שיפורים ב-Thorens TD-160

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו.
ציוד "ענתיקה" שכוחו עוד במותניו....

מנהל: מנהל אודיו

שלח תגובה
tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

שיפורים ב-Thorens TD-160

לינק להודעה #1 

הנה פרומו... בסוף זה נראה כך:

[img2=550x412]https://lh6.googleusercontent.com/-6dcl ... SIDE_1.JPG[/img2]

אבל השרשור הזה מתחיל כאן:

בשרשור הזה אני אנסה להדגים מספר שיפורים נפוצים שביצעתי לאחרונה ב-Thorens TD-160. הדגם הזה הוא אחד המבוקשים (מדורג שני לאחר ה-TD-124) מכיוון שהוא פטיפון מעולה וכר פורה לשיפורים. אני מודיע מראש שטרם סיימתי ואני מחכה כרגע למספר חלקים קוסמטיים שהזמנתי ממקומות בעייתיים מבחינת משלוח כמו יפן והולנד - שטרם הגיעו. אני אעדכן תמונות של התוצר הסופי לכשיתאפשר. שכחתי, בהלהבותי הרבה, לצלם את מצבו הראשוני הכולל של הפטיפון כשהגיע אלי. הוא הגיע במצב טוב - אך נדרשו מספר כיוונונים והחלפת ראש. הפטיפון הגיע אלי עם ראש Shure m91e שאני, באופן אישי, לא התחברתי אליו בכלל. כך נראה TD-160 במצב סטוק:

TD-160 במצבו המקורי (זה לא שלי - לי אין מכסה וגם שכחתי לצלם לפני)

תמונה

מה שלא ניכר היטב בתמונה הם חיבורי החשמל וחיבורי ה-RCA של הפטיפון שנשרכים אחריו בתצורת חוטי חשמל ואינטר-קונקטים אפורים, ארוכים ומעצבנים שניתן לראות בפינה הימנית העליונה כסבכה אפורה של בלגאן. אני אחליף אותם בהמשך.

ה-TD-160 מגיע עם זרוע שנקראת TP-16 שאליה מחוברת שלה (head shell) מתנתקת מדגם TP-60. זה נראה כך:

זרוע TP-16 עם ראש TP-60

[img2=550x233]https://lh6.googleusercontent.com/-nG-_ ... p16_OK.jpg[/img2]

מדובר בזרוע לא רעה בפני עצמה שאת משקל הטרקינג מספק קפיץ המצוי בחלק האחורי של הזרוע - המחובר לחוט ניילון דקיק המקובע לציר הזרוע. מכניזים סיבובי מושך את החוט ומפעיל לחץ הולך וגובר על השלה וכך מגביר את משקל הראש על התקליט. לשם איזון קיימות שתי משקולות. האחת כבדה ומקובעת באחורי הזרוע (החלק השחור שנראה כמו מגנט גדול) ומשקולת קטנה יותר על ציר בורג שניתן להבריג החוצה או פנימה יותר. ככל שהמשקולות נוטות אחורה מציר הזרוע כך פוחת המשקל על הראש. כך נראית הזרוע כשהיא מפורקת למרכיביה השונים:

חלקי הזרוע

[img2=550x246]https://lh4.googleusercontent.com/-TYaX ... C_5576.jpg[/img2]

ניתן לראות את החיווט המקורי בתמונה כצמה של ארבעה חוטים מצופים בצבע נחושתי שבקצה מותקן חיבור הראש המהיר בעל ארבעת כניסות השלה - ועוד חוט הארכה בודד. אחד הדברים הראשונים שיש לבצע בזרוע הוא חיווט מחדש. זאת משני טעמים. האחד הוא שטכנולוגיית החיווט וייצור המוליכים בעת ייצור הפטיפון הינה נחותה מהטכנולוגייה הקיימת היום. חוטים מוליכים עכשווים מיוצרים בתהליכים מתקדמים, נטולי חמצן וזיהומים, ומבצעים הולכה טובה יותר ביחס לקוטר - מה שמוריד את התנגדות המוליך להולכת האותות מהראש. הטעם השני הוא שטורנס חיווטו את הראש של ה-TP-16 בצורה לא סטנדרטית והזרוע אינה מתאימה לשלות אחרות - כך שלא ניתן, ללא חיווט מחדש של ראש אלטרנטיבי, להתקינו על ה-TD-160. חיווט סטנדרטי של שלה נראה כך:

חיווט סטנדרטי של head shell

תמונה

ב-TD-160 החיווט בזרוע הפוך ומתאים לשלה המחווטת כתמונת מראה של שלה בעלת חיווט סטנדרטי. לכן, אחווט מחדש את הזרוע בחוטים מודרניים תוך כדי הסדרת ותקינת סידור החיווט.

שאר השיפורים בטורנס TD-160 שאינם כוללים החלפת הזרוע המקורית עוסקים בהשקטת (Dampening) הפטיפון כשהמטרה העיקרית היא מניעת רעשים, או ויברציות שעלולות ליצור 'הדהוד' או רזוננסים בתוך הבסיס ולפעפע הלאה אל פלטות ההנעה וההנחה ואל הזרוע והראש. כך, זה בתיאוריה. בפועל איני יודע אם יש להשקטת הפטיפון איזה שהו אפקט שמיע. בעיני מדובר יותר ב-'קאלט' ונוהלי ביצוע חברתיים מאשר צורך פרקטי כלשהו - אבל בשם קהיליה שלמה של משוגעים לדבר - ביצעתי גם אני.

התנ"ך של משקיטי הטורנסים למינהם הוא חומר בידוד רעש מעולם הרכב שנקרא Dynamat. מדובר בחומר מבודד על בסיס זפת מצופה רדיד אלומיניום:

דלת רכב מצופה דיינמאט

[img2=550x363]https://lh5.googleusercontent.com/-MYPS ... t_door.jpg[/img2]

הבעייה העיקרית שלי עם החומר הזה, ובכך אני חולק על קהילייה שלמה, היא שהוא מיועד לבידוד רעשים של מיצובישי evo בפאריס דקר ותוכנן להשקיט ויבראציות של מנועי 3.5 ליטר ולא ויברציות של מנוע חשמלי של פטיפון בהספק של שני וואט. מדובר באוברקיל רציני. החומר עצמו יקר בטירוף - ללא הצדקה, ולא נוח לעבוד איתו. החומר המבודד עצמו מלכלך וביום חם, אם פוצעים את ציפוי האלומיניום - מקבלים מריחות זפת שחורות. לכן - את הפטיפון שלי אני אבודד ואשקיט עם חומר בידוד תחליפי אחר לא ממותג, בעלות מינימאלית, ללא לכלוך ונוח לחיתוך שנראה כך:

תחליף Dynamat זול ונוח לעבודה


[img2=550x412]https://lh6.googleusercontent.com/-Sfoi ... ge1633.jpg[/img2]

בחלק מהרכיבים, בנוסף לבידוד הרדיד המצופה, אשתמש ביריעות שעם. שעם הוא חומר טבעי המיוצר מקליפת עץ האלון. הוא יקר באופן יחסי משום שגידולי השעם הצטמצמו לאיזור בודד בספרד והתוצרת מוגבלת. לשעם יש תכונות בידוד ויברציות וגלי קול טבעיות מעולות. בתמונה ניתן לראות לוח שעם וצלחת מטבח רגילה שהתאימה בקוטרה לשם שימוש כשבלונה לחיתוך מעגל. במהלך השיפוץ תוכלו לראות שאני רותם מוצרי בית מצויים וסטנדרטיים, כמו מכסה עגול של צנצנת תרופות לשימוש כתבנית חיתוך מעגלים:

יריעת שעם לבידוד - ביחד עם 'תבניות חיתוך' מעגלים ביתיות

תמונה

את תהליך ההשקטה אחלק למספר חלקים שכולל את
  • השקטת התיבה
  • השקטת השילדה
  • השקטת הפלטות
  • ו.. השקטת המנוע
בנוסף, אבצע מספר שינויים קוסמטיים כגון הברקת הפלטות (ביצע עבורי בעל מקצוע בבית מלאכה יעודי):

הברקת פלטות אלומיניום

תמונה

ושיפוץ הבסיס (Plinth) באמצעות לזור ולכה. תהליך זה הוציא לי את הנשמה. מדובר בחלק MDF מצופה פורניר עץ בעל שטח קטן. משום מה אני מתקשה בעבודה זו על משטחים קטנים. אין די מקום לתנועות צביעה ארוכות וחלקות וסמיכות הפינות מבטיחה השפרצה של טיפות חומר צבע טרי מדופן אחת לחברתה. נאלצתי לשייף ולהתחיל מחדש מספר פעמים. קל לי הרבה יותר לבצע פיניש במשטחי פורניר גדולים יותר כמו של רמקולים או כלי נגינה. באופן חריג - חלק זה של השיפוץ היה קשה ביותר. למרות זאת הצלחתי להגיע לרמת גימור כזו:

הבסיס הצבוע וההשתקפות בלכה

[img2=550x412]https://lh5.googleusercontent.com/-jaqR ... ge1802.jpg[/img2]

בפוסטים הבאים אסביר את התהליכים השונים בשיפוץ.
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 06/12/2013 23:43, נערך 3 פעמים בסך הכל.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

שיפורים טכניים

לינק להודעה #2 

אז נתחיל מזה...

הרכיבים החילופיים

תמונה

מדובר ב:
  • החלפת כבלי האינטרקונקט המקורי של Thorens על-ידי השתלת חיבורי RCA שיאפשרו חיבור לכבל על-פי בחירה.
  • החלפת שקע CE למשהו שיאפשר חיבור כבל חשמל נתיק על פי בחירה
  • החלפת חיווט הזרוע בארבעה חוטים מודרניים
השתלת שקעי RCA חדשים

לא מסובך. מכיוון שהבסיס של הפטיפון מעט יותר עבה מההברגה של השקעים החדשים - צריך לכרסם בו קצת. את זה עושים עם מקדח יעודי (כרסם) מתחום ארונות חדרי השינה שבהם קודחים מגרעות עגולות בעץ לשם השתלת צירי הדלת. קודחים מהצד הפנימי של הבסיס בערך 7 מ"מ עומק - ואז קודחים שני חורים עבור שקעי ה-RCA.

קידוח שקע עגול בבסיס הפטיפון

תמונה

למרות שזה לא מסובך - בתמונה רואים שקצת הגזמתי בעומק הקידוח. בעלי העיניים החדות יכולים גם להבחין שטעיתי בכיוון של החור. קדחתי אותו בחלק העליון של הבסיס. אילו לא הייתי שם לב לכך - הייתי מקבל שני שקעי RCA בולטים בחלקו העליון האחורי של הפטיפון, שהיו מפריעים לתנועת המכסה. לכן בהמשך סגרתי את החור הזה וקדחתי אותו במקומו הנכון בעומק סביר של בערך 7 מ"מ. הרבה שעות עבודה אחר-כך, זה נראה כך:

חיבור חיווט הזרוע החדש לשקעי ה-RCA החילופיים

תמונה

ובסופו של דבר - החיבורים החדשים נראים כך:

תמונה

השתלת שקע CE חדש במקום חוטי החשמל של טורנס

כדי להשתיל שקע חדש צריך לנסר חור מתאים בבסיס. ביצעתי בעזרת jigsaw עם להב קטן של Bosch. זה נראה כך:

ניסור חור בבסיס הפטיפון להשחלת שקע CE חדש בתוכו

תמונה

בתמונה ניתן לראות גם את שני החורים שקדחתי בעזרת מקדח מ"מ אחד על-מנת להבריג שם ברגים שיהדקו את התקע למקומו. החור צריך להיות מדוייק. אין טעם לגרום לשקע החדש להתנדנד בתוכו. מכיוון שאני לא סובל יחידות חשמליות שבהן השקע נשלף ביחד עם הכבל בעת הפרדתם, בעקבות התקנה רשלנית, עטפתי את השקע ופנים הניסור גקצת אפוקסי. זוהי חתונה קתולית. לא אני ולא האפיפיור נשמח להפריד בין הבסיס לשקע החדש אי-פעם.

השקע מהודק ומודבק במקומו

תמונה

לאחר סיום הבידוד וההשקטה - ניתקתי את החוטים המקוריים של טורנס והלחמתי את השאריות לסנדלים מבודדים כהלכה שאותם הלבשתי על הפינים של שקע ה-CE החדש:

חיבורי החשמל לשקע החדש

תמונה

שימו לב שבחיבור החדש כללתי גם הארכה חדשה שלא היתה קיימת במקור. זוהי הארכה בין אחת מרגלי המנוע להארכה של קו האודיו שלי. לא יודע אם זה רעיון טוב למי שאין לו הארכה נפרדת בקו האודיו. במקור אין הארכה חיצונית ב-TD-160 וההארכה הקיימת היא בגראונד של הערוץ הימני. באופן אישי אני לא אוהב מכשירי חשמל שאינם מוארכים חיצונית. לא יודע למה. ככה. לא סומך על הארכות פנימיות. בכל מקרה, לא בטוח שזה נחוץ לכולם.

חיווט מחדש של הזרוע

אין לי הרבה הסברים כאן. צריך חוש טכני, מדריך תחזוקה והרבה תמונות כדי לזכור היכן הולך כל חלק בזרוע. הנה הזרוע המפורקת שלי:

TP-16 מפורקת לצורך חיווט מחדש

תמונה

החלק הקשה הוא דחיפת חיבורי הנקבה העדינים בראש הקונקטור המקורי (החלק המאפשר חיבור מהיר של שלה בעלת חיבורי זכר) והלחמה של החוטים החדשים אליהם. רוב משפצי הטורנס מוותרים על החלק הזה ופשוט מושכים את החוטים החדשים החוצה - אל השלה. שם הם מלחימים חיבורי נקבה ומחברים אותם ידנית לשלה. לא!!! לא אהבתי. את הטורנס שלי אני אחווט בצורה שונה. נאבקתי עם הקונקטור העדין ובעזרת מפתח אלן דק דחפתי את שקעי הנחושת העדינים החוצה. כמובן ששברתי את צלב הפלסטיק העדין שבתוך הקונקטור. מאוחר יותר החלפתי אותו בהדבקת אפוקסי. לא ניתן יהיה לבצע את הטריק הזה שוב - אבל זה כבר, כנראה, לא הבעייה שלי. רק כדי להדגים את רמת המזעור של השקעים האלה - הנה התמונה הבאה:

ארבעת שקעי הנחושת בראש הקונקטור המקורי - מולחמים לחיווט החדש

תמונה

את כל הסמטוחה הזו צריך להחזיר למקום בעדינות - להשחיל אל תוך הזרוע, להוציא מהחור ליד הציר ולהוליך במורד בסיס הזרוע עד לחיבורי ה-RCA החדשים. כמובן שחיווטתי את החוטים החדשים לפי הסטנדרטים ולא לפי הקריזה של טורנס מ-1972.

החיווט החדש בראש הקונקטור ביחד עם המבודדים (צהוב ואדום) שנותנים קצת ריווח בין החוטים ושהושתלו בתוכו

תמונה
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 27/01/2013 5:46, נערך פעם 1 בסך הכל.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

השקטת התיבה

לינק להודעה #3 

בחלק הזה, אדגים בעזרת תמונות כיצד מצפים את התיבה (הבסיס) של הטורנס בחומר בידוד. זו לא עבודה סבוכה או מסובכת. צריך רק סכין חיתוך (רצוי יותר מאחד) ומספריים - קצת אלכוהול כדי לנקות את שאריות הדבק של הבידוד שמכסות את סכין החיתוך והמספריים כל כמה חיתוכים.

זה הרעיון הכללי...

תמונה

ממשיכים לאורך הדפנות...

תמונה

עד שמחברים את כל ההיקף...

תמונה

אחר כך גוזרים קצת סול כדי לצפות את משולשי וקורות התמיכה בשילדה.

משולשי וגזרי סול להשקטת התמוכות

תמונה

בסוף, לאחר השקטת המכסה התחתון - זה נראה כך:

תמונה

אם שכחתי לציין, לחומר הבידוד יש צד אחד דביק. יופי של דבק! נצמד כמעט לכל משטח ללא בעייה. העניין היחידי זה ההתעקשות של הדבק הזה להצמד לסכין החיתוך ולמספריים. קצת אלכוהול או טרפנטין ינקו את השאריות האלה - אחרת הכלים הופכים לבלתי-ניתנים לתפעול.

בחלק הבא נצפה את השילדה וחלקיה השונים בעזרת אותו חומר בידוד - וגם בעזרת חומר בידוד מעט עבה יותר...

חומר בידוד עבה יותר

תמונה
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 27/01/2013 6:19, נערך 2 פעמים בסך הכל.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

השקטת השילדה

לינק להודעה #4 

נתחיל מזה:

חיתוך יריעת בידוד גדולה לציפוי כל הצד הפנימי של השילדה

תמונה

אחר-כך, נחתוך בעזרת סכין חיתוך את החורים מהאיזורים שצריכים להשאר גלויים:

חיתוך השאריות

תמונה

כך

תמונה

יש לארגן את הבידוד כך שהוא יעטוף את כל הבליטות של כל הכפתורים והמכניזים בצידה הפנימי של השילדה. אין לשכוח את הפתח המרכזי (הגדול) את בסיס הזרוע (המרובע) ואת פתח ציר המנוע. התוצאה הסופית אמורה להראות דומה לזו:

הצד הפנימי של השילדה

[img2=550x347]https://lh3.googleusercontent.com/-kh6o ... ge1666.jpg[/img2]

קל יותר לחתוך פתיחות בבידוד ולהשחיל אותו סביב הבליטות מאשר 'לגלח' את כל השילדה מהבליטות ולהתקין את כל ההתקנים לאחר הדסקת הבידוד. את יריעת הניילון שמפרידה בין הבידוד בצידו הדביק לבין משטח ההדבקה - שלפתי בשלבים רק לאחר שכל יריעת הבידוד כבר היתה מותקנת במקומה.

בצורה כזו הבידוד נראה כחלק גנרי מהשילדה והוא מיושר ושטוח ללא בליטות - הנה דוגמא

הבידוד סביב המכניזם לשינוי מהירות הסיבוב

תמונה

עכשיו נשאר לטפל במגש. הוא יזכה לטיפול מסור. שכבת בידוד מצידו הפנימי ושכבת שעם מצידו העליון. כך הוא נראה לפני הטיפול:

המגש לפני ההשקטה

תמונה

אפשר להשתמש בו כתבנית ולחתוך עם הסכין יריעת בידוד המתאימה בדיוק לשטח המכסה אותה. כמובן שיש לחורר את היריעה בדיוק היכן שממוקם בית המיסב הראשי כדי שניתן יהיה להצמיד את המגש ליריעה:

המגש המושקט מצידו הפנימי

תמונה

לאחר מכן, יזכה המגש, בצידו העליון, ליריעת שעם משל עצמו. זו תסייע בהשקטת רזוננסים העולים מן הבסיס בדרכם לפלטה הפנימית. מכיוון שלשעם אין שכבת דבק משלו - נייצר כזו על גבי המגש בעזרת דבק מגע:

שכבת דבק מגע - על-מנת להצמיד את השעם למגש

תמונה

ואז - לאחר חיתוך יריעת שעם מתאימה - נניח להדבקה להתייבש בהצמדה בעזרת מספר מקלות כביסה:

ייבוש ההדבקה

[img2=550x336]https://lh4.googleusercontent.com/-9Q2Y ... ge1721.jpg[/img2]

החלק החשוב הוא חיתוך הבידוד הפנימי (וגם בחלקים מסויימים בשעם בחלק העליון) על מנת לאפשר לחלקים המשתלבים במגש, כמו מערכת הקפיצים, מגע מיטבי עם המגש - כפי שתוכננו וללא פגיעה ביעילות מערכת המתלים הקפיצית: הנה לדוגמה שחרור לשוניות האלומיניום בצד המכוסה שעם. ישנן שלוש כאלה והן הארכה של תושבות הגומי של מערכת הקפיצים.

שחרור הבליטות בצד העליון - חריץ קטן בשעם יספיק

תמונה

חיתוך ופינוי מקום לתושבות הגומי

תמונה

אסור לשכוח את ההארכה של המגש. זהו חוט דקיק שמחובר בעזרת סנדל לבורג בעל הברגה עם שטח רחב, המתחברת לעומק המגש. כאן בתמונה שלפתי את החוט דרך שכבת הבידוד. בשלב מאוחר יותר הוא נקרע לי בהלחמה. החלפתי אותו בחוט מוליך עדין אחר.

לא לשכוח את ההארכה של המגש

תמונה

וכמובן שצריך לחתוך את השעם באיזור תושבת הזרוע - וכך, בתמונה הבאה, נראה הצד העליון המוגמר

חיתוך השעם באיזורים הפתוחים - המגש בצידו העליון

תמונה

לאחר ההתקנה של המגש והחזרת כל החלקים למקומם ולפני השקטת המנוע - נראית השילדה כך:

השילדה המושקטת

תמונה

בחלק הבא נשקיט גם את המנוע שנראה בינתיים כך:

המנוע הבלתי-מושקט (עדיין)

תמונה
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 27/01/2013 8:15, נערך 5 פעמים בסך הכל.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

השקטת המנוע והפלטות

לינק להודעה #5 

השקטת המנוע

השקטת המנוע היא הליך פשוט. הדבר היחידי שמניע אותו הוא חיתוך יריעות בידוד ועטיפת המנוע כמו משה בתיבה. בצידו העליון והתחתון של המנוע אוסיף גם יריעת שעם עגולה סביב הציר משני הצדדים. אדגים בתמונות:

חיתוך היריעות

תמונה

קצת יותר דיוק בחורים - בעזרת מלחם

תמונה

עטיפת המנוע מצידו התחתון

תמונה

הכנה וכיסוי הצד העליון

תמונה

תמונה

השארת מקום ליציאת החיווט

תמונה

כיסוי הצדדים

תמונה

שחרור התושבות

תמונה

החזרה למקום

תמונה

השקטת פלטת ההנעה

בתהליך הזה נשקיט את פלטת ההנעה כנגד רזוננסים העולים מהבסיס וכנגד ויברציות המגיעות אליה דרך רצועת ההנעה. האמת שגם אני לא מאמין בחרטה הזו - אבל כבר המשכתי מכוח האנרציה ובהנעת מושבעי טורנס שדוגלים בכך שזו חובה טכנית להשקיט גם את הפלטה הזו. לדעתי המהנדסים של טורנס עשו עבודה נהדרת גם לפני שהתערבתי להם במוצר בעזרת סכין חיתוך ודבק מגע - אבל סבתא שלי היתה אומרת שאם כבר אוכלים חזיר - אז שינזל על השפתיים. אני אמשיך:

חתכתי יריעת שעם עגולה בעזרת צלחת מטבח שבמקרה התאימה בול לגודל של הפלטה:

חיתוך יריעת שעם עגולה

תמונה

וכמובן - חתכתי פתח לציר. מירכזתי אותו עד כמה שיכולתי בכלים ביתיים. זה לא בדיוק צמיג של מישלין שעושה 300 קמ"ש בפורמולה 1 כך שכל העסק של איזון הוא חשוב - אבל לא ברמת שעון אטומי:

מירכוז פתח הציר

תמונה

חזרתי על הסיפור הזה גם עם יריעת בידוד עבה אותה חצבתי בעזרת הצלחת המפורסמת. את הציר שלה פתחתי בעזרת מוצר ביתי מפורסם המשמש אותי בעיקר בבקרים של יום שני לטיפול בהנג-אוברים, ובמקרים בהם איכשהו משתחלת למשרד שלי איזושהי הודעה ממע"מ שמספרת לי שאני חייב למולדת איזה כמה מאות אלפי שקלים ושאם אני לא משלם יעשו עלי סרטים שבהם אני גונב לילידים מחשבי פנטיום 2 מהבית ספר שלהם...

חיתוך יריעת בידוד

תמונה

מכאן הדרך די ברורה להשקטת הפלטה הכבדה הזו:

השקטת פלטת ההנעה - שכבה ראשונה

תמונה

השקטת פלטת ההנעה - שכבה שנייה

תמונה

דבק מגע מחבר את השעם לשכבת הבידוד בפלטה. שיכבה אחידה היא מרשם בדוק להצלחה ואחר-כך צריך קצת משקל כדי להדק ולייבש:

ייבוש ההדבקה

תמונה

לבסוף, נשאר לחרוץ את שלושת החורים בצידה העליון של הפלטה. בתחילה חשבתי לוותר על כך אך לאחר מכן הבנתי את מטרתם. הם נועדו לאפשר תחיבת שלוש אצבעות ומשיכת הפלטה כלפי מעלה מבלי לאחוז בצידיה ולטנף אותה ואת איזור המגע עם הרצועה בטביעות אצבע שומניות וחלקלקות. את החורים חתכתי בעזרת סכין חיתוך ואת הדפנות יישרתי בעזרת מלחם. הטריק הזה עם המלחם הוא מגניב לאללה. הוא מייצר חורים ישרים כאילו יצאו מבית חרושת...

חיתוך חורי האחיזה

תמונה

טוב. זהו בינתיים. עוד מעט, כשיגיעו החלקים שהזמנתי אני אצלם תמונות מוגמרות. בינתיים הנה אחת של הפלטות המוברקות ואחת של המסגרת - לפני הגימור:

הפלטות המוברקות

תמונה

המסגרת לפני כיוונונים

תמונה

יאללה. חייב לישון קצת. אני אעדכן בהמשך. ביי!
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 27/01/2013 9:33, נערך 2 פעמים בסך הכל.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 681 פעמים
קיבל תודות: 1332 פעמים

עידכונים

לינק להודעה #6 

עוד דבר קטן ששכחתי הוא השקטת תושבת הזרוע. כך נראה צידה הפנימי של תושבת הזרוע:

השקטת תושבת הזרוע

תמונה

ובצד המותקן - בתוך השילדה

תמונה

כאן אני שומר לי מקום ברצף להעלאת תמונות של המוצר המוגמר לכשיגיעו כל החלקים. אני אעדכן בהמשך ואודיע על כך.
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 27/01/2013 9:20, נערך פעם 1 בסך הכל.

grafitis
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1365
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 230 פעמים

לינק להודעה #7 

(Y)
סילבר,
אני מצדיע לך על אהבתך והשקעתך בתחום.

RAMIRAMI68
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2482
הצטרף: יולי 2008
מיקום: פה ושם
נתן תודות: 175 פעמים
קיבל תודות: 262 פעמים

לינק להודעה #8 

וואווווווווווווווווווווווווווווווווווו...זה לא שיפוץ, זו בניה מחדש של הפטיפון (Y)
דרך אגב, גם בטורנס שלי בוצע ע''י הבעלים הקודמים החלפת שקע החשמל וכניסות ה RCA .
מה לגבי המכסה? על שלי יש שריטות לא עמוקות והוא עכור למדי, איך מחזירים אותו למצב חדש?

tomyeshuah
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1583
הצטרף: אוגוסט 2011
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 561 פעמים
קיבל תודות: 404 פעמים

לינק להודעה #9 

RAMIRAMI68 כתב: מה לגבי המכסה? על שלי יש שריטות לא עמוקות והוא עכור למדי, איך מחזירים אותו למצב חדש?
...
לגבי המכסה יש להתחיל עם פוליש לצבע של רכב ולהשתמש בבד עדין שלא יסרוט את הפלסטיק.
אחרי השלב הזה יש לעבור להברקה בווקס לרכב.

ניתן, לסריטות עמוקות במיוחד, להתמש גם בנוזל לניקוי כלי כסף מתוצרת Brasso לסריטות עמוקות וגם במשחות שיניים בעלי הרכב מחוספס במיוחד.

ישנה גם משחה מיוחדת לליטוש פלסטיק בשם Polywatch המיועדת במקור ל"זכוכיות" אקריליק בשעונים.

אין לי תמונות זמינות, אבל רוב השיטות מבטיחות תוצאה מרשימה תוך פחות מחצי שעה של עבודה על המכסה.
נערך לאחרונה על ידי tomyeshuah ב 14/02/2013 20:11, נערך פעם 1 בסך הכל.

Form78HiFi
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1082
הצטרף: ינואר 2012
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

לינק להודעה #10 

פוסט מעולה, אך יש - לדעתי - צורך דחוף בשיפור התמונות...

moranshw
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 258
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

לינק להודעה #11 

זו באמת בניה מחדש
צריך לקרוא לזה tnsliver TD 160

shaysharon
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 326
הצטרף: מאי 2007
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 38 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

לינק להודעה #12 

מרשים ביותר!! (f)

arieza
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 151
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

לינק להודעה #13 

יפה מאוד, כל הכבוד על ההשקעה ותודה על השיתוף.

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59242
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 812 פעמים
קיבל תודות: 1598 פעמים
יצירת קשר:

לינק להודעה #14 

יופי של פרוייקט ותיעוד!
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

yairf
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 9363
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: בנימינה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 211 פעמים

לינק להודעה #15 

יפה מאד !
לגבי חומרי בידוד - ממליץ בחום רב על "טק-סאונד", ניתן להשיג אצל "רוטנברג" בא.ת. הרצלייה. גם יעיל מאד להשתקה של רעידות, וגם קל מאד לעבוד איתו.

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג'”