[פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
TheCoolest (פותח השרשור)
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #76 

15/10/2021 13:53  
nir11 כתב:
אתה לא מדייק בפרטים. דיברתי על הגה כח הידראולי לעומת חשמלי (לא על הגה ללא הגברת כח). דיברתי על מכוניות בעלות יכולת דינאמית, כמו מאזה MX5, שהיא לא "מכונית מרוץ". עכשיו אני צריך לקנות אחת כדי שזה יהיה שווה יחס?
לא מספיק לבלות שעה אצל חבר כדי לראות ש OLED נותן את התמונה הכי טובה? אני צריך לקנות? לפי ההגיון הזה כמעט כל התגובות בפורמים פה לא ראויות להתייחסות.
בפורום טכנולוגי הייתי מצפה להתייחסות יותר רצינית מהחברים פה, שלא תמיד מבינים בתחומים אחרים.
...
(כמעט?) כל רכב שנמכר בעשור האחרון מגיע עם הגה כוח חשמלי, כך שלא משנה אם זה MX5 (החדשות, כן?) או M3, ההגה עדיין חשמלי. הגה כוח הידראולי עבר מהעולם מזמן. כך שאם אתה ממש חייב הגה הידראולי, תהיה מוכן לרדת הרבה הרבה בשנתון. אני לא מצליח להבין מה קשור הגה כוח הידראולי בכלל לדיון. טסלה רכב חדש. כל רכב חדש מגיע עם הגה כוח חשמלי. סוף פסוק.
וקצת בהרחבה נהגתי על רכבים עם הגה הידראולי הרבה שנים (GTI6 306 ורנו מגאן דור 1) ורק לאחרונה עברתי לטסלה. וההרגשה שלי היא שכאשר ההגה במצב ספורט (למען האמת לא בדקתי אותו באף מצב אחר) ההגה לא מרגיש מת ומנותק. אני עדיין מרגיש את הכביש, ואת מה שהגלגלים עושים. לפחות בנהיגה רגילה. אבל עוד לא יצא לי לבדוק את ההרגשה בנהיגה "נמרצת" וכבישים מתאימים.
למשל כשנהגתי על טויוטה קורולה, הרגשתי שאני נוהג ברכב על שלט רחוק. ההגה מת ומנותק, אתה לא יודע איפה הגלגלים או מה הם עושים כשהכביש מתעקל. רק רציתי שהנסיעה הזו תסתיים, ולברוח ל"עגלה" הישנה שלי באותו הזמן, המגאן.
להכליל ולהגיד שהגה חשמלי זה גרוע והגה הידראולי זה טוב זה פשוט לא נכון. יש הגה חשמלי טוב (עד כמה שהוא יכול להיות טוב), ואני בטוח שיש הגה הידראולי שהוא לא כזה טוב.

ורק לידע כללי, בעלים של מכוניות כמו MX5 בד"כ לא ישתמשו בה כ"דיילי", אלא זה יהיה רכב לסופ"שים או לצאת איתו למסלול.
עם זאת, אני מסכים שיש לא מעט רכבים "דינאמיים" שהם גם פרקטיים ויכול לשמש גם כדיילי בלי פשרות.

עכשיו בנוגע לציטוט של מקלארן, אז כן, באופן כללי זה נכון, יש פחות הרגשה. זה לא אומר שאין הרגשה, זה אומר שיש פחות. זה גם מאד תלוי באיך המערכת בנויה ואיך בדיוק היא מתפקדת. כמו אמרתי, יש הגאים חשמליים שהם בסדר לגמרי.
בכל אופן, איך הציטוט שלהם עוזר לך בדיוק? אתה קונה מקלארן? גם אם כן, מה תעשה איתה באיילון? רוב הרכבים היום עם הגה חשמלי, בלי קשר לסוג ה"דלק".

אני פשוט לא מבין מה הנקודה שאתה מנסה להעביר. העולם עובר לרכבים חשמליים, זה כבר עובדה. אבל מכוניות דינאמיות מהנות לנהיגה לא הולכות להיעלם. הן עדיין ייוצרו, ועדיין תוכל לקנות כזה רכב יד2.
אתה צריך להבין שרוב האנשים שקונים רכב מחפשים משהו נוח, בטוח וחסכוני ע"מ להגיע מ-A ל-B.
לרוב האנשים לא באמת איכפת מהדינאמיות של הרכב, אחרת טויוטה קורולה לא הייתה הרכב הכי נמכר בעולם.
בסוף כולם יתקדמו, חלקם הקטן ישאירו גם רכב לסופ"שים שיהיה מהנה לנהיגה.

בנוגע להשוואה עם הסיאט. נכון, מודל 3 לא מאפשרת לך להנמיך ולהקשיח אותה בלחיצת כפתור. כי אין לה מערכת מתלים אקטיבית, אבל אין מערכת כזו ברוב הרכבים, גם הספורטיביים.
מנועים חשמליים אפשר לדחוף חזק יותר, אם ממש רוצים. במודל 3 LR ניתן לרכוש מטסלה חבילה ב-$2K (לא בארץ עדיין) שמורידה את זמן התאוצה מ-0 ל-100 מ-4.4ש' ל-3.9ש'. מה הם עושים? משנים את המיפוי של ה-Inverter כדי שיוציא יותר כוח מהמנוע. בעיקרון אין שום בעיה לשלוט על המפה הזו בתוכנה. ובטסלה סוג של יש את זה. ב-SR+ ו-LR אתה יכול לבחור בין מצב נהיגה רגיל למצב "נינוח" (chill), בפרפורמנס יש לך שליטה הרבה יותר גרנולרית על זה. זה בדיוק מה שאתה מדבר עליו בסעיף האחרון.

15/10/2021 16:18  
רונן כתב:
פרסומת לאלפא רומיאו שמסכמת את דעתי . חומר למחשבה.

...

אהבתי.
כשאני נכנס לטסלה בבוקר, היא יודעת אוטומטית לנתב לעבודה. היא לא שואלת אותי שאלות קיטבג על איך או דרך איפה לנתב אותי לעבודה, ואני יכול ללחוץ על Cancel אם אני לא צריך את הניתוב.
וכשאני יוצא בערב מהעבודה, היא מנתבת אותי הביתה.
אישית אני אוהב את זה. ואני גם יכול לנהוג אם אני רוצה. (או להשאר לישון במשרד)

15/10/2021 16:31  
Moshe984 כתב:
יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע.
...
אני מסכים איתך לגמרי, אבל אגלה לך סוד; בטסלה אפשר לבטל בקרות (לכל הפחות באופן חלקי) וגם לעשות דריפטים לא רעים בכיכרות. לפחות עם ה-SR+ כי היא בעלת הנעה אחורית.
בנוגע להערכה שלך, הלוואי, אבל זה פשוט לא יקרה. גם אם היה את הביקוש, עדיין אין את ההיצע וגם אין מספיק תשתיות.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #77 

15/10/2021 23:16  
nir11 כתב:
התשובה היא כן לחלוטין, ושניה אחרי זה, אני לא חושב שהשאלה נכונה. אני חובב רכב, אני קורא ביקורות, אני לא חייב להשתמש ברכב כדי לדעת עליו. יש מומחים שאני שומח עליהם.
אני חוזר על התשובה שלי - כן.
...
זה כמו אלה שרוכשים מסך על בסיס גראפים בלבד. טיפה מוגזם בעיני. אני כזה מומחה שאני יכול להגיד לך איך מסך יתפקד על בסיס הנתונים שלו בלבד?!! אני בחיים לא הייתי אומר דבר כזה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #78 

חברים, צר לי, אתם מגלים חוסר פתיחות, וכוחותי אזלו. אשאיר אתכם עם הציטוט למטה, שלקחתי מויקיפדיה, ושימו לב (אני ממש לא מופתע) לדוגמה בה בחרו להשתמש. אני סיימתי.


תאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי משפיעה על המחקר בנושאים רבים וביניהם – התנהגות צרכנים[4]. לפי פסטינגר, רוב הצרכנים חווים חרטה וספקות לאחר ביצוע עסקה או רכישה חשובה[3]. תחושת החרטה של אדם לאחר רכישה כלשהי המאפיינת צרכנים רבים, נקראת חרטת הצרכן (קונה) –(Buyer’s remorse)[5]; צרכנים עשויים לחוות דיסוננס כאשר רכישותיהם אינן עולות בקנה אחד עם עמדותיהם כלפי המוצר. לדוגמה, צרכן שרכש רכב יקר עלול לחוות דיסוננס לאחר רכישת הרכב מאחר שרכישת הרכב אינה תואמת את שיקוליו הכלכליים. אדם החווה דיסוננס, מרגיש תחושת חרטה ורגשות שליליים לאחר ביצוע העסקה ולכן הוא יפעל במטרה להפחית את תחושותיו השליליות (הדיסוננס)[6]. במחקר נמצא כי הודעה המצדיקה את בחירת הצרכן, לאחר הרכישה, הרגיעה את הצרכן כי קיבל החלטה נכונה, הוא מרוצה מבחירתו וגרמה להפחתת הדיסוננס שחש לאחר הבחירה[7] (לדוגמה קמפיין פרסום שסיסמתו: "בטוח שקנית טוב"). גם הרוכש, לאחר ביצוע העסקה, נוקט במספר דרכים להצדקת בחירתו, הוא מדגיש ומפרט את יתרונותיו ותכונותיו של המוצר הנבחר בסביבתו הקרובה. הדגשת חוזקותיו של המוצר על פני החלופה שלא נבחרה נמצאה כיעילה בהפחתת הדיסוננס[6].

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #79 

אז עכשיו אנחנו לא אובייקטיביים וכנראה אנחנו לא מפנימים את האכזבה שלנו מחוסר היגוי הידראולי בזה שהרכב היה יקר...

כנס לקבוצות טלגרם של בעלי טסלה ותראה איזה פיצולים יש שם. יש שם מעט מאוד אנשים עם דיסונס קוגניטיבי. השאלה היא בעיקר שאלה של האם קיבלת מה שצפית לו.

אם אתה תרכוש טסלה, אין לי ספק שזה לא יהיה לטעמך ושתתאכזב. יש כאלה דלא עשו מחקר ולא הבינו למה נכנסו. הם חד משמעית לא אוהבים את הרכב.

TheCoolest (פותח השרשור)
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #80 

@nir11
איזו פתיחות אנחנו לא מקבלים? אני עדיין לא מצליח להבין מה אתה רוצה. קודם אתה אומר שהטסלה לא דינאמית, אוקיי נניח. אח"כ אתה עובר לספר לנו סיפורים על הגה הידראולי, שיש כרגע (אולי) רק במקלארן, ואולי בכמה רכבי על אחרים. דברים שלא רלוונטיים לחלוטין לשוק הרכבים החדשים עליהם אנחנו מדברים כאן. טסלה זה לא רכב על.
כל אחד קונה איזה רכב שהוא רואה לנכון, והעובדה שחלק מהאנשים חווים דיסוננס קונגטיבי תקף גם למי שקנה עכשיו טויוטה, ורואה שהיה יכול לקנות במקומה איזו MG ולחסוך אלפי שקלים לאורך הזמן על דלק, טיפולים ואגרה.
אני יודע מה זה דיסוננס קונטיבי, וכן חוויתי אותו בעבר. אבל לא עם הטסלה. אולי קצת כשניסיתי לנתח האם עשיתי נכון שהלכתי דווקא על ה-SR+ ולא על ה-LR.
לכל אחד יש את הסיבה שלו לבחור ברכב כזה או אחר. אני רציתי טסלה כבר המון שנים, לא כזה איכפת לי שהוא "לא רכב דינאמי" (לטענתך). רציתי רכב עם טכנולוגיה מתקדמת, רציתי רכב מחברה שעושה את מירב המאמצים לשנות את העולם (ומצליחה, לבדה). זו לא היתה החלטה כלכלית, כי אני לא נוסע מספיק בשביל שהרכב יחזיר את ההפרש המחיר בין רכבים זולים יותר עם הזמן. ההחלטה שלי כנראה גם לא הייתה האופטימלית עבור איכות הסביבה אפילו. הכי כלכלי עבורי היה להמשיך עם הרנו מגאן ולנהוג עליה עוד הרבה שנים.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #81 

16/10/2021 10:21  
nir11 כתב:
חברים, צר לי, אתם מגלים חוסר פתיחות, וכוחותי אזלו. אשאיר אתכם עם הציטוט למטה, שלקחתי מויקיפדיה, ושימו לב (אני ממש לא מופתע) לדוגמה בה בחרו להשתמש. אני סיימתי.
...
אל תפגע, אבל שמתי לב בדיונים איתך שכל מי שלא מסכים איתך בוודאות טועה. בכל נושא. אז אולי חוסר הפתיחות היא לאוו דווקא בצד השני - שקלת את זה?

בנוסף, כשאני התייאשתי מדיונים איתך והבנתי שזה לא מתקדם לשום מקום ומציין שאני סיימתי - לא ממש קיבלת את זה בהבנה למיטב זיכרוני :wink:

pessik
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6123
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 612 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #82 

15/10/2021 16:18  
רונן כתב:
פרסומת לאלפא רומיאו שמסכמת את דעתי . חומר למחשבה.

...
ענק !!!

אחלה פרסומת :D

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”