראה אינו מושלם (זיהינו..(יותר נכון, אור זיהה) כתם אדום חלש במרכז המקרן...מיד אמר שיבדוק בפורומים בחו"ל אם מכירים את הנושא ויחזור אליי...לא נעים, אבל ממש לא נורא, רואים זאת רק במעבר חשוך לחלוטין בין סצנות ורק אם יודעים מה לחפש), אבל, ללא ספק מעולה!!! (לפחות עבורי) ביטול מנגנון ה- Keystone, פשוט הפך את התמונה מקצה לקצה.
חייב לציין שהכרתי בנאדם מיוחד, צנוע, בעל ידע נדיר ונחמד מאין כמותו. היה לי כיף גדול.
כשהגעתי הביתה לא יכולתי להתאפק ועל אף השעה, השבתי את המקרן למקומו והפעלתי סרט...זה פשוט הפיל אותי, כאילו שעברתי מ SD ל FullHD, הכל חד, ברור, טבעי...
אז אור, תודה ענקית על הנכונות לעזור מכל הלב, ללא שום תמורה, במקצועיות וצניעות שכל כך נדירים במחוזותינו. יישר כח וכן ירבו כמותך.
אז אחרי שהתחדשתי בפנסוניק AE8000, קפצתי אתמול לאור (OPV) לכיול...
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
quyezra - גם אני חשבתי בתחילה שמדובר ב-''סיפור'' תמים, אבל מסתבר שזה אמיתי לחלוטיןguyezra כתב:
סיפור יפה מאוד
כל הכבוד!...
amira - כיף היה לקרוא, כתיבה רהוטה, מסוגננת...ולעיתים מתוחכמת.
תתחדש בנאדם, זכית במקרן מצוין !
opv - בעל ידע עצום בתחום, את זה כולנו ידענו...ואם גם מדובר בבחור צנוע , שהנתינה והחברות היא חלק בלתי נפרד ממנו - אז כנראה מדובר בצדיק אמיתי. יישר כח ! נכס לפורום.
המקרן של OPV - מבקש סליחה באופן אישי.
שמעתי רבות על נפלאותיו, ופקפקתי. מה כבר יכול מקרן אנלוגי קשיש ומגושם שנוצר בתחילת המילניום לתת, לעומת מקרני העל המשובחים של ימינו, כך חשבתי - כך תמהתי.
ובכן, לפי amira מדובר בתותח אמיתי, יעיל ואיכותי (במיוחד בתחום השחורים..) על אף שנותיו הרבות.
ובכל זאת, הלנצח תישאר איתו, אור ?
נערך לאחרונה על ידי מקרנסקי ב 10/04/2013 23:12, נערך פעם 1 בסך הכל.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
- amira (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 680
- הצטרף: דצמבר 2004
- שם מלא: אמיר
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 160 פעמים
- קיבל תודות: 89 פעמים
אני מניח שאלה שמבינים בכך באמת ידעו לתת הסבר מקצועי אבל, בגדול הייתה לי תמונה טרפזית בגלל שלא טרחתי מספיק לכוון באמצעות המתלה הפיזי וה Lens Shift, אלא הלכתי ל"פתרון" הקל והוא שימוש ב Keystone שבעצם "מייצר" באמצעות מראות טרפז הופך ו"מיישר" את התמונה, כך שתתאים למסך.Balance כתב:אור כל הכבוד
מה זה keystone?...
אני אנסה לעשות מספר צילומי מסך של השפעת המנגנון על התבנית שציינתי ואז יהיה ברור יותר עומק הזעזוע...
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
ענין הטרפז נגרם בגלל שמרכז העדשה לא ממוקם מול מרכז המסך, כי המקרן תלוי גבוה יותר. בגלל שאתה מזיז באופן מכני/חשמלי את העדשה ימינה/שמאלה/למטה /למעלה נוצר העיוות. מה שאני עשיתי ,על מנת לא להשתמש בתיקון הדיגיטלי הוא להגדיל טיפה את הזום ,מעבר לגודל המסך ,ואז התמונה ממלאת את כל המסך ועודפי האור נבלעים במסגרת השחורה שלו שעשוייה מבד לבד שחור.amira כתב:אני מניח שאלה שמבינים בכך באמת ידעו לתת הסבר מקצועי אבל, בגדול הייתה לי תמונה טרפזית בגלל שלא טרחתי מספיק לכוון באמצעות המתלה הפיזי וה Lens Shift, אלא הלכתי ל"פתרון" הקל והוא שימוש ב Keystone שבעצם "מייצר" באמצעות מראות טרפז הופך ו"מיישר" את התמונה, כך שתתאים למסך.Balance כתב:אור כל הכבוד
מה זה keystone?...
אני אנסה לעשות מספר צילומי מסך של השפעת המנגנון על התבנית שציינתי ואז יהיה ברור יותר עומק הזעזוע......