מאזדה 3 מול פיג'ו 2008- ללכת על בטוח או להסתכן ולקבל יותר

טכנולוגיה בתחבורה כללי
xmen83
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 237
הצטרף: יולי 2012
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

מאזדה 3 מול פיג'ו 2008- ללכת על בטוח או להסתכן ולקבל יותר

הודעה שלא נקראה #1 

ערב טוב,

שני הרכבים באים מסגמנטים שונים .
המאזדה 3 היא בגדר הרכישה הבטוחה -רכב ש"ישראל ישראלי" אוהב = יהיה יותר קל למכור קרוב לוודאי .
מצד שני יש את ה2008 שמבחני הרכב הרכב מהללים-האם בצדק ?

עד לפני כמה שנים לפיג'ו לא היה סיכוי בעיקר אם לוקחים בחשבון את רמת האמינות והשרידות.
בשנים האחרונות 3008 הפכה לג'יפון הנמכר ביותר ומה שהכי מפתיע , לג'יפון ששומר על ערכו ברמה הטובה ביותר.
2008 אם אני לא טועה הוא רכב מאוד דומה ל-3008 וההגיון הבריא אומר של2008 צפויה הצלחה דומה (רק אם ל2008 אין "מחלות ילדות" וכאן אשמח לעזרת הפורום).

המנוע שמעניין אותי הוא 1.5 דיזל ב2008 מול ה-2000 אטמוספרי שיש במאזדה3.

בסביבות מאי השנה ביצעתי נסיעת מבחן על ה-CX30 וראיתי שאין לג'יפון משהו אקסטרה לעומת הסדאן , יתר על כן הסדאן יותר מרווחת מאחור .

אני נמצא כ70% מזמן מחוץ לעיר , הרבה בפקקים .
נסועה שנתית כ18 אלף ק"מ.
העיצוב הסולידי של המאזדה מאוד מצא חן בעיני .
לרעת ה-CX30 נוחות נסיעה בינונית ושיכוך פסי האטה גם כן פחות מהמצופה , הרכב די קשיח.
לטובה-לעומת מאזדה 3 סדאן 2019 עליה נהגתי לפני כחצי שנה , מושב הנהג ב CX30 היה פחות צפוף .

60% מהזמן הרכב מיועד ל2 אנשים , רצוי שיהיו פתחי מיזוג בספסל האחורי , חבל מאוד שב 2008 הם חסרים.

על ה2008 טרם יצא לי לנהוג , על הנייר יש לה מנוע דיזל טוב -משהו שהצרפתים תמיד הצטיינו בו
וגיר אוטומטי של טויוטה שזה כבר טוב .
ב2008 יש משהו מדליק , אני אוהב רכבים עם ייחוד .

הרכישה מתוכננת לחודש ינואר 2021 במטרה שהרכב יירשם בשנת 2021.
נושא זמינות המלאי מאוד אקוטי מבחינתי מהסיבה שאני מקבל תשלום עבור אחזקת רכב .
התשלום מהווה סכום די ניכר מהמשכורת החודשית (כ40%).
את הכסף אקבל רק אם יהיה רכב רשום על שמי ועל כן , אני מעוניין שיעבור מינימום זמן בין מכירת הרכב שיש לי כרגע לרכישת (וקבלת ) הרכב החדש .

חבל מאוד שהאוקטביה מגיעה לארץ רק עם גיר רובוטי - DQ200 היבש הידוע לשמצה
אחרת, היא הייתה הבחירה האולטימטיבית .

yeuda
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1136
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: רחובות
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

Re: מאזדה 3 מול פיג'ו 2008- ללכת על בטוח או להסתכן ולקבל יותר

הודעה שלא נקראה #2 

@xmen83
·
לגבי ה 2008 - למה הדיזל ? מה השיקול ?
בנוסף ממליץ על הפרמיום ולא ה ACTIVE שחסרים בו הרבה פונקציות

לגבי המאזדה - זה עניין של ג'יפון וישיבה גבוהה לעומת רכב משפחתי
מה שכן - ה CX30 לא גבוהה במיוחד - אבל היא נחמדה

אם אתה הרבה בפקקים כדאי שתהיה מערכת קרוז קונטרול אדבטיבי עד עצירה

עשיתי נסיעת מבחן ב 2008 1.2 טורבו וב CX30 2L
אישית אהבתי יותר את ה 2008

מבחינת מחיר רכב ה CX30 שקול יותר ל 3008 ולא 2008
בנוסף תשקול לבדוק רכב ב 0 ק"מ - ה 3008 במחירים לא רעים (פה אפשר להסתפק ב active)

xmen83
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 237
הצטרף: יולי 2012
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #3 

את הרכב ארכוש דרך ביטוח לאומי . על פי ביטוח לאומי , בכדי שאמשיך לקבל קצבת ניידות (המיועדת לאחזקת הרכב) , אני מחויב לרכוש רכב עם מנוע שנפחו עולה על 1400 סמק (כולל) . המנוע דיזל בפיג'ו מגיע בנפח 1500 .

CX30 כאמור מאוד יקרה (ולא בצדק לדעתי) , לא באמת גבוהה והפלסטיקים ששמו על הפגושים לא תורמים לעיצוב בלשון המעטה .

בין יתר מערכות הבטיחות , אשמח אם ברכב תהיה בקרת שיוט אדפטיבית מ-0.

סוג הרכב המועדף הוא משפחתית קומקטית מבחוץ וגדולה מבפנים , חבל שהג'יפונים הרסו את הסגמנט הזה .

שמירת ערך טובה היא גם פרמטר שאין להמעיט בערכו , תנאי הרכישה מאפשרים להחליף רכב כל 42 חודשים , במצב האידיאלי אני משתדל לרכוש רכבים שנמכרים מהר במחיר טוב -אני בעצם משלם הפרשי מחיר עבור הרכב החדש.

העקרון המנחה אותי בבחירת הרכבים הוא כדלקמן - יותר משתלם לי לשלם עכשיו עוד קצת בידיעה שהרכב יהיה פחות נפוץ בליסינג\השכרה ועל כן יימכר מהר יחסית במחיר טוב ואז ההפרש עבור הרכב הבא יהיה בשאיפה כמה שיותר קטן וכך הלאה.

yeuda
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1136
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: רחובות
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

הודעה שלא נקראה #4 

@xmen83
·
לא קשור לדילמה שלך
אבל פשוט לא יאומן הנושא של ביטוח לאומי
להסתכל רק על נפח מנוע כפרמטר זאת פשוט טיפשות
מנועי הטורבו החדשים משמעותית יותר חזקים
אבל זה מה יש

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7770
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 277 פעמים
קיבל תודות: 232 פעמים

הודעה שלא נקראה #5 

אני תמיד אומר שברכב יפני\קוראני תקבל יותר אמינות וברכב אירופאי תקבל יותר "רכב".
מפה זה לשיקולו של כל אחד.
דיברת למשל על מבחני רכב. מבחני רכב (לא אחד. רבים) הם דרך לא רעה בכלל לעשות ממוצע על רכב ספציפי. החסרון שלהם זה שהם לא מדברים בכלל (בצדק) על אמינות וזה יכול להיות גורם מאוד חשוב למישהו ברכישת רכב.
כמו כן צריך לקחת בחשבון שאמינות זו סטטיסטיקה בלבד. יש לא מעט אנשים שמחליפים אירופאי באירופאי כבר שנים ואין להם תקלות לעומת כאלה שקנו יפני\קוראני ונפלו על "לימון".

בהצלחה

xmen83
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 237
הצטרף: יולי 2012
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #6 

הקוריאנים מנסים "לרקוד על 2 החתונות" , בנירו יש להם הצלחה יחסית אך בשאר הרכבים בהם החליטו לשים גיר רובוטי , הם פחות מצליחים.

הבעיה עם הנירו היא כיסא נהג ללא תמיכה מספקת אך נוחות היא פרמטר סובייקטיבי ,ייתכן שלחלק מהנהגים הוא ירגיש בסדר גמור.

בקנדה מציעים את האוקטביה עם גיר פלנטרי של חברת אייסין , יכל להיות שזה השילוב המושלם-ימים יגידו.

שלח תגובה

חזור אל “רכב כללי”