מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #136 

מחיר כולל הנחות ליונדאי באתר הרשמי- דרומה מ 190K ! כמובן לפני התוספות.
מחיר Y לפי אתר רשמי, צפונה מ 330K וגם זה לפני כל התוספות, שיכולות להביא את המחיר למחוזות שגם הגרמנים יתביישו בהם.

ממש הלחצת אותי עם אגרת הרישוי של 500 ש"ח. פשוט DEAL BREAKER !!!

לגבי האספקה...מי ישמע את הטסלה מקבלים למחרת ההזמנה...

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #137 

25/05/2022 14:55  
TheCoolest כתב:
ההשוואה בוצעה בארה"ב, שם ההפרש במחירים לא כזה גבוה.
...
אירה, אהבתי איך התעלמת מהמידע הזה באנלגנטיות :lol:

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #138 

כשאני אגור בארה"ב- אני אתייחס רק למחירי ארה"ב.
עד אז, מה לעשות...אני סופר שקלים...ומשווה בין דברים שנמכרים בישראל.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #139 

מה שאתם אולי מפספסים זה שהמאמר הזה מנסה לעשות בדיוק את זה, לתת סיבות (רלוונטיות או לא זה כבר דיון אחר) להפרש במחיר. וד"א הצצתי כרגע, ההפרש במחירים בארה"ב הוא "רק" כ 11700 דולר. לא בשמיים למי שקונה רכב בכ 48000 דולר מלכתחילה ($60,000 למודל Y לעומת $48,225 לגירסת ברת השוואה ולא הגירסה המסורסת).

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #140 

24/05/2022 22:53  
Haimbin כתב:
וואלה הכתבה נכונה אבל משמיטה פרט אחד מאד מאד חשוב - ההפרש בין 2 הרכבים הוא בערך 15 אלף דולר שזה דיי הרבה במושגים אמריקאיים(וגם בכללי בעולם) שמתורגמים ל100 אלף שקל בארץ, ככה שהתוספת של מה שמקבלים ביחס למה שמוסיפים היא מאד זניחה
...
יותר לכיוון 11700 דולר, וזה שסכום כזה (פחות מ 50000 ש"ח) הופך להפרש של 100000 ש"ח בארצנו הנפלאה זה כבר דיון אחר לגמרי לצערנו.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #141 

מה מעניינת ההשוואה בארה"ב ?
אולי תשווה גם בנורווגיה ובאיים האנטיליים ? לך תדע מה ההפרשים שם ?!

ההפרש בין הרכבים בארץ, בין גרסאות הבסיס של שני הדגמים, הוא מעל 140,000 ש"ח !!!
בהפרש הזה אני קונה מאזדה 3 מאובזרת מאוד ובא לציון גואל.

אז על מה בכלל ההשוואה ?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #142 

אין בעיה, מזדה 3 אחלה אוטו.
למזלנו לא כולם חושבים כמוך, אחרת כולנו היינו נוסעים בפיקאנטו כי היא זולה.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #143 

אתמול, בפחות מ 24 שעות, כ- 500 לקוחות ישראלים הזמינו בהזמנה מוקדמת את ה- BZ4X של טויוטה...
https://bz4x.toyota.co.il/

תכלס, אם טסלה Y עולה כ- 100,000 ש"ח יותר ממנו, יהיה לה קשה להימכר.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #144 

תכלס הטויוטה בכלל לא מרשימה באף פרמטר, אפילו אם לא משווים אותה לטסלה.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #145 

26/05/2022 13:31  
TheCoolest כתב:
תכלס הטויוטה בכלל לא מרשימה באף פרמטר, אפילו אם לא משווים אותה לטסלה.
...
אמינות? אחריות? שירות? שמירת ערך? רשת סוכנויות פרוסה כמעט בכל עיר בישראל?
על כל השאלות מעלה התשובה חיובית בהחלט לטובת הטויוטה, והחיסרון של טסלה בנושאים האלו הופך בדרך כלל לדיל ברייקר עבור הרוב המכריע של הלקוחות (אלו שזה חשוב להם כמובן).

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #146 

יש מין הרגשה, שהשרשור הופך אט אט לשרשור מעודדות טסלה.
ואני חשבתי לעצמי שיש כבר שרשור כזה.

לא חייבים לקפוץ על כל אחד שמנסה להשוות משהו לטסלה...
הבנו כבר מזמן שטסלה זה הרכב הטוב בעולם, שאין שני לו.
אין צורך להסביר לנו את זה כל יום ולהוכיח אותנו על זה שאנחנו לא מבינים כלום. אנחנו ילדים גדולים ומבינים גם קצת (ממש קצת).

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #147 

אמינות? זה דגם חדש. לא זכור לי שטויוטה ייצרה רכבים חשמליים בצורה "מסחרית" בעבר.
היה לה פעם ראב4 חשמלי, אבל היא התבססה על חלקים של טסלה.
אז "אמינות" זה מושג שלא תקף לדגם שעוד לא הוכיח את עצמו.

אחריות? לכל רכב יש אחריות. לטויוטה יש 3 שנים אחריות. לטסלה 4 שנים.
למערכת ההנעה 5 שנים או 100K ק"מ. בטסלה יש 8 שנים אחריות או 160K-192K ק"מ.

שירות? לא יודע. בטסלה הרבה דברים מסדרים עם עדכון תוכנה.
וגם השירות של טסלה הוא בסדר, ולהרבה דברים מגיעים אליך עד הבית.
מה עם טיפולים? בטסלה ועוד כמה סינים אין "טיפולים". לפי מה שמופיע באתר של טויוטה נראה שיש לרכב דרישה לטיפולים שנתיים או כל 20K ק"מ.
עושים מלקוחות צחוק.

שמירת ערך, סבבה. אבל מאחר ומדובר ברכב חדש, אתה לא יודע מה יקרה בעוד כמה שנים.
חוץ מזה, גם טסלה, ורוב החשמליות האחרות בינתיים שומרות על הערך שלהן יפה מאד.

מה אני צריך סוכנויות? אני מזמין את הרכב אונליין.

תראה מה אומרים בביקורות על הרכב הזה, הן פושרות לחלוטין.
במחיר התחלתי של 230K הייתי הולך על איוניק 5 במקום בלי לחשוב פעמיים.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #148 

לטויוטה יש בראנד ניים ומוניטין ללא תחרות בכל היקום לגבי אמינות. זה שווה המוווון למר ישראלי. זה אומר טסלה לא רק ל"אייפוניסטים".
בגדול דה קולסט כל מה שאתה כותב נשמע כמו מישהו שעבר חתיכת סדנה של שכנוע עצמי. "מה אני צריך סוכניות". צריך רשת מוסכים למשל?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #149 

אני מסכים עם זה שלטויוטה יש "שם" כאן בארץ, אין על זה ויכוח. אני גם לא אומר שהרכב הזה לא יצליח בארץ.
רק אמרתי שיש אופציות טובות יותר במחיר הזה.
רכבי יונדאי וקיה יותר טובים בחלק מהסטטיסטיקות שראיתי מבחינת אמינות. מה זה אומר? לא הרבה.

כן, אני נגד סוכנויות (בארץ: יבואנים), מאד נגד. כל מה שהן עושות זה מנפחות את עלות הקניה והבעלות של הרכב.

בנוגע למוסכים, אז כן, צריך שתהיה רשת מוסכים אם יש לרכב טיפולים תקופתיים.
לרכבים שאין טיפולים תקופתיים, ויש שירות מוסך נייד עד הבית להרבה דברים אפשר להסתדר גם עם פריסה פחות רחבה של מוסכים.
בנוגע לטסלה, אני מודע שזה נושא כואב לאלו שלא בעלים של הרכב ולא מבינים איך אפשר להסתדר, אבל תתפלא, רוב האנשים מסתדרים יפה מאד, גם אלה שגרים באילת ובמטולה. ועם הזמן יתווספו עוד מרכזי שירות.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #150 

אני לא בעד או נגד סוכניות, אני כן בעד זה שתהיה רשת מוסכים.
עבור מר ישראלי, לשם של טויוטה, בהקשר של אמינות, יש משמעות עצומה, כנראה בגלל מחירי הרכב הפסיכיים בארץ. הסטטיסטיקות לא חשובות. מה שחשוב זה "דעת הקהל".
אנשים בישראל לא קונים פיאט, אלפא רומאו, סיטרואן וגם פז'ו, בגלל בעיות אמינות שהיו לרכבים האלה בשנות ה80. הזכרון הישראלי בנשוא הזה הוא בלתי מחיק כנראה.
לא הבנתי את האמירה "לא מבינים איך אפשר להסתדר". לא חושב שמישהו אומר שאי אפשר להסתדר. העדר רשת מוסכים זה פשוט הנדיקאפ של טסלה בישראל. נדמה לי שלגבי ענייני פחחות הבעיה חמורה במיוחד. לא זכורה לי הסיבה המדיוקת.
חייב לומר לך, שנניל לרגע שטסלה ואינויק 5 עולות בדיוק אותו סכום, נטיית ליבי תהיה ללכת עם היצרן המוכר, שעושה מכוניות "רגילות". האמן לי שיש לי אפס סנטימנט ליונדאי, פשוט הם יצרן עם היסטוריה כלשהיא, וטסלה עם כל המגניבות שיש בה, זה שיגעון של בנאדם אחד שחלק לא קטן ממה שהוא עושה די מוזר. מעבר לזה בעיני הטסלות שיש בארץ, לפחות מלפנים, זה אוטו מכוער....

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”