מיקרוסופט היו (עדיין?) מונופול
טסלה לא.
חברה "רגילה" לא מחוייבת בהגבלות כאלו, כי היא לא מנצלת את כוחה לפגוע במתחרים.
גם המכולת השכונתית שלך לא חייבת להחזיק גלידה גם של שטראוס וגם של בן אנד ג'ריס. היא יכולה להחליט שהיא מוכרת רק אחד מהם. שופרסל לא יכולה להחליט את זה.
מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
@nir11
לא קראתי לך טרול, וזו לא הייתה כוונתי.
לדעתי האישית, התביעה נגד מיקרוסופט היתה מטומטמת. אם אתה רוצה עיינית, אז מקיירוסופט לא מנעה ממשתמשים להתקין כל דפדפן אחר שהוא רוצה.
מייקרוסופט היא זו שמייצרת את מערכת ההפעלה שלה, ולדעתי היא יכולה להחליט מה לכלול בה ומה לא.
את התוצאה של המשפט הזה אני יודע, אבל העובדה שהיא הפסידה לא משנה את דעתי האישית בנושא הזה.
עם זאת, מייקרוסופט היתה בזמנו מונופול בתחום מערכות ההפעלה, טסלה עדיין לא מונופול.
לא קראתי לך טרול, וזו לא הייתה כוונתי.
לדעתי האישית, התביעה נגד מיקרוסופט היתה מטומטמת. אם אתה רוצה עיינית, אז מקיירוסופט לא מנעה ממשתמשים להתקין כל דפדפן אחר שהוא רוצה.
מייקרוסופט היא זו שמייצרת את מערכת ההפעלה שלה, ולדעתי היא יכולה להחליט מה לכלול בה ומה לא.
את התוצאה של המשפט הזה אני יודע, אבל העובדה שהיא הפסידה לא משנה את דעתי האישית בנושא הזה.
עם זאת, מייקרוסופט היתה בזמנו מונופול בתחום מערכות ההפעלה, טסלה עדיין לא מונופול.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אין כאן שום בעיה. טסלה טרם פרסמה את ה- SDK הרשמי הפתוח לכולם. היא יכולה לתת את הפילוטים/בטות של ה- SDK שלה לכל מי שהיא רוצהֿ, היא לא חייבת לאף אחד.20/06/2022 10:55nir11 כתב: ↑ אני מבין שיש ספוטיפי בטסלה? אם אני צודק, נראה לי בעייתי מבחינה חוקית לאפשר לספוטיפי לפתח על ה SDK שטסלה מספקת, ולא לאפשר לאפל או מתחרים אחרים לפתח.
אני חושב שיכול להיות שיש פה קייס לתביעה....
אפילו אחרי שה SDK יהיה פומבי, טסלה יכולה להגדיר תנאי שימוש בו כאלה שגם אפל וגם גוגל לא ירצו לגעת בו בכלל. הכל בידיים שלה.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
זה פשוט לא נכון. ככל שטסלה חזקה יותר, היא תצטרך להיות פתוחה יותר, בהקשר של אפליקציות, בהנחה שיש SFD שמאפשר פיתוח. מי שיקבע אם אני צודק או לא, זה בית משפט, אם תוגש תביעה.20/06/2022 16:31digest כתב: ↑ אין כאן שום בעיה. טסלה טרם פרסמה את ה- SDK הרשמי הפתוח לכולם. היא יכולה לתת את הפילוטים/בטות של ה- SDK שלה לכל מי שהיא רוצהֿ, היא לא חייבת לאף אחד.
אפילו אחרי שה SDK יהיה פומבי, טסלה יכולה להגדיר תנאי שימוש בו כאלה שגם אפל וגם גוגל לא ירצו לגעת בו בכלל. הכל בידיים שלה....
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
וחשוב מאד לציין שלא מדובר במערכת הפעלה למחשב אישי.
למה אף אחד לא תבע את אפל? הרי כל המכשירים שלהם מגיעים עם דפדפן מובנה של אפל?
באפל מדובר במחשב עם מערכת הפעלה של החברה, והיא בוחרת מה כלול במערכת ומה לא.
אותו כנ"ל טסלה, חוץ מזה שיעברו עוד 5-10 שנים עד שהיא תהפוך להיות סוג של מונופול בעולם הרכב.
למה אף אחד לא תבע את אפל? הרי כל המכשירים שלהם מגיעים עם דפדפן מובנה של אפל?
באפל מדובר במחשב עם מערכת הפעלה של החברה, והיא בוחרת מה כלול במערכת ומה לא.
אותו כנ"ל טסלה, חוץ מזה שיעברו עוד 5-10 שנים עד שהיא תהפוך להיות סוג של מונופול בעולם הרכב.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אף בית משפט לא יכול להגיד לחברה עסקית רגילה למי לתת תוכנה שלה ולמי לא. טסלה מוכרת עשירית מטויוטה בלבד (נכון להיום) ופיזית לא יכולה להשתמש בכח המונופולי שלה כי פשוט אין לה.20/06/2022 17:15nir11 כתב: ↑ זה פשוט לא נכון. ככל שטסלה חזקה יותר, היא תצטרך להיות פתוחה יותר, בהקשר של אפליקציות, בהנחה שיש SFD שמאפשר פיתוח. מי שיקבע אם אני צודק או לא, זה בית משפט, אם תוגש תביעה....
אתה מזכיר בית משפט אבל מה הקייס כאן? על מה? מי הנפגע?
מסכים עם TheCoolest. טסלה מוכרת רכב - לא מחשב. אישור תוכנה לרכב זה תהליך מורכב מאוד. יש בו המון רגולציה, תקנים ודרישות, במיוחד לתוכנה שמשתמשים בא בתנועה (אפילו עם היא בעצמה לא ASIL). לא נראה ברכב מיליוני אפליקציות כמו בטלפונים. זכותה המלאה של טסלה לבחור רק מה שבא לה עם פינצטה, כי משפטית רק היא אחראית על הבטיחות של כל התוכנה ברכב שלה.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
26/05/2022 13:28טלHD כתב: ↑ אתמול, בפחות מ 24 שעות, כ- 500 לקוחות ישראלים הזמינו בהזמנה מוקדמת את ה- BZ4X של טויוטה...
https://bz4x.toyota.co.il/
תכלס, אם טסלה Y עולה כ- 100,000 ש"ח יותר ממנו, יהיה לה קשה להימכר....
26/05/2022 13:34טלHD כתב: ↑ אמינות? אחריות? שירות? שמירת ערך? רשת סוכנויות פרוסה כמעט בכל עיר בישראל?
על כל השאלות מעלה התשובה חיובית בהחלט לטובת הטויוטה, והחיסרון של טסלה בנושאים האלו הופך בדרך כלל לדיל ברייקר עבור הרוב המכריע של הלקוחות (אלו שזה חשוב להם כמובן)....
חבל שלא חזרת לעדכן שהגלגלים נופלים מהרכב. טויוטה מציעה ללקוחות את הכסף חזרה.26/05/2022 13:34טלHD כתב: ↑ טויוטה היצרנית הכי גדולה בעולם ומייצרת מעל 10,000,000 רכבים.
טסלה חולמת להגיע לעשירית מזה כבר חצי עשור....ולא ממש מגיעים לשם.
לגופו של עניין, טויוטה/לקסוס זה מותג הרכב הכי אמין בעולם כבר כמה עשורים ברציפות לא במקרה ולא בטעות...
כל מוצר נבחן בתנאים הכי קשים וקיצוניים במשך שנה ו 1,000,000 ק"מ לפני שהרכב הראשון עולה לכביש.
(גילוי נאות, אני מכיר את טויוטה מכל הכיוונים האפשריים ולא משמועות או כתבות, מכוון שאני עובד בחב' מעל 20 שנה)....
https://www.notebookcheck.net/Toyota-bZ ... 413.0.html
https://www.motortrend.com/news/toyota- ... l-bz4x-ev/
https://electrek.co/2022/08/03/toyotas- ... r-buyback/
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אני לא חובב גדול של טויוטה, אבל כן רוצה שהמעבר לרכבים חשמליים יקרה כמה שיותר מהר. וגם אם המוצר באופן כללי, ולפי דעתי, ממש לא מושך, יש הרבה אנשים שהם אוהדים מסורים של טויוטה, והיו קונים את הרכב הזה.
ככל שעובר יותר זמן מגילוי הדיפקט הזה והוא נשאר ללא פיתרון, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. המצב הזה מגוכך. איך מייצרים רכב שנופלים לו הגלגלים? הרי החלקים האלה במרכב הם דיי סטנדרטיים, ולא משנה אם מדובר ברכב חשמלי או לא.
ד"א, עם ה-SUV של סובארו קיימת אותה בעיה, מאחר וזה בדיוק אותו רכב. נראה לי הוא בכלל לא הושק, רק הוכרז.
ככל שעובר יותר זמן מגילוי הדיפקט הזה והוא נשאר ללא פיתרון, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. המצב הזה מגוכך. איך מייצרים רכב שנופלים לו הגלגלים? הרי החלקים האלה במרכב הם דיי סטנדרטיים, ולא משנה אם מדובר ברכב חשמלי או לא.
ד"א, עם ה-SUV של סובארו קיימת אותה בעיה, מאחר וזה בדיוק אותו רכב. נראה לי הוא בכלל לא הושק, רק הוכרז.
- טלHD
- גורו
- הודעות: 13958
- הצטרף: נובמבר 2008
- נתן תודות: 948 פעמים
- קיבל תודות: 1099 פעמים
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אני בדרך כלל לא עונה לטרולים, אבל....13/08/2022 11:25ESiXtRIM כתב: ↑ חבל שלא חזרת לעדכן שהגלגלים נופלים מהרכב. טויוטה מציעה ללקוחות את הכסף חזרה.
https://www.notebookcheck.net/Toyota-bZ ... 413.0.html
https://www.motortrend.com/news/toyota- ... l-bz4x-ev/
https://electrek.co/2022/08/03/toyotas- ... r-buyback/...
1. אין אפילו רכב אחד בעולם ש"נפלו לו הגלגלים" (נמסרו בכל העולם כ 2,700 מכוניות, רובן רכבי הדגמה/מבחן) .
2. זה בדיוק ההבדל לאחרים...גם אם טויוטה חושדת שאולי יש סיכוי של 0.1% שתהיה בעיה בטיחותית, הם יעצרו הכל ויעשו ריקול.
גם במחיר כואב של החזר כסף ללקוחות או שכירת רכבים חילופיים עד לבדיקה ותיקון של העניין.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
@טלHD
למה טרול? אני לא עונה על ההגדרות.
העיקר כתבת: "כל מוצר נבחן בתנאים הכי קשים וקיצוניים במשך שנה ו 1,000,000 ק"מ לפני שהרכב הראשון עולה לכביש. (גילוי נאות, אני מכיר את טויוטה מכל הכיוונים האפשריים ולא משמועות או כתבות, מכוון שאני עובד בחב' מעל 20 שנה)."
משפט מאוד טוב אחרי ה RECALL לדגם
כנראה שיש מרחק גדול מאוד בן המידע השיווקי שמעבירים לכם לאמת.
בכל מקרה, המקרה הזה מוכיח שטויוטה מאוד רחוקה מלהיות שחקן משמעותי מהסצנה של מכוניות חשמליות ולמעשה היא שום שחקן כיום בקטגוריה.
למה טרול? אני לא עונה על ההגדרות.
העיקר כתבת: "כל מוצר נבחן בתנאים הכי קשים וקיצוניים במשך שנה ו 1,000,000 ק"מ לפני שהרכב הראשון עולה לכביש. (גילוי נאות, אני מכיר את טויוטה מכל הכיוונים האפשריים ולא משמועות או כתבות, מכוון שאני עובד בחב' מעל 20 שנה)."
משפט מאוד טוב אחרי ה RECALL לדגם
כנראה שיש מרחק גדול מאוד בן המידע השיווקי שמעבירים לכם לאמת.
בכל מקרה, המקרה הזה מוכיח שטויוטה מאוד רחוקה מלהיות שחקן משמעותי מהסצנה של מכוניות חשמליות ולמעשה היא שום שחקן כיום בקטגוריה.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
@טלHD
עם כל הכבוד, לטויוטה היו כריות אוויר שמעיפות רסיסים על הנוסעים בזמן תאונה.
העובדה שהחברה מספיק נואשת שהיא מוכנה לקנות את הרכבים בחזרה מראה לנו שהיא לא מוכנה לעידן הרכבים החשמליים.
רוב החברות עושות חשבון מאד פשוט בנוגע להאם להכריז על ריקול או לא. מה הסיכוי שתקרה התקלה וכמה זה יעלה לחברה (בעלות הזו אפשר להכליל את הכל, כולל מוניטין וכו')
עכשיו, כולם יודעים שטויוטה נגררה kicking and screaming ונאלצה להוציא רכב חשמלי. זה ברור שמדובר כאן ב-compliance car, וממש לא מרשים.
למי שלא מודע, טויוטה היא החברה היחידה (או אחת היחידות) שעדיין עושות לובי בניסיון לעכב את המעבר לתחבורה חשמלית. הם נגד המעבר.
עם כל הכבוד, לטויוטה היו כריות אוויר שמעיפות רסיסים על הנוסעים בזמן תאונה.
העובדה שהחברה מספיק נואשת שהיא מוכנה לקנות את הרכבים בחזרה מראה לנו שהיא לא מוכנה לעידן הרכבים החשמליים.
רוב החברות עושות חשבון מאד פשוט בנוגע להאם להכריז על ריקול או לא. מה הסיכוי שתקרה התקלה וכמה זה יעלה לחברה (בעלות הזו אפשר להכליל את הכל, כולל מוניטין וכו')
עכשיו, כולם יודעים שטויוטה נגררה kicking and screaming ונאלצה להוציא רכב חשמלי. זה ברור שמדובר כאן ב-compliance car, וממש לא מרשים.
למי שלא מודע, טויוטה היא החברה היחידה (או אחת היחידות) שעדיין עושות לובי בניסיון לעכב את המעבר לתחבורה חשמלית. הם נגד המעבר.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אולי בכל זאת תנסו לתרום מידע רלוונטי לשרשור ?
כי אם לא, אולי עדיף לנעול אותו ולמחוק כל מיני שטויות שלא קשורות...
כי אם לא, אולי עדיף לנעול אותו ולמחוק כל מיני שטויות שלא קשורות...
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
מבחן דרכים כש 80% מהסרטון הבחור יושב על ספסל בפארק.
אני מבין שהוא פתח ערוץ חדש והוא חושב שלעשות סקירה על רכב- זה בדיוק אותו דבר כמו על סמסונג גלקסי.
אז הוא טועה !
אני מבין שהוא פתח ערוץ חדש והוא חושב שלעשות סקירה על רכב- זה בדיוק אותו דבר כמו על סמסונג גלקסי.
אז הוא טועה !