שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #1 

https://htmag.co.il/article53967.html

כל מה שרציתם לדעת על טעינת הטסלה ולא ידעתם

תמונה

גלובל
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 939
הצטרף: יולי 2009
מיקום: מרכז הארץ
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 116 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #2 

מס' שאלות בבקשה :

1) איך מתבצע התשלום עבור טעינה במקומות ציבוריים כאלה ?

2) בטעינה בייתית האם מחיר החשמל הוא בתעריף הבייתי הרגיל ?
בזמנו דובר שהמדינה תוסיף מס על חשמל לטעינת רכב בדומה למס בלו על הדלק ....האם זה קיים ?

3)האם ניתן להטעין טסלה גם בעמדת טעינה רגילה שלא מיועדת רק לטסלה ?

4)האם מחבר הטעינה הוא סטנדרטי לכל סוגי הרכב החשמלי ?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #3 

1. צריך אפליקציה בנייד עבור כל סוג של עמדת טעינה (פר חברה)
2. תעריף רגיל.
3. כן.
4. ברכב? כן. בעמדת הטעינה הביתית של טסלה? גם כן, אבל היא צריכה להיות מוגדרת בצורה מאד מסויימת ע"מ שתוכל להטעין גם טסלה וגם רכבים אחרים. (לפחות זה מה שראיתי "באינטרנט")

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #4 

08/08/2021 13:38  
גלובל כתב:
מס' שאלות בבקשה :

1) איך מתבצע התשלום עבור טעינה במקומות ציבוריים כאלה ?

2) בטעינה בייתית האם מחיר החשמל הוא בתעריף הבייתי הרגיל ?
בזמנו דובר שהמדינה תוסיף מס על חשמל לטעינת רכב בדומה למס בלו על הדלק ....האם זה קיים ?

3)האם ניתן להטעין טסלה גם בעמדת טעינה רגילה שלא מיועדת רק לטסלה ?

4)האם מחבר הטעינה הוא סטנדרטי לכל סוגי הרכב החשמלי ?
...
1. לכל חברה יש אפליקציה או צ׳יפ משלה. שתי הרשתות הגדולות (לא כולל את טסלה עצמה) הן ג׳ינרג׳י ואפקון.

2. כן. אין הבדל בין צריכה של הרכב לצריכה של מזגן, תנור או דוד שמש. אין גם דרך להבדיל בינהם. אם יוסיפו מס אז ימסו לפי צריכה פר אדם שחי בבית או פר גודל הבית. יהיה קשה מאוד למסות טעינה ביתית.

3. ברור ובהחלט. מקימים תחנות טעינה בכל מקום כמעט, המצב כרגע לא מוסדר מבחינת מחירים או תאימות. סביר להניח שהשוק יוסדר בקרוב יש מהר מאוד יקומו הרבה מאוד תחנות טעינה בכל פינה.

4. הרכב תואם ccs ו type 2 (תמונות של המחברים בכתבה). הרכב כולל מתאם כך שאפשר להתחבר לשניהם. כל הרכבים תואמים לתחנות הטעינה. יתכן שתקבל מתאם עם הרכבים.

4.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

כתבה מקיפה 👍
אני לפחות, מקבל הרגשה שהתשתית עדיין לא מוכנה לזה בארץ.
אנשים עם טסלה כל הזמן עסוקים איפה הם יטעינו, איך הם יצאו שעתיים מוקדם יותר מהבית על מנת לתפוס את החנייה בחניון עם המטען חינם (אחרי שהוציאו מעל ל- 200K ש"ח, מתקמצנים על כמה שקלים של הטענה בבית?), כשמדברים איתם, הם עסוקים רק על מיקום תחנות טעינה וכמה סוללה נשארה להם.

היום עם רכב דלק המאובנים שלי, אני בכלל לא חושב על התדלוק, זה דקות ספורות בכל פעם. עם רכב חשמלי? התעסקות Non-stop.
אם היה לכם רכב שהיה דורש ממכם 4 דקות תדלוק כל יומיים, נכון שלא הייתם קונים אותו בכלל? אז למה זה שונה בטסלה? אנשים מטעינים אותו כל יום-יומיים והרבה יותר מ- 4 דקות.

ההתלהבות של 0 עד 100 עוברת אחרי יומיים, אני לא בן 16 וגם ככה אצלנו בכבישים זה יותר כמו מ- 0 עד 20 בפקק.

אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר.

ChinggisKhan
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3597
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 214 פעמים
קיבל תודות: 541 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #6 

זה עניין של נסועה שנתית. אחותי למשל, טוחנת כל יום 140 ק״מ כולל המון פקקים. קנתה mg חשמלית, די בגרושים עם עלויות ביטוח נמוכות במיוחד ועלויות מוסך מצחיקות. החיסכון השנתי שלה אדיר.
יש המון רכסים חשמליים היום שהם תמורה יותר טובה לכסף מטסלה, במיוחד עם התשתית הקלוקלת בישראל.

בכל מקרה, כתבה ממש מושקעת.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re:

נושא שלא נקרא #7 

10/08/2021 16:07  
ziv_r כתב:
כתבה מקיפה 👍
אני לפחות, מקבל הרגשה שהתשתית עדיין לא מוכנה לזה בארץ.
אנשים עם טסלה כל הזמן עסוקים איפה הם יטעינו, איך הם יצאו שעתיים מוקדם יותר מהבית על מנת לתפוס את החנייה בחניון עם המטען חינם (אחרי שהוציאו מעל ל- 200K ש"ח, מתקמצנים על כמה שקלים של הטענה בבית?), כשמדברים איתם, הם עסוקים רק על מיקום תחנות טעינה וכמה סוללה נשארה להם.

היום עם רכב דלק המאובנים שלי, אני בכלל לא חושב על התדלוק, זה דקות ספורות בכל פעם. עם רכב חשמלי? התעסקות Non-stop.
אם היה לכם רכב שהיה דורש ממכם 4 דקות תדלוק כל יומיים, נכון שלא הייתם קונים אותו בכלל? אז למה זה שונה בטסלה? אנשים מטעינים אותו כל יום-יומיים והרבה יותר מ- 4 דקות.

ההתלהבות של 0 עד 100 עוברת אחרי יומיים, אני לא בן 16 וגם ככה אצלנו בכבישים זה יותר כמו מ- 0 עד 20 בפקק.

אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר.
...
מסכים עם כל מילה שכתבת !

pessik
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6123
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 612 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #8 

תודה על הכתבה , מפורט ביותר !

מעניין באמת כמה זמן המדינה תמשיך "להעלים עין" על ההפסדים מהמיסוי על הדלק

מוזר שעד עכשיו הם עדיין לא התעוררו..

גם אם יהיה מיסוי כזה או אחר , עדיין עלות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי ( טיפולים במוסך , חלפים וכ'ו)
נמוכה משמעותית עד זניחה יחסית לרכב עם מנועה בעירה רגיל .

לדעתי רצוי להתייחס גם לנושא הזה בכתבה .

גלובל
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 939
הצטרף: יולי 2009
מיקום: מרכז הארץ
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 116 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #9 

11/08/2021 9:52  
pessik כתב:
תודה על הכתבה , מפורט ביותר !

מעניין באמת כמה זמן המדינה תמשיך "להעלים עין" על ההפסדים מהמיסוי על הדלק

מוזר שעד עכשיו הם עדיין לא התעוררו..

גם אם יהיה מיסוי כזה או אחר , עדיין עלות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי ( טיפולים במוסך , חלפים וכ'ו)
נמוכה משמעותית עד זניחה יחסית לרכב עם מנועה בעירה רגיל .

לדעתי רצוי להתייחס גם לנושא הזה בכתבה .
...
ששששששיייי........אל תעורר מתים :D

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #10 

יש על מני אפשרויות. חשמל כרגע לא משנה מהותית את המאזן אבל להערכתי זה כן יקרה בשנים הקרובות. הדרך הקלה ביותר למסות זה שירשמו את הקילומטראז׳ בטסט ושנשלם לפי כמה אנחנו על הכביש.

החשש הגדול יותר הוא התמודדות חברת החשמל עם העומס שזה ייצר. לא נראה שהם ערוכים והם יתפסו בהפתעה.

לגבי חסכון. יש דרכים הרבה יותר טובות לחסוך מטסלה. MG למשל זול בהרבה ונותן את אותה רמת חיסכון.

לגבי ההערה של זיו. זה לגמרי ככה. זה מזכיר לי את המצוד אחרי מטענים של אייפון כשלא היתה למכשיר בטריה להיט. אני חושב שזה רק ההתחלה ועדיין אין תחרות כך שגם יש מעט מדי נקודות.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #11 

@ziv_r
רכב חשמלי היום עדיין לא מתאים לכל אחד, עם זה אין בכלל ויכוח.
אבל לדעתי אתה טיפה מגזים.
אם אתה מטעין בבית, אז ב-95% מהמצבים (אולי יותר?) אתה בכלל לא חושב על טווח. אתה מנתק את האוטו בבוקר מהמטען, וכשאתה חוזר בערב אתה מחבר אותו בחזרה, זה תהליך של 20 שניות.
וכשאתה צופה נסיעה ארוכה, אז אתה מגדיר מראש שהסוללה תיטען עד 100%, ואז אתה יכול להשתמש במערכת הניווט שיש לך ברכב ע"מ שהוא יתכנן לך את הנסיעה ומעבר בסופרצ'ארג'ר במידה ויש צורך. זה לא מסובך, וזה לא משהו שכל אחד חושב עליו 7\24.
שים לב שלהתקע עם רכב חשמלי בפקק הרבה פחות בעייתי מאשר עם רכב בנזין. תמיד יש לך מזגן (למשל בהשוואה לרכבים עם stop-start), אתה לא יושב במקום ומבזבז דלק ומזהם את האוויר כשאתה עומד בפקק. הרכב בנסיעה איטית הרבה-הרבה יותר יעיל וצורך הרבה פחות מאשר בנסיעה בכביש מהיר.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #12 

11/08/2021 10:26  
TheCoolest כתב:
@ziv_r
רכב חשמלי היום עדיין לא מתאים לכל אחד, עם זה אין בכלל ויכוח.
אבל לדעתי אתה טיפה מגזים.
אם אתה מטעין בבית, אז ב-95% מהמצבים (אולי יותר?) אתה בכלל לא חושב על טווח. אתה מנתק את האוטו בבוקר מהמטען, וכשאתה חוזר בערב אתה מחבר אותו בחזרה, זה תהליך של 20 שניות.
וכשאתה צופה נסיעה ארוכה, אז אתה מגדיר מראש שהסוללה תיטען עד 100%, ואז אתה יכול להשתמש במערכת הניווט שיש לך ברכב ע"מ שהוא יתכנן לך את הנסיעה ומעבר בסופרצ'ארג'ר במידה ויש צורך. זה לא מסובך, וזה לא משהו שכל אחד חושב עליו 7\24.
שים לב שלהתקע עם רכב חשמלי בפקק הרבה פחות בעייתי מאשר עם רכב בנזין. תמיד יש לך מזגן (למשל בהשוואה לרכבים עם stop-start), אתה לא יושב במקום ומבזבז דלק ומזהם את האוויר כשאתה עומד בפקק. הרכב בנסיעה איטית הרבה-הרבה יותר יעיל וצורך הרבה פחות מאשר בנסיעה בכביש מהיר.
...
מסכים עם כל מילה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

TheCoolest,
אתה יכול לומר שאני מגזים, אבל לראיה כל הכתבות והדיונים שיש על טסלה לאחרונה עוסקות בטעינה, לא על שום דבר אחר.

נ.ב
היית קונה רכב בנזין שדורש ממך לתדלק אותו כל יום? התשובה כנראה שלילית, אז למה בחשמלי זה שונה?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי

נושא שלא נקרא #14 

אני חושב שזה קורה כי לאנשים אין מה לעשות בחיים. ובנוסף, בגלל שאנחנו חיים בישראל, אנשים מחפשים דרכים לחסוך כמה אגורות ולהטעין בעמדות ציבוריות.
תסתכל מה אומרים\כותבים אנשים בחו"ל על שימוש ברכבים חשמליים.
עוד שאפשרות היא שמתעסקים ומדברים על זה במיוחד (עבור) מי שאין לו אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית\ליד הבית, ואז האופציה היחידה שלו היא טעינה בעמדות ציבוריות.

עריכה:
לא הייתי קונה רכב בנזין שצריך לתדלק אותו כל יום כי אני לא יכול לתדלק אותו בבית.
להכנס לתחנת דלק (המסריחה) כל פעם, לבזבז זמן בתור ואז להתעסק עם עמדת התשלום, משאבה, ואז לחזור ולהשתלב לכביש פקוק זו חוויה מוטלת בספק בהשוואה ללהכנס לחניה ולהכניס תקע לשקע וללכת הביתה.
נערך לאחרונה על ידי TheCoolest ב 11/08/2021 11:06, נערך פעם 1 בסך הכל.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re:

נושא שלא נקרא #15 

11/08/2021 10:58  
ziv_r כתב:
TheCoolest,
אתה יכול לומר שאני מגזים, אבל לראיה כל הכתבות והדיונים שיש על טסלה לאחרונה עוסקות בטעינה, לא על שום דבר אחר.

נ.ב
היית קונה רכב בנזין שדורש ממך לתדלק אותו כל יום? התשובה כנראה שלילית, אז למה בחשמלי זה שונה?
...
אם התדלוק היה מצריך רק חיבור לשקע בשיטת שגר ושכח אצלי בחניה? בוודאי שכן (שלא לדבר שהעלות הסופית נמוכה בהרבה).

כל מי ש"צועק" על טעינה או שאין לו חניה עם תחנת טעינה בבית או שפשוט רוכב על הגל. לא רואה שום בעיה עם טעינה "כל יום" (ושוב, זה לא כל יום אם רב מה שאתה עושה זה נסיעה לעבודה וחזרה, וזה מה שאני ורובנו פה עושים) כל עוד יש לי עמדת טעינה בחניה. גם ככה אני נכס לחניה "כל יום", מה מפריע לי לחבר את המטען? לא יותר פשוט מלסוע פעם בשבוע לתחנת דלק ולהתעסק עם תדלוק שם? לדעתי כן.

שוב - הכל מותנה בעובדה שיש לבעל הרכב חניה פרטית עם מטען אישי בחניה.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”