לאן נעלמה חנות זימקס הרצליה?

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
arotman
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3459
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: כפר חב"ד
נתן תודות: 398 פעמים
קיבל תודות: 344 פעמים
יצירת קשר:

הודעה שלא נקראה #46 

כואב הלב (U) לראות חנות מתמחה נסגרת אני באמת מקווה ששרון והחברים יחזרו לעצמם (Y)
עופר,
לצערי שוק הקולנוע הביתי הולך בדיוק בעקבות שוק הצילום והמחשבים, יש לא מעט עסקים שנסגרים או קרובים מאוד להסגר, מה שקרה בשוק בשנתיים האחרונות בקולנוע ביתי במיוחד בטלביזיות, אחוז הרווחיות ירד באופן משמעותי אגב גם ליבואנים, והחנויות החלו מחפשות אפיקי רווח אחרים כמו למשל התקנה של בית חכם ושלטים חכמים,שדורש השקעה כספית לא מבוטלת בהכשרה ובעיקר ניסיון עסקי ומקצועי שנרכש במשך שנים, לצערי כפי שכתבתי בדיונים הארוכים פה בפורום לגבי רכישה מחנויות מתמחות, היבואנים "החזירים" מול הפרללים וחברות השילוח "הצדיקות" השוק משתנה היום למודל של חנויות המחשוב שעובדות על אחוז רווחיות קטן מאוד, רק בשביל לסבר את האוזן הרווח של חנות מחשב על מחשב נייד עומד היום על 5 עד 6 אחוז בלבד, על רכיבי מחשב מרוויחים בין 5 אחוז ל15 אחוז והדרך היחידה להחזיק עסק היא לעבוד על כמויות גדולות ולתמחר כל שרות בכסף , הרכבת מחשב, התקנת מערכת הפעלה, ניקוי וירוסים וכל שרות אחר.
לעניות דעתי הדרך היחידה שעומדת בפני המתמחות לשרוד הוא לעבור למקומות עם שכירות וארנונה נמוכה יותר
או חנויות קטנות יותר ובד בבד להתחיל לגבות על כל שרות, הדגמה וייעוץ עד שעתיים 500 ש"ח שיקוזזו ברכישה.
התקנה של מערכת מלאה כולל כיול והסבר עד 5 שעות עבודה 1000 ש"ח , התקנה של רסיבר, טלביזיה, מזרימדיה או נגן בלו רי או תכנות שלט של הלקוח 500 ש"ח, אגב אלא פחות או יותר המחירים שגובים על התקנות
מיקצועיות כבר היום על ציוד שלא נמכר בחנות.

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 109 פעמים
קיבל תודות: 209 פעמים

הודעה שלא נקראה #47 

דווקא בעדשות העילית רמת המחירים "יחסית" שפוייה ביחס מחיר ארץ חו"ל. הצרה היא שברוב המקרים עדשות כאלו הם עדשות שצריך להזמין במיוחד ואין שום דרך להתרשם מהם לפני קניה. מה לעשות אנחנו חיים בלבנט ואין הרבה דרישה לעדשות כאלו והיבואנים לא יסכנו כסף בלהחזיק כאלו במלאי.
לדעתי הבעיה היותר גדולה בתחום הזה היא דווקא בתחום המיינסטרים שם אתה לא מצליח להבין למה לעזאזל אתה משלם פי כמה ממחיר חו"ל. כמו למשל איך לעזאזל עדשה שעולה בחו"ל 199$ מתורגמת למחיר של 1400 ש"ח בארץ...
ודוגמא אישית כואבת... איך לעזאזל מצלמת הפוג'י X100 שלי שעולה בחו"ל 1200$ נמכרת בארץ ביבוא רשמי של 6500 ש"ח. החוברת בעברית לא תרמה לי בשיט כנ"ל לגבי האחריות.

shuali
סמל אישי של משתמש
טרול
טרול
הודעות: 5010
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 228 פעמים
קיבל תודות: 755 פעמים

הודעה שלא נקראה #48 

לא מבין מה כולם מופתעים עידן האינטרנט רבותיי, כל מוצר במרחק של כמה לחיצות עכבר.

אתה בתור לקוח רוצה את המחיר הכי זול שאתה יכול לקבל,
אם אתה מעוניין לשלם על שירות זה זכותך אבל אי אפשר להאשים לקוחות שמעדיפים לרכוש מוצר בזול ממה שמוצע להם.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70617
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 512 פעמים
קיבל תודות: 3949 פעמים

הודעה שלא נקראה #49 

shuali

האינטרנט זה נחמד, אבל עדיין צריך להתנסות וצריך ביקורות (עם יבוא פרללי שכח גם מביקורות) וצריך מוכרנים שמבינים מהחיים שלהם (בעידן האינטרנט יוותרו רק box movers).

ממליץ שתלך ל-BIG BOX ותנסה לשאול שאלות את המוכר מעבר למה שכתוב על המדבקה ליד הרסיבר.

claudia5
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3199
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 613 פעמים
קיבל תודות: 170 פעמים

הודעה שלא נקראה #50 

לא המכירות באינטרנט הורידו את המחירים,המחירים ירדו בגלל הידע שיש ברשת ולכן כאשר מגלים שמוצר מתומחר במקום ב1000 שקל ובמדינתנו 3000 אז ברור שמישהוא כשן עושה קופה רצינית על חשבון הלקוח.
שרות זה דבר שצריך לתמחר אותו אבל אם המוצר עולה באחוזים רבים בין מקומות שונים אז הוא צריך להיות כלול.
בצפון יש חנות מתמחה שבדרך כלל אני רוכש בה ומספר פעמים כאשר היתי בחנות שמעתי את הבעלים מסביר ללקוחות מה לדעתו יתן להם תוצאה טובה והוא גם סיפר ללקוחות שלמשל הוא לא ממליץ להם לקחת מגבר פיונייר מסוג 1021 (שהוא מגבר טוב)כי הוא מתומחר בחול ב400 $ ובארץ זה מעל 1200 ואם עוד חנויות היו פועלות בצורה כזאת אז יבואנים היו מורידים מחירים.
כאשר המוכר הוא אמיתי עד הסוף אז גם הלקוחות הם כאלה ,אבל שנים שאני שומע מבעלי חנויות שהיבואנים בקושי מרוויחים וצורת ההגנה הזאת מתבטת בתירוצים רבים ושטותיים כגון :אחריות ,שרות,מיסוי ועוד כאילו רק בארץ היבואנים מענייקים אותם.

shuali
סמל אישי של משתמש
טרול
טרול
הודעות: 5010
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 228 פעמים
קיבל תודות: 755 פעמים

הודעה שלא נקראה #51 

עופר,

זה ברור ומובן, אבל לכל בעיה יש גם פיתרון דוגמא: הפורום הזה ממש ואחרים שדומים לו... יש פה אנשים מומחים לא פחות מהמוכרנים בחנויות המתמחות.
זה ברור לי שהדבר אינו מתאים לכלל האוכלוסייה (ואני חווה את זה על בשרי עם הוריי), אבל לשם העולם מתקדם.
אנחנו בעידן הטכנולוגיה \ אינטרנט \ פייסבוק \ וואטאבר.

ככל שעובר הזמן החיים נעשים נוחים יותר (אפשר להתווכח על זה) מהבחינה שכל המידע נגיש בשניות.
הבעיה היחידה כרגע היא שבאמת לא ניתן לראות את התמונה של המסך בעיניים או לשמוע את הרמקולים דרך האינטרנט אבל אני בתוך שתוך מספר שנים גם זה ישתנה.
אין מה לעשות מי ששורד בדרך כלל זה החזקים (רשתות), וטבעי שהחלשים יעלמו... כמה שזה עצוב.
יש את מי שיודע להסתגל למצב ולעבור לפורמט עסקי יותר יציב ויש את אלו שלא.

זה ברור ומובן שיש אנשים שחלק מחווית הקניה בשבילם היא התרוצצות בחנויות וסקירה של המוצר עם המתמחים תוך כדי השוואת דגמים שונים והמלצות שונות, אבל הרוב הגדול רוצה את התמורה הגדולה ביותר שהוא יכול לקבל בשביל הכסף שלו קרי המחיר הנמוך ביותר למוצר הטוב ביותר שהוא יכול להשיג- ואת זה בדרך כלל מוצאים רק בחנויות אינטרנט שכמו שאמרו עובדים על אחוזי רווח נמוכים.
חוק ראשון של ציידי דילים:
Buy first, Ask questions later.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70617
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 512 פעמים
קיבל תודות: 3949 פעמים

הודעה שלא נקראה #52 

shuali

לא יודע לגבי אחרים, אבל אני זקוק פעמים רבות לעזרה מיבואנים. היו לי שתי תקלות שונות ברסיברים שבשני המקרים דרשו מיומנות של יבואן מסודר עם נסיון ולא מישהו שעשה יבוא חד פעמי של קונטיינר.

משום מה אנשים מתעניינים רק בכמה יעלה להם היום, ולא במה הסיכוי שהם יזדקקו לתמיכה. זה לא רק החנויות, אלא כל המסלול מהיבואן המסודר, דרך שירות וכו'.

המחיר הסופי הוא לא הפרמטר היחיד שמשנה במשוואה, אבל כנראה שאני במיעוט כי בסופו של תהליך זה כנראה מה שעמך ישראל מחפש.

arotman
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3459
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: כפר חב"ד
נתן תודות: 398 פעמים
קיבל תודות: 344 פעמים
יצירת קשר:

הודעה שלא נקראה #53 

shuali כתב:עופר,
זה ברור ומובן, אבל לכל בעיה יש גם פיתרון דוגמא: הפורום הזה ממש ואחרים שדומים לו... יש פה אנשים מומחים לא פחות מהמוכרנים בחנויות המתמחות.
...
shuali
הרבה מהאנשים המומחים בפורום לפחות הוותיקים נחשפו להובי לאחר שהייה של שעות וימים בחנויות,
אני נחשפתי לנושאים האלו בתור נער ובתחילת שנות ה 90 בתערוכת הסטריאו הראשונה שבה הייתי במלון שרתון ת"א שם הזרע ניטע... באינטרנט יש הרבה מאוד מידע אבל רובו לא ממש רלוונטי וקשה לפעמים למצוא המלצות תכלס מאנשים שהתנסו בכל המוצרים, כל היופי בחנות מתמחת הוא שהחנות יכולה לעשות MIX AND MATCH ולמצוא את השילוב הטוב ביותר ולהשמיע ולהראות לך את התוצאה הסופית, את זה אתה לא יכול לקבל באינטרנט באף מקום האתר פה הוא בין האתרים הכי מקצועיים שאני מכיר כולל בהשוואה לwww.avsforum.com/ ולצערי בלי שוק תוסס גם לאתר זה לא יהיה ממש מקום, בלי תערוכות , בלי כתבים שמקבלים ציוד בהשאלה לבדיקה אצלם בבית, איזה יצרן גדול בכלל יסכים לשלוח לאתר ישראלי ציוד יקר כמו למשל LX-85 או RXA-3010 או מקרן ב 10K$?
...

dude69il
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 774
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 22 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

הודעה שלא נקראה #54 

זהו בדיוק עופר,
זה הולך לזה שאין משמעות לכל דבר פרט למחיר, מקצוענות, שירות, וכ"ו הן מילים גסות.

אלא מה, שלא יתפלאו אלה שמצדדים בדרך הזו שעוד כמה זמן יעמדו בפני ענף אחר לגמרי
יכול להיות שמה שהם יראו לא בדיוק ימצא חן בעיניהם.

shuali
סמל אישי של משתמש
טרול
טרול
הודעות: 5010
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 228 פעמים
קיבל תודות: 755 פעמים

הודעה שלא נקראה #55 

עופר,

מוצרי אלקטרוניקה נמכרים עם אחריות לתקופה מסויימת בגלל סיבה אחת ויחידה : התוחלת תקלות בתקופה הזאת היא הנמוכה ביותר לא סתם נותנים על חלק מהמוצרים שנה אחריות ועל אחרים 5... הסיכוי לתקלה בתקופת האחריות נמוך מאוד, במחיר שאתה מייבא בייבוא אישי מוצר מארה"ב לדוגמא אתה חוסך כסף שגם במקרה ותהיה תקלה עלות התיקון עדיין תשתלם לך במחיר הסופי.

מוצרי אלקטרוניקה לפני שיוצאים מהמפעל עוברים בדיקת איכות. מהי הבדיקת איכות הזאת ? מריצים את המוצר מספר שעות ספציפי שבו תוחלת התקלות היא הגבוהה ביותר, אם עבר את השעות האלו ללא תקלה הוא משוחרר למכירה.

כמו שאמרתי המתמטיקה הזאת לא מתאימה לכולם, ויש את אלו שמעדיפים ראש שקט ולדעת שיש מישהו שיסדר בשבילם את הבעיות במקרה הצורך.
אני ועוד רבים אחרים מעדיפים כיס מלא (או לחילופין - בית מלא מוצרים), מסיכויי שאזדקק לאחריות.

ואני לא סתם אומר את זה- מהנסיון האישי שלי (שכולל 5 מסכי טלביזיה, מקרן, מערכת סאונד קולנוע בייתי, 4 מחשבים, 3 ניידים, 4 מסכי מחשב)
שום מוצר לא התקלקל עד כה במסגרת האחריות (אפילו לא שבב באחד המחשבים, חמסה חמסה חמסה) מלבד מסך מחשב אחד של DELL, ומסך טלביזיה אחד שהתקלקל כמה מפתיע חודש אחרי סוף האחריות.

אחריות זה אומנם דבר נחוץ, אבל לא בהפרש המחירים שאפשר היום להשיג מוצרים ללא האחריות.
חוק ראשון של ציידי דילים:
Buy first, Ask questions later.

shuali
סמל אישי של משתמש
טרול
טרול
הודעות: 5010
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 228 פעמים
קיבל תודות: 755 פעמים

הודעה שלא נקראה #56 

arotman כתב:
shuali כתב:עופר,
זה ברור ומובן, אבל לכל בעיה יש גם פיתרון דוגמא: הפורום הזה ממש ואחרים שדומים לו... יש פה אנשים מומחים לא פחות מהמוכרנים בחנויות המתמחות.
...
shuali
הרבה מהאנשים המומחים בפורום לפחות הוותיקים נחשפו להובי לאחר שהייה של שעות וימים בחנויות,
אני נחשפתי לנושאים האלו בתור נער ובתחילת שנות ה 90 בתערוכת הסטריאו הראשונה שבה הייתי במלון שרתון ת"א שם הזרע ניטע... באינטרנט יש הרבה מאוד מידע אבל רובו לא ממש רלוונטי וקשה לפעמים למצוא המלצות תכלס מאנשים שהתנסו בכל המוצרים, כל היופי בחנות מתמחת הוא שהחנות יכולה לעשות MIX AND MATCH ולמצוא את השילוב הטוב ביותר ולהשמיע ולהראות לך את התוצאה הסופית, את זה אתה לא יכול לקבל באינטרנט באף מקום האתר פה הוא בין האתרים הכי מקצועיים שאני מכיר כולל בהשוואה לwww.avsforum.com/ ולצערי בלי שוק תוסס גם לאתר זה לא יהיה ממש מקום, בלי תערוכות , בלי כתבים שמקבלים ציוד בהשאלה לבדיקה אצלם בבית, איזה יצרן גדול בכלל יסכים לשלוח לאתר ישראלי ציוד יקר כמו למשל LX-85 או RXA-3010 או מקרן ב 10K$?
...
שלא תבין אותי לא נכון,
אני לא נגד החנויות, להיפך! אני גם עובר מידי פעם כדי לראות מה חדש בשוק ולהינות מפירות הטכנולוגיה שאני לא יכול להרשות לעצמי!

מה שאני אומר שהוא שזה דבר בלתי נמנע בעידן של היום, וזה ברור ששינויים יש כל הזמן... פעם אם היית רוצה נעל או תיקון לסולייה שלך היית הולך לסנדלר, היית רוצה לראות סרט היית הולך לקולנוע, היית רוצה לטוס לחול היית הולך לסוכנות נסיעות וכו....

היום אתה רוצה לקנות מסך טלביזיה? תבדוק ביקורות באינטרנט ותרכוש את מה שמתאים לך.
זה לא מלחמה של בעד ונגד... זה פשוט תהליך בלתי נמנע. אתה רוצה להגיד לי שאתה קונה איזשהו מוצר כלשהו בלי לבדוק את המחיר שלו באינטרנט ? בלי לקרוא עליו ביקורות לפני הרכישה? בלי לבדוק כמה יעלה לך ייבוא שלו מחול ?
פעם זה היה נדיר, היום יותר ויותר אנשים נחשפים להמצאה שנקראת EBAY, AMAZON, NEWEGG וכו...

בעתיד זה כל מה שיהיה רק חנויות און ליין (לא צריך להיות חוזה עתידות רק לראות איך העולם מתפתח ראה ערך בנקים, ביטוח ושות')
...

arotman
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3459
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: כפר חב"ד
נתן תודות: 398 פעמים
קיבל תודות: 344 פעמים
יצירת קשר:

הודעה שלא נקראה #57 

shuali
או קי בו נניח שאתה צודק וכל היבואנים בארץ נעלמו כלא היו, רכשת רסיבר או מקרן בארה"ב איפה תתקן אותו?
לרוב המעבדות הפרטיות אין גישה לחלקי חילוף או לספרי שרות, כלומר אתה באותו מצב של מישהו שחי בניגריה שמייבא הכל לבד ואין לו עם מי לדבר, שלא לדבר על כך ששילמת על הכול בתשלום אחד ויש לך שנאי גדול בסלון בגודל של SUB קטן.... איפה הכיף שללכת לחנויות לשמוע ולראות ציוד לקבל המלצות והשקט שיש לך אם מי לדבר. האם היית מוכן לרכוש כך רכב, בלי שרות בלי חלפים ?
וכן אני בודק מחירים באינטרנט, אבל מוצרים גדולים אני בשום פנים ואופן לא מוכן לרכוש בארה"ב אתה רוצה שיזרקו אותי מהבית אחרי שאני ישים שנאי ענקי בסלון עבור המערכת :(

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70617
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 512 פעמים
קיבל תודות: 3949 פעמים

הודעה שלא נקראה #58 

shuali

1. יפה לך. לי התקלקל רסיבר מאוד מאוד יקר אחרי כמה ימים של שימוש. מה עכשיו?
2. התקלקל לי גם רסיבר ישן שלי (בן 3) וחזר תקין מתיקון של היבואן.
3. היה לי נגן בלוריי שאחד המאווררים שלו התחיל להרעיש. היבואן שלח לי במשלוח ישיר חלק חילוף (הם הציעו לקחת לי את המכשיר לתיקון, אני לא רציתי) והכל נפתר תוך כמה דקות.

ברור לך שכל אלה לא יקרו לא ביבוא של חנות פרטית וגם לא כשהמחיר יהיה הפרמטר היחיד. על הכל יקחו לי כסף... במקרה של רסיבר עם תקלה אחרי כמה ימים, האחריות לא תקפה כי קיבלתי אותו תקין לחלוטין ולכן אצטרך לשלוח אותו חזרה עם RMA ואו לרכוש משהו חדש או לחכות שיתקנו לי וישלחו לי חזרה.

לא יודע לגביך, אני לא יכול לחיות דקה בלי רסיבר.

לגבי כל המסכים, תעשה חיפוש קצר לגבי כל מסכי ה-60HZ ואיך הם מתמודדים יפה עם ה-50HZ שיש בארץ. לא יודע לגביך, אבל אותי זה היה משגע פילים.

אבל אנחנו סוטים מהנושא לחלוטין. השאלה העקרונית היא לאן חנויות כמו ZMAX צריכות לשנות כיוון בכדי לשרוד. אלה שאומרים שאין לחנויות הללו עתיד, ממילא לא רוכשים בהם ככל הנראה ולכן הפידבק שלהם לא ממש עוזר לפתור בעיה...

DorM
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4211
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 317 פעמים
קיבל תודות: 148 פעמים

הודעה שלא נקראה #59 

אריה תמיד אפשר להוציא עוד כסף ולשלוח לחו"ל :lol:

אם יעלמו לחנויות, איך נוכל לדעת איזה מסך אנחנו הכי אוהבים? איך נוכל להתנסות ולחוות פיצ'רים חדשים? אם נקנה רמקולים איך נדע שהשילוב מתאים לנו?

גם אם יש ביקורות שמהללות מוצר מסויים יכול להיות הוא לא מתאים לנו.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70617
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 512 פעמים
קיבל תודות: 3949 פעמים

הודעה שלא נקראה #60 

DorM

במצב כזה גם לאתר כמו שלנו אין מקום - כי לא יהיה ממי לקחת מוצרים לבדיקות... גם לא יהיה בכלל בשביל מה לעשות ביקורות, שהרי המחיר הוא הקובע.

במצב כזה רק לאתרי השוואות מחיר יהיה זכות קיום.

זה יהיה באמת יום עצוב אם זה יקרה.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”