בכיוון האחרון שלי ראיתי בגרף הסופי שהרסיבר מנמיך לא רק את הבס שיוצר לי הדהוד בחדר אלה גם תדרים כמו 500HZ ו-4KHZ, הבדלים אלה נובעים מצורת החדר והסידור הגרוע?
בתמונות רואים שהרסיבר הנמיך לי את הבס מאוד, כיוונתי ידנית והעלתי אותו לרמה של -2.5DB
האם אקוסטיקת החדר משפיעה גם על התדרים הגבוהים?
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
בוא נתחיל הפוך: גל עומד בתדר נמוך זה רזוננט שהבעיה העיקרת שלו מתבטאת בהגברה/הדגשה לא רצויה, ולכן, למרות ש EQ / RC זה לא דבר אידיאלי, נגיד שזה בסדר, בעיקר אם אין ברירה אחרת.cavi כתב:לא כ"כ הבנתי את מה שניסיתה להסביר..עדוא כתב:שוב לנושא RC ,
לפי מה ה- RC עושה את ההנחתה להחזרים/COMBFILTER? לפי עוצמות יחסיות PEAKS?
אם כן אז זה נשמע לי בעייתי, למרות שתקחו בחשבון שאין לי הבנה מעמיקה באלטרו-אקוסטיקה....
למה זה בעייתי...
אבל החזר/COMBFILTER זה לא רזוננט, זה פונקציה של התאבכויות, של עיוות, ביטולי פאזה, ופחות עניין של הדגשות טהורות.
אז כשהפתרון הוא רק "לחתוך", ובעיקר בתחום המיד, זה נשמע לי קצת בעייתי.
אבל כאמור, אני לא סגור על זה, ואשמח לשמוע דיעות אחרות.
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
אהלן וויטאלי,vitalyi כתב:יאיר אתה בהחלט צודק. RC בתחום הזה מאד לא פשוט ועם איקוולייזר אנלוגי דל ערוצים (כפי שהוצג בתמונה) בכלל בלתי אפשרי. אני הגעתי לשיפור לא מבוטל עם מעבד קול דיגיטאלי, אבל לא הצלחתי לאזן לגמרה את הספקטרום בטווח 700 – 4500 הרץ , אני מניח בגלל שהמעבד שלי לא שולט בפזה....
תראה, אני יכול להבים את נחיצות ה-RC לתדר נמוך / גל עומד, אבל תיקון בעייתי לתדר בינוני ומעלה נראה לי פוטנציאל לפיספוס, כי זאת לא כזאת בעייה גדולה לטפל בהחזרים EARLY REFLECTIONS ן- COMB FILTERING, מספיק עומק בליעה או פיזור צנועים יחסית.
וכאמור, יש לי הרגשה שאם ה- RC כבר עושה את זה, הוא קצת הורג משהו בדרך.
אני מציע ניסוי: פעם הפעלה רגילה, פעם עם תיקון RC, ופעם כאשר תשימו ווילונות, כריות וכדומה בנקודות ההחזר.
ולהשוות. לאט .
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
היי יאיר,עדוא כתב:
וכאמור, יש לי הרגשה שאם ה- RC כבר עושה את זה, הוא קצת הורג משהו בדרך.
אני מציע ניסוי: פעם הפעלה רגילה, פעם עם תיקון RC, ופעם כאשר תשימו ווילונות, כריות וכדומה בנקודות ההחזר.
ולהשוות. לאט ....
יתכן שאתה צודק, למרות שאין לי אפשרות לעשות השוואה אובייקטיבית. אני דווקא מאמין שמעבד קול אשר מסוגל לטפל גם בפאזה יכול לתת תוצאה לא פחותה בהרבה מטיפול פסיבי. כאמור, המעבד שלי לא מטפל בפאזה ...
הדרך שאתה מציע באמת קלה, נכונה וזמינה מבחינת תקציב. אבל לא תמיד ישימה מבחינה אסטטית, בכל זאת מדובר בסלון
וויטאלי,
אם יש לך כח לזה, אשמח אם תעבור על השרשור הבא ותחווה דעתך בנושא (RC, TACT, TIME DOMAIN ):
http://www.hometheater.co.il/modules.ph ... c&start=15
אם יש לך כח לזה, אשמח אם תעבור על השרשור הבא ותחווה דעתך בנושא (RC, TACT, TIME DOMAIN ):
http://www.hometheater.co.il/modules.ph ... c&start=15
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
vitalyi כתב:ידוע, אבל שים לב שאני מדבר על אמצעים "סלוניים" סטנדרטיים, לא דברים ייעודיים.עדוא כתב:
..הדרך שאתה מציע באמת קלה, נכונה וזמינה מבחינת תקציב. אבל לא תמיד ישימה מבחינה אסטטית, בכל זאת מדובר בסלון...
אבל נכון, יש כאלה רוצים קיר חלק טוטאלי נקי מהכל חוץ משכבת שפכטל....
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
בדיוק, זה חלק מהבעייה שלי עם RC, ציינתי את זה בשרשור ההוא, נושא הTIME DOMAIN, אבל ניחא, בתדר נמוך יכולה להיות לך גם הדגשה וגם זמן תהודה גדולים יותר ועל ידי RC רק ב FREQUENCY DOMAIN אתה מסתדר, אבל מה אתה עושה עם התאבכויות? זה כבר יותר מורכב, ואני שוב אומר (ומחכה שמישהו יסביר לי), איך RC טוב כמו TACT למשל מסוגל לעשות תיקום ב SOURCE למרות ששהפרעה מתרחשת אחרי השידור מה SOURCE, לטעמי זה עוד יותר בעייתי מזמני תהודה ארוכים.boazj כתב:הבעיות האקוסטיות אינו רק של הגברת או הורדת תדרים מסוימים.
זה חלק מהבעיה.
בעיה נוספת הינה זמן הדעיכה של הצליל בחדר. אם הוא קצר יתקבל צליל "יבש". אם הדעיכה ארוכה יהיו בעיות ב sound stage, וב"חדות" של הצליל.
לא כל RC מטפל בבעיות הללו, ובכל מקרה הם לא ימדדו ע"י מד SPL....
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com