מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
OMRIJ
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1901
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 231 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #211 

מיקרוסופט היו (עדיין?) מונופול
טסלה לא.
חברה "רגילה" לא מחוייבת בהגבלות כאלו, כי היא לא מנצלת את כוחה לפגוע במתחרים.

גם המכולת השכונתית שלך לא חייבת להחזיק גלידה גם של שטראוס וגם של בן אנד ג'ריס. היא יכולה להחליט שהיא מוכרת רק אחד מהם. שופרסל לא יכולה להחליט את זה.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #212 

@nir11
לא קראתי לך טרול, וזו לא הייתה כוונתי.
לדעתי האישית, התביעה נגד מיקרוסופט היתה מטומטמת. אם אתה רוצה עיינית, אז מקיירוסופט לא מנעה ממשתמשים להתקין כל דפדפן אחר שהוא רוצה.
מייקרוסופט היא זו שמייצרת את מערכת ההפעלה שלה, ולדעתי היא יכולה להחליט מה לכלול בה ומה לא.
את התוצאה של המשפט הזה אני יודע, אבל העובדה שהיא הפסידה לא משנה את דעתי האישית בנושא הזה.
עם זאת, מייקרוסופט היתה בזמנו מונופול בתחום מערכות ההפעלה, טסלה עדיין לא מונופול.

digest
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 782
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #213 

20/06/2022 10:55  
nir11 כתב:
אני מבין שיש ספוטיפי בטסלה? אם אני צודק, נראה לי בעייתי מבחינה חוקית לאפשר לספוטיפי לפתח על ה SDK שטסלה מספקת, ולא לאפשר לאפל או מתחרים אחרים לפתח.
אני חושב שיכול להיות שיש פה קייס לתביעה.
...
אין כאן שום בעיה. טסלה טרם פרסמה את ה- SDK הרשמי הפתוח לכולם. היא יכולה לתת את הפילוטים/בטות של ה- SDK שלה לכל מי שהיא רוצהֿ, היא לא חייבת לאף אחד.

אפילו אחרי שה SDK יהיה פומבי, טסלה יכולה להגדיר תנאי שימוש בו כאלה שגם אפל וגם גוגל לא ירצו לגעת בו בכלל. הכל בידיים שלה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #214 

20/06/2022 16:31  
digest כתב:
אין כאן שום בעיה. טסלה טרם פרסמה את ה- SDK הרשמי הפתוח לכולם. היא יכולה לתת את הפילוטים/בטות של ה- SDK שלה לכל מי שהיא רוצהֿ, היא לא חייבת לאף אחד.

אפילו אחרי שה SDK יהיה פומבי, טסלה יכולה להגדיר תנאי שימוש בו כאלה שגם אפל וגם גוגל לא ירצו לגעת בו בכלל. הכל בידיים שלה.
...
זה פשוט לא נכון. ככל שטסלה חזקה יותר, היא תצטרך להיות פתוחה יותר, בהקשר של אפליקציות, בהנחה שיש SFD שמאפשר פיתוח. מי שיקבע אם אני צודק או לא, זה בית משפט, אם תוגש תביעה.

OMRIJ
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1901
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 231 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #215 

אבל היא זבוב בשוק הרכב...

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #216 

וחשוב מאד לציין שלא מדובר במערכת הפעלה למחשב אישי.
למה אף אחד לא תבע את אפל? הרי כל המכשירים שלהם מגיעים עם דפדפן מובנה של אפל?
באפל מדובר במחשב עם מערכת הפעלה של החברה, והיא בוחרת מה כלול במערכת ומה לא.
אותו כנ"ל טסלה, חוץ מזה שיעברו עוד 5-10 שנים עד שהיא תהפוך להיות סוג של מונופול בעולם הרכב.

digest
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 782
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #217 

20/06/2022 17:15  
nir11 כתב:
זה פשוט לא נכון. ככל שטסלה חזקה יותר, היא תצטרך להיות פתוחה יותר, בהקשר של אפליקציות, בהנחה שיש SFD שמאפשר פיתוח. מי שיקבע אם אני צודק או לא, זה בית משפט, אם תוגש תביעה.
...
אף בית משפט לא יכול להגיד לחברה עסקית רגילה למי לתת תוכנה שלה ולמי לא. טסלה מוכרת עשירית מטויוטה בלבד (נכון להיום) ופיזית לא יכולה להשתמש בכח המונופולי שלה כי פשוט אין לה.
אתה מזכיר בית משפט אבל מה הקייס כאן? על מה? מי הנפגע?

מסכים עם TheCoolest. טסלה מוכרת רכב - לא מחשב. אישור תוכנה לרכב זה תהליך מורכב מאוד. יש בו המון רגולציה, תקנים ודרישות, במיוחד לתוכנה שמשתמשים בא בתנועה (אפילו עם היא בעצמה לא ASIL). לא נראה ברכב מיליוני אפליקציות כמו בטלפונים. זכותה המלאה של טסלה לבחור רק מה שבא לה עם פינצטה, כי משפטית רק היא אחראית על הבטיחות של כל התוכנה ברכב שלה.

ESiXtRIM
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 74
הצטרף: נובמבר 2020
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 28 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #218 

26/05/2022 13:28  
טלHD כתב:
אתמול, בפחות מ 24 שעות, כ- 500 לקוחות ישראלים הזמינו בהזמנה מוקדמת את ה- BZ4X של טויוטה...
https://bz4x.toyota.co.il/

תכלס, אם טסלה Y עולה כ- 100,000 ש"ח יותר ממנו, יהיה לה קשה להימכר.
...
26/05/2022 13:34  
טלHD כתב:
אמינות? אחריות? שירות? שמירת ערך? רשת סוכנויות פרוסה כמעט בכל עיר בישראל?
על כל השאלות מעלה התשובה חיובית בהחלט לטובת הטויוטה, והחיסרון של טסלה בנושאים האלו הופך בדרך כלל לדיל ברייקר עבור הרוב המכריע של הלקוחות (אלו שזה חשוב להם כמובן).
...
26/05/2022 13:34  
טלHD כתב:
טויוטה היצרנית הכי גדולה בעולם ומייצרת מעל 10,000,000 רכבים.
טסלה חולמת להגיע לעשירית מזה כבר חצי עשור....ולא ממש מגיעים לשם.

לגופו של עניין, טויוטה/לקסוס זה מותג הרכב הכי אמין בעולם כבר כמה עשורים ברציפות לא במקרה ולא בטעות...
כל מוצר נבחן בתנאים הכי קשים וקיצוניים במשך שנה ו 1,000,000 ק"מ לפני שהרכב הראשון עולה לכביש.
(גילוי נאות, אני מכיר את טויוטה מכל הכיוונים האפשריים ולא משמועות או כתבות, מכוון שאני עובד בחב' מעל 20 שנה).
...
חבל שלא חזרת לעדכן שהגלגלים נופלים מהרכב. טויוטה מציעה ללקוחות את הכסף חזרה.
https://www.notebookcheck.net/Toyota-bZ ... 413.0.html

https://www.motortrend.com/news/toyota- ... l-bz4x-ev/

https://electrek.co/2022/08/03/toyotas- ... r-buyback/

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #219 

אני לא חובב גדול של טויוטה, אבל כן רוצה שהמעבר לרכבים חשמליים יקרה כמה שיותר מהר. וגם אם המוצר באופן כללי, ולפי דעתי, ממש לא מושך, יש הרבה אנשים שהם אוהדים מסורים של טויוטה, והיו קונים את הרכב הזה.
ככל שעובר יותר זמן מגילוי הדיפקט הזה והוא נשאר ללא פיתרון, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. המצב הזה מגוכך. איך מייצרים רכב שנופלים לו הגלגלים? הרי החלקים האלה במרכב הם דיי סטנדרטיים, ולא משנה אם מדובר ברכב חשמלי או לא.
ד"א, עם ה-SUV של סובארו קיימת אותה בעיה, מאחר וזה בדיוק אותו רכב. נראה לי הוא בכלל לא הושק, רק הוכרז.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #220 

13/08/2022 11:25  
ESiXtRIM כתב:
חבל שלא חזרת לעדכן שהגלגלים נופלים מהרכב. טויוטה מציעה ללקוחות את הכסף חזרה.
https://www.notebookcheck.net/Toyota-bZ ... 413.0.html

https://www.motortrend.com/news/toyota- ... l-bz4x-ev/

https://electrek.co/2022/08/03/toyotas- ... r-buyback/
...
אני בדרך כלל לא עונה לטרולים, אבל....
1. אין אפילו רכב אחד בעולם ש"נפלו לו הגלגלים" (נמסרו בכל העולם כ 2,700 מכוניות, רובן רכבי הדגמה/מבחן) .
2. זה בדיוק ההבדל לאחרים...גם אם טויוטה חושדת שאולי יש סיכוי של 0.1% שתהיה בעיה בטיחותית, הם יעצרו הכל ויעשו ריקול.
גם במחיר כואב של החזר כסף ללקוחות או שכירת רכבים חילופיים עד לבדיקה ותיקון של העניין.

ESiXtRIM
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 74
הצטרף: נובמבר 2020
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 28 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #221 

@טלHD
למה טרול? אני לא עונה על ההגדרות.
העיקר כתבת: "כל מוצר נבחן בתנאים הכי קשים וקיצוניים במשך שנה ו 1,000,000 ק"מ לפני שהרכב הראשון עולה לכביש. (גילוי נאות, אני מכיר את טויוטה מכל הכיוונים האפשריים ולא משמועות או כתבות, מכוון שאני עובד בחב' מעל 20 שנה)."
משפט מאוד טוב אחרי ה RECALL לדגם 🤣
כנראה שיש מרחק גדול מאוד בן המידע השיווקי שמעבירים לכם לאמת.

בכל מקרה, המקרה הזה מוכיח שטויוטה מאוד רחוקה מלהיות שחקן משמעותי מהסצנה של מכוניות חשמליות ולמעשה היא שום שחקן כיום בקטגוריה.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #222 

@טלHD
עם כל הכבוד, לטויוטה היו כריות אוויר שמעיפות רסיסים על הנוסעים בזמן תאונה.
העובדה שהחברה מספיק נואשת שהיא מוכנה לקנות את הרכבים בחזרה מראה לנו שהיא לא מוכנה לעידן הרכבים החשמליים.
רוב החברות עושות חשבון מאד פשוט בנוגע להאם להכריז על ריקול או לא. מה הסיכוי שתקרה התקלה וכמה זה יעלה לחברה (בעלות הזו אפשר להכליל את הכל, כולל מוניטין וכו')
עכשיו, כולם יודעים שטויוטה נגררה kicking and screaming ונאלצה להוציא רכב חשמלי. זה ברור שמדובר כאן ב-compliance car, וממש לא מרשים.
למי שלא מודע, טויוטה היא החברה היחידה (או אחת היחידות) שעדיין עושות לובי בניסיון לעכב את המעבר לתחבורה חשמלית. הם נגד המעבר.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #223 

אולי בכל זאת תנסו לתרום מידע רלוונטי לשרשור ?
כי אם לא, אולי עדיף לנעול אותו ולמחוק כל מיני שטויות שלא קשורות...

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #224 


Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #225 

מבחן דרכים כש 80% מהסרטון הבחור יושב על ספסל בפארק.
אני מבין שהוא פתח ערוץ חדש והוא חושב שלעשות סקירה על רכב- זה בדיוק אותו דבר כמו על סמסונג גלקסי.

אז הוא טועה !

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”