רכבים חשמליים, אתם בעד? יש לכם חרדת טווח? תשתיות טובות מספיק או לא טובות?
דונו...
רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- יהלי ב
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 677
- הצטרף: יוני 2022
- שם מלא: יהלי בר
- מיקום: ירושליים
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 141 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
החרדה העיקרית היא סכנה בטיחותית. תאונה בינונית יכולה להביא להתלקחות של הסוללה המאד לא יציבה שיש ברכבים הללו. מבחינה פרקטית, אם אין לכם עמדת טעינה בחניה הפרטית ליד הבית, אז רכב חשמלי פחות משתלם ופרקטי. מי בדיוק רוצה לבלות חצי שעה בתחנת דלק?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אני בעד. אני רוצה שכל כלי הרכב יהיו חשמליים. פחות רעש, פחות זיהום, יותר יעיל.
חרדת טווח - אין.
תשתיות - בימינו, נראה לי סבירות, למרות שלא יצא כמעט לטעון מחוץ לבית\עבודה.
בתור אחד שיש לו טסלה מודל 3 SR+ כבר כמעט שנה, עם עמדת טעינה בבית (ולאחרונה בעבודה). הנה מספר ממצאים לפחות לשימוש שלי:
אין בעיה עם טווח. רוב הנהגים לא נוסעים רחוק ביומיום, ואם יש עמדת טעינה בבית או בעבודה אז אין שום בעיה להתחיל\לסיים יום עם סוללה מלאה.
גם בנסיעות ארוכות (יחסית) לאיזורי הצפון מרמת גן הסתדרתי בלי טעינה בחוץ. בנוסף, ספציפית לטסלה - יש זמינות דיי טובה של עמדות טעינה מהירות של טסלה בארץ, והזמינות הולכת וגדלה. וכמובן תמיד אפשר לטעון בכל עמדה של חברות צד שלישי. עם סופרצ'ארג'ר הכל פשוט יותר, נוח יותר, אינטגרלי יותר ומהיר יותר.
דווקא אחד הדברים העיקריים שמושך אותי ברכבים חשמליים הוא שהם בטוחים יותר כברירת מחדל. סוללות לא מתלקחות סתם כך, גם בתאונה. ואפילו בתאונות קשות ומטורפות.
ברור שהסיכוי תמיד קיים, אבל ברוב הרכבים הוא זניח. הסיכוי שרכב בנזין יתלקח הרבה יותר גבוה.
הרכבים עם מרכז כובד נמוך, והם גם כבדים יותר. קשה להתהפך עם רכבים כאלה.
ספציפית לטסלה, מדובר ברכבים הכי בטוחים בקטגוריה שלהם, גם מבחינת אמצעים פאסיביים וגם אקטיביים.
מבחינה פרקטית, מי שעדיין לא עבר לחשמלי צריך להבין שיש לבצע שינוי מינורי בתפיסה. מגיע הביתה? מחבר את האוטו בחניה ונכס הביתה, לוקח בדיוק 15 שניות.
וגם יש הרבה אנשים עם חשמליות שאין להם מטען בבית. אז יוצאים לקניות ובזמן הקניות טוענים את הרכב.
לא נתקעים ב"תחנת דלק" לחצי שעה, אלא "מתדלקים" על הדרך בזמן שעושים קניות או כל פעולה אחרת.
חרדת טווח - אין.
תשתיות - בימינו, נראה לי סבירות, למרות שלא יצא כמעט לטעון מחוץ לבית\עבודה.
בתור אחד שיש לו טסלה מודל 3 SR+ כבר כמעט שנה, עם עמדת טעינה בבית (ולאחרונה בעבודה). הנה מספר ממצאים לפחות לשימוש שלי:
אין בעיה עם טווח. רוב הנהגים לא נוסעים רחוק ביומיום, ואם יש עמדת טעינה בבית או בעבודה אז אין שום בעיה להתחיל\לסיים יום עם סוללה מלאה.
גם בנסיעות ארוכות (יחסית) לאיזורי הצפון מרמת גן הסתדרתי בלי טעינה בחוץ. בנוסף, ספציפית לטסלה - יש זמינות דיי טובה של עמדות טעינה מהירות של טסלה בארץ, והזמינות הולכת וגדלה. וכמובן תמיד אפשר לטעון בכל עמדה של חברות צד שלישי. עם סופרצ'ארג'ר הכל פשוט יותר, נוח יותר, אינטגרלי יותר ומהיר יותר.
דווקא אחד הדברים העיקריים שמושך אותי ברכבים חשמליים הוא שהם בטוחים יותר כברירת מחדל. סוללות לא מתלקחות סתם כך, גם בתאונה. ואפילו בתאונות קשות ומטורפות.
ברור שהסיכוי תמיד קיים, אבל ברוב הרכבים הוא זניח. הסיכוי שרכב בנזין יתלקח הרבה יותר גבוה.
הרכבים עם מרכז כובד נמוך, והם גם כבדים יותר. קשה להתהפך עם רכבים כאלה.
ספציפית לטסלה, מדובר ברכבים הכי בטוחים בקטגוריה שלהם, גם מבחינת אמצעים פאסיביים וגם אקטיביים.
מבחינה פרקטית, מי שעדיין לא עבר לחשמלי צריך להבין שיש לבצע שינוי מינורי בתפיסה. מגיע הביתה? מחבר את האוטו בחניה ונכס הביתה, לוקח בדיוק 15 שניות.
וגם יש הרבה אנשים עם חשמליות שאין להם מטען בבית. אז יוצאים לקניות ובזמן הקניות טוענים את הרכב.
לא נתקעים ב"תחנת דלק" לחצי שעה, אלא "מתדלקים" על הדרך בזמן שעושים קניות או כל פעולה אחרת.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אני שנה עם הרכב. מעולם לא ביליתי אפילו דקה בתחנת דלק. התדלוק נעשה בבית, ביעד (אם יש שקע) או בסמוך לאיזור קניות.
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
בערך 4 חודשים עם SR+ 2022
- מבחינת חרדת טווח - זה מתגמד עם הזמן, ומהר מאוד. ההורים של אישתי גרים בצפון, וכל הזמן הייתי בחששות בנסיעות הראשונות איפה אני אטעין בדרך ומה יקרה אם אתקע, בהתחלה עצרתי בעפולה לSC שעוד היה חינמי, ובסוף ראיתי שנסיעה הלוך לוקחת לי ~55%, אבל בחזור בנסיעה רגועה יכול לקחת רק 30%~. רק פעם אחת "נתקעתי" בתחנת דלק, כי אחרי ביקור אצל ההורים שלה נסענו לאיזה בית קפה והיא הייתה צריכה להניק והעדיפה באוטו הממוזג אז עצרתי בכביש 6 בדור אלון לתדלוק של 10 דקות במטען המהיר שלהם תוך כדי שקנינו דברים לנשנש.
- עמדת הטענה, גם אצלי הייתה סאגה מול הועד, בסוף הגענו להסכם מסודר וחיברתי עמדת הטענה ישירות מהלוח שלי בבית.
- בטיחות - אין מה להשוות, היה לי רכבים עם מובילאיי, ואמצעי בטיחות כאלה ואחרים. עם הטסלה אפילו לא הגעתי לכמעט תאונה. הטייס האוטומטי עובד בצורה מבריקה ומנע ממני לא מעט "כמעט ונפגע".
- פיצ'רים - במקום העבודה שלי אין חניה מקורה, אז להדליק את המזגן מרחוק רבע שעה לפני סוף היום בקיץ זה לדעתי הפיצ'ר הכי מדהים של הרכב. להיכנס לרכב ממוזג ופשוט להתחיל נסיעה בנחת הביתה. חלום.
- גלובל
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 939
- הצטרף: יולי 2009
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 43 פעמים
- קיבל תודות: 116 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אני כרגע עם רכב היברידי ....וממתין לראות מה ילד יום כשברור לי שעד סוף העשור רוב הרכבים הפרטיים בארץ כבר יהיו חשמליים ,
הלבטים שלי הם לגבי כל הדגמים מהיצרנים הסינים במגיעים לארץ יותר ויותר והשאלה היא איך האמינות שלהם
ביחוד אמינות המצברים ומערכות החשמל ואיך הרכבים האלה יתפקדו וישמרו על שוויים אחרי 6 שנות שימוש ,
המחירים אטרקטיביים יחסית ליצרנים האירופאים / יפנים /קוראנים ....אבל רק ימים יגידו .
אכזה קשה מדגם של טויוטה שציפיתי לבואו - טויוטה bz4X דגם שהיה אמור להיות הדגם שיכניס את טויוטה באיחור רב
למרוץ החשמליות , עכשיו עם הריקול המאכזב בגלל פגם בייצור בברגים והמנגנון שמחזיק את הגלגל ועלול לגרום לשחרור הברגים
כתוצאה מהריקול זה הוקפא שיווק הרכב הזה בכל העולם , רכבים ששווקו הוחזרו וכספי הרוכשים הוחזר בתוספת לרכב חלופי לא חשמלי
ממש מאכזב ....אתה מצפה שחברה כמו טויוטה לייצר גלגלים שלא מתפרקים זאת המומחיות שלהם , זה משאיר את טויוטה מאחור
בכל מה שקשור לתחרות על שוק ה EV כשלמעשה אין להם כרגע אפילו לא דגם אחד לרפואה .
הלבטים שלי הם לגבי כל הדגמים מהיצרנים הסינים במגיעים לארץ יותר ויותר והשאלה היא איך האמינות שלהם
ביחוד אמינות המצברים ומערכות החשמל ואיך הרכבים האלה יתפקדו וישמרו על שוויים אחרי 6 שנות שימוש ,
המחירים אטרקטיביים יחסית ליצרנים האירופאים / יפנים /קוראנים ....אבל רק ימים יגידו .
אכזה קשה מדגם של טויוטה שציפיתי לבואו - טויוטה bz4X דגם שהיה אמור להיות הדגם שיכניס את טויוטה באיחור רב
למרוץ החשמליות , עכשיו עם הריקול המאכזב בגלל פגם בייצור בברגים והמנגנון שמחזיק את הגלגל ועלול לגרום לשחרור הברגים
כתוצאה מהריקול זה הוקפא שיווק הרכב הזה בכל העולם , רכבים ששווקו הוחזרו וכספי הרוכשים הוחזר בתוספת לרכב חלופי לא חשמלי
ממש מאכזב ....אתה מצפה שחברה כמו טויוטה לייצר גלגלים שלא מתפרקים זאת המומחיות שלהם , זה משאיר את טויוטה מאחור
בכל מה שקשור לתחרות על שוק ה EV כשלמעשה אין להם כרגע אפילו לא דגם אחד לרפואה .
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
BZ4X מריחה לי כמו רכב שתוכנן ספציפית להיות compliance car ולא יותר מזה, המינימום של המינימום.
טווח פושר, מהירות טעינה מגוכחת (שאי אפשר להטעין בטמפ' נמוכות בכלל), פיצ'רים מהעשור הקודם (או זה שלפניו). הדבר היחיד שיש לרכב הזה זה את התג של טויוטה, אבל תכלס עם הריקול הזה שהם חודשיים כבר לא מסוגלים לפתור, המצב מאכזב עשרת מונים.
אני חושב שהיצרנים הגדולים הסיניים הגדולים, כמו ג'ילי, ניו, BYD ועוד מרכיבים רכבים באיכות מאד טובה. הם מוכרים המון רכבים מהתוצרת שלהם בשוק המקומי כבר שנים.
אלה כבר לא קופסאות שימורים שראינו מהסינים בעבר.
נשארת בעיקר רק שאלת מבחני הריסוק שלהם, אבל מבחינת אמינות אני חושב שהם יהיו לא פחות טובים סטטיסטית משאר היצרנים.
@mrraz111אין בעיה לתת לאחרים להתגלח על דברים בזמן הראשון, אבל היום זאת כבר לא התגלחות. הרוב הגדול של קוני החשמליות מרגישים שהם השתדרגו.
טווח פושר, מהירות טעינה מגוכחת (שאי אפשר להטעין בטמפ' נמוכות בכלל), פיצ'רים מהעשור הקודם (או זה שלפניו). הדבר היחיד שיש לרכב הזה זה את התג של טויוטה, אבל תכלס עם הריקול הזה שהם חודשיים כבר לא מסוגלים לפתור, המצב מאכזב עשרת מונים.
אני חושב שהיצרנים הגדולים הסיניים הגדולים, כמו ג'ילי, ניו, BYD ועוד מרכיבים רכבים באיכות מאד טובה. הם מוכרים המון רכבים מהתוצרת שלהם בשוק המקומי כבר שנים.
אלה כבר לא קופסאות שימורים שראינו מהסינים בעבר.
נשארת בעיקר רק שאלת מבחני הריסוק שלהם, אבל מבחינת אמינות אני חושב שהם יהיו לא פחות טובים סטטיסטית משאר היצרנים.
@mrraz111אין בעיה לתת לאחרים להתגלח על דברים בזמן הראשון, אבל היום זאת כבר לא התגלחות. הרוב הגדול של קוני החשמליות מרגישים שהם השתדרגו.
נערך לאחרונה על ידי TheCoolest ב 12/08/2022 11:25, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
@גלובל זה נראה מאד רע למוניטין של טויוטה אבל האמת ששוק הEV כמו שהוא כיום זה בכלל לא המטרה שלהם, ולכן זה לא שהם נכנסים באיחור אלא נכנסים "בעל כורחם" רק כדי לנסות להכניס קצת כסף, הם בונים מאד חזק על מנועי מימן שהם מפתחים, וביחד בפיתוח נכנסו גם קונצרן פולסווגן להשקעה כמו כן עוד כמה חברות כדי לגרום למנועים אלו להפוך למציאות.
רק חסר גם למצוא אופציה לייצר מימן "ירוק" וזו יכולה להיות אופציה שבאמת תנגיש את הרכבים החמשליים לכל העולם, אפילו לאזורים נידחים.
רק חסר גם למצוא אופציה לייצר מימן "ירוק" וזו יכולה להיות אופציה שבאמת תנגיש את הרכבים החמשליים לכל העולם, אפילו לאזורים נידחים.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
רגע שיהיה פיצוח לייצור מימן בזול בתחנות מימן, זה יעשה מהפכה מטורפת לשוק הרכב. טויוטה לגמרי מהמרים שזה יקרה.
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1310 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
רכב חשמלי מתאים להמון צרכנים, אבל בגלל זמן ההמתנה הגדול כל כך למכונית חשמלית (במחירים של עד 200K) אנשים שזקוקים לקנות משהו מתפשרים על היברידי או על פלג-אין
אני בהמתנה של יותר מחצי שנה לג'ילי עם הסוללה הגדולה,
עדיין אין תחזית לאספקה. מסופק מאוד אם אצליח להמתין עד לקבלת הרכב
אני מאמין שזמני ההמתנה יתקצרו, השאלה היא מתי
אני בהמתנה של יותר מחצי שנה לג'ילי עם הסוללה הגדולה,
עדיין אין תחזית לאספקה. מסופק מאוד אם אצליח להמתין עד לקבלת הרכב
אני מאמין שזמני ההמתנה יתקצרו, השאלה היא מתי
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אתה טועה ומכניס לי מילים לפה. אני עם טסלה רק שנה אחת, אבל לפניה נהגתי ברכב בנזין בדיוק כמוך. אני אולי מדבר מניסיון, אבל לא מ"פוזיציה".
אי אפשר להתווכח עם העובדה שרכב חשמלי עדיין לא מתאים לכל אחד. אין על זה ויכוח.
אבל מי שיש לו את האפשרות לעמדת טעינה בבית לא יוצא מופסד עם חשמלית. זה פשוט הרבה יותר נוח. לא ביקרתי בתחנת דלק מתחילת השנה (נכנסתי למלא אוויר זריז), ומה להגיד לך? לא מתגעגע לחוויית התדלוק.
אין באמת בעיית טווח ברוב הנסיעות ואם צריך מדי פעם להכנס לטעינה אז עושים את זה, זה לא סוף העולם. לא כל בעלי הרכבים החשמליים חיים בדיסוננס קוגניטיבי. לדעתי היתרונות גוברים בקלות על החסרונות. אני חושב שתחבורה חשמלית היא העתיד והמעבר יקרה מוקדם יותר ממה שאתה חושב.
אי אפשר להתווכח עם העובדה שרכב חשמלי עדיין לא מתאים לכל אחד. אין על זה ויכוח.
אבל מי שיש לו את האפשרות לעמדת טעינה בבית לא יוצא מופסד עם חשמלית. זה פשוט הרבה יותר נוח. לא ביקרתי בתחנת דלק מתחילת השנה (נכנסתי למלא אוויר זריז), ומה להגיד לך? לא מתגעגע לחוויית התדלוק.
אין באמת בעיית טווח ברוב הנסיעות ואם צריך מדי פעם להכנס לטעינה אז עושים את זה, זה לא סוף העולם. לא כל בעלי הרכבים החשמליים חיים בדיסוננס קוגניטיבי. לדעתי היתרונות גוברים בקלות על החסרונות. אני חושב שתחבורה חשמלית היא העתיד והמעבר יקרה מוקדם יותר ממה שאתה חושב.
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
סוגר שנה עם רכב חשמלי (מודל 3 SR)
חרדת טווח
עם טווח של 300-350 ק״מ (בפועל) ונסועה של עד 50 ק״מ ליום, הטווח מן הסתם הוא non issue מבחינתי. עשיתי גם אי אילו road trips (אילת, צפון ...) וגם אז לא עלתה רמת המתח במילימטר. נכון - אם טווח הנסיעה חורג מטווח הסוללה (מינוס דלתא לביטחון) אז משקיעים מספר דקות באיתור אופציות טעינה זמינות לאורך המסלול... אישית לא מוצא את העניין מסובך או מייגע כלל. נכון שלבעלי טסלה יש את תשתית הסופר צ׳ארגרים (יתרון גדול) אבל משיחות עם חברים בעלי רכבים חשמליים אחרים (וכאלו שמטיילים הרבה יותר ממני) אני מבין שאין באמת ״עניין״...
מיותר לציין שעמדת טעינה ביתית היא תנאי הכרחי (בעיני על כל פנים). בלי עמדה כזו אני בספק אם הייתי עובר לחשמל... בעיקר מסיבה של עצלות . יש לי במרחק 250 מטר מהבית עמדת שׁלֹ AC של אפקון ואני רואה כל ערב רכבים בטעינה (כולל טסלות) ובכל זאת לי זה נראה ״לא תואם״ את הקונספט של סוללה מלאה כל בוקר.
מבחינת מוכנות ופרישת תשתיות ארצית -- חייב לומר שלי דווקא נראה שאין איזו בעייה אקוטית כרגע. אנשים נוטים לשכוח שעם כל הבאזז סביב הנושא אנחנו עדיין מדברים על כמה עשרות אלפי רכבים נכון להיום... בהנחה שלרובם יש עמדה ביתית ורובם לא נוסעים יותר מ.. נגיד 200 ק״מ ליום, אני ממש לא רואה צורך בהקמת אלפי מטעני DC בכל פינה.
כל השאר ...
השקט, העידכונים, הפרצוף של ההוא ברמזור , כדור הארץ, רולטת מחירי הדלק, שטיפה ידנית (?)...
ישראל לאן ?
מאמין שזו הנקודה החשובה באמת ! די ברור לאן הולך העולם. די ברור שישראל הולכת בכיוון ההפוך ... גם אותו אינסנטיב צנוע (עלוב ) משתנה לרעה בתחילת השנה הבאה. למעט מספר קטן של דגמים (ג׳ילי..) המחירים נע באיזור ה 200K וצפונה. עכשיו עם שינוי חישוב המס מדברים על עלייה של כמה עשרות אלפי שקלים ...
המדינה אוהבת דלקים פוסילים. נקודה.
[ממליץ לצפות בתחקיר הערוץ הראשון על העדפת המדינה את הגז (אנרגיה ירוקה עאלק ... ) על פני חלופות אנרגיה מתחדשת]
העניין הוא שהקטע הזה יכול בהחלט להיות בידים שלנו... מתי בפעם האחרונה שאלנו את הפוליטיקאי החביב עלינו מה עמדתם על רכבים ׳ירוקים׳ ??
חומר למחשבה
חרדת טווח
עם טווח של 300-350 ק״מ (בפועל) ונסועה של עד 50 ק״מ ליום, הטווח מן הסתם הוא non issue מבחינתי. עשיתי גם אי אילו road trips (אילת, צפון ...) וגם אז לא עלתה רמת המתח במילימטר. נכון - אם טווח הנסיעה חורג מטווח הסוללה (מינוס דלתא לביטחון) אז משקיעים מספר דקות באיתור אופציות טעינה זמינות לאורך המסלול... אישית לא מוצא את העניין מסובך או מייגע כלל. נכון שלבעלי טסלה יש את תשתית הסופר צ׳ארגרים (יתרון גדול) אבל משיחות עם חברים בעלי רכבים חשמליים אחרים (וכאלו שמטיילים הרבה יותר ממני) אני מבין שאין באמת ״עניין״...
מיותר לציין שעמדת טעינה ביתית היא תנאי הכרחי (בעיני על כל פנים). בלי עמדה כזו אני בספק אם הייתי עובר לחשמל... בעיקר מסיבה של עצלות . יש לי במרחק 250 מטר מהבית עמדת שׁלֹ AC של אפקון ואני רואה כל ערב רכבים בטעינה (כולל טסלות) ובכל זאת לי זה נראה ״לא תואם״ את הקונספט של סוללה מלאה כל בוקר.
מבחינת מוכנות ופרישת תשתיות ארצית -- חייב לומר שלי דווקא נראה שאין איזו בעייה אקוטית כרגע. אנשים נוטים לשכוח שעם כל הבאזז סביב הנושא אנחנו עדיין מדברים על כמה עשרות אלפי רכבים נכון להיום... בהנחה שלרובם יש עמדה ביתית ורובם לא נוסעים יותר מ.. נגיד 200 ק״מ ליום, אני ממש לא רואה צורך בהקמת אלפי מטעני DC בכל פינה.
כל השאר ...
השקט, העידכונים, הפרצוף של ההוא ברמזור , כדור הארץ, רולטת מחירי הדלק, שטיפה ידנית (?)...
ישראל לאן ?
מאמין שזו הנקודה החשובה באמת ! די ברור לאן הולך העולם. די ברור שישראל הולכת בכיוון ההפוך ... גם אותו אינסנטיב צנוע (עלוב ) משתנה לרעה בתחילת השנה הבאה. למעט מספר קטן של דגמים (ג׳ילי..) המחירים נע באיזור ה 200K וצפונה. עכשיו עם שינוי חישוב המס מדברים על עלייה של כמה עשרות אלפי שקלים ...
המדינה אוהבת דלקים פוסילים. נקודה.
[ממליץ לצפות בתחקיר הערוץ הראשון על העדפת המדינה את הגז (אנרגיה ירוקה עאלק ... ) על פני חלופות אנרגיה מתחדשת]
העניין הוא שהקטע הזה יכול בהחלט להיות בידים שלנו... מתי בפעם האחרונה שאלנו את הפוליטיקאי החביב עלינו מה עמדתם על רכבים ׳ירוקים׳ ??
חומר למחשבה
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !