[פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #16 

11/10/2021 22:40  
oferlaor כתב:
נסעתי היום בכביש 6 במהירות משמעותית (לא רוצה להפליל את עצמי) בלי רדיו. לא יודע על מה אתם מדברים, הרכב היה חרישי...
...
נסיעת מבחן שביצעתי עם אשתי , מקניון רמת אביב צפונה , אחרי חצי שעה שנינו הסכמנו שיש בעיה של רעש מיותר.
האמת , באנו לקנות , אפילו הכנתי שיק מקדמה.
לשמחתי השיק לא יצא מהארנק.
ולעניינינו : רעש צמיגים, רוח ( הגומיה של החלון לא אטמה טוב ) והרגשה כללית של רכב ״רגיל״ ,
נציג המכירות התעקש על הגברת עוצמת המוסיקה וכנראה הייתה לו סיבה לכך ( ביקשנו לכבות את האודיו )

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

מה שלאחד חרישי, לשני רועש.
תמדדו פעם את עוצמת הרעש בתוך הרכב עם מד SPL (הטלפון יספק לטובת זה).
בדיקה אובייקטיבית קשה לביצוע, כי המון דברים משפיעים על הרעש, החל מהצמיגים, הטמפרטורה, סוג האספלט, הרוח, לחץ האויר, אטימות הרכב וכדומה, לכן ההשוואות צריכות לקחת את זה בחשבון.
מכיוון שכנראה אף אחד לא יבצע בדיקה מהימנה כזאת, הכל יתבסס על דיווחים אישים - והאמינות של הדיווחים בהתאם.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #18 

זיו , נכון, בהחלט נכון.
יחד עם זאת, אני נוסע בלקסוס שלי is300h
היברידית עם מנוע ״רגיל״ 2500 סמ״ק.
הלקסוס שקט כאילו אין מנוע, כאילו נוסע על מים
הכל אטום, אין רעשי כביש ורוח .
משהו אחר !
רמה אחרת בכל פרמטר.
ושוב, באמת קרץ לי לעבור לטסלה. אבל התאכזבתי.
אם הטסלה הייתה זולה משמעותית אזי היה שווה לשקול.

TheCoolest (פותח השרשור)
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #19 

רוב הרעש ברכב הוא מהצמיגים\כביש. עוצמת הרעש מאד, אבל מאד תלויה באיכות האספלט.
נסעתי בכביש 2 מחיפה לת"א, ויש שם בדרך כמה "סוגים" שונים של אספלט. בחלק מהמקומות אי אפשר לשמוע כלום, ובמקומות אחרים יש רעש חזק מאד - יחסית.
אני שומע שמי שעושה נסיעות מבחן מתלונן על רעש, יכול להיות שזה פשוט בגלל הכבישים ו\או יכול להיות שהרכב לא אוטם כמו שצריך. ויכול להיות שאתם פשוט מרגישים כל רעש יותר "מהרגיל" בגלל שאין רעש מנוע וכו'.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #20 

החוויה של אנשים שנסעו בנסיעת מבחן מאוד שונה מהחוויה הפרטית שלי. זה לא רק ברעש. זה גם בגימור.

יש לי תחושה שיש איזה רכב שעבר עליו משהו או שבגלל תקלה הוא לא בר מכירה ומשתמשים בו לטובת נסיעות מבחן. ממש לא מפתיע כי בנאגלה הראשונה היו כמה רכבים עם דפקטים ממש גדולים, דלתות שלא נסגרו כראוי, גומיות רופפות, וכל מני פאנלים עם מרחקים שונים ומשונים. יש לי חבר שיש לו סטלה חודשיים לפני והגימור שלו ממש לא להיט. כל תקלה כזו הורגת את האטימות ומייצרת רעש.

גם במשלוחי אוגוסט יש תקלות, אם כי הרבה פחות. שתי התקלות הנפוצות זה תקתוק בגלגלים הקדמיים בסיבוב ובעיית איטום מזגן שהחברה עוברת בין הלקוחות ומתקנת באופן יזום.

אנחנו שלושה בעלי טסלה ברחוב הקטן שלי במודיעין ו שלושתינו לשמחתי נפלנו טוב... אין תקלות. לא גימור ולא רעש או כל דבר אחר. אני מניח שהרכבים הראשונים מהמפעל בגרמניה יסבלו גם הם בהתחלה מחבלי לידה.

צריך להבין שזה סטאראטפ ושהוא גדל בקצב מטורף. זה לא מרצדס. זה לא פורשה וזה לא לקסוס. מי שמחפש רכב יוקרה או מירוץ או שופוני יתאכזב קשות. זה רכב אך ורק לחובבי טכנולוגיה שמצפים לכל עדכון וכועסים כמוני, כשהם לא ב early testing.

אני מניח שיש כאלה שקונים בשביל מרוצים ושטויות כאלה. חד משמעית מסתכלים עלי בכביש ומנסים למשוך אותי לתחרות. אני תמיד מהנהן, הם טסים ואני בקצב שלי. נוח לי לתת גז פסיכי פעם ביום כשצריך לעקוף מישהו כמו שצריך. אבל גם הרכב היה נטול כל המומנטום הזה, הייתי נהנה מכל רגע.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #21 

12/10/2021 0:19  
oferlaor כתב:
החוויה של אנשים שנסעו בנסיעת מבחן מאוד שונה מהחוויה הפרטית שלי. זה לא רק ברעש. זה גם בגימור.

יש לי תחושה שיש איזה רכב שעבר עליו משהו או שבגלל תקלה הוא לא בר מכירה ומשתמשים בו לטובת נסיעות מבחן. ממש לא מפתיע כי בנאגלה הראשונה היו כמה רכבים עם דפקטים ממש גדולים, דלתות שלא נסגרו כראוי, גומיות רופפות, וכל מני פאנלים עם מרחקים שונים ומשונים. יש לי חבר שיש לו סטלה חודשיים לפני והגימור שלו ממש לא להיט. כל תקלה כזו הורגת את האטימות ומייצרת רעש.

גם במשלוחי אוגוסט יש תקלות, אם כי הרבה פחות. שתי התקלות הנפוצות זה תקתוק בגלגלים הקדמיים בסיבוב ובעיית איטום מזגן שהחברה עוברת בין הלקוחות ומתקנת באופן יזום.

אנחנו שלושה בעלי טסלה ברחוב הקטן שלי במודיעין ו שלושתינו לשמחתי נפלנו טוב... אין תקלות. לא גימור ולא רעש או כל דבר אחר. אני מניח שהרכבים הראשונים מהמפעל בגרמניה יסבלו גם הם בהתחלה מחבלי לידה.

צריך להבין שזה סטאראטפ ושהוא גדל בקצב מטורף. זה לא מרצדס. זה לא פורשה וזה לא לקסוס. מי שמחפש רכב יוקרה או מירוץ או שופוני יתאכזב קשות. זה רכב אך ורק לחובבי טכנולוגיה שמצפים לכל עדכון וכועסים כמוני, כשהם לא ב early testing.

אני מניח שיש כאלה שקונים בשביל מרוצים ושטויות כאלה. חד משמעית מסתכלים עלי בכביש ומנסים למשוך אותי לתחרות. אני תמיד מהנהן, הם טסים ואני בקצב שלי. נוח לי לתת גז פסיכי פעם ביום כשצריך לעקוף מישהו כמו שצריך. אבל גם הרכב היה נטול כל המומנטום הזה, הייתי נהנה מכל רגע.
...
אהבתי את הסיכום !

Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #22 

אנשים חושבים שזו מרצדס ב 200 אלף, אז לא זה לא מרצדס ולא לקסוס ולא רכב מפואר, זה רכב משפחתי טיל עם אפס הוצאות במצטבר מעבר למחיר הקניה.
תמיד מחפשים מה לא טוב רעש צמיג, גומי שלא יושב טוב, הכל חירטוטים. ברגע שעושים את הסוויצ הזה של אפס הוצאות (כמו בשיר הידוע ב אפס מאמצ....) אז הכל משתנה.
רכב שלא רואה מוסך ובאמת לא רואה מוסך טסט 500 שקל רכב של 4 שניות,ו אפס הוצאות, מי יכול על טסלה בכלל ...
יום טוב.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #23 

12/10/2021 10:46  
Moshe984 כתב:
אנשים חושבים שזו מרצדס ב 200 אלף, אז לא זה לא מרצדס ולא לקסוס ולא רכב מפואר, זה רכב משפחתי טיל עם אפס הוצאות במצטבר מעבר למחיר הקניה.
תמיד מחפשים מה לא טוב רעש צמיג, גומי שלא יושב טוב, הכל חירטוטים. ברגע שעושים את הסוויצ הזה של אפס הוצאות (כמו בשיר הידוע ב אפס מאמצ....) אז הכל משתנה.
רכב שלא רואה מוסך ובאמת לא רואה מוסך טסט 500 שקל רכב של 4 שניות,ו אפס הוצאות, מי יכול על טסלה בכלל ...
יום טוב.
...
דעתי שונה משלך ...

לשלם כ 192,000 ש״ח ולקבל פגמים בסיסים לא מקובל עלי !

אם ברצונך לקבל אפס הוצאות כפי שציינת, סע במונית .

אני מוכן לשלם ולהנות מהנהיגה והנסיעה ואיכות ההרכבה והחומרים והשירות והסמל .

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #24 

דבר ראשון, אף אחד לא חייב לקבל את זה. קיבלת רכב עם תקלות (לא רק טסלה), תמיד שמורה לך הזכות להגיד שאתה רוצה רכב אחר כי יש תקלה וזכותם לדחות אותך למשלוח הבא אם אין להם "ספייר".

כל מי שקיבל רכב ידע על מה הוא חותם ואם לא, זה בעיה שלו.

pessik
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6123
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 612 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #25 

12/10/2021 10:46  
Moshe984 כתב:
טסט 500 שקל רכב של 4 שניות, ו אפס הוצאות, מי יכול על טסלה בכלל ...
...
חכה חכה ... מתישהו מישהו במשרד התחבורה יתעורר
והמדינה תתחיל ללטוש עיניים על רכבים חשמליים
אני מתפלא שזה לא קרה עד עכשיו .. :מבולבל: 8O

הריי הכנסות המדינה ממיסוי על הדלק הן עצומות ובין הגבוהות בעולם
ולא הגיוני שאלפי ישראלים "מתחמקים" מההוצאות האלה
ועוד ממלאים חשמל בחינם מעמדות טסלה (אגב גם החגיגה הזו צפוייה להסתיים..)

כנ"ל לגבי טיפולים במוסך - המיסוי על חלקיי חילוף לרכב מכניס למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה
ורכב חשמלי מחליף רק נוזל בלמים :lol:

מקוה שתמשיכו לחגוג
אבל תתכוננו לרעם ביום בהיר

TheCoolest (פותח השרשור)
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #26 

ביבואנים האחרים כבר ימצאו איך לדחוף לך את האלמנט.
למשל האיוניק 5 דורשת טיפול שנתי. למה? מי? מו? מה? אף אחד לא יודע. שמעתי משהו על החלפת נוזל קירור למערכת ההנעה, חרטא.

בינתיים רכבים חשמליים מהווים אחוז קטן מהצי הישראלי הכולל. ורוצים בכל זאת להעביר חלק ממנו לחשמלי, ע"מ לעמוד בהסכמים מול אירופה.
לכן לא נראה לי שישנו משהו בזמן הממש קרוב.
במקום זה ידחפו לנו את מס הגודש במרכז.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #27 

לגבי המדינה, אגרת גודש זה פיתרון אחד להם. פיתרון נוסף הוא לקחת אגרה דיפרנציאלית שתעלה לך לפי הקילומטראז' שמודדים לך בטסט השנתי (שבחשמליות בודק ברקס, אורות וזהו)

בינתיים ממשיכים להנות, כאשר נראה שנקודת האיזון היא 270,000 ק"מ - סביב המספר הזה טסלה הופכת לחינמית (החסכון בדלק מכסה את עלות הרכב).

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #28 

12/10/2021 16:06  
oferlaor כתב:
כאשר נראה שנקודת האיזון היא 270,000 ק"מ - סביב המספר הזה טסלה הופכת לחינמית (החסכון בדלק מכסה את עלות הרכב).
...
מענין, מהיכן הנתון הזה?

ד"א במידה והנתון מדוויק זה אומר שצריך להחזיק את הרכב כ 15 שנה בשביל להגיע לנקודת ה"חינם" (לפי ממוצע של 18K בשנה) :lol:

pessik
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6123
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 612 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #29 

12/10/2021 16:06  
oferlaor כתב:

נקודת האיזון היא 270,000 ק"מ -
סביב המספר הזה טסלה הופכת לחינמית (החסכון בדלק מכסה את עלות הרכב).
...
יכול לפרט איזה חישוב עשית כדי להגיע למספר הזה ?

אני עשיתי חישוב אחר :

ב 192,000 ש"ח (מחיר טסלה מודל 3 בסיסי) ניתן לרכוש כ 32,000 ליטר דלק .

לפי חישוב של כ 13 ק"מ לליטר זה אומר שתצטרך לעבור 416,000 ק"מ בערך

כדי לכסות את עלות הרכב . כמו כן תצטרך להחזיק את הרכב כ 21 שנים .

detailer
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1215
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 98 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #30 

השאלה מה קורה כשנגמרת האחריות של טסלה, כמה יעלה אז תיקון פשוט? לפי מה שראיתי ביוטיוב, המחירים בארה"ב על שעות עבודה הם אסטרונומיים. כמה עולה בארץ לתקן בעיית פחחות קטנה או החלפת מראה שניזוקה בטסלה? למישהו יש מושג?

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”