[עדכון: התקלה נפתרה!] Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

[עדכון: התקלה נפתרה!] Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר

נושא שלא נקרא #1 

עדכון: התקלה נפתרה על ידי החלפה של הפורט בסוויץ' בבניין.
יותר נכון העבירו אותי מסוויץ' 1 לסוויץ' 2 (כנראה שהפורט שלי פשוט היה בעייתי אבל הטכנאי כבר העביר לסוויץ' השני) ועכשיו הכל פיקס!


שלום חברים,

אני מחובר לפרטנר פייבר עם חיבור 1000 הורדה / 100 העלאה.
בשבועות האחרונים שמתי לב לניתוקים קטנים מדי פעם של ממש כמה שניות בודדות.

אני משתמש בראוטר של Ubiquiti מדגם ER-X-SFP ככה שהסיב של פרטנר מחובר מהקיר אליו (כרגע עם המיניג'ביק של פרטנר אבל הזמנתי אחד של Ubiquiti הוא בדרך).
הבדיקה שעשיתי היא פינג רציף לגוגל ואני רואה תופעה די עקבית, כל 1-3 דקות מקבל unreachable או פינג גבוה מאוד (כמה מאות ms ואפילו מעל 1000ms).

תמונה

כמובן שהחשוד המיידי הוא הראוטר אז איפסתי אותו ממש להגדרות יצרן (הדבר היחיד שעשיתי זה להפעיל offload) והתופעה עדיין המשיכה.
כשאני עושה פינג רציף מה-CLI של הראוטר אני רואה תופעה דומה.

תמונה

ניסיתי להוציא את הראוטר מהשרשרת וחיברתי את המחשב לממיר סיב של פרטנר (שעוד קיים אצלי אבל לא בשימוש) וראיתי שהתופעה עדיין קיימת.
דיברתי עם התמיכה של פרטנר עשו לי "איפוס לציוד" הכל היה בסדר בערך ל-5 דקות ואז שוב חזר, תיאמו לי טכנאי ליום ראשון.
העניין הוא שלפעמים זה באמת בסדר לדי הרבה זמן (כרגע בערך 600 פינגים רצופים שעברו חלק) ואז פתאום שוב כל כמה דקות ניתוק.

והנה עכשיו אחרי בערך 600 פינגים רצופים חלקים קיבלתי את הדבר הבא, אמנם לא unreachable אבל פינג גבוה מאוד.

תמונה

ממה שאני מבין הבעיה כנראה בציוד של פרטנר (מיניג'ביק תקול / ציוד שלהם בבניין), אולי מישהו כאן שמבין יותר ממני יכול לתת עוד דעה על העניין?
אני גם חושש שיגיע טכנאי ולא ממש יידע מה לעשות, יחליף את הממיר האופטי או את המיניג'ביק ויילך וזה לא באמת יפתור את הבעיה.
נערך לאחרונה על ידי djsavta ב 02/03/2021 0:26, נערך 2 פעמים בסך הכל.

sys_admin
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2978
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 563 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #2 

בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:

Amir64
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8825
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 124 פעמים
קיבל תודות: 1404 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #3 

יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16908
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2088 פעמים
יצירת קשר:

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #4 

@sys_admin

אתה בטוח?

קוד: בחירת הכל

ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5 sfp
connector=LC
vendor=OEM
oui=00-00-00
part=OP5420D-43
rev=A
serial=XXXXXXXXXXXX
date=190717
temp=33.921 C
voltage=3.27 V
current=16.40 mA
tx_power=0.20 mW
rx_power=0.28 mW
tx_fault=no
rx_los=no

djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #5 

18/02/2021 19:21  
sys_admin כתב:
בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:
...
האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.
הדגם זה UF-SM-1G-S.

מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?

תמונה
18/02/2021 19:42  
Amir64 כתב:
יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת.
...
לא, אין.
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16908
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2088 פעמים
יצירת קשר:

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #6 

נתוני הקו שלך דיי דומים לשלי, אבל אני לא באמת יודע.
אלה הנתונים שאני רואה אצלי לצרכי השוואה:

קוד: בחירת הכל

ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5 sfp
connector=LC
vendor=OEM
oui=00-00-00
part=OP5420D-43
rev=A
serial=XXXXXXXXXXXX
date=190717
temp=33.921 C
voltage=3.27 V
current=16.40 mA
tx_power=0.20 mW
rx_power=0.28 mW
tx_fault=no
rx_los=no
ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5
eth5: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UP group default qlen 1000
    link/ether *** brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    inet *** brd *** scope global eth5
       valid_lft forever preferred_lft forever
    inet6 *** scope link
       valid_lft forever preferred_lft forever
    Description: Internet

    RX:  bytes    packets     errors    dropped    overrun      mcast
    2751677405348 3315076168          0       8375          0          0
    TX:  bytes    packets     errors    dropped    carrier collisions
    3388737620200 3251341576          0          0          0          0
ubnt:~$ uptime
 16:52:09 up 102 days, 10:17,  2 users,  load average: 1.12, 1.27, 1.26

djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #7 

אוקיי תודה, אז או שהקו עצמו תקין מהכיוון הזה או שהנתונים האלה לא מצביעים על תקינות הקו.
נראה שיש לנו GIBICים שונים אחד מהשני אבבל עדיין לשניהם יש דיאגנוסטיקה.
על איזו גרסה הראוטר שלך אגב?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16908
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2088 פעמים
יצירת קשר:

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #8 

אני קצת (הרבה?) לא מעודכן, v1.10.7.
התחברתי אליהם בסוף 2019, אז אולי הציוד שהם משתמשים בו השתנה מאז.

djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #9 

לא שזה אמור לשנות משהו, אבל אני על הגרסה האחרונה v2.0.9-hotfix.1 (אולי שווה לי לשנמך?)
אני התחברתי אליהם עוד ב-2018, לדעתי הציוד שלי ישן יותר משלך.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16908
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 2088 פעמים
יצירת קשר:

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #10 

אני שמעתי\קראתי שלגרסה *.2 היו כל מני בעיות יציבות, זו אחת הסיבות שלא שדרגתי. עם זאת, 2.0.9 HF1 הייתה אמורה לפתור את כל הבעיות האלה.
אני מניח ששווה לנסות לשנמך ולראות אם זה נותן משהו.

Shasoosh
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1468
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 18 פעמים
קיבל תודות: 122 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #11 

איך מקבלים נתונים מה - GBIC ? צריך שהמחשב יהיה מחובר ישירות למתאם סיב?

forum_admin
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 68
הצטרף: אוגוסט 2020
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #12 

18/02/2021 19:21  
sys_admin כתב:
בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:
...
אין דבר כזה שלא יהיו יכולות DDM, ולנציגים שם אין יכולת להתחבר לציוד לראות נתונים
הם משתמשים במערכת שעושה להם אוטומציה , ודרכה הם רואים את החבילה שעל הקו, נתונים אופטיים, האם הפורט למעלה, בדיקת שגיאות
הם חייבים את זה אחרת הם לא יראו נתונים אצלם בתוכנה

יש הרבה מקרים שבהם התוכנה מראה נתונים שגויים, אבל עוד פעם אני בספק אם הם מתחברים לציוד
שאני אומר ציוד אני מתכוון לSW בחצר לקוח , וגם לטבעת עצמה

djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #13 

שינמכתי גרסה ל-v1.10.11.
נראה כרגע כבר בערך 20 דקות בלי ניתוקים.
אולי הבעיה הייתה בגרסה, מוזר מאוד בהתחשב בעובדה שהיו ניתוקים גם עם הממיר האופטי של פרטנר.
אם יישאר ככה עד מחר אבטל את הטכנאי של פרטנר.

sys_admin
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2978
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 563 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #14 

18/02/2021 19:44  
djsavta כתב:
18/02/2021 19:21  
sys_admin כתב:
בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:
...
האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.
הדגם זה UF-SM-1G-S.

מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?

תמונה
18/02/2021 19:42  
Amir64 כתב:
יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת.
...
לא, אין.
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו.
...
לפי איך שזה נראה, לפחות החלק מהתשתית שבין המתג של פרטנר לבין ה GIBIC שלך הוא תקין. הבדיקה הבעה שאתה יכול לנסות זה לבדוק PING ל HOP הראשון שאתה מקבל מפרטנר. אם גם לשם יש ניתוקים, אז אתה יכול לדעת שהבעיה היא עוד לפני יציאה מרשת של פרטנר לאינטרנט.

djsavta (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 130
הצטרף: אפריל 2015
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 15 פעמים

Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)

נושא שלא נקרא #15 

18/02/2021 20:54  
sys_admin כתב:
18/02/2021 19:44  
djsavta כתב:


האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.
הדגם זה UF-SM-1G-S.

מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?

תמונה



לא, אין.
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו.
...
לפי איך שזה נראה, לפחות החלק מהתשתית שבין המתג של פרטנר לבין ה GIBIC שלך הוא תקין. הבדיקה הבעה שאתה יכול לנסות זה לבדוק PING ל HOP הראשון שאתה מקבל מפרטנר. אם גם לשם יש ניתוקים, אז אתה יכול לדעת שהבעיה היא עוד לפני יציאה מרשת של פרטנר לאינטרנט.
...
האמת שעשיתי בדיוק את זה ואכן היו ניתוקים.
אבל כרגע אני על הגרסה המשונמכת ונראה שאין ניתוקים.
שוב, זה מאוד מאוד מוזר כי קודם היו ניתוקים גם בלי הראוטר אז קצת לא ברור לי איך זה פתר את הבעיה.
בכל מקרה כרגע ביטלתי גם את ההזמנה של ה-GIBIC וגם את הטכנאי של פרטנר, כי נראה שהכל תקין.

עריכה: כמובן שרגע אחרי שאני מבטל הכל אני אקבל ניתוק נוסף.
אני אקבע שוב טכנאי.
כרגע אני לא אזמין GIBIC חדש אם אין צורך.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”