moco כתב:יש לי ההערה על השרשור הזה שלא קשורה ישירות לנושא התאונות, אלא יותר לאופי של הרבה תגובות פה.
אפשר לסכם זאת כך:
אפשר להוציא את היהודים מהגולה, אך כנראה קשה מאוד להוציא את הגולה מהיהודים.
שלא תבינו לא נכון, יש לי המון ביקורת גם על המשטרה, גם על משרד התחבורה ועל השלטונות בכלל. זה בריא בחברה דמוקרטית להיות עם עין פקוחה על כל מי שיש לו שררה.
מצד שני, הרפלקס הקבוע שיש להרבה אנשים מייד להניח שהשלטונות עסוקים ברק איך לנצל את האזרחים התמימים, בלי לתת טיפה של קרדיט לאף אחד שם, זו גלותיות מובהקת. חשבתם אולי שיש אנשים במסדרונות השלטון ובמשטרה שבעיית התאונות זה הגדרת תפקידם ושהם בתמים מנסים לתקוף את הבעייה בצורה מתודית, תוך שימוש בתוצאות של מחקרים אובייקטיבים.
זה שיש לכם רישיון נהיגה כבר עושה אתכם מומחים לעיניני תעבורה?
האם בהכרח אנשים שכותבים פה באתר HT יודעים תמיד יותר טוב על הנושא מאשר אלא שזה עסוקם?
האם כל שוטר ופקיד ממשלתי הגיע לתפקידו אך ורק כדי לעשוק אתכם?
נכון, נושא התאונות מתסכל באופן טרגי, אך כמו שנאמר פה בצדק בכמה הודעות, זה כנראה גם מאוד מושפע מהאופי של עמינו, קרי שלנו.
ושאלה למחשבה: האם מישהו נתן דעתו מה היעד בנושא? כמה הרוגים בשנה ייחשב לסביר? הרי רוב התגובות המתלהמות מגיעות אחרי תאונות בודדות שבהן יש הרבה הרוגים בתאונה בודדת, מה שמביא את זה לכותרות. אני מנחש שרובינו לא יודעים לאיזה אחוז של קטל בכבישים נתיחס כסביר. עולם של אפס הרוגים יש רק בחלומות, אז זו שאלה מאוד מהותית.
...
משה, הפעם למרבה הצער
אני חייב להסכים לדבריך במאת האחוזים !
לי זה ברור כאור השמש שיש קשר ישיר בין מהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך לבין תאונות לבין פצועים קשה לבין הרוגים !
-מה בדיוק האחוז מ-סך התאונות ? אין לי מושג אבל ללא ספק משמעותי ומספיק על מנת לצמצמם אותו !
-האם נהג שיכור שעושה תאונה ב 140 קמ"ש נחשב לתאונה בגין מהירות או בגין שתיית אלכוהול ?! לדעתי ועוד איך המהירות אחראית ישירה על התאונה !
-האם העלאת המהירות המותרת בחלק מכבישי הארץ לא תגרום ליותר תאונות ? אולי לא, אבל מה הקשר לבעייה בה עלייה אנחנו מדברים (אגב, אני לא הייתי מעלה את המהירות בכביש החוף בשום מקרה !!!)
-האם הנהג הישראלי הוא אחד הנהגים "הגרועים" בעולם ? בלי שום מחקר אני יכול לענות בפה מלא
שהתשובה היא כן וזה בעצם שורש הבעייה, אבל את זה כמובן כולנו יודעים !
-האם משטרה יכולה לעשות יותר ? ברור שכן, אבל אולי למעט ניצול משאבים נכון יותר אני לא רואה שום רע ברוב המקרים בהם המשטרה אוכפת את חוק המהירות !
-האם תשתיות הכבישים בישראל לא טובות ? לדעת כולנו, ישנם באמת מקומות שהכבישים הם *** וצריך לעשות הכל על מנת לתקן את זה, אבל זה רק מוסיף את הצורך להגביל ולאכוף את המהירות !
-אחד מתחביבי הוא רכיבה על אופני הכביש ! וכמו ששמעתם הרי כל רוכבי האופניים מתלוננים על הנהג הישראל החרא ועל תשתית הכבישים הגרועה שיש בישראל ! אז אני אגלה לכם סוד שלדעתי הגורם העיקרי לתאונות בין כלי רכב לבין רוכבי האופניים הוא דווקא רוכב האופניים ! שרוכב עוד יותר גרוע מאשר נהיגתו של הנהג הישראלי (אני לא מדבר על אשמה אלא על הגורם)
-אותי דווקא הרגיז שאתמול בבוקר (ראשון), אחת הכתבות בעיתון ידיעות דיברה על כך שאחד מגורמי התאונה המזעזעת בבית שמש הוא הכביש המסוכן שם ! אותי זה הרתיח ! כל העולם אשם רק אני לא !
והנה אני אשאל אתכם שאלת תם (אני מצטט):
א. מדוע להעמיד את הנהגים למבחן כאשר ניתן מראש להגביל באופן טכני את כושרם של כלי רכב לנוע במהירות מופרזת העולה על זו המותרת בחוק?
ב. מדוע אין חובה לייצר ולמכור כלי רכב בתצורה המוגבלת למהירות המרבית המותרת בחוק?
ג. מדוע להטריח את מערכות אכיפת חוקי התנועה במקום בו ניתן לעקר מראש ולחלוטין עבירה על חוקי התנועה?