[פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #46 

אפשר לפרק את הספויילר וגם להחליף לברקסים שחורים, וגם למלא 98 לשלם בדלק 1 ל 5 ביום טוב , שוב, הטסלה לא מתאימה לכולם זה ברור.
גם אני רוצה WRX אבל .....
אגב, ב 0 ל 100 עם כל הטררם שמסביב, הטסלה דגם בסיס (סטוק) משאירה לה אבק.
תהנה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #47 

ברור שבאפס למאה היא משאירה לה אבק, אבל בכביש מפותל ה WRS תשאיר לה אלקטרונים בפניות, אולי זה יעזור לה לאחיזה ולתת היגוי הנוראי שיש לה...
אי אפשר לקבל את ה WRS עם שחורים, שאלתי. להחליף אפשר הכל.
וסליחה, התבלבלתי, זה בכלל VRS.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #48 

לא הבנתי מאיפה הבאת את המשפט הזה. ההיגוי של טסלה הוא מעולה, מה גם שיש פרופילים שונים (יש יותר לדגם הפרפורמנס שנראה שאתה נמשך אליו כחובב נהיגה).

גם האחיזה טובה בהרבה מהמכוניות שציינת שאתה נוהג בהן, בעיקר כי הרכב כבד הרבה יותר והתוכנה שלו שולטת בהטיה, כך שהרבה יותר נעים לקחת סיבובים גם במומנטום גבוה.

Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #49 

אין מה לומר אז אומרים היגוי גרוע, גומיה לא אוטמת, רעש צמיגים, ועוד כל מיני חירטוטים.
בסופו של יום, ההיגוי מצויין, התחושה טובה, הרכב מדביק אותך לכיסא, אין טיפולים,אין מוסכים אין ברקסים תחליף לי רפידות, לא, צריך להחליף צלחות, פילטר דלק פילטר שמן, להחליף שמן מים אופס טיימינג משאבת מים מותחנים רצועות, אין כלום.
דלק עולה בשקל יורד שתי אגורות ושוב עולה בשקל, כבר לא מעניין.
טסט עוד פעם 1500 שקל קבוצת רישוי 5 לא 6 טוב 2500 שקל, אין יותר, 500 שקל שנתי סלאמתאק.
ביטוחים ביטוח של טסלה זה 3500 ש"ח!
בסופו של יום איך שלא יהפכו את זה, מדובר על אמינות מוחלטת (ראה ערך טויוטה בבנזין), רק שפה יש גם, רכב של 4 שניות, באפס מוחלט של הוצאות.
בשביל להשיג רכב בנזין של 4 שניות נצטרך להשקיע כ מיליון שקלים, ואחזקה שנתית של עוד 100 אלף, שלא נדבר על ירידת הערך האסטרונומית.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #50 

ובהקשר הזה
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #51 

14/10/2021 21:06  
oferlaor כתב:
לא הבנתי מאיפה הבאת את המשפט הזה. ההיגוי של טסלה הוא מעולה, מה גם שיש פרופילים שונים (יש יותר לדגם הפרפורמנס שנראה שאתה נמשך אליו כחובב נהיגה).

גם האחיזה טובה בהרבה מהמכוניות שציינת שאתה נוהג בהן, בעיקר כי הרכב כבד הרבה יותר והתוכנה שלו שולטת בהטיה, כך שהרבה יותר נעים לקחת סיבובים גם במומנטום גבוה.
...
קודם כל, אני מתייחס רק לדגם הרגיל. לדגמים "גבוהים" יותר י שכנראה תכונות דינמיות הרבה יותר טוב. לנצח M3 במסלול דרכים סגור זה הישג שלא ניתן להפריז בערכו.

אני דיברתי על תת היגוי. לא אסביר פה מה זה. מכוניות שאינן להם שאיפות דינמיות מכווננות כך שייצרו תת היגוי שזו תכונה משעממת מבחינת הנאה מנהיגה, ומאוד צפויה ובטוחה, כך שכל נהג יכול להתמודד עם התופעה הזו.
אין לזה קשר לזה שההיגוי הוא "מעולה".

פיוריסטים של רכב יסבירו לך שהיגוי כח חשמילי הורג כל היזון חוזר מההגה, ושיש להעדיף הגוי כח הידראולי מהסיבה הזו. מודה שלא בדקתי אבל מניח שבטסלה הוא חשמלי (כמו רובן המוחלט של המכוניות היום).

לגבי אחיזה, יש הסכמה שכבר המון שנים אין בעיה של אחיזה. זו הייתה בעיה לחלק המכוניות בעיקר בגלל צמיגים צרים ןגם בכלל חתך גבוה של הצמיגים. אני לא זוכר מספרים מדוייקים, למיטס זכרוני בשנות השמונים רוחב צמיג ברכב משפחתי רגיל היה לא יותר מ 160 ממ, כיום אני חושב שזה לא פחות מ 205. לא יודע כמה זה בטסלה, בטח לא פחות מ205.

לגבי חתך הצמיג, בעבר הסטנדרט היה 80, כיום אני חושב שלא נדיר לראות 40. הבדל עצום.

לגבי זה שאחיזה טובה יותר בגלל המשקל, או שהיא בכלל טובה יותר - איך אתה יודע? כדי לדעת אם האחיזה טובה יותר, חייבים להגיע למגבלות האחיזה, להגיע להחלקה מסויימת (אם כי מועטה מאוד תספיק), כדי לעבור את המגבלה. הגעת להחלקה בסיבובים?
אתה יודע לומר שבסיבוב מסויים היית מחליק במהירות X ובטסלה שלך אתה מתחיל להחליק רק במהירות גבוהה יותר?

לגבי המשקל הגבוה, מדובר על האויב הכי גדול של התנהגות דינאמית. אני לא מתייחס למחיר שיש לזה בהאצה, שהרי הטסלה מככבת שם. למשל, וזו רק דוגמה, זה כמובן פוגע ביכולת הבלימה, פיזיקה שאין לנצח אותה.

אתה אומר שהתוכנה של הטסלה שולטת בהטיה- יש לטסלה מיתלים אקטיביים? אם כן זה בהחלט חתיכת דבר מבחינה דינאמית, אם לא - איך התוכנה יכולה לשלוט במידת ההטיה? זו דורש "חומרה".

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #52 

@nir11
אני מרגיש שאין לנו בסיס טרמינולוגיה משותף שנדרש בשביל לנהל דיון מסודר.

bonder
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 132
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 22 פעמים
קיבל תודות: 29 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #53 

כל עוד הצד השני לא מאמץ בעצמו את הדברים שלו (נוהג על מכונית מירוץ עם גיר ידני וללא הגה כח, קונה קרח מאסקימואים, משתמש בטלפון קוי וכדומה), אז אלו דברים דברים שאומרים בפורום\פייסבוק בשביל להתווכח, זה בטח לא שווה יחס מהצד השני.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #54 

15/10/2021 12:55  
oferlaor כתב:
@nir11
אני מרגיש שאין לנו בסיס טרמינולוגיה משותף שנדרש בשביל לנהל דיון מסודר.
...
אני מרגיש אותו דבר.
בכבוד, כשאתה מדבר על גאמוט וכיול תמונה, אני סותם את הפה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #55 

15/10/2021 13:20  
bonder כתב:
כל עוד הצד השני לא מאמץ בעצמו את הדברים שלו (נוהג על מכונית מירוץ עם גיר ידני וללא הגה כח, קונה קרח מאסקימואים, משתמש בטלפון קוי וכדומה), אז אלו דברים דברים שאומרים בפורום\פייסבוק בשביל להתווכח, זה בטח לא שווה יחס מהצד השני.
...
אתה לא מדייק בפרטים. דיברתי על הגה כח הידראולי לעומת חשמלי (לא על הגה ללא הגברת כח). דיברתי על מכוניות בעלות יכולת דינאמית, כמו מאזה MX5, שהיא לא "מכונית מרוץ". עכשיו אני צריך לקנות אחת כדי שזה יהיה שווה יחס?
לא מספיק לבלות שעה אצל חבר כדי לראות ש OLED נותן את התמונה הכי טובה? אני צריך לקנות? לפי ההגיון הזה כמעט כל התגובות בפורמים פה לא ראויות להתייחסות.
בפורום טכנולוגי הייתי מצפה להתייחסות יותר רצינית מהחברים פה, שלא תמיד מבינים בתחומים אחרים.

idabari
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1813
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 44 פעמים
קיבל תודות: 122 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #56 

אתם מפספסים את העניין. האייפד עם גלגלים שאתם קוראים לו רכב, לא עושה שום מהפכה.
ליצרני רכב חשבמלי יש הזדמנות לבצע רבולוציה - והם מתעסקים באבולוציה.
לטסלה המדוברת למשל, יש 60 ס"מ מיתרים בחלק הקדמי ופספוס בבניית מרכב נכון למנוע שנמצא על הגלגל - שניצנים לתיקון שלו יש בטנדר שהציגו.
שלא לדבר על ההסתמכות על סוללות ליתיום.
לפי תערוכות הרכב האחרונות, זה ישתנה - ולטובה. יצרני הרכב המסורתיים, מבינים את החומר שיש להם ביד - מכאן הדרך למהפכה אמיתית לא רחוקה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #57 

אני דווקא לא מסכים. הטסלה היא מהפכת ענק. זה רכב שגורם לאנשים להפעיל סט שונה של שיקולים לפני הקניה שלו, וזה רכב שמייצר אצל הקונים חיבור חזק מאוד למותג שלו.
אני מתעקש שזה דומה מאוד לאייפון.
גם אם מסתכלים על ישראל הקטנה, הטסלה היא ממש לא החשמלית הראשונה, והם מוכרים כמויות לא נתפסות של מכוניות עבור יצרן חדש לגמרי. אנשים רבים קנו טסלה לא רק בלי סיבוב נסיון, אלא בלי לראות את הרכב בכלל. איזה עוד יצרן יכול להציג חווית מכירה דומה ומוצלחת?

כיום מתחילות להיות שתי אופציות: הטסלה שהיא מכונית שעיקר כוכה לדעתי בשוק של ארלי אדפטור, של אנשים מוטי טכנולוגיה, ושוק הולך וצומח של מכוניות חשמליות "רגילות" כמו יונדאי החדשה והאניאק של סקודה. היה מעניין לאן זה יילך, אבל אם מסתכלים על שוק הסלולר, לאפל ממש אין רוב בשוק, אבל (בלי לדעת אחוזים מדוייקים), יש להם משהו כמו רבע שוק, זה מטורף. במונחים של עולם המכוניות זה בלתי נתפס.
יהיה מעניין לעקוב אחרי זה בשנים הקרובות ולראות לאן זה יילך. כמובן שבמדיניות שונות יהיו כיוונים שונים.

TheCoolest (פותח השרשור)
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #58 

@idabari
לא הבנתי איזה ס"מ מיותר יש לטסלה בחלק הקדמי ומה בדיוק הפספוס שלהם עם בניית המרכב.
אני בטוח שהם יודעים הרבה יותר טוב ממך למה הרכב שלהם מתוכנן כפי שהוא מתוכנן.
וגם לא הבנתי מה הבעיה עם סוללות ליתיום. אם לא סוללות ליתיום אז על מה לדעתך הם אמורים להסתמך ברכב חשמלי?
אם אתה עדיין חושב שמי שיוביל את המהפכה הם יצרני הרכב המסורתיים, אז אתה חיי בסרט.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #59 

15/10/2021 13:45  
nir11 כתב:
אני מרגיש אותו דבר.
בכבוד, כשאתה מדבר על גאמוט וכיול תמונה, אני סותם את הפה.
...
אני לפיות מנסה לחנך אנשים. אתה מבטל את מי שלא מבין את הדברים שאתה כותב (שחלקם דעה ולא עובדה). אין לי מושג אם אף אחד מהרכבים שלי היו עם היגוי הידראולי או חשמלי. היה לי הגה כח. הרגשתי בשליטה ברכב יותר או פחות. זה לא הוציא מהרכב שלי את ה ״רוח נהיגה״ או מה שזה לא יהיה.

הנסיון שלך להשתיק את מי שלא מדבר בזארגון המקצועי שלך, לא דומה למה שאני מנסה לעשות בוידאו. אני מנסה לחנך. אתה מנסה להשתיק.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #60 

פרסומת לאלפא רומיאו שמסכמת את דעתי . חומר למחשבה.


שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”