הסבת בית חכם של קונטק למערכת אחרת

בקרים, דימרים, טכנולוגיות לשליטה על צרכני החשמל בבית, SMART GRID וכו'

מנהל: מנהלי HT Home

mescaline
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1566
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

לינק להודעה #16 

בכללי זה לא נראה KNX, אצלי יש KNX וזה בכלל לא נראה ככה ואין מחשב ראשי
קונטק מעולם ועד היום לא עשו KNX

אלו בקרים שפותחו בארץ ובלעדיים לקונטק (כמו כל הציוד שלהם שפותח בארץ ובלעדי להם), לפי איך שזה נראה הם נשלטים ממגע יבש ולכן המערכת עובדת ללא המחשב הראשי.
מאיך שאני מבין את המערכות האלו כן ניתן להחליף את הבקרים בלוח לציוד כמו KNX אבל זה בטוח יעלה פי כמה ממה שקונטק ביקשו על תיקון המחשב

Ronit_Kohavi
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 6
הצטרף: דצמבר 2018
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0
יצירת קשר:

Re: הסבת בית חכם של קונטק למערכת אחרת

לינק להודעה #17 

@MichaelHauzer
שלום מיכאל,

1. המערכת אצלכם הותקנה לפני שנים רבות ועבדה ללא דופי במשך זמן רב,
עד אשר נתקלתם בבעיה מסוימת, שלא הייתם מוכנים לשלם בגין הטיפול קריאת שרות (לאחר שנות האחריות)

2. הפיתרון שהוצע לכם לתיקון המחשב הראשי
(שאינו מוצר שלנו אלא מחשב סטנדרטי והתקלקל לאחר מספר שנים שעבד ללא רבב)
הוא הפיתרון הזול ביותר שניתן למצוא בתחום הבית החכם לתיקון מחשב ראשי.
יש חברות (טובות ונחשבות) בתחום, שעלות המערכת הראשונית שאותה רכשת הייתה עולה לך
בין פי 2 ל-פי 3 ממה שאתם שילמתם, ועדיין במצב דומה שהיה הולך המוח הראשי (להגדרתך- המחשב)
קודם כל היית יושב בחושך ובלי יכולת לנהל משא ומתן על עלות התיקון, אלא היית בן ערובה וגם משלם עשרות אלפי שקלים.
אגב, גם ב-KNX אם היה הולך אפילו חלק פשוט יותר כמו ספק כוח- היית יושב בחושך, ולא יכול לתקן בעצמך-
כפי שניתן אצלנו (ספק כוח רגיל וסטנדרטי שקיים בכל חנות חשמל), בלי קשר למחיר שהיה גבוה הרבה יותר.

3. בחירתכם במערכת שלנו, מאפשרת לכם גם במקרה של תקלה "קטסטרופלית" שהולך המוח הראשי- לא לשבת בחושך,
לא להיות בני ערובה, ואתם יכולים להמשיך לתפעל את הבית בצורה רגילה מהלחצנים בקיר.

4. כל פיתרון אחר שתרצה להחליף או לעשות, יהיה יקר בהרבה ממה שהצענו ולא ייתן לך פתרונות טובים יותר.

אנו עוסקים בתחום מעל 17 שנים, ויש לנו אלפי לקוחות. כשבודקים לעומק מגלים
שאלו ש"אינם מרוצים" אלו למעשה לקוחות שאינם רוצים לשלם עבור עבודה ושרות,
כמו גם במקרה שלכם, בו התבקשתם בעבר לשלם עבור קריאת שרות, אך לטענתכם (ענת האוזר)
מגיע לכם שרות ואחריות לכל החיים ללא עלות.

אנו יותר מנשמח לתת לכם שרות, ובמידה ונדרש תשלום,
אנו מתחייבים שהוא הזול ביותר בארץ שניתן לקבל בגין אותו התיקון.

כחברה טכנולוגית אשר מפתחת את מוצריה ומשווקת אותם בכל העולם,
היום, תחת התקן הבינלאומי לבית חכם אלחוטי ,Z-WAVE
גם היום אנו מציעים את המערכת הטובה ביותר בארץ שניתן לקנות לבית חכם.
כל תגובה אחרת תהיה של מתחרים ולא תעמוד בבדיקות טכניות וטכנולוגיות אובייקטיביות.

אתה מוזמן לפנות אליי ישירות לטלפון 052-7333357

בברכה,
רונית כוכבי
מנכ"לית
קונטק הבית החכם

Ronit_Kohavi
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 6
הצטרף: דצמבר 2018
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0
יצירת קשר:

לינק להודעה #18 

שבלול כתב:מבין היטב לליבך, גם אני גם עם חשמל חכם שלהם (ללא Z-Wave)
והאזהרה שלך להתרחק מהם מנוסחת כ understatment של המאה לטעמי ..

מהנסיון שלי מחשבים שנהרסים לרב אפשר להציל , אולי שם צריך להיות המאמץ שלך ? ואולי אוכל לעזור לך אם אגש לתכנים מהמחשב שאצלי ..
בלי לדעת מה קרה שזה קצת קשה

שכן לי היה עם מערכת שלהם וניתק את את הבקרים ושם בקרים "טפשים" שחיבר אליהם מפסקים קפיצים (מבוסס מתח נמוך כדי שיתאים כמובן)
המחשב אגב שולט עליהם דרך ה USB , הם מתחברים אליו .. ועובדים לפי איזה תקן ששכחתי את שמו אבל יותר מואכב לעבוד איתו

בכל אופן אם תצליח להחליף אז תעדכן אותי בבקשה מה עשית, ואולי אתה יכול להעזר בי ובמחשב הפעיל שלי לנושא

אגב, הממשק תפעול האפליקטיהי שלהם נוראי אבל שמתי לב שהאוטנטיקציה היא רק על הממש משתמש ולא על הבקרים אז אחרי שהגעתי למצב שהפאנלים עובדים אצלי טוב, אספתי את ה URLים של הפקודות וחיברתי לאלקס ולגוגל אסיסטנט דרך IFTTT וחבריו

----

אהה, ועכשיו קראתי את ההודעה האחרת שלך שהלחצנים בקיר עובדים , אז לדעתי המצב יחסית בר הצלה בכל אופן...
...
·שלום "שבלול",
בחיפוש במאגר לקוחותינו לא מצאנו לקוח בשם "שבלול" :)
ואגב גם לא "שי לוי"
נשמח לדעת למה התנסחת בצורה הנ"ל (understatment)
על מנת שנוכל - אם ניתן- לעזור.

בכל מקרה אני שמחה לדעת שגם עם המערכת הישנה מאוד שלנו (מלפני שנים רבות)
אתה יכול לחבר את אלכסה, גוגל, IFTTT ועוד,
דברים שלא ניתן לעשות ברוב המערכות הקוויות הישנות.
דבר שרק מדגיש עוד יותר את היכולות הטכנולוגיות של המערכת של קונטק הבית החכם,
ואנו שמחים על כך.

זהו המספר האישי שלי 052-7333357
ואשמח לעזור בכל נושא.

בברכה,

רונית כוכבי
מנכ"לית
קונטק הבית החכם

mescaline
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1566
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

Re: הסבת בית חכם של קונטק למערכת אחרת

לינק להודעה #19 

Ronit_Kohavi כתב:@MichaelHauzer

אגב, גם ב-KNX אם היה הולך אפילו חלק פשוט יותר כמו ספק כוח- היית יושב בחושך, ולא יכול לתקן בעצמך-
כפי שניתן אצלנו (ספק כוח רגיל וסטנדרטי שקיים בכל חנות חשמל), בלי קשר למחיר שהיה גבוה הרבה יותר.
...
תעשו לעצמכם טובה ואל תלכלכו סתם על מערכות אחרות שהם בתקן בינלאומי הכי גדול ומוכר שיש ושאפשר להחליף בהן כל חלק במערכת מכל אחד מ אלפי היצרנים שיש ולא להיות כבולים לחברה אחת.
גם אם היה פיצוץ ביני לבין החברה או שהיא נעלמה אני יכול בכל עת להכנס ל knx.org ולראות את כל החברות והקבלנים בישראל שמורשות לטפל לי במערכת ולקבל מספר הצעות לכל דבר שארצה.
כמו כן , כל מערכת בקרה בימינו יודעת להתממשק ל KNX.

אם הלך ספק כוח אף אחד לא יישב בחושך, ב KNX יש עוקף ידני לכל יציאה, אפשר לחבר מראש ספק גיבוי אם מדובר בבית ממש גדול ואת זה ראיתי בפרוייקטים שבדקתי לפני כן
בכל מקרה כמעת כל חשמלאי יכול להשיג ספק כח ל KNX, אז זה עולה ~700 שקל, לא ביג-דיל למשהו שאולי יתקלקל אחת לעשור אם בכלל ובכל מקרה גם אצלכם צריך חשמלאי כדי להחליף ספק (כמו לכל עבודת חשמל אחרת)

מכאן הסיבות שבחרתי להתקין אצלי KNX וכבר קרוב ל 4 שנים כ 0 תקלות, מעולם לא נזקקתי לשירות.
עשיתי את הבחירה הזו לאחר שראיתי כמה פרוייקטים ובינהם 2 וילות פעילות עם 0 תקלות משנת 1998-9 ועד היום הם יכולים לחבר כל רכיב חדש או מערכת בקרה שירצו והוא עדיין יתאים ויתמוך בכל רכיב ופעולה שיש להם בבית.

בשורה התחתונה, טפלו בלקוחות שלכם בלי ללכלך על נושאים אחרים מסביב.
גם על הציוד שלכם יש דברים טובים לאמר, לפחות על הדה וינצי שראיתי, זה עובד, קל להתקנה ונראה טוב ואמין, אבל שוב, זה לא הנושא 8)

Ronit_Kohavi
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 6
הצטרף: דצמבר 2018
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0
יצירת קשר:

Re: הסבת בית חכם של קונטק למערכת אחרת

לינק להודעה #20 

mescaline כתב:
...
...
תעשו לעצמכם טובה ואל תלכלכו סתם על מערכות אחרות שהם בתקן בינלאומי הכי גדול ומוכר שיש ושאפשר להחליף בהן כל חלק במערכת מכל אחד מ אלפי היצרנים שיש ולא להיות כבולים לחברה אחת.

בשורה התחתונה, טפלו בלקוחות שלכם בלי ללכלך על נושאים אחרים מסביב.

גם על הציוד שלכם יש דברים טובים לאמר, לפחות על הדה וינצי שראיתי, זה עובד, קל להתקנה ונראה טוב ואמין, אבל שוב, זה לא הנושא 8)
...
mescaline שלום,

לא כתוב שמך האמיתי :)
באשר לתגובתך:
1. לא לכלכנו על שום חברה (בניגוד לחברות אחרות שדווקא כן עושות את זה ובהפגנתיות) בסך הכל ציינתי אך ורק עובדות!
רק ב KNX אתה נדרש ומחויב לעבוד עם ספק מיוחד שלהם בשונה ממערכות אחרות שניתן לעבוד עם ספק רגיל, ואם אין ספק - כל המפסקים בבית לא עובדים, ואתה מציע לפתוח את ארון החשמל ולהתחיל להפעיל בצורה ידנית, וכמו שציינת- עלות הספק ב KNX הוא פי 5 מספק רגיל, וזה עוד לפני התקנתו רק ע"י מוסמך KNX (ולהציע לשים ספק גיבוי- זה אפשר בכל חברה לעשות, זה כמובן עוד עלות, שוב לפי המחיר שאתה עצמך רשמת - פי 5...)
2. לגבי התקן הבינלאומי ו"הכי גדול"- אני מציעה לך לבדוק, ולהיכנס לאתר הבינלאומי של Z-WAVE ולגלות שם יותר ממיליון מוצרים תומכי ZWAVE , מה שהופך אותו לתקן הגדול ביותר בעולם לבית חכם!

בכל מה שכתבתי- אין אזכור לכך שה KNX אינו טוב!
הדוגמאות שנתתי הן רק להמחיש ללקוח שבכל מקום / חברה/ מוצר- הוא היה צריך לשלם...

3. בשורה התחתונה (כפי שרשמת) אנחנו מטפלים באלפי לקוחות על הצד הטוב ביותר. אני לא יכולה להגיד שיש חברה מושלמת או מערכת מושלמת, לכל חברה ומוצר יש לקוחות יותר או פחות מרוצים.
4. כן ותודה על הפרגון, אנחנו יודעים שמפסקי ה"דה וינצ'י" שלנו הם הטובים ביותר מסוגם כיום בעולם, ונותנים אפשרויות טכנולוגיות רבות ומגוונות (כולל התחברות למוצרים אחרים בתקן).

אם תרצה, אשמח להכיר לך את מוצרינו מקרוב ואולי אף תבחר לעשות בהם שימוש :)

בברכה,
רונית כוכבי
מנכ"לית
קונטק הבית החכם

mescaline
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1566
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

לינק להודעה #21 

אין לי שם אני יוזר, וזו כל המהות של פורומים אשר היישות בהם היא שם משתמש.

בשביל להחליף ספק של KNX לא צריך מישהו מהתחום, אפילו טכנאי של אדוויס יעשה זאת אם הספק ירכש מהם.

הכוונה שלי בתקן גדול זה שכל רכיב אצלי אני יכול להחליף ברכיב של כל חברה שמייצרת KNX, לא כך הדבר במוצרים שלכם או במוצרים Zwave אחרים, תמיד ישנם תת תקנים\דגמים\תאימויות\תדרים שמוצא X לא יכול לעבוד עם מוצר Y

Ronit_Kohavi
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 6
הצטרף: דצמבר 2018
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0
יצירת קשר:

לינק להודעה #22 

mescaline כתב:
הכוונה שלי בתקן גדול זה שכל רכיב אצלי אני יכול להחליף ברכיב של כל חברה שמייצרת KNX, לא כך הדבר במוצרים שלכם או במוצרים Zwave אחרים, תמיד ישנם תת תקנים\דגמים\תאימויות\תדרים שמוצא X לא יכול לעבוד עם מוצר Y
...
אני לא ממש מסכימה עם מה שכתבת, שכן יש לא מעט מוצרי KNX שלא הלחתי למצוא אותם בתוכנת ETS ולהגדיר אותם.
וגם נתקלתי במוצרי KNX שלא עובדים אחד עם השני, ואפילו בדור הקודם שנקרא IEB ששם המצב היה עוד יותר גרוע של נושא התאימות.
המעבר לתקן KNX אכן שיפר את המצב, אך לא הפך אותו למושלם.

לגבי מוצרי ZWAVE כל מי שעובר סרטיפיקציה במעדבות מסודרות שלהם בגרמניה, תואם אחד לשני בצורה מלאה.
אכן קיים נושא אחד שיש להתייחס אליו, וזה התדר של המדינה בה אתה נמצא - וזה תלוי רק ברגולציות של כל מדינה או אזור.

דרך אגב, אותה הרגולציה בדיוק לא מאפשרת להביא בכלל מפסקים אלחוטיים של KNX לארץ, למרות שבעולם כל המערכות עוברות יותר ויותר לטכנולוגיות אלחוטיות כולל KNX עצמו, בעוד העולם הקווי יילך וייעלם במשך הזמן.

אז לכן זהו שיקול רציני היום באיזו טכנולוגיה לבחור כאשר אתה מסתכל לשנים קדימה.

mescaline
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1566
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

לינק להודעה #23 

כמעת כל מה שרשמת לא נכון,

את רואה איך אותה מערכת אלחוטית עובדת במשך 20 שנה ויותר עם 0 תקלות ? אני לא...
לכן קווי תמיד יהיה.

במקרה אני בקשר עם המתכנת של המערכת שלי (כל כל הזמן אני מתחדש בדברים, אלקסה וכו) ואני כל הזמן לומד עליה כמו שאני משתדל להבין בכל הטכנולוגיה שמותקנת אצלי בבית
ואלו דבריו: "כל מוצר KNX שיש עליו את הלוגו של KNX (כלומר שהיצרן שלו מוכר כ knx partner) הדריבר שלו נמצא בענן של ה KNX וכל מי שמשתמש בתכנה עם רישוי יכול לקבל אותו
אין דבר כזה 2 רכיבי KNX שלא עובדים אחד עם השני, המערכת עובדת בצורת טלגרמות, לשום רכיב לא אכפת איזה רכיב יש ברשת, יש רכיב ששולח טלגרמה (לחצן למשל) ויש רכיב שמאזין לה (בקר).
זה כמו שיש רכיב ברשת עם הכתובת 1.0.0.1, אם תשלחי ממחשב פינג לכתובת הזו אז היא תגיע למי ש"מאזין" ל 1.0.0.1 בלי קשר אם הרכיבים מאותו יצרן או מכירים אחד את השני או מריצים את אותה מערכת הפעלה, הם עובדים באותו תקן שנקרא "tcp-ip"

Ronit_Kohavi
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 6
הצטרף: דצמבר 2018
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0
יצירת קשר:

לינק להודעה #24 

mescaline כתב:כמעת כל מה שרשמת לא נכון,

את רואה איך אותה מערכת אלחוטית עובדת במשך 20 שנה ויותר עם 0 תקלות ? אני לא...
לכן קווי תמיד יהיה.
...
יקירי,
אני מבינה שקשה לך להבין את דבריי מאחר ואינך מתקין או מתכנת KNX.

לשאלתך, ברור שמערכת אלחוטית בעוד 20 שנים תעבוד בדיוק כמו ביום שהיא הותקנה, דבר שקשה להגיד על מערכת קווית.
למשל במערכת אלחוטית הלחיצה על המתג תמיד תדליק את האור- בצורה פיזית במתג עצמו,
והפקודה האלחוטית (שהיא רק לעדכון סטטוס בממשק ולא להפעלת המנורה) תמיד תגיע ליעדה.
מה שלא ניתן להגיד על כבל של מערכת קווית ומה יהיה מצבו של הכבל בעוד 20 שנים,
כך שאפילו הפקודה להדליק את האור עלולה לא להגיע, וזה עוד לפני שדיברנו על עדכון הממשק.
ועוד ראיה היא, שלא היו צריכים עוקפים ידניים על הבקרים בארון החשמל אם לכולם ובכל הזמן היו 0 תקלות במערכות הקוויות..
העולם נע קדימה, המערכות הקוויות ייעלמו, בדיוק כמו שיש לך טלפונים ללא חוטים, מקלדות ועכברים, שואבי אבק, ואפילו אודיו וידאו ב 4K ועוד..
ובדיוק כמו כל הטכנולוגיות החדשות ביותר כגון העוזרות הקוליות, שעובדות בצורה אלחוטית.

קצרה היריעה מלהסביר את כל הסיבות לכך בפוסט, במידה ותרצה להמשיך את הדיון בצורה מפורטת ומעמיקה,
אשמח להמשיך בפרטי.

mescaline
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1566
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

לינק להודעה #25 

כנראה שזה יהיה שיח שאף אחד לא יסכים עם השני סגנון אפל VS אנדרואיד.

הפקודה לא תעבור בכבל bus תקני בן 20 שנה? באמת...
הלחצן ישדר אלחוטית אחרי 20 שנה כבמו ביום שהוא הותקן? את יודעת בכמה שרידות של אלקטרוניקה זה תלוי?
תסתכלי סביבך ותראי אם ישנו ציוד אלחוטי שלא הוחלף ב 5 השנים האחרונות, כל הדברים האלחוטיים שרשמת.

לא צריך את העוקף הידני?
העוקף ידני נועד כדי לתפעל בראש ובראשונה את הפרוייקט לפני שהוא מתוכנת, עוד לפני שיש לחצנים בקירות, לפעמים זה עניין של חודשים בבנייה, וכך גם יוכלו לבדוק את החשמל\תריסים עוד בשלב התקנתם במבנה

בינתיים המערכת היחידה בעולם שמאושרת לשליטה על חשמל במבני ציבור\מסחר\תעשיה מלבד בקרי PLC שמריצים ladder ובקרים יעודיים למלונות זה KNX.
בארץ אפילו לא חסרים בנייני חברות (אינטל!)\מרלוגים\קניונים\בתי ספר ואפילו יאכטות שעובדים על טהרת הknx

כל תקן אחר שלכם\קרסטרון\לוטרון\פיליפס\z-wave אלחוטי או משהו קווי\אלחוטי אחר אפילו לא קרוב לרמת התקינה האמינות והשרידות של KNX
נערך לאחרונה על ידי mescaline ב 20/12/2018 12:25, נערך 6 פעמים בסך הכל.

movieman
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4514
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 346 פעמים

לינק להודעה #26 

אני לא מכיר לעומק את המע' שהזכרתם כאן אבל אני יכול לומר שאצלי מותקנת מער' Z-WAVE משנת 2013 שאני בעצמי התקנתי , קינפגתי והגדרתי.
המע' פועל אצלי בצורה טובה , ללא תקלות (למעט בהחלפת הבקר הראשי שרציתי - והייתי צריך לבצע הגדרות חדשות שלקחו כמה שעות)

היתרון הגדול של Z-WAVE הוא שבעצם ישנם עשרות חברות שמוכרות גם מודולים וגם בקרים , קהילה מטורפת וענקית שגם כותבת תרחישים וקודים כמעט לכל דבר שקיים ואני מאוד מרוצה ממנה.

חיבור קווי בבתים שלא תוכננו מראש - זה מבחינתי כאב ראש - בעיקר שמדובר בדירה , בטח ובטח בדירה שכורה.

המלצתי ל-לא מעט אנשים על Z-WAVE ונכון לרגע זה כולם די מרוצים מהמע' - ככה שגם היום - הייתי בוחר שוב להשתמש בזה.
מה שכן - ישנם חברות בארץ שמוכרות מוצרים במחירים מאוד גבוהים בכל תחום כמעט וכל אחד יעשה את החישובים/שיקולים שלו.
אני בד"כ - מעדיף להזמין בעצמי ולבצע עבודות בעצמי - גם כי אני אוהב לדעת איך זה עובד ואז לתקן - יותר קל ולא צריך לחכות ולהיות תלוי באף אחד
וישנו כמובן גם את הפאן הכלכלי שלפעמים אפילו יוצא זול יותר והכי חשוב - אני עושה את זה בזמן שנוח לי בכיף ולא בלחץ.

asaflevy
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 2
הצטרף: מרץ 2019
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

ליקוי במערכת חשמל חכם

לינק להודעה #27 

לא להתקרב!!
המערכת ברשותי כ-4 שנים, נרכשה עם הרבה הבטחות.
אחרי שלא סידרו את מה שהובטח. כמו תזמון תריסיםוכל מיני תרחישים שהובטחו.
כשטכנאי היה הבטיח לסדר את התריסים לאחר ששלחתי תזמונים, זה לא קרה.
אבל השיא היה לפני כמעט שנה, כאשר הייתה הפסקת חשמל יזומה של כ-3 שעות של חברת חשמל, לאחר שחזר החשמל, כל התריסים עלו למעלה, ולא ניתן היה להורידם.
בשיחה עם השירות, אמרו שצריך שירות (עניין של 550 ש"ח - לחיבור מרחוק).
לאחר שיחה עם המנהלת נאמר לי שבמקרה כזה עלי להוריד את המערכת. שאלתי האם עלי להיות כל הזמן בבית ולעקוב אחר המערכת? אמרו לי שכך זה עובד.
לא הסכימה שזה התנהגות לקויה של המערכת, ולא הסכימה להגיע לתקן.

מי שרוצה עוד פרטים מוזמן לשלוח מייל.

שלח תגובה

חזור אל “חשמל חכם ותשתיות”