הרשות: מהירות מופרזת היא סיבה עיקרית לתאונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

Itay_Pollak כתב: התחושה של רוב האנשים - שהמשטרה מתמתקדת בדברים הקלים לייצור הכנסות ותו לא.
...
בדיוק לתחושה הזו התיחסתי.
כשמגיעים לדבר על השלטונות, פתאום כל אדם נורמטיבי נהפך לחובב תיאוריות קונספירציה.
מהירות חשוב לאכוף, בדיוק בגלל שזה קל לאכוף אותה, ולכן בתמונה הכללית זו פעילות יעילה.
זה לא אומר שלא צריך לאכוף גם דברים אחרים, ובמיוחד בכבישים מועדים. אתה יודע מה הבעיה? יש הרבה יותר מידי כבישים מועדים :-(
משה

UltraMagnus
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 388
הצטרף: מאי 2008
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

שמעו,
אני נוסע מידי יום בכביש 38 שנחשב לכביש אדום ואני רואה בממוצע ניידת של מתנ"א אחת לשבוע.
אם זה יותר אז זה כבר מתנדבים חטייארים שבקושי מחזיקים מעמד בחום.
אז אם לכביש אדום ההתייחסות כזאת עלובה לא רוצה לדעת מה קורה בכבישים אחרים.
מה הבעיה בלשים מכמונות מהירות לכל אורך הציר?
הרי העניין מסתכם בסופו של דבר בהתרעה לא?
אם אתה יודע שבכל יום תעמוד שם ניידת של מתנ"א שמחכה לדוג אותך ובנוסף מספיק מצלמות כדי לצלם חתונה,
אנשים לא ייסעו מהר.
זה כל כך פשוט....

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

פעם חשבתי ככה, היום לא ממש. מהירות היא גורם אבל לא יודע אם עיקרי. הרי בן אדם אפשר לפצוע קשה גם ב 30 קמש ?
אנשים פה נוהגים כמו דפקטים, חותכים, עוקפים מסוכן, לא מצייתים לחוקים, ויחד עם כל החוסר תרבות גם נוסעים מהר, שזה מפחית את זמן התגובה כשיש צורך בה. כשאתה נותן אקדח לקוף והוא הורג מישהו, אל תאשים את הקוף.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

UltraMagnus כתב:שמעו,
אני נוסע מידי יום בכביש 38 שנחשב לכביש אדום ואני רואה בממוצע ניידת של מתנ"א אחת לשבוע.
אם זה יותר אז זה כבר מתנדבים חטייארים שבקושי מחזיקים מעמד בחום.
אז אם לכביש אדום ההתייחסות כזאת עלובה לא רוצה לדעת מה קורה בכבישים אחרים.
מה הבעיה בלשים מכמונות מהירות לכל אורך הציר?
הרי העניין מסתכם בסופו של דבר בהתרעה לא?
אם אתה יודע שבכל יום תעמוד שם ניידת של מתנ"א שמחכה לדוג אותך ובנוסף מספיק מצלמות כדי לצלם חתונה,
אנשים לא ייסעו מהר.
זה כל כך פשוט....
...
וזאת בדיוק הסיבה שפרויקט המצלמות הדיגיטאליות עומד להתבצע.
הדגש בו יהיה על כבישים אדומים וכבישים שמועדים לפורענות באופן כללי עפ"י הססטיסטיקה.
בפרויקט יתאפשר גם לנייד מצלמות, כך שיהיה ניתן "להתלבש" על כביש
מסויים ובזמן נתון לשים שם המון מצלמות בבת אחת .
האפקטיביות של כל מצלמה תגדל משמעותית, מכיוון שהנהגים אף פעם לא יידעו אם מצלמה היא אמיתית או דמה.
חלק ממצלמות הדמה יהיה ניתן להחליף למצלמות אמיתיות (והפוך כמובן) ברזולוציה של שעות בודדות.
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

moco כתב:יש לי ההערה על השרשור הזה שלא קשורה ישירות לנושא התאונות, אלא יותר לאופי של הרבה תגובות פה.

אפשר לסכם זאת כך:
אפשר להוציא את היהודים מהגולה, אך כנראה קשה מאוד להוציא את הגולה מהיהודים.

שלא תבינו לא נכון, יש לי המון ביקורת גם על המשטרה, גם על משרד התחבורה ועל השלטונות בכלל. זה בריא בחברה דמוקרטית להיות עם עין פקוחה על כל מי שיש לו שררה.
מצד שני, הרפלקס הקבוע שיש להרבה אנשים מייד להניח שהשלטונות עסוקים ברק איך לנצל את האזרחים התמימים, בלי לתת טיפה של קרדיט לאף אחד שם, זו גלותיות מובהקת. חשבתם אולי שיש אנשים במסדרונות השלטון ובמשטרה שבעיית התאונות זה הגדרת תפקידם ושהם בתמים מנסים לתקוף את הבעייה בצורה מתודית, תוך שימוש בתוצאות של מחקרים אובייקטיבים.
זה שיש לכם רישיון נהיגה כבר עושה אתכם מומחים לעיניני תעבורה?
האם בהכרח אנשים שכותבים פה באתר HT יודעים תמיד יותר טוב על הנושא מאשר אלא שזה עסוקם?
האם כל שוטר ופקיד ממשלתי הגיע לתפקידו אך ורק כדי לעשוק אתכם?

נכון, נושא התאונות מתסכל באופן טרגי, אך כמו שנאמר פה בצדק בכמה הודעות, זה כנראה גם מאוד מושפע מהאופי של עמינו, קרי שלנו.
ושאלה למחשבה: האם מישהו נתן דעתו מה היעד בנושא? כמה הרוגים בשנה ייחשב לסביר? הרי רוב התגובות המתלהמות מגיעות אחרי תאונות בודדות שבהן יש הרבה הרוגים בתאונה בודדת, מה שמביא את זה לכותרות. אני מנחש שרובינו לא יודעים לאיזה אחוז של קטל בכבישים נתיחס כסביר. עולם של אפס הרוגים יש רק בחלומות, אז זו שאלה מאוד מהותית.
...
משה, הפעם למרבה הצער :wink: אני חייב להסכים לדבריך במאת האחוזים !

לי זה ברור כאור השמש שיש קשר ישיר בין מהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך לבין תאונות לבין פצועים קשה לבין הרוגים !
-מה בדיוק האחוז מ-סך התאונות ? אין לי מושג אבל ללא ספק משמעותי ומספיק על מנת לצמצמם אותו !
-האם נהג שיכור שעושה תאונה ב 140 קמ"ש נחשב לתאונה בגין מהירות או בגין שתיית אלכוהול ?! לדעתי ועוד איך המהירות אחראית ישירה על התאונה !
-האם העלאת המהירות המותרת בחלק מכבישי הארץ לא תגרום ליותר תאונות ? אולי לא, אבל מה הקשר לבעייה בה עלייה אנחנו מדברים (אגב, אני לא הייתי מעלה את המהירות בכביש החוף בשום מקרה !!!)
-האם הנהג הישראלי הוא אחד הנהגים "הגרועים" בעולם ? בלי שום מחקר אני יכול לענות בפה מלא שהתשובה היא כן וזה בעצם שורש הבעייה, אבל את זה כמובן כולנו יודעים !
-האם משטרה יכולה לעשות יותר ? ברור שכן, אבל אולי למעט ניצול משאבים נכון יותר אני לא רואה שום רע ברוב המקרים בהם המשטרה אוכפת את חוק המהירות !
-האם תשתיות הכבישים בישראל לא טובות ? לדעת כולנו, ישנם באמת מקומות שהכבישים הם *** וצריך לעשות הכל על מנת לתקן את זה, אבל זה רק מוסיף את הצורך להגביל ולאכוף את המהירות !
-אחד מתחביבי הוא רכיבה על אופני הכביש ! וכמו ששמעתם הרי כל רוכבי האופניים מתלוננים על הנהג הישראל החרא ועל תשתית הכבישים הגרועה שיש בישראל ! אז אני אגלה לכם סוד שלדעתי הגורם העיקרי לתאונות בין כלי רכב לבין רוכבי האופניים הוא דווקא רוכב האופניים ! שרוכב עוד יותר גרוע מאשר נהיגתו של הנהג הישראלי (אני לא מדבר על אשמה אלא על הגורם)
-אותי דווקא הרגיז שאתמול בבוקר (ראשון), אחת הכתבות בעיתון ידיעות דיברה על כך שאחד מגורמי התאונה המזעזעת בבית שמש הוא הכביש המסוכן שם ! אותי זה הרתיח ! כל העולם אשם רק אני לא !

והנה אני אשאל אתכם שאלת תם (אני מצטט):
א. מדוע להעמיד את הנהגים למבחן כאשר ניתן מראש להגביל באופן טכני את כושרם של כלי רכב לנוע במהירות מופרזת העולה על זו המותרת בחוק?
ב. מדוע אין חובה לייצר ולמכור כלי רכב בתצורה המוגבלת למהירות המרבית המותרת בחוק?
ג. מדוע להטריח את מערכות אכיפת חוקי התנועה במקום בו ניתן לעקר מראש ולחלוטין עבירה על חוקי התנועה?

MetalliJoe
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3756
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

moco כתב:
Itay_Pollak כתב: התחושה של רוב האנשים - שהמשטרה מתמתקדת בדברים הקלים לייצור הכנסות ותו לא.
...
בדיוק לתחושה הזו התיחסתי.
כשמגיעים לדבר על השלטונות, פתאום כל אדם נורמטיבי נהפך לחובב תיאוריות קונספירציה.
מהירות חשוב לאכוף, בדיוק בגלל שזה קל לאכוף אותה, ולכן בתמונה הכללית זו פעילות יעילה.
זה לא אומר שלא צריך לאכוף גם דברים אחרים, ובמיוחד בכבישים מועדים. אתה יודע מה הבעיה? יש הרבה יותר מידי כבישים מועדים :-(
...
זה שאתה לא אוהב את התחושה הזאת, או את התגובות האלה, לא הופך אותן ללא נכונות ולא מוצדקות.

התחושה שלי היא שתמיד מחפשים פה את המטבע מתחת לפנס. תמיד אוכפים את מה שקל לאכוף, ולא את מה שחשוב. גם בציטוט שלך, זה בדיוק מה שאמרת: קל לאכוף מהירות, לכן חשוב לאכוף אותה? :wtf:

הדוגמא שכבר פעם שלישית שאני מביא - ניידת שרובצת מוסתרת מול צומת ריקה, ומחכה לדפוק דוחות לכל נהג שלא עצר בתמרור עצור, שאין לו שום סיבה להיות שם. וכולנו מכירים צמתים כאלה, אז בוא לא ניתמם ונטען שחייבים לעצור תמיד (אני אומר את זה למרות שברור לי שזאת תהיה התגובה). צמתים כאלה, שעוברת בהם מכונית פעם בעשר דקות, הם לא בדיוק סכנת חיים מיידית. אם זה לא נסיון למלא את הקופה הריקה - אני כבר לא יודע מה להגיד.
Silence speaks louder than words

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

ניסיון תשובה ל"שאלת התם":
כי יש דברים באופי ובתרבות האנושי שיותר חזקים מהפחד ממוות או מהרצון למנוע מוות.
המשפט נכון בלי קשר לנהיגה דווקא, אבל נסיעה במהירות גבוהה זו דוגמא קלאסית.
כמעט בכל נהג יש איזה רצון ליסוע מהר. לא יודע להסביר את זה פסיכולוגית אבל ברור שזה קיים, גם אצלי. זה לא נובע מרצון להגיע מוקדם יותר. זה אולי נותן איזה תחושת כוח של השתחררות ממגבלות גופינו. חלק גדול משיווק רכב בעולם מבוסס על תאוצות ושאר פרמטרים שמשמעותיים בעיקר ברצון של נהגים לחלום שהם במרוץ פורמולה 1 (למרות שתמיד יסבירו לך שהפרמטרים נועדו לבטיחות דינמית).
מצד שני יש לנו את המוסר וגם הפחד ממוות. לא תמיד זה מה שקובע.

המשמעות של נהיגה בתרבות שלנו היא הרבה מעבר לעיניין התחבורה.
אצל צעירים רבים זה הרי סמל לבגרות, ולצערינו לפעמים גם מבחן לתעוזה.
יש גם את פסיכוזת ה Road Rage , שמאוד נפוצה אצלנו בארץ. הייתי עד לזה. אתה נכנס לרכב עם מישהו שחשבת שקצת הכרת כנורמלי וליד ההגה הוא נהפך לבן אדם אחר. מפחיד.
משה

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

אני חייב להסכים שיש משהו דפוק מהיסוד בתרבות הנהיגה של הישראלים. זה מתחיל במשאיות המתנהלות במסלול השמאלי, ממשיך בחותכים מימין שעושים לך טובה אם הם מאותתים (ממש לא נותן חשק ומוטיבציה לשמור על מרחק מהרכב ממול כשאתה יודע שאיזה דפ"ר ינצל זאת כדי להיכנס מולך בשיא המהירות ומיד יבלום) ומסתיים בנהגים שאתה פשוט לא מבין איך הם מצליחים לשרוך נעליים לבד כל בוקר, שלא לדבר על הפעלת ונהיגת מכונית.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

MetalliJoe כתב: התחושה שלי היא שתמיד מחפשים פה את המטבע מתחת לפנס. תמיד אוכפים את מה שקל לאכוף, ולא את מה שחשוב. גם בציטוט שלך, זה בדיוק מה שאמרת: קל לאכוף מהירות, לכן חשוב לאכוף אותה? :wtf:
.
...
למרות האמוטיקון המפחיד שתקעת לי שם בסוף :) , התשובה היא חיובית בהחלט.
תבין, זה לא שאין קשר בין מהירות לתאונות ולכן גם המשל שלך עם מטבעות מתחת לפנס לא תופס פה.
יש לך גורם X שמשפיע על תאונות, הוא מאוד נפוץ וקל לאכוף אותו, ומולו יש גורם Y שאולי הרבה יותר מסוכן, אבל יותר נדיר וגם קשה יותר באכיפה, אז הדבר היעיל (מניעת תאונות יחסית למאמץ או להשקעה הכלכלית) יהיה תערובת שבה יש הרבה יותר טיפול ב-X מאשר ב-Y .

אם ננסה להרחיב את המשל עם המטבעות והפנס, אז זה לא המקרה שאין מטבעות מתחת לפנס כמו שאתה מתאר. יש גם הרבה מטבעות מתחת לפנס וגם מטבעות, אולי בעל ערך גבוה יותר, הרחק מהפנס. כדי למקסם את האוצר שתאסוף, תלך לאסוף הרבה מתחת לפנס לפני שתחפש את היהלומים שבחושך :-)

לגבי תמרור העצור. אתה נוגע פה בהיבט נוסף. אני לא מתיחס כרגע לאם כדאי לשים שם ניידת או לא כי איני מכיר את המקרה.
ברור שלא כל תמרור שמוצב בכל מקום הוא התמרור האידיאלי.
העיניין, הוא שזה לא תפקידך כנהג להחליט על זה.
ייתכן שהיה טעות להציבו שם, אבל ייתכן גם שהיו שם תאונות רבות, או משהו אחר, שאנשים שזה תפקידם להתעסק בזה יודעים ואתה לא יודע.
אני חושב שברור לך מה יקרה ברגע שכל נהג יחליט בעצמו אם צריך לציית לתמרור או לא. לא כולם יחליטו נכון . בקטע הזה פשוט צריכים להיות צייתנים. ומה הביג דיל אם עצרת את האוטו, גם אם אולי היה מספיק רק להאט?
משה

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

moco כתב:ניסיון תשובה ל"שאלת התם":
כי יש דברים באופי ובתרבות האנושי שיותר חזקים מהפחד ממוות או מהרצון למנוע מוות.
המשפט נכון בלי קשר לנהיגה דווקא, אבל נסיעה במהירות גבוהה זו דוגמא קלאסית.
כמעט בכל נהג יש איזה רצון ליסוע מהר. לא יודע להסביר את זה פסיכולוגית אבל ברור שזה קיים, גם אצלי. זה לא נובע מרצון להגיע מוקדם יותר. זה אולי נותן איזה תחושת כוח של השתחררות ממגבלות גופינו. חלק גדול משיווק רכב בעולם מבוסס על תאוצות ושאר פרמטרים שמשמעותיים בעיקר ברצון של נהגים לחלום שהם במרוץ פורמולה 1 (למרות שתמיד יסבירו לך שהפרמטרים נועדו לבטיחות דינמית).
מצד שני יש לנו את המוסר וגם הפחד ממוות. לא תמיד זה מה שקובע.

המשמעות של נהיגה בתרבות שלנו היא הרבה מעבר לעיניין התחבורה.
אצל צעירים רבים זה הרי סמל לבגרות, ולצערינו לפעמים גם מבחן לתעוזה.
יש גם את פסיכוזת ה Road Rage , שמאוד נפוצה אצלנו בארץ. הייתי עד לזה. אתה נכנס לרכב עם מישהו שחשבת שקצת הכרת כנורמלי וליד ההגה הוא נהפך לבן אדם אחר. מפחיד.
...
לא ענית על השאלה למה לא אין חובה בארץ לייצר ולמכור כלי רכב בתצורה המוגבלת למהירות המרבית המותרת בחוק? זה הרי קיים במשאיות (מגביל מהירות) ובחלק מהאוטובוסים ! אז למה לא לחייב לשים את זה גם ברכבים פרטים ?! זה מן הסתאם הרי יפתור כמעט באופן מוחלט את בעיית המהירות המופרזת !

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

Moco ו osherov היקרים,

אתם קצת פספסתם אותי
אני מסכים שצריך לאכוף מהירות, וברור שמהירות מוסיפה לסכנה בכל איבוד שליטה/תאונה...
אבל הכוונה היא - שאם שמים ניידת - על גשר מורשה, או אחרי גשר מורשה - בכדי לתפוס את אלו המגיעים מכיוון הכפר הירוק - זה בדיוק בשביל לעשות כסף ולא משהו מעבר לכך, יש שם איזה 5 נתיבים אם לא יותר, כמה תאונות יש שם בגלל מהירות??? (כשאני חושב על זה - דווקא לאחרונה ראיתי שם איזה 3 תאונות) אני יכול לשער שאם יש באיזור תאונות - זה רק בגלל כל הגאונים שמנסים/נזכרים שהם אמורים לרדת שם בדקה ה-90.
למה לא לעמוד עם 3 ניידות בכביש 38? זו הכוונה. ללכת לכבישים האדומים.
וד"א - כביש 38 הוא דוגמא מצוינת לאיך לא משתמשים חכם במשטרה
איפה המשטרה עומדת?
1. ישר אחרי שער הגיא - יש מעין ירידה בצד ימין ושם הם מתחבאים בלילה - בכדי לתפוס את הטייסים הגדולים שמגיעים משער הגיא - מאוד מסוכן.
ו2. ביציאה מBIG בית שמש - תופסים שם אולי כאלה שלא מאותתים. מה לגבי הכניסה לא.ת. הר טוב - שכולם אוהבים לעקוף שם באמצעות מסלולי ההאטה/האצה? - נאדה. למה אי אפשר להוציא שוטר - בלי ניידת מחוץ למרכז המשטרה שנמצא על הכביש!!!?

אני בהחלט אומר שבאמצעות אכיפה אפשר להוריד הרבה - אבל גם פרויקט המצלמות לא יעזור - כ"א ילמד את מיקום המצלמות - ושם מאט, ואחרי שנייה חוזר למהירות שיוט רגילה.

עם WAZE - כבר בכלל אתה יודע איפה כל המשטרות נמצאות ואיפה המצלמות.

ד"א - בתוך הערים זו גם בעייה לא מובנת - למה אין יותר אכיפה - במיוחד בלילות. ובמיוחד בקיץ בו המון בני נוער מסתובבים רגלית ורכבית...

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

לא ענית על השאלה למה לא אין חובה בארץ לייצר ולמכור כלי רכב בתצורה המוגבלת למהירות המרבית המותרת בחוק? זה הרי קיים במשאיות (מגביל מהירות) ובחלק מהאוטובוסים ! אז למה לא לחייב לשים את זה גם ברכבים פרטים ?! זה מן הסתאם הרי יפתור כמעט באופן מוחלט את בעיית המהירות המופרזת !
...
אבל זה לא פותר את חוסר המקצועיות של אותם נהגי משאיות, ואת זה שהם נרדמים על ההגה.

MetalliJoe
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3756
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

moco כתב:
MetalliJoe כתב: התחושה שלי היא שתמיד מחפשים פה את המטבע מתחת לפנס. תמיד אוכפים את מה שקל לאכוף, ולא את מה שחשוב. גם בציטוט שלך, זה בדיוק מה שאמרת: קל לאכוף מהירות, לכן חשוב לאכוף אותה? :wtf:
.
...
למרות האמוטיקון המפחיד שתקעת לי שם בסוף :) , התשובה היא חיובית בהחלט.
...
:) זה לא אמוטיקון מפחיד, זה רק what the f**k קטן...
אם ננסה להרחיב את המשל עם המטבעות והפנס, אז זה לא המקרה שאין מטבעות מתחת לפנס כמו שאתה מתאר. יש גם הרבה מטבעות מתחת לפנס וגם מטבעות, אולי בעל ערך גבוה יותר, הרחק מהפנס. כדי למקסם את האוצר שתאסוף, תלך לאסוף הרבה מתחת לפנס לפני שתחפש את היהלומים שבחושך
...
לדעתי, אין בכלל מטבעות מתחת לפנס. בכלל. חיפוש חסר תועלת שלא משפר את המצב בכלום.
ברור שלא כל תמרור שמוצב בכל מקום הוא התמרור האידיאלי.
העיניין, הוא שזה לא תפקידך כנהג להחליט על זה.
...
אין ויכוח, אבל זה לא הענין. דיברנו על המניעים של המשטרה, לא על תפקידי כנהג. וכמו שהם מתנהגים, לא נראה שמניעת תאונות היא המטרה הגדולה שלהם, אלא דאגה להכנסה של המשטרה.
Silence speaks louder than words

MetalliJoe
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3756
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

Catskinner כתב:אני חייב להסכים שיש משהו דפוק מהיסוד בתרבות הנהיגה של הישראלים. זה מתחיל במשאיות המתנהלות במסלול השמאלי, ממשיך בחותכים מימין שעושים לך טובה אם הם מאותתים (ממש לא נותן חשק ומוטיבציה לשמור על מרחק מהרכב ממול כשאתה יודע שאיזה דפ"ר ינצל זאת כדי להיכנס מולך בשיא המהירות ומיד יבלום) ומסתיים בנהגים שאתה פשוט לא מבין איך הם מצליחים לשרוך נעליים לבד כל בוקר, שלא לדבר על הפעלת ונהיגת מכונית.
...
(Y) (Y) (Y) אם לא יודעים - לא נוהגים!
Silence speaks louder than words

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

osherov כתב: לא ענית על השאלה למה לא אין חובה בארץ לייצר ולמכור כלי רכב בתצורה המוגבלת למהירות המרבית המותרת בחוק? זה הרי קיים במשאיות (מגביל מהירות) ובחלק מהאוטובוסים ! אז למה לא לחייב לשים את זה גם ברכבים פרטים ?! זה מן הסתאם הרי יפתור כמעט באופן מוחלט את בעיית המהירות המופרזת !
...
לא ממש עניתי מהסיבה הפרוזאית שאיני יודע :D
אני כן חושב שמה שכתבתי קשור.
"ניוון" המכונית ככה פוגע לאנשים במשהו די עמוק ביחסם למכוניות.
היבואנים בוודאי יתנגדו ולא יתקשו לשכנע את המחוקקים.
מכונית בתרבותנו זה הרבה יותר מכלי תחבורה.
משה

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”