ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #16 

לא מעט אנשים בתחום הרכב כבר מזמן מתריעים על זה שחלק ניכר מחברות הלגאסי לא ישרדו את העשור הנוכחי. ואם הם ישרדו, אז זה לא יהיה במתכונת הנוכחית שלהם.
נראה שדווקא יונדאי מנסים לעשות את הדבר הנכון, ויש להם רכבים דיי טובים. "כל" מה שהם צריכים לעשות כדי לשרוד הוא לייצר ולמכור את הרכבים האלה ברווח.
כמו כל חברה אחרת.
אני לא מנסה להגיד שיונדאי לא תשרוד, אני רק אומר שחלק לא ישרוד.
וזה כולל גם יצרנים סיניים. יכול להיות שחלקם יתמזגו וחלק מהם "ימות". בסין יש היום מימון ממשלתי דיי חזק של תחום הייצור של רכבים חשמליים. ממה שהבנתי בקרוב המימון הזה אמור להפסק או לקטון, ואז נראה מה יקרה.

yeuda
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1422
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: רחובות
נתן תודות: 75 פעמים
קיבל תודות: 108 פעמים

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #17 

אשמח לשתף כבעלים של ג'ילי 460
הזמנתי יחסית בהתחלה - שבועיים אחרי ההשקה וקיבלתי במאי
היו דחיות משמעותיות והם כרגע מתקשים לעמוד בקצב ואפילו לתקופה מסויימת הפסיקו למכור (לא יודע מה המצב עכשיו)
להבנתי לא באשמת היבואן אלא היצרן פשוט לא שלח מספיק רכבים לישראל
ממעקב אחרי הקבוצות הם מצמצמים פערים
המחירים עלו כבר פעמיים מאז ההשקה וגם הם ביטלו חלק מההטבות
בינתיים יש שוק יד שנייה של רכבים חדשים - אנשים הזמינו (כי אפשר לבטל) ועכשיו מוכרים במחירים מטורפים
כאשר מה שדוחף את השוק למחירים הלא הגיוניים זה ההבנה שאי אפשר כבר להזמין עם אספקה לשנה הזאת - ואז המיסוי יעלה ומחיר הרכב יעלה משמעותית

עכשיו לגבי הרכב - בשורה התחתונה אני סופר מרוצה.
בפנים הוא מרווח מאוד (לדעתי בכל אופן). תא מטען קטן יחסית.
אני קיבלתי גם עמדת טעינה (ללא ההתקנה) וממש לפני יומיים שידרגו את האפליקציה ועכשיו אפשר לתקשר איתה באינטרנט (היא מחוברת ב wifi)
הטעינת AC היא תלת פאזית - סה"כ עד 11KW - יתרון משמעותי
טעינת DC - 75KW אבל עוד לא בדקתי בפועל.

המערכת מדיה לא אידיאלית - תוכנה לא אפויה מספיק (לא תאמינו איך הצלחתי לשמור תחנות בזיכרון כדי לעבור בינהם מגלגל ההגה)
יש וייז מובנה והחיבור דרך סטיק סלולרי שהותקן בארץ - מאוד לא יציב חיבור האינטרנט
יש כאלה ש"פרצו" את המערכת והתקינו אפלקיציות חופשית - אני מבין שהיבואן יכול לנצל את זה כתירוץ לביטול האחריות ואז לא מתעסק עם זה
איכות השמע ממש טובה ברכב - 8 רמקולים + סאב בתא מטען

הרכב חזק מספיק (אבל לא טסלה) - אני רוב הזמן במצב ECO (שזה הנורמל) ואז הוא לא מפרפר
שמעבירים למצב SPORT אז הוא לא מצליח להשתלט על הגלגלים בלחיצה חזקה - אבל אני כבר מסתדר

יש את רוב מערכות הבטיחות , יש קרוז קונקטור אדפטיבי כולל מצב פקקים (עד עצירה מלאה)
מצלמות 360 שעובדות מעולה
יש מקום לכרטיס זיכרון ואז הוא משתמש בכל המצלמות ומקליט כל הזמן
מה שנחמד שהוא מתעד הכל - למשל מצב באיתות, בלמים, גז וכדומה

הרגנרציה שלו אמורה להיות טובה אבל גם במצב הכי חזק שלה בלימה לא חזקה מאוד אבל מספיקה
קצת מעצבן שאי אפשר לשנות מצב נהיגה ורגנרציה מהכפתורים - רק מהתפריטים - וזה לא במסך הראשי

הרכב מלא פינוקים - מושב נהג ונוסע חשמליים - כאשר לנהג יש 6 זכרונות
פתיחה וסגירה של הרכב אוטומטית עם התקרובת לרכב.
גג פנורמי עם אפשרות לסגירה מלאה
יציאת מזגן גם למושב האחורי
תאורה אווירה

ולדעתי היתרון הכי גדול של הרכב זה היעילות האנרגטית שלו
הוא מוגדר ל 460 ק"מ עם סוללה של 70קווטש
אני לא מתפרע עם התאוצות - מעדיף להנות מהמוזיקה
אבל עדיין מאיץ יותר מכל רכבי הבנזין באזור
משייט בדרך כלל ב 100-110 עם קרוז קונטרול
חלק מהנסיעות בפקקי איילון וחלק חופשי לגמרי בין עירוני
אני בקלות עובר את ה 460 - ואפילו מגיע ל 510 תיאורטית (עשיתי כבר מעל 400 ולפי הרכב נשאר קצת מעל 100)

מוזמנים לשאול אם יש עוד שאלות

ואם מישהו מעוניין לראות את הרכב - מוזמן לרחובות

Haimbin
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1317
הצטרף: מרץ 2020
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 228 פעמים

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #18 

28/08/2022 14:56  
Huber כתב:
הנה שאלה שאני שאלתי את עצמי ואולי מי שרכש את הרכב יוכל לענות. בהנחה שמתישהו תרצו להשתדרג (עוד 4 שנים? 6 שנים?), ובהנחה ששוק רוכשי הרכב הישראלי הוא מאוד שמרני (ע"ע הת'רד המאוד מאוד ארוך במקום אחר על כמה הצרפתיות "לא אמינות") - ובכ"ז מדובר פה חברה מאוד לא מוכרת בארץ ו"סינית", ובהנחה שבהמשך (שוב, עוד 4-8 שנים) כשתרצו למכור כבר לא יהיה אחריות על הסוללה שהיא אחד הרכיבים הכי יקרים ברכב - מה שעלול להרתיע רוכש יד שניה, לא מפחיד אתכם שברגע שתרצו למכור את הרכב הערך שלו יתרסק או שבכלל לא יהיה לו ביקוש (אלא כן שוב, תמכרו במחיר ריצפה)?
...
נכון שסוללה זה יקר, אבל לא התייחסת פה לזה שנראה שהשוק הולך להתחשמל רובו ( אפילו יש כבר אוטובוסים של דן חשמליים) ולכן הערך של חשמליות לא יירד, אלא דווקא אולי של בנזין בהנחה שהרוב ירצה להתקדם חשמלי. זה גם גורר אחריו את תעשיית הסוללות ומחיזורן והורדת המחיר, אפילו אולי ייפתח שוק של סוללות יד שנייה, תוכל להתקין סוללות של טסלה שירדה מהכביש ברכבי חשמל אחרים.

יש סיכון, אבל לנוכח הביקוש הייתי אומר שהסיכון לירידת ערך הוא יותר למי שמתכנן להחזיק רכב בנזין לתקופה ארוכה או אחד כזה שיקנה עוד 4-5 שנים כזה.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #19 

אכן. מי שקונה היום רכב עם מב"פ כנראה ייתקע איתו לנצח.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #20 

לא הייתי ממהר להספיד תעשיה כל כל גדולה. גם אם מחר כולם ירצו לעבור לחשמלי (ואני לא רואה נהירה כזו בינתיים) אין תשתיות לזה, לא בחברת החשמל, לא בבתים, לא חשמלאים שמכירים את הנושא ולא בבטריות שנדרשות לכך. יקח 20 שנה למהפכה הזו ובינתיים רכבי ice ימשיכו על הכביש. יהיה להם שוק ויהיו צרכנים. יותר מזה, יתכן מאוד שכשחשמל יהיה כל כך פופולרי שמחיר הנפט יצנח ופתאום זה יתהפך שחשמל יהיה הרכב היקר (מהמר על זה שעוד עשור זה מה שיקרה)

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: ג׳ילי גאומטרי - השרשור הרשמי

נושא שלא נקרא #21 

מחירים של רכבים חשמליים הולכים לרדת לרמה של רכבים רגילים, ואולי גם יהיו נמוכים מהם.
והתחשב בזה שרכבים כאלה אמינים יותר, לא דורשים תחזוקה באותה רמה כמו מב"פ, אני לא חושב שאנשים הולכים לחזור אחורה.
אמנם אני מסכים שבארץ אי אפשר לדעת חד משמעית לאן הדברים ילכו, אבל ברוב העולם הטרנד מאד ברור.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”