Days Gone הוכרז

דיונים על המשחקים עצמם, משחקי אונליין וכו'
gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #46 

לכל מי שישב על הגדר (כמוני)
המשחק ב 100 שקלים ממוכר מהיימן באיביי.
אחרי אינספור עדכונים וליטושים, המחיר מבחינתי סביר לגמרי להתקדם לרכישה.
קישור:
https://www.ebay.com/itm/Days-Gone-PS4- ... ition=1000

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #47 

לקראת סיום המשחק (וגביע פלטיניום על הדרך)
תקשיבו, אחלה משחק שבעולם.
תחילה הרגיש לי כמשחק הכי ג'נרי והכי COPY PASTE שיש אבל הוא הולך ומתפתח ומפתיע מהאמצע שלו ועד סופו. הכל בו הרגיש לי ג'נרי וסתמי בהתחלה עד גיחוך וגלגול עיניים אך ככל שמתקדמים בעלילה ומכירים לעומק את הדמויות הראשיות ומגלים דמויות משניות נוספות מגלים שיש בו לא מעט סיפורי רקע, סיפורים משניים ושלל נקודות חדשות ומפתיעות. המפה שלו מפתיעה מאד לטובה מאחר ומתחילים עם אזור די גדול לשחק בו אבל לא משהו גרנדיוזי ואילו החלק השני של המשחק פותח אזור נוסף במפה שלמעשה מכפיל את גודל העולם למשהו ענק. אבל העולם לא רק ענק הוא גם פשוט מהמם ומרגיש לגמרי אותנטי. לדעתי העולם המרשים הוא אחד הדברים הכי מעניינים שיש למשחק להציע. יש בו מגוון אזורים מאד ייחודיים כאשר כל אחד מהם מביא משהו שונה למשחק מאזור עם המון צמחייה וירוק (כמו ג'ונגל) דרך אזור יותר צחיח ועד אזורים מושלגים בהרים כשבכל אחד מהם יש את תוואי השטח, הצמחייה, בעלי החיים והבנייה הייחודיים לו. מעבר לכך ומעל כל זה יש מערכת יום-לילה ומזג אוויר שמשנים את כל האווירה. להסתובב באותו אזור בבוקר יום בהיר מרגיש שונה לחלוטין מאשר להסתובב באותו האזור בדיוק בלילה כאשר סופת שלג מטורפת פוקדת את המקום.

בקיצור, אני לא רוצה כל כך לגלוש בכתיבה הלאה כי אני יכול שעות לכתוב על דברים יפים ומעניינים שיש למשחק להציע.

מה שכן, לצערי במצב הנוכחי שלו גם אחרי כל הפאצ'ים המשחק רחוק מלהיות מושלם. נתקלתי בלא מעט גליצ'ים ובאגים שגרעו מעט מהנאתי. לא משהו ברמה של דיל-ברייקר אבל לחלוטין דברים מעט מתסכלים. קרה לי מספר פעמים שאוייבים מסויימים נוצרו "יש מאין" ממש מול עיניי וכמה מטרים ממני מה שלא רק הרגיש מוזר אלא גם גרם לי להיפגע ו/או להיפסל בגלל שלא הייתי מוכן בכלל לסיטואציה. היו גם מספר פעמים בהם הלוגיקה של משימות מסויימות השתבשה פשוט בגלל שפתרתי את המשימה בדרך מעט אחרת מכוונת המשורר, דבר שאפשר לי לסיים בסופו של דבר את המשימה אך עם טעם של DOESN'T MAKE ANY SENSE. בנוסף לכל זה יש גם עניין ה- FPS הלא יציב שיכול קצת לעצבן לפעמים, במיוחד כאשר רוכבים מהר על האופנוע והמנוע של המשחק מתקשה להזרים את העולם סביבך בקצב מספק (זו גם הנקודה בה בדרך כלל נתלקתי באוייבים שמופיעים "יש מאין" אותה תיארתי קודם).

בקיצור, המשחק מקבל אצלי ציון של משהו בין 7.5 ל- 8 כאשר בקלות יכול היה לקבל בעיניי גם 8.5 ל- 9 במידה ולא היה נגוע בריג'קטים שתיארתי (ואחרים). בשורה תחתונה, היה שווה לגמרי את הזמן שלי. טחנתי אותו מכל הכיוונים בתקופת החגים האחרונה ונהנתי כמעט מכל רגע.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #48 

@jacko-il

שמחתי לראות מה שרשמת, אני גם בתקופה הזו החלטתי לשחק בו.
אני די בהתחלה, מעריך משהו כמו 15 שעות משחק, ועדיין לא נפתח החלק של המפה שאתה מדבר עליו, ולמעשה רק בפוקס הצלחתי לחסל HORD קטנטן ראשון.
אז אחרי שרשמת, אני בהחלט יכול לחזק:
הופתעתי ממש לטובה מהמשחק ואני ממש נהנה מכל רגע, וכיף לקחת את הזמן על כל משימה ואפילו סתם לשוטט בעולם הזה.
יש ירידה לפרטים קטנים, מזג האוויר ההפכפך, סופת השלגים שציינת, אם תשהה מספיק זמן בחוץ, השלג ייערם עליך, והוא נערם על הגופות של האנשים שחיסלת, הבוץ לאחר שהשלג נמס..
וכן, אפילו על ה PS4 PRO מורגשת ירידה בפריימים לעתים, בייחוד כשאתה מאיץ עם האופנוע באזורים עמוסי פרטים.
הדמות גם היתה יכולה להיות לטעמי קצת יותר מגיבה מהמצב הקיים, מרגיש שהיא מעט מסורבלת בסביבת העולם הפתוח.
ובינתיים נתקלתי רק בזומבי אחד שנתקע בקירות של משאית, וחיסלתי אותו כמו שהוא ואז הוא השתחרר מהקיר אל הרצפה, אל מותו הסופי.
לא משחק מושלם, אבל בהחלט משחק בלעדי כיפי, עם סיפור לא רע בכלל.

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #49 

@gal-cohen
·
אתה תראה איך פתאום בערך מהאמצע שלו והלאה הוא תופס תאוצה ומשתפר עוד. יהיו תפניות והפתעות גדולות בעולם ובסיפור. לא רק שנפתח עוד אזור עצום שלם במפה, גם נכנסים לתמונה עוד אוייבים חדשים (הן בני אנוש והן נגועים) ועוד סיפורים משניים.

וקבל טיפ - מנסיון, עדיף לשמור את העדרים לשלב מאוחר יותר במשחק. עם הזמן מקבלים נשקים הרבה (הרבה!) יותר יעילים וה- SKILLS שמשפרים איתם את הדמות יעזרו משמעותית. להתמודד איתם בהתחלה, במיוחד עם העדרים המאסיביים, זה די מעצבן וגורם לך לבזבז את כל התחמושת עליהם כדי לדגדג להם. אז עדיף לשחרר ולחזור לזה בהמשך כאמור. מה גם שאחרי שלב מסויים המיקומים שלהם מסומנים על המפה כך שלא צריך לשבור את הראש בלחפש אותם.

להיתקל בעדר בתחילת המשחק בלילה גשום באופן מפתיע לחלוטין וללא הכנה מוקדמת זה אחד הדברים הכי המלחיצים/מפחידים שחוויתי בשנים האחרונות בגיימניג.

ועוד משהו קטן - עם הזמן גם תוכל לשדרג את האופנוע כך שהוא יהפוך מדבר קצת נסבל לדבר כייפי. מיכל דלק גדול יותר ושיפורים למתלים, צמיגים וכו' יהפכו אותו לכלי שאפשר לטייל איתו בכיף במפה בשביל לחפש לוקיישנים מעניינים מבלי לשבור את הראש כל הזמן על תדלוק ותיקון שלו.
מה שכן, גם עשיתי כל משימת צד שניתן היה לעשות. זה גם הוסיף לי עניין במקום סתם לשוטט בעולם ללא מטרה בין המשימות הראשיות, גם נתן הרבה XP ופתח נשקים ייחודיים וגם חשף עוד קצת מידע רקע על המגפה, העולם והדמויות (כמו מה- NERO INTEL למשל)

נ.ב, יש לי תחושה כאילו הרבה סקירות קפצו לסיכום שלו וביקורת סופית מבלי באמת לסיים אותו לחלוטין. כלומר שפטו אותו לפי ההתחלה ועד האמצע (כמשחק די ג'נרי) מבלי באמת לתת לו לתפוס תאוצה - דבר שקורה כאמור רק בערך מהאמצע ועד הסיום.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #50 

jacko-il כתב:@gal-cohen

להיתקל בעדר בתחילת המשחק בלילה גשום באופן מפתיע לחלוטין וללא הכנה מוקדמת זה אחד הדברים הכי המלחיצים/מפחידים שחוויתי בשנים האחרונות בגיימניג.
...
·

נכון שלא שיחקת ב CONTROL? 8)

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #51 

@jacko-il

אחלה, תודה על העצות.
אני תמיד משלים גם משימות צד, וכבר בשלב הזה שידרגתי את האופנוע למיכל אחד לפני המיכל הגדול ביותר, וגם המנוע המתקדם ביותר שניתן כעת.
נהנה מכל רגע, והאמת שגם לפעמים הצלחתי להגיע לנקודות בהן העדר טייל למקום אחר, וכך הצלחתי גם לקחת את הזריקות של NERO וגם ליהנות מההקלטה של אותה נקודה.
בהמשך אני מניח שאגיע לשם לחסל את העדרים. 8)

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #52 

@Huber
·
עדיין לא.. אגיע גם אליו בהמשך.

תשמע, יש לי לב חלש אני, אני לא בנוי לרמות הפחד/לחץ האלה. לילה גשום, סופת ברקים, בנאדם רוכב לתומו על אופנוע, יורד שניה ללקט קצת פטריות ואיזה בשר צבי שיהיה לחבר'ה בבסיס.. פתאום דוב מחליט שאתה טרף ורץ אחריך ותוך כדי שאתה בורח לו אתה נכנס לתוך מבנה רק כדי לגלוש שהערת עדר של כמה מאות נגועים שמסתערים עליך בהיסטריה. לא בנוי לדברים האלה.

*וכל זה קורה כשאני יושב לבדי בחושך מוחלט בחצות הלילה בסלון על OLED ועם אזניות סראונד.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #53 

עוד משהו שראוי לציון:
הסאונד במשחק הזה פנומנאלי! בין הטובים ששמעתי.
יש שימוש בכל הרמקולים, בצליל היקפי, הבאסים בדיוק מתי שצריך והיכן שצריך, והכל מאוד כיווני - ניתן לדעת בדיוק מהיכן מגיע כל אויב.

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #54 

@gal-cohen
·
יאפ צודק. הוא באמת מעולה.
קרב יריות נשמע פשוט מעולה. ירי במקום פתוח של צלף או בכלל מנשק אוטומטי נשמע פנטסטי. יש הד לירי ולכדורים שחותכים את האוויר וכו', פשוט נפלא.
ואחד הדברים שהכי אהבתי זה את הסאונד שיש לאחר פיצוץ ממש גדול. פוצץ איזה מיכל גז או משאית צבאית נפיצה ולאחר כמה שניות (במידה ואתה עומד יחסית קרוב לארוע) תשמע כאילו נופלים ומתפזרים מסביבך רסיסים וחלקים על הקרקע.

ובכלל לסאונד חלק חשוב במשחקיות עצמה. תמיד צריך לקחת בחשבון את ההשלכות שיש לרעש על הסביבה. צריך לחשוב פעמיים לפני שיורים או מפוצצים משהו מפני שאז יכולים להגיע לאזור אורחים לא רצויים ששמעו את ההמולה. אך אם מתכננים את זה טוב אפשר גם להפוך את זה ליתרון. כבר כמה פעמים פיצצתי בכוונה רימון ליד מחנה אויב שהיה די קרוב לעדר נגועים. הלכתי להביא פופקורן ושהצד הטוב ביותר יינצח.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #55 

jacko-il כתב:@gal-cohen
·
כבר כמה פעמים פיצצתי בכוונה רימון ליד מחנה אויב שהיה די קרוב לעדר נגועים. הלכתי להביא פופקורן ושהצד הטוב ביותר יינצח.
...
·רעיון נפלא! :lol:
יישמתי אותו בקטנה פה ושם על קומץ אויבים, כשאגיע לליגה של הגדולים אני בהחלט אשתמש בזה גם.
גם סופות השלגים, או סערות הגשמים נשמעים מעולה במערכת.
תענוג, מקבל ממני ציון מאוד גבוה בסאונד.

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #56 

@gal-cohen
·
כן יש הרבה צחוקים עם קטעים כאלה במשחק.
אפשר גם לגרום לדוב לרוץ אחריך ולהכניס אותו לתוך מחנה של אוייבים או לחלופין למשוך כמה SWARMERS אל איזה דוב שנח באיזה מקום וכן הלאה.. יש מלא שיגועים שאפשר לעשות.
בכלל בהמשך אתה תלמד גם איך מרכיבים אמצעי לחימה יותר אפקטיביים מהמולוטוב הנחמד ומגוון חיצים מעניינים לשימוש עם הקשת וכן הלאה. יש הרבה שמח.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #57 

@jacko-il

שכנעת אותי!
(מדליק את הקונסולה)
:lol:

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #58 

@gal-cohen
·
אתה תתקל בכל מיני סיטואציות מצחיקות לאורך המשחק אפילו אם לא תנסה ליזום כלום. בגלל שהוא כל כך אקראי עם העולם והשוטטות בו של האויבים נוצרים להם המון מצבים מגוחכים.

לדעתי בשלב הזה אתה בטח כבר מכיר את עניין המלכודות ששמים לך נוודים אחרים נכון? אתה מגיע לחקור איזה אירוע אקראי חשוד, מוצא רמז, עוקב אחר העיקבות על הקרקע ונכנס ישר למלכודת. כשאתה מתעורר אתה נמצא בכלוב ואתה אמור לפרוץ את הדלת, לגנוב חזרה את הציוד שגנבו לך ולהרוג את כולם ולברוח.

אז פעם אחת קרה לי שבדיוק ברגע שפרצתי את הדלת ובאתי לצאת שמעתי מטר ממני צעקות של הנוודים וישר קרב יריות ובאלאגן שלם התעורר שם. יצאתי, הצצתי וראיתי שני(!!) דובים שתוקפים אותם, כל זה קורה עשרה מטרים ממני. עשיתי פרסה, חזרתי לתא וסגרתי אחריי את הדלת. שם ישבתי איזה עשר דקות עד שהדוב התייאש והלך. (אחד הלך משם מהר אך השני נשאר וחיכה לי בקרבת התא מלא זמן) להזכיר, היה לי רק סכין, כל הציוד שלי נגנב והיה באזור בו היה הדוב.

ועוד דבר נחמד, לא יודע אם שמת לב אבל ה NEWTS (אלו הילדים הנגועים) מתארגנים בקבוצת משל עצמם (בדרך כלל אוהבים להיות על גגות) ולא ממש תוקפים אם לא מרגישים מאויימים. העניין הוא שהם לא תוקפים רק אותך אלא כל מי שהוא לא הם, כולל כל שאר הנגועים. לפעמים נתקלים במצב בו הם במלחמה עם SWARMERS שנכנסו להם בטעות לטריטוריה. גם יכול לפעמים להיות מצחיק.

ובהמשך כאמור ייכנסו לתמונה עוד אויבים חדשים מעניינים, חלקם נגועים וחלקם קבוצות חדשות של בני אדם. יהיה מעניין.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #59 

חזק! קרעת אותי עם הדובים! :lol:
האמת שעדיין לא הגעתי למצב שלכדו אותי, נתקלתי באמבושים על הדרכים.
היה אמבוש אחד, פשוט לא נורמלי:
נגמר לי הדלק באופנוע על הכביש הראשי, והלכתי לכיוון עיירה קטנה ולפני העיירה היה מחסום קטן של רכבים.
כל זה בסופת שלג.. ואני קולט גופה שעונה חלקתי על רכב, חלקה כבר מכוסה בשלג - ופתאום הגברת קמה עלי! ועוד שני גברים מגיחים מאחורי משאית.
אשקרה שיחקה אותה מתה בשלג, עד שהייתי קרוב אליה.
זה היה מטורף, וזה בדיוק מסוג הדברים שלטעמי מקשרים בינך לבין העולם שאתה משחק בו.

jacko-il (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #60 

@gal-cohen
·
כן, מה שאתה מתאר קרה גם לי. יש כמה סוגי מלכודות, אל תדאג אתה תתקל בהן וגם תלמד עם הזמן איך לזהות סיטואצייה מסויימת כמלכודת. יש לפעמים צלפים שמתמקמים בעמדות גבוהות כמו על עצים וגגות שמורידים אותך כשאתה עובר עם האופנוע ואז חבר'ה מסתערים עליך. יש חבר'ה שקושרים כבל בגובה של בערך מטר לרוחב הכביש וכך מורידים אותך כשאתה רוכב עם האופנוע ואז כמובן מסתערים עליך. יש עוד כמה.
קרה לי אפילו מקרה די נדיר שירדתי לחפש מצרכים באיזו עיירה וכשחזרתי לאופנוע היה שם בחור שפירק לי ממנו חלקים. הוא שילם על זה בחייו אבל הייתי צריך לתקן את האופנוע וכו'. בקיצור יש מלא הפתעות. נסה לעקוב אחרי סימני השאלה שצצים לפעמים על הראדאר, לפעמים זה מוביל לדברים מעניינים (רוב הזמן מוביל לשטויות, אבל לפעמים יש הברקות).

אהבתי מאד גם את הקטע הזה שהנוודים מנסים לדבר אליך בזמן שאתה נלחם איתם. סוג של מנסים לשכנע אותך לרדת מזה או לעזוב את הנשק ולהצטרף אליהם וכל מיני משפטים כאלו. מוסיף לדעתי המון "אופי" לסיטואציות הללו.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

שלח תגובה

חזור אל “משחקים”