זה פחות עניין של רעידות, וגם לא של רעשים. נהגים מרגישים את המכונית על הכביש דרך הגוף שלהם (בעיקר הישבן...) ודרך ההגה. כך למשל, חובבי רכב סולדים מהגה כח חשמלי (שקיים היום באופן כמעט מוחלט במכוניות נוסעים) ומעדיפים הגה כח הידראולי, שמאפשר לנהג לקבל הרבה יותר היזון חוזר מההגה. גם כשיש כבר הגה כח חשמלי, יצרניות רכבי נהיגה עומלות קשה כדי שכן יהיה רספונסיבי. ואיזה היזון מקבלים מההגה? בעיקר דברים כמו תת היגוי (נטיה של המכונית להמשיך, להחליק ישר כשהרכה נכנס לפניה, זו החלקה של הגלגלים הקדמיים) והיגוי יתר (נטיה של הגלגלים האחוריים להחליק אל מחוץ לפניה).
בהקשרים האלה רכב חשמלי אינו נופל במאום מרכב רגיל.
למנוע חשמלי יש גם את היתרון המובנה שציינת - כל המומנט מגיע מייד, אין עניין של לטפס בסיבובי המנוע. זה יתרון אינהרנטי שמנוע רגיל לא יכול לנצח בשום צורה.
מרוצי מכוניות? עניין של תחומי עניין. ראשית - אין לזה שום דמיון למרוצי אופניים. מרוצי פורמולה אחת הם ספורט שבו למשתתפים אין ציוד שווה. זה שוני אדיר מכל ספורט תחרותי אחר.
מעבר לזה, למה אני אוהב פ1? בגלל שזה משלב שתי אהבות גדולות שלי - רכב וטכנולוגיה. כמות הטכנולוגיה שקיימת במכונית פורמולה אחת היא בלתי נתפסת. זה הרבה מעבר למחשבים ואלקטרוניקה. היצריתיות של הספורט הזה לא נופלת מזו של שום סטראטאפ ישראלי.
מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
לא מבין איך הגענו מדיון על מודל Y נגד איוניק 5 לדיונים על כמה מרגש זה לנהוג על רכב בנזין.
אני מחשיב את עצמי ל"חובב רכב לייט". ואני מבין את כל המושגים שהזכרת בעמודים הקודמים, וראיתי את כל טופ גיר, את כל גראנד טור, וחלק מהפרקים של "הילוך 5". ואני גם מבין את התסכול של חובבי רכב "אמיתיים" כשהם מסתכלים אל העתיד ורואים שימיו של מנוע הבעירה הפנימית ספורים.
עם כל זאת, איך זה קשור לנושא השרשור? למרות שדיי סטינו מהנושא עוד בהתחלה, אבל דנו בדברים שקשורים לטכנולוגיות חשמל מתחרות (סוללה נגד מימן), טכנולוגיות שיש לרכבים חדשים להציע וכו'.
אז כן, טסלה זה לא רכב שמכוון להתחרות ב-BMW M5, המטרה של טסלה היא להאיץ את המעבר לתחבורה\אנרגיה בת קיימא. היא מנסה ליצור רכב שמרבית הנהגים ירצו לקנות, לא מרבית חובבי הרכב. לכן כל החפירה כאן על כמה השלדה של הטסלה מעפנה ביחס לרכבי נהיגה אחרים כמו BMW ו-MX5 לא קשורה לשום דבר.
לא מכריחים פה אף אחד לקנות או אפילו לאהוב את הטסלה או איוניק 5 או כל רכב אחר. תסעו על מה שעושה לכם טוב, כל אחד ומה שמתאים לו מבחינת רצונות ודרישות.
מה שמעצבן אותי זה שמנסים להסביר לנו מה זה אומר להיות חובב רכב אמיתי, ואיך מוגדרת הנאה מנהיגה.
כל אחד יכול להנות מדברים שונים בנהיגה. אתה נהנה מרכב מתנהג ומתקשר, ומישהו אחר יכול להנות בדיוק באותה מידה מרכב שקט, שתול על הכביש שנותן הרגשה של ביטחון (כי תתפלא, לא כולם נהגי מירוץ שיודעים מה אומרות התחושות האלה בטוסיק) עם ביצועים מעולים, טכנולוגיה מרשימה וכו'.
אני מחשיב את עצמי ל"חובב רכב לייט". ואני מבין את כל המושגים שהזכרת בעמודים הקודמים, וראיתי את כל טופ גיר, את כל גראנד טור, וחלק מהפרקים של "הילוך 5". ואני גם מבין את התסכול של חובבי רכב "אמיתיים" כשהם מסתכלים אל העתיד ורואים שימיו של מנוע הבעירה הפנימית ספורים.
עם כל זאת, איך זה קשור לנושא השרשור? למרות שדיי סטינו מהנושא עוד בהתחלה, אבל דנו בדברים שקשורים לטכנולוגיות חשמל מתחרות (סוללה נגד מימן), טכנולוגיות שיש לרכבים חדשים להציע וכו'.
אז כן, טסלה זה לא רכב שמכוון להתחרות ב-BMW M5, המטרה של טסלה היא להאיץ את המעבר לתחבורה\אנרגיה בת קיימא. היא מנסה ליצור רכב שמרבית הנהגים ירצו לקנות, לא מרבית חובבי הרכב. לכן כל החפירה כאן על כמה השלדה של הטסלה מעפנה ביחס לרכבי נהיגה אחרים כמו BMW ו-MX5 לא קשורה לשום דבר.
לא מכריחים פה אף אחד לקנות או אפילו לאהוב את הטסלה או איוניק 5 או כל רכב אחר. תסעו על מה שעושה לכם טוב, כל אחד ומה שמתאים לו מבחינת רצונות ודרישות.
מה שמעצבן אותי זה שמנסים להסביר לנו מה זה אומר להיות חובב רכב אמיתי, ואיך מוגדרת הנאה מנהיגה.
כל אחד יכול להנות מדברים שונים בנהיגה. אתה נהנה מרכב מתנהג ומתקשר, ומישהו אחר יכול להנות בדיוק באותה מידה מרכב שקט, שתול על הכביש שנותן הרגשה של ביטחון (כי תתפלא, לא כולם נהגי מירוץ שיודעים מה אומרות התחושות האלה בטוסיק) עם ביצועים מעולים, טכנולוגיה מרשימה וכו'.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
האמת שאתה כותב בכזה פאסיב אגרסיב שאני שמח שאני מעצבן אותך. תשתה כוס מים. לא מכריחים אתכם, ואתה לא תכריח אותי לעבוד את אלוהי הטסלה. "שתול על הכביש"? שטויות. כל רכב עם צמיגים ברוחב 195 ומעלה שתול על הכביש כיום. הטסלה לא שתולה יותר מכל רכב אחר. אלה דברים של אדם שאינו מבין דבר.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
@nir11
מתי ניסיתי להכריח אותך לעבוד את אלילי טסלה?
אתה חושב שנקודת המבט שלך היא הנכונה וכל השאר טועים ואין להם מושג על מה הם מדברים. בזמן ש"הנאה" מפעולה כלשהי היא סובייקטיבית.
משהו שאתה נהנה ממנו לא בהכרח אומר שמישהו אחר גם נהנה ממנו ולהיפך.
אתה מזלזל באינטליגנציה והעדפות של אנשים אחרים.
מתי ניסיתי להכריח אותך לעבוד את אלילי טסלה?
אתה חושב שנקודת המבט שלך היא הנכונה וכל השאר טועים ואין להם מושג על מה הם מדברים. בזמן ש"הנאה" מפעולה כלשהי היא סובייקטיבית.
משהו שאתה נהנה ממנו לא בהכרח אומר שמישהו אחר גם נהנה ממנו ולהיפך.
אתה מזלזל באינטליגנציה והעדפות של אנשים אחרים.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אני לא חושב שכל השאר טועים. מספיק לשים לי מילים בפה. תקרא את הפוסטים שלי, אני לא מתכוון להצטדק בפניך.
עד שנות ה90 בערך למכוניות היו צמיגים ברוחב 160 ולעיתים 140. עם סוליה כזו אחיזה הייתה עניין. היו מכוניות שאחזו טוב יותר והיו שפחות. המיתלים שיחקו תפקיד חשוב בהקשר הזה (לא בהקשר של נוחות). מאז שנים רבות כל מכונית משפחתית עולה לכביש עם 190 ובמקרים רבים הרבה יותר - 205. במצב כזה המכונית (הצמיגים) אוחזת הרבה יותר טוב, ואחיזה כבר אינה issue. כשאתה כותב שהטסלה שתולהעל הכביש, זו אמירה שמראה על חוסר הבנה, כי כל המכנויות היום אוחזות טוב. זו אמירה מיושנת ולא עדכנית, והיא מצביעה על חוסר ידע בתחום.
לא המצאתי את זה, אתה מוזמן לבדוק בפורומים הרלוונטיים.
אני לא יודע מה האינטלגנציה שלך, אני לא מזלזל בה, אתה טועה.
זכותך המלאה להנות מכל אספקט של שהיה במכונית, זכותי המלאה לספר לך שקהילת הרכב לא תסכים איתך במקרה של הטסלה. או ליתר דיוק קהילת חובבי הנהיגה.
במקום לתהות על דברי המוזרים פשוט תיצפה בודיאו של לאון טוביאס, אדם חובב הגה מוכר, ומשפיען ברמה כזו או אחרת בישראל.
עד שנות ה90 בערך למכוניות היו צמיגים ברוחב 160 ולעיתים 140. עם סוליה כזו אחיזה הייתה עניין. היו מכוניות שאחזו טוב יותר והיו שפחות. המיתלים שיחקו תפקיד חשוב בהקשר הזה (לא בהקשר של נוחות). מאז שנים רבות כל מכונית משפחתית עולה לכביש עם 190 ובמקרים רבים הרבה יותר - 205. במצב כזה המכונית (הצמיגים) אוחזת הרבה יותר טוב, ואחיזה כבר אינה issue. כשאתה כותב שהטסלה שתולהעל הכביש, זו אמירה שמראה על חוסר הבנה, כי כל המכנויות היום אוחזות טוב. זו אמירה מיושנת ולא עדכנית, והיא מצביעה על חוסר ידע בתחום.
לא המצאתי את זה, אתה מוזמן לבדוק בפורומים הרלוונטיים.
אני לא יודע מה האינטלגנציה שלך, אני לא מזלזל בה, אתה טועה.
זכותך המלאה להנות מכל אספקט של שהיה במכונית, זכותי המלאה לספר לך שקהילת הרכב לא תסכים איתך במקרה של הטסלה. או ליתר דיוק קהילת חובבי הנהיגה.
במקום לתהות על דברי המוזרים פשוט תיצפה בודיאו של לאון טוביאס, אדם חובב הגה מוכר, ומשפיען ברמה כזו או אחרת בישראל.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
@thecoolest
זה שאני ואתה מרגישים הרכב אוחז את הכביש הרבה יותר טוב מהרכבים הקודמים שלנו זו רק אחיזת עיניים, nir11 מבין יותר טוב ולכן אנחנו שנינו טועים. טעויות קורות.
זה שאני ואתה מרגישים הרכב אוחז את הכביש הרבה יותר טוב מהרכבים הקודמים שלנו זו רק אחיזת עיניים, nir11 מבין יותר טוב ולכן אנחנו שנינו טועים. טעויות קורות.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
נכון. זה שאתם מרגישים יותר אחיזה, זה אשליה מוחלטת. האם חווית אי פעם אובדן אחיזה ברכב? רכב כלשהו?20/04/2022 19:58oferlaor כתב: ↑ @thecoolest
זה שאני ואתה מרגישים הרכב אוחז את הכביש הרבה יותר טוב מהרכבים הקודמים שלנו זו רק אחיזת עיניים, nir11 מבין יותר טוב ולכן אנחנו שנינו טועים. טעויות קורות.
...
אני לא מכיר אף ביקורת רכב שמדברת על זה שטסלה אוחזת טוב יותר מאחרות, זה ממש לא מוכר לי.
לטסלה יש כן יתרון מובהק על מכוניות אחרות, מסופקני אם אתה מכיר אותו, אבל ממילא אינו בא לידי ביטוי מכיוון שהצמיגים מספיק רחבים.
האם אדוני מבין כלל שאחיזה זה משהו שרלוונטי רק בפניות, ולא איך שהרכב "יושב על הכביש" בקו ישר?
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
איבדת אותי ב"האם אדוני מבין". אתה סתם מטריל.
איך יכול להיות שאני, אחד שלא צופה באופן הדוק בטופ גיר, ולא אוהב את הריח של שמן שרוף, יכול להבין מה זה אחיזה.
איך יכול להיות שאני, אחד שלא צופה באופן הדוק בטופ גיר, ולא אוהב את הריח של שמן שרוף, יכול להבין מה זה אחיזה.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
כן, חוויתי איבוד אחיזה, וזה קרה ברכב עם צמיג ברוחב 195 - 306 GTI6 לצורך העניין.
בכל אופן, בוא נסיים כאן את הדיון על האחיזה וכמה כל אחד מאיתנו מבין בנושא.
ועכשיו פתאום עברנו מחובבי רכב לחובבי נהיגה. אז סבבה, חובבי נהיגה במובן ה"קלאסי" של המילה כמובן שלא יסכימו, עם זה אני יכול להסכים.
עדיין לא הבנתי את הקשר לנושא השרשור.
אתה מתעקש להוכיח לנו שאתה יודע טוב יותר, אבל גם טוען שאתה לא חייב להצטדק בפנינו. אז תחליט מה אתה רוצה לעשות יותר.
בכל אופן, בוא נסיים כאן את הדיון על האחיזה וכמה כל אחד מאיתנו מבין בנושא.
ועכשיו פתאום עברנו מחובבי רכב לחובבי נהיגה. אז סבבה, חובבי נהיגה במובן ה"קלאסי" של המילה כמובן שלא יסכימו, עם זה אני יכול להסכים.
עדיין לא הבנתי את הקשר לנושא השרשור.
אתה מתעקש להוכיח לנו שאתה יודע טוב יותר, אבל גם טוען שאתה לא חייב להצטדק בפנינו. אז תחליט מה אתה רוצה לעשות יותר.
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
חובבי נהיגה לא אוהבים ריח של שמן שרוף. אני לא יודע מאיפה הבאת את זה. אולי התכוונת לגומי שרוף.20/04/2022 20:55oferlaor כתב: ↑ איבדת אותי ב"האם אדוני מבין". אתה סתם מטריל.
איך יכול להיות שאני, אחד שלא צופה באופן הדוק בטופ גיר, ולא אוהב את הריח של שמן שרוף, יכול להבין מה זה אחיזה....
יצא לי פעמים רבות אנשים מתלהבים מאיך שהאוטו (שלהם) "יושב על הכביש". זה משהו שאולי תשמע בולוגים של דני פרומצ'נקו וגיא גיאור, אבל לא באתר של רוני אהרונוביץ ז"ל.
הטסלה פשוט שוקלת בערך 300 קילו יותר ממכוניות אחרות, למשל סקודה סופרב. למה אתה חושב שלטסלה יש אחיזה טובה יותר ממכוניות אחרות? איזו סיבה?
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אני יכול לעשות את שניהם. אחר כך אתם טוענים שאני מטריל. תכתוב יפה ותקבל תשובות יפות.20/04/2022 23:02TheCoolest כתב: ↑ אתה מתעקש להוכיח לנו שאתה יודע טוב יותר, אבל גם טוען שאתה לא חייב להצטדק בפנינו. אז תחליט מה אתה רוצה לעשות יותר....
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
רוני אהרנוביץ ז"ל הוא האב המייסד של התרבות המוטורית לארץ. הוא יסד וערך את מגזיני "טורבו" ו"אוטו".
הוא הבין במכוניות לא פחות ממה שאחרים מבינים בתחומים אחרים.
http://www.netcar.co.il/news/newsca.php?i=3093
ועוד מאמר של טרול מטריל מארץ ההטרלות
https://www.sport5.co.il/articles.aspx? ... cID=392042
הוא הבין במכוניות לא פחות ממה שאחרים מבינים בתחומים אחרים.
http://www.netcar.co.il/news/newsca.php?i=3093
ועוד מאמר של טרול מטריל מארץ ההטרלות
https://www.sport5.co.il/articles.aspx? ... cID=392042
Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?
אני אומר דבר פשוט, רכבים חשמליים קיימים כבר כמה שנים טובות, תראה לי אחד שעבר לרכב חשמלי ו חזר אחרי זה לבנזין.