הרשות: מהירות מופרזת היא סיבה עיקרית לתאונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #46 

sam22 כתב:
מעניין כמה תאונות יש באיטליה?
אנחנו מאוד דומים להם
בעיקר בעצבים
...
מצאתי את הגרף המצורף (מתוך http://www.mnt.ee/atp/failid/prstats.pdf). אין לי מושג איפה ישראל הייתה נכנסת שם.
התופעה הברורה היא שהרבה יותר מסוכן במדינות מזרח אירופה.
אני מנחש שזה נגזר ישירות מתשתיות לקויות ואולי אף מסורת נהיגה קצרה יותר. ישראל, בטח כמו מזרח אירופה.
כל מדינות מערב אירופה (למעט ספרד ופורטוגל) בערך אותו דבר (כאשר דנמרק ופינלנד עם העמים הקרירים מעל איטליה )

ההשוואה בין ישראל לאיטליה לא לעיניין, יש הרבה יותר מידי פרמטרים שונים. אתה טועה גם אם אתה חושב שאנו דומים להם בהתנהגות. הם אולי קולניים (גם הגרמנים) ולא לוקחים כל דבר ברצינות אבל הם יותר מנומסים ובטח פחות עצבנים.
בכל מקרה, לאיטליה יש כמה יתרונות ברורים בתשתיות ובתרבות הנהיגה.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
משה

sam22
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20360
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 938 פעמים
קיבל תודות: 819 פעמים

נושא שלא נקרא #47 

יש להם יתרון בתרבות נהיגה ובתשתיות
ואין להם מגבלות מהירות בחלק מהכבישים
אבל ממש לא באדיבות ועצבים
בטח לא מרומא ודרומה

אין לי גרף על זה
העם דורש..... כל מיני דברים

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #48 

sam22 כתב:יש להם יתרון בתרבות נהיגה ובתשתיות
ואין להם מגבלות מהירות בחלק מהכבישים
אבל ממש לא באדיבות ועצבים
בטח לא מרומא ודרומה

אין לי גרף על זה
...
אתה צודק מאוד לגבי ההבדל דרום-צפון שם, כמו שתי מדינות שונות, ולא רק בנהיגה.
אני חושב שרוב אוכלסיית איטליה נמצאית בצפון התעשייתי כך שהמשקל של הנהגים האדיבים גבוה יותר.
אתה בטוח לגבי אי קיום מגבלת מהירות?
אני זוכר שנהגתי שם פעם ראשונה לפני 23 שנה המגבלה הייתה 150 קמ"ש.
לפני 8 שנים נהגתי שם שוב, ואם אני לא טועה זה ירד ל 130 קמ"ש, כמו בצרפת.
אני לא מכיר מדינה חוץ מגרמניה בלי הגבלה בכלל, ואגב בגרמניה, תאונות באוטובהן שמעורבות בהן מכוניות שניצלו את אי ההגבלה כמעט תמיד קטלניות.
משה

sam22
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20360
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 938 פעמים
קיבל תודות: 819 פעמים

נושא שלא נקרא #49 

טוב
פניתי לאיטלקי התורן במשרד
אכן היתה 150 ובדרך הוסרה ההגבלה למעט כבישים ואחר כך שינו ל130

עדכון
110 בסופי שבוע :?

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #50 

מאוד מעניין.
מסתבר שברוב המדינות רק רוצים לעשוק את האזרח הקטן והמסכן, ולכן מתמקדים במהירות במקום בדברים הרבה יותר קלים כמו לתפוס נהגים משתוללים.

אף אחד לא חשב איך באמת תופסים נהג משתולל אם אין ניידת שרואה אותו בפעולה.
המוטיבים הכי חשובים שסיפור כזה הוא הזמן והמזל. ממש ככה.


סיפור לדוגמה:
נסעתי בכביש 443, ונהג השתולל, עקף אותי בפראות והוריד אותי לשוליים.
לא התעצלתי, חייגתי 100, והמוקדנית העבירה אותי מיד למוקד את"ן.
תוך שתי דקות חזר אלי נציג את"ן של מחוז ש"י וקיבל את כל הפרטים. (למה מחוז ש"י? כביש 443 זה בשטחים...)
מה לעשות שהנהג המשתולל לא הוריד את הרגל מ-160 קמ"ש ועד שהגיעה ניידת (באמת הגיעה) ופרסה מחסום בצומת מתקן אדם, הוא כבר נעלם משם הרבה קודם.

אז מה המסקנה? שהמשטרה עובדת לאט?
תוך רבע שעה מהזמן שדיברתי עם מוקד את"ן המחסום כבר היה פרוס. רבע שעה זה פשוט מאוחר מדי.
שצריך ניידת בכל צומת ובכל כביש משני צדדיו?
הלוואי. גם משטרת התנועה הייתה שמחה מאוד לקבל תקנים ורכבים שכל כך חסרים לה.
זה בדיוק כמו להגיד שהכי טוב להיות בריא, עשיר יפה וצעיר...

בקיצור, מהירות ניתן לאכוף באפקטיביות.
נהגים ברבריים שמשתוללים על הכביש - אך ורק במקרה ועם הרבה מזל.
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

ironman
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1271
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 34 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #51 

Booboo כתב:מאוד מעניין.
מסתבר שברוב המדינות רק רוצים לעשוק את האזרח הקטן והמסכן, ולכן מתמקדים במהירות במקום בדברים הרבה יותר קלים כמו לתפוס נהגים משתוללים.אף אחד לא חשב איך באמת תופסים נהג משתולל אם אין ניידת שרואה אותו בפעולה.
המוטיבים הכי חשובים שסיפור כזה הוא הזמן והמזל. ממש ככה.


סיפור לדוגמה:
נסעתי בכביש 443, ונהג השתולל, עקף אותי בפראות והוריד אותי לשוליים.
לא התעצלתי, חייגתי 100, והמוקדנית העבירה אותי מיד למוקד את"ן.
תוך שתי דקות חזר אלי נציג את"ן של מחוז ש"י וקיבל את כל הפרטים. (למה מחוז ש"י? כביש 443 זה בשטחים...)
מה לעשות שהנהג המשתולל לא הוריד את הרגל מ-160 קמ"ש ועד שהגיעה ניידת (באמת הגיעה) ופרסה מחסום בצומת מתקן אדם, הוא כבר נעלם משם הרבה קודם.

אז מה המסקנה? שהמשטרה עובדת לאט?
תוך רבע שעה מהזמן שדיברתי עם מוקד את"ן המחסום כבר היה פרוס. רבע שעה זה פשוט מאוחר מדי.
שצריך ניידת בכל צומת ובכל כביש משני צדדיו?
הלוואי. גם משטרת התנועה הייתה שמחה מאוד לקבל תקנים ורכבים שכל כך חסרים לה.
זה בדיוק כמו להגיד שהכי טוב להיות בריא, עשיר יפה וצעיר...

בקיצור, מהירות ניתן לאכוף באפקטיביות.
נהגים ברבריים שמשתוללים על הכביש - אך ורק במקרה ועם הרבה מזל.
...
אתה נאיבי..???
בכל המדינות בעולם תפסו את הפטנט שהמס הכי קל לגבייה זה הקנס.
ופקידי הגבייה הכי אפקטיביים אלו שוטרי התנועה, שע"פ איך שאתה מתנסח יש לך "זיקה" מאד מאד קרובה אליהם.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #52 

בוודאי שיש לי "זיקה" קרובה אליהם...אני חלק מהמערכת...
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #53 

מהירות - מופרזת או לא - אינה הגורם הישיר לתאונות. היא גורם מישני לכך שמרחקי הבלימה מתארכים, זמני התגובה מתקצרים והתנהגות המכונית הופכת לפחות סלחנית. כל אלו יגרמו לכך שיש סבירות גדולה יותר להתרחשות תאונה במהירות גבוה ושאותה תאונה תסתיים בבית הקברות ולא בבית החולים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #54 

Catskinner כתב:מהירות - מופרזת או לא - אינה הגורם הישיר לתאונות. היא גורם מישני לכך שמרחקי הבלימה מתארכים, זמני התגובה מתקצרים והתנהגות המכונית הופכת לפחות סלחנית. כל אלו יגרמו לכך שיש סבירות גדולה יותר להתרחשות תאונה במהירות גבוה ושאותה תאונה תסתיים בבית הקברות ולא בבית החולים.
...
מה שאתה אומר זה ציטוט אחד לאחד של בכירים באגף התנועה.
אתה לא יכול לאכוף מרחקי בלימה מתארכים, זמני תגובה קצרים, והתנהגות לא סלחנית של המכונית
שנובעים ממהירות שלא מתאימה לתנאי השטח.
אתה יכול לאכוף מהירות שמתאימה לתנאי השטח.

איזו מהירות מתאימה לתנאי השטח?
את זה, תתפלאו, לא קובעת המשטרה אלא משרד התחבורה.
המהירות הזאת, שבאמת נמוכה באופן לא סביר (לדוגמה 90 קמ"ש בכביש 431 :roll: )
היא משהו שצריך לשכנע בו כל מיני פקידים ממשלתיים פוצים ששותים תה עם כפיות קטנות.

בסוף בחלק מהמקרים זה יחסית מצליח.
עובדה שבכביש 6 זה עלה ל-110, בכביש מס' 1 ל-100 וכו'.
אל תשכחו גם שהמשטרה מתחילה לאכוף רק החל מ-20 קמ"ש מעל המותר בחוק כלומר 110 בכביש רגיל
ולא פחות מ-130 קמ"ש (!) בכביש 6.
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #55 

Booboo - אתה שוב משלה את עצמך. בכביש 6 המהירות עלתה כי הם ידעו שאנשים לא ישלמו על ה"עונג" של לנסוע 90 בכביש שמאפשר בבירור הרבה יותר. זוהי אם כבר ההוכחה החד משמעית שהכל קשור לכסף ולא לשום דבר אחר.

MetalliJoe
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3756
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #56 

שוב, אתה יכול גם לאכוף דברים הרבה יותר חשובים ממהירות, כמו עקיפת קו לבן וחצית רמזור אדום.

ואם חסר להם כוח אדם, שיפסיקו להציב שוטרים בכבישים צדדים וריקים שיש בהם תמרורי עצור שאף אחד לא עוצר בהם, רק כדי למלא את קופת המשטרה. (n) (n) (n)
Silence speaks louder than words

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #57 

Huber כתב:Booboo - אתה שוב משלה את עצמך. בכביש 6 המהירות עלתה כי הם ידעו שאנשים לא ישלמו על ה"עונג" של לנסוע 90 בכביש שמאפשר בבירור הרבה יותר. זוהי אם כבר ההוכחה החד משמעית שהכל קשור לכסף ולא לשום דבר אחר.
...
מאיפה אתה מגיע למסקנות הללו? מתוך ניחוש אישי?
כביש 6 היה כביש אטרקטיבי, למי שזה מתאים למסלולו במובן, גם אם היה מוגבל ל90.
פשוט כי הוא מרוחק קצת מעיקר הבלגן במרכז.
בכלל, על 100 ק"מ (הרבה יותר ממה שהרוב נוסעים שם) ההבדל בין נסיעה ב90 קמ"ש ל110 קמ"ש הוא 12 דקות. זה לא משמעותי כמו שמהירות אף פעם לא משמעותית במרחקים הקצרים שיש בארץ.
מה שגורם לך להחליט על כביש 6 במקום אלטרנטיבה זה העוד 20 קמ"ש או תנועה רציפה על כביש נוח ובלי פקקים?
MetalliJoe כתב:שוב, אתה יכול גם לאכוף דברים הרבה יותר חשובים ממהירות, כמו עקיפת קו לבן וחצית רמזור אדום.
...
אתה צודק לגבי רמזור אדום (תוך השקעה כמובן), אבל איך אתה אוכף ביעילות עקיפת קו לבן?
זה לא שלא אוכפים את זה, אגב. זה פשוט הרבה יותר קשה ולכן פחות יעיל בתמונה הכללית.
משה

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #58 

יש מספיק מצלמות הפזורות בכבישים כדי לאפשר אכיפה טובה יותר של שמירת מרחק בין מכוניות והקפדה על נסיעה בנתיב אחד. רק שזה פתרון שדורש קצת יוזמה, השקעה ועבודה. אני רק בטוח שאם היו מוצאים פתרון שבאמצעותו אפשר היה לאתר ולהרחיק מההגה נהגים המתפרעים על הכביש, זה היה חוסף בהרבה דם ודמעות במקום לרדת לחייו של נהג הנוסע במהירות קבועה, אם כי מעל למהירות החוקית, תוך שמירת מרחק מתאים מהמכונית שלפניו והימנעות ממעברים חדים בין נתיבים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #59 

יש לי ההערה על השרשור הזה שלא קשורה ישירות לנושא התאונות, אלא יותר לאופי של הרבה תגובות פה.

אפשר לסכם זאת כך:
אפשר להוציא את היהודים מהגולה, אך כנראה קשה מאוד להוציא את הגולה מהיהודים.

שלא תבינו לא נכון, יש לי המון ביקורת גם על המשטרה, גם על משרד התחבורה ועל השלטונות בכלל. זה בריא בחברה דמוקרטית להיות עם עין פקוחה על כל מי שיש לו שררה.
מצד שני, הרפלקס הקבוע שיש להרבה אנשים מייד להניח שהשלטונות עסוקים ברק איך לנצל את האזרחים התמימים, בלי לתת טיפה של קרדיט לאף אחד שם, זו גלותיות מובהקת. חשבתם אולי שיש אנשים במסדרונות השלטון ובמשטרה שבעיית התאונות זה הגדרת תפקידם ושהם בתמים מנסים לתקוף את הבעייה בצורה מתודית, תוך שימוש בתוצאות של מחקרים אובייקטיבים.
זה שיש לכם רישיון נהיגה כבר עושה אתכם מומחים לעיניני תעבורה?
האם בהכרח אנשים שכותבים פה באתר HT יודעים תמיד יותר טוב על הנושא מאשר אלא שזה עסוקם?
האם כל שוטר ופקיד ממשלתי הגיע לתפקידו אך ורק כדי לעשוק אתכם?

נכון, נושא התאונות מתסכל באופן טרגי, אך כמו שנאמר פה בצדק בכמה הודעות, זה כנראה גם מאוד מושפע מהאופי של עמינו, קרי שלנו.
ושאלה למחשבה: האם מישהו נתן דעתו מה היעד בנושא? כמה הרוגים בשנה ייחשב לסביר? הרי רוב התגובות המתלהמות מגיעות אחרי תאונות בודדות שבהן יש הרבה הרוגים בתאונה בודדת, מה שמביא את זה לכותרות. אני מנחש שרובינו לא יודעים לאיזה אחוז של קטל בכבישים נתיחס כסביר. עולם של אפס הרוגים יש רק בחלומות, אז זו שאלה מאוד מהותית.
משה

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #60 

moco, הבעייה היא אחת
נמאס לי לשמוע "נהג נתפס במהירות X" או לראות ניידות בצד הדרך שמחפשות נהגים על מהירות...
למה אנחנו לא שומעים חדשות על "נתפס נהג שעקף בפס לבן?" נתפס נהג שעקף בשוליים וכד'...

התחושה של רוב האנשים - שהמשטרה מתמתקדת בדברים הקלים לייצור הכנסות ותו לא.

יש כבישים מועדים לפורענויות - ע"ע כביש 38 - אי אפשר שניידת תפטרל לאורכה? אולי ישימו מצלמת וידאו שתצפה על הכביש כך שהשוטר יוכל להמתין לנהגים שוררים בהמשך?
על זה אנחנו מתוקממים...

תשמע - בפורום כמו בפורום - כל אחד רשאי להגיב ולטעון, אני משער שמי שבאמת רציני - מחפש את התגובות המנומקות והמעניינות - וגם לומד עם הזמן מי הם אלה בעלי הדעה.
אז מכיוון שאני מאלה שאף אחד לא קורא את התגובות שלהם כבר - אפסיק כאן ;)
רק בריאות חברים

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”