שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נטפליקס, אמאזון פריים, דיסני+, יס+ סלקוםTV, פרטנרTV, סטינג טיוי, הוט נקסט+, HBO-max, peacock, paramount plus
ל13 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 31
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #1 

הי,
שאלה למנויי סלקום TV טריפל (טלויזיה-אינטרנט-טלפון):
האם בהתקנת סלקום TV טריפל בביתכם נופקו לכם גם מכשירי מוקה ליד כל ממיר בסלון ובחדרים?
או שנופק רק ראוטר מרכזי בסלון ובשאר החדרים רק ממירים ללא מוקות?
האם ההתקנה אצלכם כללה השחלה של כבלים בקירות לכל החדרים או שלא נדרשה?

למה אני שואל?
לפני כחצי שנה התקינו לי בבית סלקום TV טריפל. יש לי 5 חדרים בדירה (כולל סלון), וב-4 מהם יש טלויזיות. השחילו כבלים בקירות לכל החדרים דרך קופסת החיבורים בכניסה לדירה, שמו ראוטר+ממיר בסלון, ובכל חדר עם טלויזיה שמו רק ממיר. בחדר ללא טלויזיה (הממ"ד) יש מחשב נייח. ביקשתי שיאפשרו לי שם חיבור אינטרנט קווי באמצעות מוקה (כמו בהוט) אבל המתקין אמר לי שאין לו אפשרות לנפק לי מוקה ובסוף חיבר לי את המחשב לרשת ישירות באמצעות הכבל שהשחיל בקירות גם לחדר הזה. בנוסף גם נופק לי לבקשתי מכשיר סופר Wifi (מגדיל טווח) לאחד החדרים.

לאחר מספר חודשים, כשהתנתקתי מהם והחזרתי אליהם את כל הציוד הנ"ל באמצעות שליח, שמתי לב לחיוב מוזר של סלקום טיוי של 800 ומשהו ש"ח. כשהתקשרתי לברר על מה ולמה, טענו שהחיוב הוא על 8 מוקות שלא החזרתי (אח"כ הורידו את החיוב לכ-600 ש"ח וטענו ש-6 מוקות לא הוחזרו). לא עזרו כל טענותיי שלא הותקנו אצלי שום מוקות, אף לא אחת, אפילו לא עבור המחשב הנייח שביקשתי. הם טוענים שאין מצב שלא הותקנו מוקות, כי אין דרך אחרת שזה יעבוד בלי, ועוד הוסיפו שאני חתמתי למתקין על הציוד שקיבלתי, שכולל את המוקות.
כשחתמתי למתקין לא שמתי לב אם היה פירוט של ציוד שהתקין לי. הבנתי שאני חותם לו על זה שסיים את עבודת ההתקנה ושהכל תקין.

טכנאי סלקום שהעליתי לשיחה גם צידד בטענותיהם ואמר שב-99% מהמקרים חייבים לשים מוקות, אלא אם יש לי כבל רשת בכל הבית.
אישרתי שאכן המתקין השחיל לי כבלים בקירות בכל הדירה, אבל גם זה לא עזר. הם בשלהם. אני מחוייב על 6 מוקות שלא החזרתי, כי זה מה שמופיע בהצהרת המתקין שאני חתום עליה.
אני בטוח שלא היו מוקות בכלל (וגם אם היו, אז למה 6 מוקות? אם יש רק 4 טלויזיות בבית? גם לזה יש להם תשובה: כי יש מקרים שצריך...).

אשמח לעזרתכם.

תודה :)

dmitrys
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1809
הצטרף: אוקטובר 2009
נתן תודות: 150 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #2 

לי לא התקינו שום מוקות. ראוטר-מודם אחד, ממיר אחד, והשאר בוויפיי.
לא קידחו בקירות, אבל העבירו קבל מהשקע של בזק לשקע איפה שרציתי.

היו לי בעיות קליטה באחד החדרים. קניתי מוקה, קניתי מגדיל טווח, קניתי ראוטר חדש שמחובר קוית לזה שמסופק על ידי סלקום. שום דבר לא עזר.
בסוף פתרתי על ידי קניית ראוטר טוב יותר שמחובר קוית למודם של סלקום.
כל הטלויזיות חכמות, אז אני לא צריך את הממיר של סלקום. הוא נח לו בארון.

ל13 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 31
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #3 

16/03/2021 19:55  
dmitrys כתב:
לי לא התקינו שום מוקות. ראוטר-מודם אחד, ממיר אחד, והשאר בוויפיי.
לא קידחו בקירות, אבל העבירו קבל מהשקע של בזק לשקע איפה שרציתי.

היו לי בעיות קליטה באחד החדרים. קניתי מוקה, קניתי מגדיל טווח, קניתי ראוטר חדש שמחובר קוית לזה שמסופק על ידי סלקום. שום דבר לא עזר.
בסוף פתרתי על ידי קניית ראוטר טוב יותר שמחובר קוית למודם של סלקום.
כל הטלויזיות חכמות, אז אני לא צריך את הממיר של סלקום. הוא נח לו בארון.
...
תודה @dmitrys

האם יש עוד אנשים כאן שיש להם סלקום טריפל ולא הותקנו אצלם מוקות? אלא מודם/ראוטר+ממיר בסלון, ובחדרים רק ממירים?
האם מישהו יכול להסביר מתי צריך מוקות ומתי לא?
והאם מישהו יכול להגיד אם הכבלים שהשחילו אצלי בקירות בכל הדירה, מייתרים את הצורך במוקות?

אשמח לקבל כאן הבנה חד משמעית שההתקנה אצלי כפי שתיארתי (השחלת כבלים בקירות לכל החדרים) איננה דורשת התקנת מוקות, ולאשש את הטענה שלי שלא קיבלתי מוקות כי לא היה צורך בהן.

תודה.

ל13 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 31
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #4 

16/03/2021 19:55  
dmitrys כתב:
לי לא התקינו שום מוקות. ראוטר-מודם אחד, ממיר אחד, והשאר בוויפיי.
לא קידחו בקירות, אבל העבירו קבל מהשקע של בזק לשקע איפה שרציתי.

היו לי בעיות קליטה באחד החדרים. קניתי מוקה, קניתי מגדיל טווח, קניתי ראוטר חדש שמחובר קוית לזה שמסופק על ידי סלקום. שום דבר לא עזר.
בסוף פתרתי על ידי קניית ראוטר טוב יותר שמחובר קוית למודם של סלקום.
כל הטלויזיות חכמות, אז אני לא צריך את הממיר של סלקום. הוא נח לו בארון.
...
אגב, @dmitrys , רק להבהרה, כל הציוד שאמרת שהתקינו אצלך, זה עבור הטריפל של סלקום? או רק עבור אינטרנט?

ptrToPtr
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 128
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 11 פעמים

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #5 

התקנת סלקום טריפל אצלי (לפני כשנה וחודשיים) כללה השחלה של סיב מהארון שבחדר המדרגות אל תוך אחד מחדרי הדירה. מעבר לכך לא הושחלו כבלים נוספים.
מבחינת ציוד אינטרנט - הותקן מודם משולב ראוטר באחד מחדרי הדירה שאליו כמובן מחובר הסיב.
מבחינת ציוד טלביזיה - קיבלתי מסלקום ממיר מאסטר בוקס אחד ללא עלות, והוא הותקן בסלון - מחובר ב-WIFI לראוטר.

מעבר לציוד שציינתי לא הותקן אצלי שום ציוד נוסף (למזלי כיסוי ה-WIFI של הראוטר בשטח הדירה טוב).

החלק המעניין בסיפור שלך הוא כל נושא עלות המוקות שהותקנו לטענת סלקום - עד כמה שידוע לי מוקה מסופקת ללקוח בעלות חודשית כלשהיא, כלומר החיוב עבור כל אחד מהמוקות אמור להופיע בכל אחת מהחשבוניות שקיבלת מסלקום בחצי השנה שהיית לקוח. האם כך המצב? קשה לי להאמין שבמשך חצי שנה שילמת עבור ציוד שלא נמצא ברשותך ולא שמת לב. אם החיובים לא מופיעים בחשבוניות, זה יכול לעזור לך בשיכנוע סלקום שהמוקות באמת לא סופקו לך, שהרי אחרת היית משלם עליהן.

כמה שאלות בנוסף:
1. האם יש לך עותק על המסמך שחתמת עליו שכולל את הציוד שסופק לך?
2. כשהחזרת את הציוד לסלקום, הנציג (שליח?) שהגיע לאסוף את הציוד לא הגיע עם ידיעה של איזה ציוד הוא אמור לאסוף? האם קיבלת טופס שמאשר שהציוד הוחזר? האם אין בו את רשימת הציוד שהיית אמור להחזיר מבחינת סלקום?

ל13 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 31
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #6 

18/03/2021 0:34  
ptrToPtr כתב:
התקנת סלקום טריפל אצלי (לפני כשנה וחודשיים) כללה השחלה של סיב מהארון שבחדר המדרגות אל תוך אחד מחדרי הדירה. מעבר לכך לא הושחלו כבלים נוספים.
מבחינת ציוד אינטרנט - הותקן מודם משולב ראוטר באחד מחדרי הדירה שאליו כמובן מחובר הסיב.
מבחינת ציוד טלביזיה - קיבלתי מסלקום ממיר מאסטר בוקס אחד ללא עלות, והוא הותקן בסלון - מחובר ב-WIFI לראוטר.

מעבר לציוד שציינתי לא הותקן אצלי שום ציוד נוסף (למזלי כיסוי ה-WIFI של הראוטר בשטח הדירה טוב).

החלק המעניין בסיפור שלך הוא כל נושא עלות המוקות שהותקנו לטענת סלקום - עד כמה שידוע לי מוקה מסופקת ללקוח בעלות חודשית כלשהיא, כלומר החיוב עבור כל אחד מהמוקות אמור להופיע בכל אחת מהחשבוניות שקיבלת מסלקום בחצי השנה שהיית לקוח. האם כך המצב? קשה לי להאמין שבמשך חצי שנה שילמת עבור ציוד שלא נמצא ברשותך ולא שמת לב. אם החיובים לא מופיעים בחשבוניות, זה יכול לעזור לך בשיכנוע סלקום שהמוקות באמת לא סופקו לך, שהרי אחרת היית משלם עליהן.

כמה שאלות בנוסף:
1. האם יש לך עותק על המסמך שחתמת עליו שכולל את הציוד שסופק לך?
2. כשהחזרת את הציוד לסלקום, הנציג (שליח?) שהגיע לאסוף את הציוד לא הגיע עם ידיעה של איזה ציוד הוא אמור לאסוף? האם קיבלת טופס שמאשר שהציוד הוחזר? האם אין בו את רשימת הציוד שהיית אמור להחזיר מבחינת סלקום?
...
@ptrToPtr תודה על ההתייחסות.
מסתכל בחשבוניות החודשיות ורואה חיובים קבועים עבור 4 ממירים (אכן היו), סופר WIFI (אכן היה), ועוד חיוב אחד בגין 'ציוד' (שלא מובן מה זה... אולי עבור המודם/ראוטר).

ולשאלותיך:

1) לא מצאתי עותק של מסמך שחתמתי עליו. כיום רוב המתקינים והטכנאים של חברות התקשורת מגיעים עם טאבלט שבו מתעתדים את עבודתם, עושים בדיקות והגדרות לחיבור הביתי, ובו גם הם מחתימים את הלקוח בסיום עבודתם. אם אינני טועה, חתמתי על הטאבלט, ומבחינתי החתימה הייתה על ביצוע העבודה ועל כך שהכל תקין. רואים שידורי סלקום TV בכל הטלויזיות, יש אינטרנט בבית וקו טלפון פעיל. לא זוכר שהמתקין הראה לי איזושהי רשימת ציוד שאני אמור לאשר את קבלתה.

2) עבור החזרת הציוד סלקום טיוי שלחה לי מסמך שבו מופיע בטעות רק הסופר WIFI, השנאי שלו וכבל רשת שלו. הסבתי את תשומת לבם בטלפון לכך שלא מופיעים כל הפריטים, ואמרו לי אין בעיה, תחזיר לשליח כל מה שיש לך. כשהשליח הגיע, לא היה לו מסמך מלא שמפרט את כל הציוד, לכן סיכמנו שכל אחד מאיתנו יצלם את הציוד שהוחזר כהוכחה. את הצילום הזה שלחתי לאחר שעלה עניין המוקות שכביכול לא החזרתי וחוייבתי עליהן, אבל זה לא עזר לי. הם התעקשו שקיבלתי 8 מוקות כי זה מה שתועד במסמך ההתקנה ע"י המתקין (ולא יכול להיות שזו טעות...). בשלב מאוחר יותר הורידו את החיוב מ-8 מוקות ל-6 כי "זיהו" שיש לי רק 6 חיבורים בבית (וזה גם לא נכון... כי יש לי 4 טלויזיות ומחשב נייח אחד עם חיבור רשת ישיר מהקיר).

עד עכשיו סברתי שמדובר בטעות תמימה שהם משום מה לא מוכנים להודות בה. עכשיו אני מתחיל לחשוד שמדובר או בשיטת המצליח של סלקום לגבות ממתנתקים סכומים הזויים בתקווה שלא ישימו לב, ואולי בכלל מדובר במעשה רמייה של המתקין שמתעד שהתקין לי 8 מוקות ובפועל לא מתקין אפילו אחת, ואת הציוד לוקח לעצמו, למכירה או משהו כזה, בתקווה שזה יעבור חלק...

מה שחשוב לי להוכיח, ולשם כך צריך את עזרתכם (!), זה שהתקנת סלקום טריפל בביתי לא דרשה הוספת מוקות כלל והיא כללה השחלת כבלים לכל החדרים מקופסת החיבורים שליד דלת הכניסה, ואת הפריטים הבאים בלבד:

- בסלון - מודם/ראוטר + ממיר.
- בחדר שהכי רחוק מהסלון - סופר WIFI (לכיסוי מיטבי של אינטרנט לכל הדירה) +ממיר.
- 2 חדרים - ממירים בלבד.
- ממ"ד - אין טלויזיה, רק מחשב נייח שחובר ישירות לאינטרנט ע"י כבל שהושחל בקיר גם לחדר זה.

אשמח להתייחסותכם.
תודה :)

ptrToPtr
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 128
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 11 פעמים

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #7 

מה הסכום שחויב עבור 'ציוד' בכל אחת מהחשבוניות? האם הוא זהה בכל החשבוניות? האם הוא הגיוני ביחס לחיוב עבור 6 או 8 מוקות?
כשחתמת על הטופס הדיגיטלי בסוף ההתקנה, לא נשלח לך עותק למייל? במידה ואין לך עותק, אני חושב שיש לך את הזכות לבקש מסלקום העתק של הטופס עם החתימה שלך עליו, כדי להבין על מה בעצם חתמת, ואני חושב שהם מחוייבים למסור לך אחד כזה.

לא משנה אם יש פה מקרה שיטת מצליח או שמדובר בטעות תמימה, זאת עוד הוכחה שתמיד חייבים לתעד כל התקשרות אל מול ספק התקשורת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בציוד שמסופק לך. ברור לי שאתה מבין שטעית בהתנהלות שלך במקרה הזה, ואני חס וחלילה לא בא לזרות לך מלח על הפצעים או "ללמד" אותך, אבל בכל הקשור לציוד של ספק תקשורת:

1. בכל התקנה של ציוד, לחתום על טופס ההתקנה רק אחרי קריאה שלו ובדיקה שהתוכן שלו תואם למה שהותקן.
2. בטופס ההתקנה צריכים להופיע מספרים סיראליים של של כל אחד מהאביזרים שסופקו לך - חובה לבדוק שהמספרים מתאימים לציוד שסופק (היו מקרים שלקוחות חויבו על ציוד רק בגלל שהמספר הסיראלי של הציוד שהוחזר לא תאם למספר שהיה רשום אצל ספקית התקשורת).
3. בהחלפה של ציוד מכל סיבה שהיא, לוודא שיש בידך טופס שמתעד את ההחלפה, כולל מספרים סיריאליים.
4. מומלץ לבצע מעקב תמידי אחרי החיובים החודשיים, בדגש על חיוביי ציוד, ובמידה ויש אי התאמה מיד ליצור קשר עם שרות הלקוחות (וכמו כל שיחה מול ספק התקשורת, להקליט אותה).
5. לפני החזרת ציוד לוודא מול ספק התקשורת איזה ציוד בדיוק מצופה ממך להחזיר - לא אמור להיות שונה ממה שנמצא בטופס שחתמת עליו בעת ההתקנה.
6. לא להחזיר את הציוד עד שאין בידך (פיזית או דיגיטלית) מסמך רשמי של הספקית שמאשר שכל הציוד הוחזר (עדיף עם פרוט הציוד, כולל מספרים סיריאליים).

מקווה שתצליח לקבל החזר על החיוב בסופו של דבר. כמו שרשמתי, דרישת עותק של מסמך ההתקנה חתום על ידך היא צעד ראשון שאתה צריך לבצע.

dmitrys
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1809
הצטרף: אוקטובר 2009
נתן תודות: 150 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #8 

17/03/2021 20:25  
ל13 כתב:
אגב, @dmitrys , רק להבהרה, כל הציוד שאמרת שהתקינו אצלך, זה עבור הטריפל של סלקום? או רק עבור אינטרנט?
...
טריפל. צריך את המודם שלהם עבור הטלפון, אחרת אתה יכול להשתמש בראוטר שלך. הם גם גובים 10 שח לחודש עבור השכרת מודם.

ל13 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 31
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: שאלה למנויי סלקום TV טריפל (בעבר או בהווה)

נושא שלא נקרא #9 

שמח לעדכן שלאחר דין ודברים קשים עם נציגים ומנהלים של סלקום TV וכתיבת מכתב תלונה חריף לנציב תלונות הציבור שלהם, חזרו אליי מהחברה עם עדכון שהוחלט לזכות אותי באופן מלא על כל המוקות שלא סופקו לי מעולם.

תודה @dmitrys על כל המידע המועיל ותודה @ptrToPtr על כל הטיפים החשובים :)

שלח תגובה

חזור אל “סטרימינג טלויזיה מהרשת”