טסלה - השרשור הרישמי
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70330
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מאוד מסקרן אותי הרכב הזה, יותר נכון מה בדיוק יחתכו שם בשביל להוזיל את העלות כמעט בחצי (בהנחה שב"מח"/מצלמות הם לא יכולים לקזז מכיוון שגם הוא אמור להיות מוכן ל FSD בעתיד אם וכאשר יגיע).
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
סוללות זולות יותר, מנועים זולים יותר, יעילות הרכבה גבוהה יותר = עלות ייצור נמוכה יותר.
כנראה שלא יהיה לה מסך אחורי ולא יהיה לה 17 רמקולים (כולל 2 סאבים ו-2 מגברים).
הרכב יהיה קטן יותר.
מערכת 48V עם תקשורת ethernet ו-PoE - דורש הרבה פחות נחושת וחיווט הרבה יותר פשוט.
אין עדיין שום מידע מה תהיה המעטפת שלו, יש כל מני תאוריות שהמעטפת לא תהיה עשויה ממתכת, אלא מקומפוזיטים ובכך יוכלו להמנע מלצבוע את הרכב - זה יחתוך הרבה מעלות הייצור.
אני לא חושב שהמצלמות ומחשב ה-FSD יושפעו מזה, זו עלות קבועה שיש לטסלה. המצלמות עצמן בטח עולות גרושים (יחסית), מחשב ה-FSD זה כבר סיפור שונה.
אולי מסך פשוט\זול יותר.
כנראה שלא יהיה לה מסך אחורי ולא יהיה לה 17 רמקולים (כולל 2 סאבים ו-2 מגברים).
הרכב יהיה קטן יותר.
מערכת 48V עם תקשורת ethernet ו-PoE - דורש הרבה פחות נחושת וחיווט הרבה יותר פשוט.
אין עדיין שום מידע מה תהיה המעטפת שלו, יש כל מני תאוריות שהמעטפת לא תהיה עשויה ממתכת, אלא מקומפוזיטים ובכך יוכלו להמנע מלצבוע את הרכב - זה יחתוך הרבה מעלות הייצור.
אני לא חושב שהמצלמות ומחשב ה-FSD יושפעו מזה, זו עלות קבועה שיש לטסלה. המצלמות עצמן בטח עולות גרושים (יחסית), מחשב ה-FSD זה כבר סיפור שונה.
אולי מסך פשוט\זול יותר.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
השימוש בחומרים מרוכבים עבור המרכב (אין קשר בין המילים) או אפילו עבור השילדה - יקר. יקר מאוד. הרבה יותר יקר מאשר מתכת. זו הסיבה שחומרים מרוכבים נמצאים בשימוש רק במכוניות אקזוטיות (ובאופני כביש\הרים שעולים פי 2 מאשר המקבילות המתכתיות שלהם).27/03/2024 14:07TheCoolest כתב: ↑ אין עדיין שום מידע מה תהיה המעטפת שלו, יש כל מני תאוריות שהמעטפת לא תהיה עשויה ממתכת, אלא מקומפוזיטים ובכך יוכלו להמנע מלצבוע את הרכב - זה יחתוך הרבה מעלות הייצור....
היתרון המהותי של חומרים מרוכבים הוא כמובן המשקל הנמוך שלהם, ולכן באמת יש להם ערך עצום ברכבים שרוצים למקסם את הטווח שלהם, אבל הייצור מאוד יקר כאמור. אני לא רואה את זה קורה בעתיד הקרוב. חומרים מרוכבים נמצאים בשימוש ברכבי קצה (בעיקר בספורט מוטורי האמת) עבר מאמצע שנות השמונים, לא מדובר על חידוש טכונולוגי, ועד היום לא נמצאה הדרך להוזיל את הייצור והשימוש בהם.
כמו כן, לסיבי פחמן יש צבע טבעי - שחור. אם לא יצבעו אותם (מה שאכן יחסוך משקל), כל הטסלות (מודל 2?) תהיינה שחורות עם pattern של חלת דבש.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לא חושב שיחסכו יותר מדי:
1. מנועים ומהירות - היסטורית הם לא חוסכים שם
2. בטריה - בטוח תהיה קטנה יותר, זה רכב עירוני, מניח שזה יהיה בעולמות ה-250 ק"מ טווח
3. ברור שלא יהיה מסך אחורי, יתכן שהמסך הקדמי יהיה קטן יותר.
4. מניח שלא יחסכו במיחשוב או במצלמות.
5. עלות הייצור חייבת לרדת דרמטית ולכן אם יהיו פשרות הם יהיו בעולמות שיאפשרו הרכבה אוטומטית ללא מגע ידע אדם לחלוטין. הם כבר אמרו שיש המון דברים שהם יכולים לשפר בשביל להגיע לזה ושהם עדיין לא שם.
6. 48V תשתית זולה בהרבה בתוך הרכב.
1. מנועים ומהירות - היסטורית הם לא חוסכים שם
2. בטריה - בטוח תהיה קטנה יותר, זה רכב עירוני, מניח שזה יהיה בעולמות ה-250 ק"מ טווח
3. ברור שלא יהיה מסך אחורי, יתכן שהמסך הקדמי יהיה קטן יותר.
4. מניח שלא יחסכו במיחשוב או במצלמות.
5. עלות הייצור חייבת לרדת דרמטית ולכן אם יהיו פשרות הם יהיו בעולמות שיאפשרו הרכבה אוטומטית ללא מגע ידע אדם לחלוטין. הם כבר אמרו שיש המון דברים שהם יכולים לשפר בשביל להגיע לזה ושהם עדיין לא שם.
6. 48V תשתית זולה בהרבה בתוך הרכב.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
1. הם יציגו מנועים שלא עושים שימוש ב-rare earth elements, משמע זולים יותר לייצור. מהירות הייצור (לאחר ramp up) גם תהיה גבוה יותר.
2. בטריה קטנה יותר ו-LFP. אני לא בטוח שזה יהיה רכב עירוני, נחכה ונראה.
ניר, ברוך שובך.
הכוונה כמובן לא היתה לחומרים כמו carbon fiber אלא חומרים פולימריים (פלסטיק). אבל זה כרגע רק בגדר תאוריה, לא משהו שדובר עליו בצורה רשמית.
2. בטריה קטנה יותר ו-LFP. אני לא בטוח שזה יהיה רכב עירוני, נחכה ונראה.
ניר, ברוך שובך.
הכוונה כמובן לא היתה לחומרים כמו carbon fiber אלא חומרים פולימריים (פלסטיק). אבל זה כרגע רק בגדר תאוריה, לא משהו שדובר עליו בצורה רשמית.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אפרופו 2 סאבים ב-3 החדשה27/03/2024 14:07TheCoolest כתב: ↑ סוללות זולות יותר, מנועים זולים יותר, יעילות הרכבה גבוהה יותר = עלות ייצור נמוכה יותר.
כנראה שלא יהיה לה מסך אחורי ולא יהיה לה 17 רמקולים (כולל 2 סאבים ו-2 מגברים).
הרכב יהיה קטן יותר.
מערכת 48V עם תקשורת ethernet ו-PoE - דורש הרבה פחות נחושת וחיווט הרבה יותר פשוט.
אין עדיין שום מידע מה תהיה המעטפת שלו, יש כל מני תאוריות שהמעטפת לא תהיה עשויה ממתכת, אלא מקומפוזיטים ובכך יוכלו להמנע מלצבוע את הרכב - זה יחתוך הרבה מעלות הייצור.
אני לא חושב שהמצלמות ומחשב ה-FSD יושפעו מזה, זו עלות קבועה שיש לטסלה. המצלמות עצמן בטח עולות גרושים (יחסית), מחשב ה-FSD זה כבר סיפור שונה.
אולי מסך פשוט\זול יותר....
זה לא באמת 2 סאבים, רק שני רמקולים אחוריים, מניח בגודל של הקדמיים.
בטח לא 2 סאבים אקטיבים כמו הסאב בגרסה 3 הקודמת וה Y הנוכחית
טרם יצא לי לשמוע, מאמין שעדיין איכות פגז
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לא מבין למה רכב סופר מיני צריך להיות "עירוני" עם טווח של 250 ק"מ בלבד.27/03/2024 15:27oferlaor כתב: ↑ 2. בטריה - בטוח תהיה קטנה יותר, זה רכב עירוני, מניח שזה יהיה בעולמות ה-250 ק"מ טווח...
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים