רכב נוח, מאובזר מעבר למקובל ששומר על ערכו ב 150k-אנא המלצתכם

טכנולוגיה בתחבורה כללי
kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #31 

לא שאני מאמין לכל מה שהתקשורת מפרסמת אבל עדיין נשמע רלוונטי לשירשור:
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rJEakXbWw

robo7
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 604
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: קרית-אונו
נתן תודות: 55 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

הודעה שלא נקראה #32 

dada1983 כתב:היום ביצעתי נסיעת מבחן על אקסיד.

להלן הרשמים שלי:

מערכת סטיה מנתיב אקטיבית יותר מדי ואת זה לא כ"כ אהבתי.
דגם הפרימיום עליו נהגתי, מלא במערכות בטיחות וזה ממש חשוב עבורי.
אפשר לכוון את רגישות התגובה

הגיר הרובוטי היה די איטי וזה הורגש, כאילו הוא שומר על עצמו ולא ממהר להעביר הילוכים.
ניסיתי לגרום לקיק דאון על ידי האצה מהירה ממצב עמידה ולא הצלחתי.
מצב ספורט כאמור

הרכב הידרדר אחורה ברמזור, אולי היה צריך ללחוץ יותר על הבלמים או להפעיל hill hold, לא יודע.
הדרדרות הרכב היא החסרון המשמעותי ביותר שהצלחתי למצוא בחצי שעה.
ברמזור צריך ללחוץ על הבלם. לאחר שחרור הבלם יש שתי שניות בהן ה"היל הולד" מחזיק את הרכב, אח"כ הרכב
יתדרדר, אלא אם כן נתת גז.

.
...
·
המתלים מכוילים בהתאם למסורת יונדאי\קיה.

dada1983 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 248
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #33 

בנירו לא הרגשתי שהמתלים קשיחים.
בעקרון אני מחפש רכב רך יותר.

zeevik26
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 41
הצטרף: אוגוסט 2007
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 3 פעמים

הודעה שלא נקראה #34 

kingikra כתב:לא שאני מאמין לכל מה שהתקשורת מפרסמת אבל עדיין נשמע רלוונטי לשירשור:
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rJEakXbWw
...
·

יש סיבה טובה שבשנים האחרונות רוב היצרנים בעולם בעולם נטשו את השימוש בגיר הבעייתי הזה בכל קשת הדגמים שלהם מחוץ למספר דגמי ספורט.
ד"א גם גרסאות הגיר ה"רטוב" מגלות אמינות מפוקפקת. אני בטוח שיש אנקטודות על רכבים שעברו בהצלחה חצי מיליון ק"מ עם DSG ללא תקלה. אפשר להיות בטוח שהם לא הרוב.
דגמי הביינים עד יוקרה חזרו בשנים האחרונות לתיבות פלאנטריות מרובות גירים והעממיות יותר עברו ל CVT.

idabari
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1665
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 40 פעמים
קיבל תודות: 97 פעמים

הודעה שלא נקראה #35 

zeevik26 כתב:
...
...
·

יש סיבה טובה שבשנים האחרונות רוב היצרנים בעולם בעולם נטשו את השימוש בגיר הבעייתי הזה בכל קשת הדגמים שלהם מחוץ למספר דגמי ספורט.
ד"א גם גרסאות הגיר ה"רטוב" מגלות אמינות מפוקפקת. אני בטוח שיש אנקטודות על רכבים שעברו בהצלחה חצי מיליון ק"מ עם DSG ללא תקלה. אפשר להיות בטוח שהם לא הרוב.
דגמי הביינים עד יוקרה חזרו בשנים האחרונות לתיבות פלאנטריות מרובות גירים והעממיות יותר עברו ל CVT.
...
קביעתך אינה נכונה.
למעט יצרן אחד שנכשל כישלון חרוץ (פורד),
שאר היצרנים ששילבו גיר כזה, ממשיכים לשלב.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #36 

dada1983 כתב:בנירו לא הרגשתי שהמתלים קשיחים.
בעקרון אני מחפש רכב רך יותר.
...
אתה מעדיף יפני\קוראני (בצדק) ורוצה יותר רכות. שוב אני אומר, כל אחד צריך לבחור מה יותר חשוב לו וללכת עם זה. אירופאיות יתנו לך יותר רכות אבל פחות אמינות (כמובן, סטטיסטית בלבד). קיבלתי לסופ"ש, למטרת נסיעת מבחן, בעבר, אינפיניטי Q70 ולקסוס GLS. כנראה שמהן היית מרוצה אבל חייב לומר לך שמה שרכשתי בסוף, מרצדס E קלאס, לא רואה אותן ממטר בהיבט של רכות.

dada1983 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 248
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #37 

ה"בעיה" שפעם אחת העזתי וקניתי רכב גרמני (סוג של אדם וחווה מהמקרא 😉).
הרכב היה מעולה ככלי תחבורה אבל היה גרוע כרכב- ממש פרדוקס.
נוחות טובה עד טובה מאוד ,ארגונומיקה מעולה, יעילות בתא המטען ואפילו עיצוב סולידי שהתחברתי אליו מול אמינות ירודה מאוד .
עכשיו אני מנסה למצוא רכב שיכלול את כל מה שציינתי לטובה ויהיה אמין מבחינה מכנית, לפחות ל4 שנים ואולי אפילו יותר.
מוכן אפילו שהגיר יהיה רציף (שאוהב לעשות הרבה רעש אבל בפועל מסרס את הרכב).

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #38 

dada1983 כתב:ה"בעיה" שפעם אחת העזתי וקניתי רכב גרמני (סוג של אדם וחווה מהמקרא 😉).
הרכב היה מעולה ככלי תחבורה אבל היה גרוע כרכב- ממש פרדוקס.
נוחות טובה עד טובה מאוד ,ארגונומיקה מעולה, יעילות בתא המטען ואפילו עיצוב סולידי שהתחברתי אליו מול אמינות ירודה מאוד .
עכשיו אני מנסה למצוא רכב שיכלול את כל מה שציינתי לטובה ויהיה אמין מבחינה מכנית, לפחות ל4 שנים ואולי אפילו יותר.
מוכן אפילו שהגיר יהיה רציף (שאוהב לעשות הרבה רעש אבל בפועל מסרס את הרכב).
...
אנחנו מסכימים אחד עם השני לחלוטין. כל מה שאני מנסה לומר זה שבתקציב שלך ובדרישות שלך, בלי להתפשר על אחת הדרישות, קשה עד בלתי אפשרי. הייתי ממליץ לך לנסות את אינפיניטי ולקסוס (אם כבר הזכרת גיר רציף) אבל יש כמה שאני יודע, גם הרכבים הזולים ביותר שלהם לא נכנסים בתקציב.

zeevik26
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 41
הצטרף: אוגוסט 2007
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 3 פעמים

הודעה שלא נקראה #39 

idabari כתב:
...
...
קביעתך אינה נכונה.
למעט יצרן אחד שנכשל כישלון חרוץ (פורד),
שאר היצרנים ששילבו גיר כזה, ממשיכים לשלב.
...
·

אילו יצרנים חוץ מפולקסוואגן ממשיכים לשלב את הגיר בדגמים חדשים שהם לא דגמי ספורט ?
אפילו פולקסוואגן נטשו את הגיר בחלק מהדגמים שמיועדים לאיזורים שונים בעולם (בגלל בעיות אמינות קשות בגיר פאסאט וגולף בצפון אמריקה חזרו לגיר אוטומטי רגיל, אחרי מספר שנים עם DSG).

idabari
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1665
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 40 פעמים
קיבל תודות: 97 פעמים

הודעה שלא נקראה #40 

בבקשה (ללא דגמי / מותגי ספורט):
קיה / יונדאי
רנו
במוו (כולל מיני)
מרצדס
ניסן + אינפיניטי

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #41 

idabari כתב:בבקשה (ללא דגמי / מותגי ספורט):
קיה / יונדאי
רנו
במוו (כולל מיני)
מרצדס
ניסן + אינפיניטי
...
לגבי מרצדס אתה אכן צודק אבל לגבי ב.מ.וו אני די משוכנע שלא. עד כמה שאני יודע, חוץ מערבי ספורט כמו שלי, הם עדיין משתמשים בגיר ה ZF שנחשב גיר פלאנטרי ולא רובוטי.
שאר הבראנדים אני פחות מכיר.

idabari
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1665
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 40 פעמים
קיבל תודות: 97 פעמים

הודעה שלא נקראה #42 

@kingikra

בבמוו נראה שהמנועים הקטנים מקבלים גיר כפול והגדולים טיפטרוניק.
אבל זה באמת בלגן שלם שם.
גם במיני זה כך.

zeevik26
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 41
הצטרף: אוגוסט 2007
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 3 פעמים

הודעה שלא נקראה #43 

idabari כתב:בבקשה (ללא דגמי / מותגי ספורט):
קיה / יונדאי
רנו
במוו (כולל מיני)
מרצדס
ניסן + אינפיניטי
...
·

אה ?
נא פרט בבקשה אלו דגמים ספיציפיים של קיה \ יונדאי, במוו, מרצדס ,וניסן \ אינפינטי עדיין עושים שימוש בגיר הזה.
אפילו אודי מקונצרן VAG נטשו את DSG לטובת גיר אוטומטי רגיל.
אולי לרנו נותר איזה דגם או שניים שעוד עושים שימוש בגיר דו מצמדי.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #44 

אוקיי... מסתבר שכמה שנים עם רכבי ספורט השאירו אותי מאחורה מבחינת ההתקדמות שעשו עם גירים בשנים האחרונות :D
הייתי משוכנע שהגיר של ה 9 הילוכים שהיה לי ב E350e היה רובוטי דו מצמדי. מסתבר שטעיתי וגם מרצדס אכן לא משתמשים בגיר הזה. בדקתי אפילו ב E63s וגם שם לא משתמשים בדו מצמדי.

הזוי. שמחתי ללמוד.

dada1983 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 248
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

הודעה שלא נקראה #45 

המאזדה קצת איכזבה אותי .

הנסיעה הייתה די נוקשה (זהה לנסיעה על דגם הסגאן של מאזדה 3).
פנים הרכב נראה מאוד מושקע.
מבחוץ הרכב מנופח יותר מדי לדעתי , בצבע לבן נראה מכוער - הפלסטיקה מעל בתי הגלגלים מוגזמת .
רכב שטח זה לא \ מה הסיבה ששמו את כל הפלסטיק ,לא ברור .
הרכב הגיב באיטיות ללחיצת גז , לזכותו יאמר שהמנוע\גיר לא הרעישו בזמן האצה (מה שכן קיים בקורולה שלי) .
אם המחיר היה זהה למחיר האקסיד , הייתי בוחר ב CX30 כי באקסיד יש גיר רובוטי שלא אהבתי כ"כ בנסיעת המבחן אבל המאזדה עולה 165K .

שלח תגובה

חזור אל “רכב כללי”