מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #91 

מרבית משתמשי האייפון לא מבינים את היופי והאלגנטיות של נוקיה 2230. הם חושבים שטלפון זה רק מסך גדול וכל נפילה של המכשיר שלהם מרסקת אותו. מכשיר פח ואין לו שום סיכוי להצליח.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #92 

20/04/2022 9:40  
oferlaor כתב:
מרבית אוהבי הרכב לא מבינים את היופי והאלגנטיות של סוס וכרכרה. הם נובורישים ולא מבינים את היופי של תחזוקת כרכרה מעץ ואפילו לא יודעים איך להבריש ולהאכיל סוס כמו שצריך. בקיצר, אין להם אהבה אמיתית לכלי רכב אמיתיים.
...
ייתכן שזו הייתה התחושה בקרב חובבי הכרכרות עם כניסת המכונית. אני יכול להבין את ההתנגדות שלהם, אבל במראת ההיסטוריה הם היו דינוזאורים אנכרוניסטים וניכחדו ביחד עם הכרכרה.

מעבר לזה, לדעתי אתה לא מנסה לפתוח את עצמך לדעה הזו. לפני דעתי אתה באמת ובתמים לא מבין ולא מכיר כלל את סצנת הרכב בארץ ובעולם. אני חושב שההתנגדות שלך נובעת מתמימות ומחוסר ידע, לא מאיזה מניע אחר.
אם אתה רוצה להפתח, לפי דעתי און יעקובסון עדיין עושה ימי כיף עם מאזדה MX6 מיאטה, באחד על אחד. עסק לא זול, אבל אני חושב שזה מסוג הדברים שפוקחים עייניים. המיאטה אינה מהירה במיוחד בקו ישר. הטסלה שלך תשאיר לה אבק בתאוצות.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #93 

20/04/2022 9:41  
oferlaor כתב:
מרבית משתמשי האייפון לא מבינים את היופי והאלגנטיות של נוקיה 2230. הם חושבים שטלפון זה רק מסך גדול וכל נפילה של המכשיר שלהם מרסקת אותו. מכשיר פח ואין לו שום סיכוי להצליח.
...
ההשוואה עובדית לא נכונה. אני לא מכיר מישהו רציני שטוען שלטסלה אין סיכוי להצליח. זו דמגוגיה וזילזול מצדך. סך הכל עקבי.

yarino
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3355
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 118 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #94 

אין ספק שהיתרון (כרגע לפחות) הוא של טסלה עם המעבר לחשמל לשלל הטכנולוגיה, מעבר לזה אני צופה שעם המעבר של כל חברות הרכב לחשמל טסלה תעלם בדומה לכל יצרני הרכב האמריקאי.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #95 

20/04/2022 10:25  
nir11 כתב:
ההשוואה עובדית לא נכונה. אני לא מכיר מישהו רציני שטוען שלטסלה אין סיכוי להצליח. זו דמגוגיה וזילזול מצדך. סך הכל עקבי.
...
אתה עיוור לחלוטין עובדה שלאורך כל השרשור הזה אתה מזלזל בטסלה ובקונים שלו ואז מחזיר לי בחזרה שאני מזלזל בך... אני כמובן לא מזלזל ברכבים רגילים (יש לי עוד 2 כאלה בבית). קשה לקרוא לי "חובב רכב" או אפילו "חובב נהיגה", אני פשוט לא. מצד שני, מעולם לא נהנתי מנהיגה כמו שאני נהנה עם הרכב הזה. כנראה שאני לא מבין מספיק בשביל לסבול, לשיטתך.

פשוט התשובות שלך מזכירות מאוד את מה שראינו כשאייפון הגיע (מה זה המסך הענק הזה, מי בכלל צריך אפליקציות, מסך מגע, מסך ענק, ניווט וכו'). כנ"ל גם במסכים דקים. בכל מעבר מהסוג הזה היו המון התנגדויות בקרב כאלה שדי אהבו את הסטטוס קוו. בסופו של דבר אני לא מכיר אף אחד בלי מכשיר נייד חכם, כולל מתנגדים קיצוניים ואני גם לא מכיר אף אחד שאין לו מסך דק בבית...

yarino
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3355
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 118 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #96 

20/04/2022 11:19  
oferlaor כתב:
מצד שני, מעולם לא נהנתי מנהיגה כמו שאני נהנה עם הרכב הזה.
...
עפר,
אתה פשוט לא נהגת על הרכבים הנכונים 🙂
לנהוג ב BMW סדרה 5 ולנהוג בטסלה זה שמים וארץ.

OMRIJ
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1901
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 231 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #97 

למה רק סדרה 5? למה לא סדרה S של מרצדס?
השוואה יותר נכונה (פלח שוק/תקציב) של טסלה מודל 3 תהיה לסופרב, הלכת קצת רחוק.
נערך לאחרונה על ידי OMRIJ ב 20/04/2022 11:44, נערך פעם 1 בסך הכל.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #98 

20/04/2022 11:30  
yarino כתב:
עפר,
אתה פשוט לא נהגת על הרכבים הנכונים 🙂
לנהוג ב BMW סדרה 5 ולנהוג בטסלה זה שמים וארץ.
...
עופר לא מודע לזה ש M5 נבחרת כבר שנים ארוכות למכונית הטובה בעולם בהקשר של שילוב שימושיות והנאה מנהיגה.
למי שלא מכיר, M5 היא גרסת הביצועים של סדרה 5.

yarino
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3355
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 118 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #99 

20/04/2022 11:44  
OMRIJ כתב:
למה רק סדרה 5? למה לא סדרה S של מרצדס?
השוואה יותר נכונה (פלח שוק/תקציב) של טסלה מודל 3 תהיה לסופרב, הלכת קצת רחוק.
...
הלכתי ל BMW מפני שאני עוסק ברכבים אלו, לי אישית יש את סדרה 5

Haimbin
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1317
הצטרף: מרץ 2020
נתן תודות: 114 פעמים
קיבל תודות: 228 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #100 

20/04/2022 8:39  
nir11 כתב:
עופר, נכון! זה בדיוק מה שאני אומר.מישהו שאוהב טסלה "בגלל הפיצרים", מישהו שבביקורת וידאו (ראיתי אחת כזאת בארץ), אומר שהדבר הכי חשוב ומעניין באוטו הוא המסך, לדעתי ולדעת עוד הרבה חובבי רכב - לא אדם שאוהב מכוניות. לדעתי אתה אינך מכיר כלל את סצנת חובבי הרכב בארץ ובעולם, ואת הקהילה הזו, שלא נופלת בגדולה מקהילת HT. לדעתי אינך מבלה זמן באתרים כמו CF, לדעתי אינך צופה אדוק של טופ גיר, או גראנד טור, סדרות שמיועדות לחובבי מכוניות. לדעתי אינך מכיר מושגים בסיסים במוטוריקה כמו היגו יתר, תת היגוי, משמעות מומנט לעומת הספק. לדעתי אינך יודע איזו מכונית נחשבת כבר שנים ארוכות למכונית שהיא גם שימושית ליום יום, וגם מכונית הנהיגה הכי טובה.

לפי דעתי אף אחד לא מבצע פה פשע, מותר לאהוב מכוניות מכל סיבה, גם בגלל המסך, אין פה כמובן חוקים, אבל בקרב קהילת חובבי המכוניות יש רוב אדיר נגד התופעה של מכוניות חשמליות. ג'רמי קלארקסון, אולי המשפיען העולמי הכי גדול היום בעולם הרכב, לקח איתו 4 עורכי דין כשעשה מבחן דרכים לטסלה, ובסוף החנה אותה, הסיע אותה מרחוק לחניה כזו שמנעה מהם לצאת מהרכב. המסר מאוד ברור.
רוני אהרונוביץ ז"ל, האב המייסד של תרבות המוטוריקה בישראל, קרא לטסלה "אפליינס", וסרב בתוקף להכניס אותה למדריך המכוניות שלו.

חובבי רכב רבים מאוד, מתלוננים רבות נגד מה שקורה בפורמולה אחת בשנים האחרונות, מנועי טורבו קטנים, מחוזקים במנוע חשמלי, שפשוט לא נשמעים כמו מנועי ה V10 האגדיים שהיו עד 2014 אאלט.

אני לא חושב שיש פה עניין של טוב ורע, של נכון או לא נכון, אני חושב, ואני לא אומר את זה כעלבון חו"ח, שאתה בבחינת תינוק שנשבה בהקשר הזה, אתה פשוט לא מכיר בכלל את סצנת חובבי הרכב, ולכן לדעתי מה שאני אומר לך נשמע לך פשוט מוזר והזוי.
אתה פשוט (לדעתי) לא מכיר את כל העולם הזה, ואת כל הדמויות האלה שהזכרתי. אז כן, לדעתי אתה לא אוהב מכוניות. אתה אוהב גאדג'טים. אין בכל כל פסול, אבל מפרספקטיבה של חובב רכב, זה נראה אחרת. ואני אומר לך באחריות שבכל קהילה של חובבי מוטוריקה, רוב מוחלט של האנשים יגיד לך את זה. אני לא עוף מוזר.
סיכם את כל זה, טוב יותר מכולם - אותו לאון שלקח את הטסלה לסיבוב במסלול בערד(?).

אני לא רואה את הדברים ששחור ובלבן, תוכל למצוא לא מעט מחמאות שנתתי לטסלה ומאסק בשני הדיונים באתר, וגם כתבתי לא אחת שהם מראים את הכיוון. טסלה זה העתיד. כתבתי אפילו שאני עשוי למצוא את עצמי יום אחד רוכש אחת. אי אפשר להאשים אותי שאני הייטר עיוור בעל זעם קדוש.
הדבר הכי גדול שאינך מבין הוא את קינת חובבי הרכב על כך שהמכונית כפי שהם מכירים אותה, היא חיה נכחדת שתעלם עוד בימי חיינו.
...
@nir11 לגמרי מבין את הדעה שלך אבל אני חושב שהזוית ראייה שלך ושל עופר או אחרים היא לא זהה בהיבט של מה זה חובב רכב ולכן גם לא תסכימו אף פעם.

בשבילך זה מנוע עוצמתי, רועש חי, עם התנהגות כביש מסויימת ועוד הרבה אלמנטים אחרים, בשביל אחרים זה לא ויכולים להוות גם חיסרון.

לדוגמא- יש לי ברכב מערכת אודיו יקרה שהתקנתי עם כיוונון לפי מקום ישיבה ותיקון זמנים וביצעתי גם איטום מסויים לרכב( בדלתות +בגאז) וכל רעש חיצוני בין אם זה רוח או מנוע רק מפריע לי להנות מהסאונד, אז השקעתי באיטום, גומיות ועוד ואם יש לי אפשרות לקבל אוטו חרישי (שהטופ שלו זה רכב חשמלי) אז זה לגמרי יהיה עדיף בשבילי וגם אין כמעט איבוד ביצועים לעומת רכב מנוע בעירה פנימית.

בנהיגה ספורטיבית חשוב מרכז כובד נמוך ורכב נמוך (ע"ע F1 שהזכרת) לעומת רוב האנשים (בישראל ובעולם) שהולכים על SUV (פנאי-שטח, כביש-שטח, קרוסאובר ואיך לא תרצה לקרוא לזה) שלא תורם לשום דבר שיפור בתחום הספורטיבי. יש כמובן את כל תחום השטח שאני לא נכנס אליו ששם ל"חובב רכב" יש בכלל פרמטרים אחרים לגמרי.

לרוב האנשים זה כלי, ולכן ההתרגשות היא לא אם יש 140 או 180 כוחות סוס, אלא שהמזגן מקפיא, שיש חימום לכסאות,בקרת אקלים תא מטען גדול, מולטימדיה טובה, סאנרוף או צריכת דלק מעולה וכו' ולפי זה נמדד אצלם עד כמה טוב הרכב, בלי לדבר על טנדרים חשמליים שמביאים Torque מיידי ומאד גבוהה מה שמהווה יתרון גדול ולכן יש המון היבטים של של מומנט ביחס להספק ועוד דברים שהזכרת.

כל הדיבורים פה על טסלה שהיא גימיק ויש אותה רק לאנשי "הייטק" אבל לא מזכירים פה שאאודי E-tron נמכרת פה הרבה לפני הטסלה ולא ראיתי אותה רק אצל אנשי הייטק, במושב של ההורים שלי יש המון אנשים שאין בינם לבין הייטק שום קשר קונים רכבים חשמליים סיניים כגון ג'ילי,AIways, איוניק וכולם ללא יוצא מן הכלל מרוצים.

לא חושב שחידשתי לך הרבה, אבל באמ;לק ברכבים שמונעים בבנזין/סולר/היברידי יש המון השקעה, מורכבות, חשיבה ואהבה אבל הרבה ממנה היא לא נחוצה היום - אפשר לקבל תוצאות דומות עם רכב חשמלי בהרבה פחות השקעה וכסף ( דוגמא אחת - כמות המהנדסים שרנו רצתה לפטר בגלל מעבר לרכבים חשמליים).
אז כן לדעתי רכבי ICE הם דינוזאורים אבל הם לא יכחדו לגמרי - בדיוק מהסיבה שציינת שיש קהילה כזאת גדולה, כמו שלא הפסקנו להתשמש בסוסים ועד היום יש טיפוח שלהם ותחרויות שונות פשוט באופן מצומצם יותר, ככה גם יהיה עם רכבים אלו.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #101 

ידידי אני מסכים איתך לחלוטין. אפשר להיות חובב רכב בכל מני דרכים. אין מחלוקת על זה.
באותה צורה אני יכול להיות חובב HT בכך שאני אבנה חדר צפיה מושלם ומושקע, כי חשוב לי כמות הפופקורן בחמאה, מיקום כסא אופטימלי מבחינת סאונד, החומר ממנו עשויה משעהת הגב, הזווית שלה, מחזיקי כוסות ברוחב כזה שהכוס לא תוכל ליפול, ויהיה עדיין קל להחליק אותה למקומה - ואז אני אשים מול הצופה טלוויזית סמסונג 85 אינץ - מסדרת entry level. ההשוואה אינה מדוקית אחד לאחד, אבל לא תוכל לומר לי שאני לא חובב HT. ועדיין - פה בפורום דעה כזו תזכה לקטילה מוחלטת.

הטסלה היא מכונית מעולה להגיע מ A ל B. אבל כמו שאמרו לפני, היא לא מחזירה לנהג כלום על מלאכת הנהיגה, ונהגתי בה כבר ב 2015 אאלט בשנה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #102 

20/04/2022 11:19  
oferlaor כתב:
אתה עיוור לחלוטין עובדה שלאורך כל השרשור הזה אתה מזלזל בטסלה ובקונים שלו ואז מחזיר לי בחזרה שאני מזלזל בך... אני כמובן לא מזלזל ברכבים רגילים (יש לי עוד 2 כאלה בבית). קשה לקרוא לי "חובב רכב" או אפילו "חובב נהיגה", אני פשוט לא. מצד שני, מעולם לא נהנתי מנהיגה כמו שאני נהנה עם הרכב הזה. כנראה שאני לא מבין מספיק בשביל לסבול, לשיטתך.
...
אתה אומר לי את מה שאני אומר לך. אתה לא חובב נהיגה ממה שאני קורא פה (לא יודע לגבי חובב רכב), ככזה, המכנה המשותף להסכמה בינננו הוא מראש זעום. אנחנו מודדים רכב בצורה שונה לגמרי. העניין הוא שלצידי עומדת קהילה רחבה מאוד של מה שאתה קורא חובבי כרכרות, ולצידך עומדת קהילת האייפון.
השאלה היא לדעתה של איזו קהילה יש יותר משקל - קהילה של חובבי רכב, מיושן וארכאי ככל שיהיה, או קהילת מכשירים סלולריים מהקאטינג אדג'.

ולפני שמאשימים אותי באפיקרוסיות אייפון, יש לי אחד כזה כבר שבע שנים ואני לא מוכן לשמוע על שום דבר אחר (אפילו לא נוקיה בפורם פאקטור של קאנדי באר!). כתבתי פה גם שאני לא שולל אפשרות שיום אחד אהיה הבעלים של טסלה. מה עוד צריך לעשות כדי לא להחשב כמזלזל? הא?

מבחינתי, וכבר כתבתי את זה פה, הטיעון הכי חזק שיש לטסלאים כנגד קהיל הכירכות, הוא זמני הקפה שהפלאיד עשה בנויבורגרינג. עם זה אי אפשר להתווכח, גם לא לאון טוביאס. זה המבחן האולטימטיבי.

אולי אתה צריך להסתכל על קהילת חובבי הרכב כחובבי ויניל, אולי זה יעזור לך להבין את הצד הזה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #103 

אני חושב שכירכרות (הימים הראשונים של הרכב) יותר רלוונטי בנקודה הזו של הזמן כנקודת יחוס, כי אנחנו בנקודה בעייתית שבה רכבים חשמלים בכלל וטסלה בפרט זה לא מובן מעליו.

כשאין תשתית טובה, שבמקרה של רכב ice בימיו הראשונים, זה תשתית מוסכים, כבישים מותאמים, תחנות דלק בכל מקום, אמינות וכו׳ אז למאמצים הראשונים נראה די מגוחך. לחובבי הכירכרות, לא היו בעיות כאלה של ״תדלוק״ (יש צמחיה לאורך כל מסלול) או תקלות (כל אחד יכול לתקן גלגל בצד הדרך ובגלל שאין כמעט חלקים נעים זה היה אמין פי כמה).

ברכבים חשמליים יש לא מעט מגבלות. יש חרדת טווח. זה לא בהכרח סבבה כרכב ראשי בבית. כשאתה מגיע ״לתדלק״ לא בטוח שהעמדה תהיה תקינה או שנהג ice לא החליט דווקא שם לחנות (או מרגיז מכך, שרכב חשמלי שסיים לטעון לא הזיז את התחת אחרי זה).

במקרה של טסלה מתווספים עוד אלמנטים כמו הבעייתיות של המוסכים וחוסר היכולת של ישראלים להתגבר על עצמם ולא לעשות שטויות עם הרכב (להרדם, להסתמך יותר מדי על התוכנה, לעשות ״פתיחות״) ולהעמיס עם תאונות מעל הממולא הכללי.

זה הכל זמני. עוד כמה שנים נסתכל על השרשור הזה כמו על שרשורי נוקיה. כמובן שיהיו חובבי נהיגה ורכב אוטנטים שבאמת יעדיפו לשלם את הפרמיום על דלק ותחזוקה, או שיהיה להם שימוש שלא ראלי לעשות עם חשמלי. זה לא יהיה הרוב, כנראה. הרוב יהיו עם חשמלי, היברידי קיצוני (שהמנוי על דלק הוא המשני ולא העיקרי) או מימן.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #104 

20/04/2022 12:51  
oferlaor כתב:
אני חושב שכירכרות (הימים הראשונים של הרכב) יותר רלוונטי בנקודה הזו של הזמן כנקודת יחוס, כי אנחנו בנקודה בעייתית שבה רכבים חשמלים בכלל וטסלה בפרט זה לא מובן מעליו.

כשאין תשתית טובה, שבמקרה של רכב ice בימיו הראשונים, זה תשתית מוסכים, כבישים מותאמים, תחנות דלק בכל מקום, אמינות וכו׳ אז למאמצים הראשונים נראה די מגוחך. לחובבי הכירכרות, לא היו בעיות כאלה של ״תדלוק״ (יש צמחיה לאורך כל מסלול) או תקלות (כל אחד יכול לתקן גלגל בצד הדרך ובגלל שאין כמעט חלקים נעים זה היה אמין פי כמה).

ברכבים חשמליים יש לא מעט מגבלות. יש חרדת טווח. זה לא בהכרח סבבה כרכב ראשי בבית. כשאתה מגיע ״לתדלק״ לא בטוח שהעמדה תהיה תקינה או שנהג ice לא החליט דווקא שם לחנות (או מרגיז מכך, שרכב חשמלי שסיים לטעון לא הזיז את התחת אחרי זה).

במקרה של טסלה מתווספים עוד אלמנטים כמו הבעייתיות של המוסכים וחוסר היכולת של ישראלים להתגבר על עצמם ולא לעשות שטויות עם הרכב (להרדם, להסתמך יותר מדי על התוכנה, לעשות ״פתיחות״) ולהעמיס עם תאונות מעל הממולא הכללי.

זה הכל זמני. עוד כמה שנים נסתכל על השרשור הזה כמו על שרשורי נוקיה. כמובן שיהיו חובבי נהיגה ורכב אוטנטים שבאמת יעדיפו לשלם את הפרמיום על דלק ותחזוקה, או שיהיה להם שימוש שלא ראלי לעשות עם חשמלי. זה לא יהיה הרוב, כנראה. הרוב יהיו עם חשמלי, היברידי קיצוני (שהמנוי על דלק הוא המשני ולא העיקרי) או מימן.
...
אני מסכים לחלוטין. בעוד מספר שנים, 3,5, 10, אחוז ניכר, ואולי הרוב, יהיו מכוניות חשמליות.
אתה מפספס לגמרי את הנקודה. אני לא מוביל, או חלק, מתנועת נגד לטסלה. אני אישית, אין לי חרדות טווח (חניה פרטית בשליטה שלי), ונדיר שאני עושה יותר מ 300 קילומטר ליום. בגלל שאני חובב רכב, אני גם יודע שטסלה ודומותיה הן מכוניות הרבה יותר פשוטות לתחזוקה. תשתית מוסכים או העדרה אינה פונקציה חשובה עבורי, אני מניח שאילו הייתי קונה טסלה מחר, הסיכוי שהייתי מזדקק למוסך בשנתיים הקרובות היה אפסי.
אני כבר היום נוסע על כביש 6 על ה ACC ולכן לא נרתע מיכולות אוטונומית בסיסיות.
אתה פשוט עונה לי על חששות שאין לי, ולא הצגתי פה כלל. למה?
הטיעון המרכזי שלי ושל דומי הוא שזה פשוט מ-ש-ע-מ-ם, שזה אוטו ללא נשמה. אנשים פה קראו לזה טוסטר, ובפורמי רכב קוראים לו אפליינס.
האם אתה מסוגל להבין את העצב של חבורה גדולה מאוד של חובבי רכב שמבינים שהעולם כפי שהם מכירים אותו, הולך ונעלם?

לי אין ספק שיום אחד אחזיק ברכב חשמלי כלשהו, אני פשוט לא מייחל ליום הזה. ואני חש צער עמוק עבור כל מי שנוהג ברכב שנים על גבי שנים, ולא מבין את הכיף שבנהיגה. לא בכביש 6, בכביש 98.

אני כאמור חובב רכב נלהב, עוקב אחרי פורמולה אחת באדיקות כבר 30 שנה. יש כבר היום FE. פורמולה חשמלית. ניסיתי לראות מספר מרוצים.
החוויה של העדר רעש מורידה הרבה מתענוג הצפיה, אבל זה כלום. באחד המרוצים הבודדים שראיתי, בהקפה האחרונה לחמשת המובילים נגמרה הסוללה בכירכרה,סליחה -באייפון, והם פשוט נעצרו. מקום 6 ניצח. יש להדגיש שאלו מרוצי ספרינט, לא סיבולת. הם כאלה, תנחש למה.
במהלך המרוץ מראים לך כל הזמן כמה אחוז סוללה יש לכל נהג באייפון שלו.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: מישהו עשה השוואה רצינית בין טסלה מודל Y לאיוניק 5?

נושא שלא נקרא #105 

אני חושב שאני מבין. ברכב רגיל יש דיליי בין לחיצה על הדוושה והתגובה (זה משתנה ביחס להמון פרמטרים ברכב ובסביבה), יש לך רעש שמפשר לך להבין את מצב הרכב ורעידות שנותנות לנהג פידבק.

ברכב חשמלי, יש שקט מובנה, הדוושה מגיבה מיידית ואין את הקפיצות בין הילוכים, אין את הזעקה של המנוע, או רעידות שאתה צריך להתאים את עצמך להם. כך שטכנית זה נכון, זה באמת נטול את הנשמה הזו. זה "דיגיטלי", בעוד שרכב זה חיה "אנלוגית".

ההנאה זה עניין אישי. אני מניח שזה לא ידבר למי שאוהב את זעקות המנוע של מכוניות עיליות ובוודאי שלא ידבר למי שממש אוהב את זה (ע"ע הרעש הקיצוני של הארלי שהוא חלק מהאופי שלו).

אני נהנה מאוד מזה שאין רעש ושאין את הדיליי הזה. נהיגה חזרה ברכב ICE פתאום כמעט ובלתי נתפסת. כשאנחנו צריכים לנהוג ברכב על דלק אני לרוב כבר משתדל שאשתי תנהג כי זה מוזר לי מדי ומרגיש לא טבעי.

אבל בקטע ההנאה, זה קטע הזוי שאתה לוחץ על הפדל ופתאום הרכב הופך לטיל בליסטי. זה כבר הציל אותי יותר מתאונה אחת, שמישהו התחיל לחתוך אותי ובלימת חירום היתה שותלת אותי בתוך רכב שהחליט להצמד אלי מאחור (כל הכבוד לנהגים הישראלים שבעקביות עושים את זה). פול גז והנהג הרשלן הרבה מאחורי. האדרנלין מטפס גבוה אחרי כאלה דברים.

מרוצי רכב לא מעניינים אותי. אני רוכב אדוק כבר כמה שנים באופניים והדבר שהכי משעמם אותי בעולם זה מרוצי אופניים בטלויזיה. סורי, לא מתחבר לזה.

לגבי טופ גיר ודומיהם, בעיקר מסתכל כשיש אטרקציה (או כשהם בוחנים רכב חשמלי חדש).

דוגמא לוידאו שאני מוצא מרגש במיוחד:


שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”